@ droppie: dat is wel schrikken zeg, zo'n uitslag! Ik weet nog dat ik ooit ook tegen een vriendin, die een soortgelijke uitslag had, vertelde dat er dus een veel grotere kans was op een gezond kindje, maar toen was ik zelf niet zwanger.... en dat is toch een groot verschil. Nu denk ik: je zult die ene maar hebben, dan ziet alles er opeens heel anders uit. Ik duim voor je dat er 1 van de 26 in je buik zit. Bij die vriendin is het trouwens helemaal goed gekomen, ze heeft een hele gezonde zoon gekregen! Wij hebben zelf gisteren ook een nekplooimeting laten doen, de plooi was ongeveer 1,6 wat gelukkig prima was. Maar van het bloed heb ik nog geen uitslag, alleen een "dubieuze" uitslag bij Lues, die heb ik gisteren opnieuw laten prikken. Het was wel weer heel erg leuk om even een kijkje in de buik te nemen. Ik moest 'm af en toe even wakker schudden, omdat het bijna 3 kwartier duurde voordat de nekplooi vaak genoeg in beeld was geweest. Zo schattig om te zien hoe dan de beentjes over elkaar gingen en het handje naar het gezicht. Ik heb vannacht vreselijke hoofdpijn gekregen, werd er wakker van en het ging niet meer over. Pas tegen de middag na een paracetamol was het een beetje te harden. Ik heb in mijn hele leven bijna nog nooit hoofdpijn gehad en zeker niet zoals dit aanvoelde. Alsof er iemand beton in mijn hoofd had gegoten. Zit ik net tegen iedereen te vertellen hoe fijn het is dat ik eigenlijk geen noemenswaardige kwaaltjes heb gehad, slaat het toe ! Hoop dat het niet aan blijft houden. Als er nog iemand een gouden tip heeft hoor ik het graag, want liever wil ik helemaal niets slikken tegen de pijn. Groetjes Pina
@ Pina: oef, dat klinkt niet fijn zo'n flinke hoofdpijn! Maar het hoeft natuurlijk niks met de zwangerschap te maken te hebben. Ik denk altijd bij hoofdpijn: veel water drinken, maar als het zo'n barstende koppijn is, twijfel ik of dat wel helpt. Maar goed, kan ieg geen kwaad Fijn dat de meting goed was, ik duim dat de bloeduitslag ook goed is hoor! Ik ben de komende dagen afwezig, wij gaan morgenochtend vroeg richting vliegveld, wij zitten t/m zondag in Londen! Dus ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling toe, en tot volgend jaar!
@Supernova, gelukkig nu meer duidelijkheid over verdoving etc en geen enge dingen dus!Wat een opluchting!! @Bd, ik ben benieuwd naar je ervaring bij die chinees deskundige, hopelijk haalt het wat uit! @Ientje, Londen - jaloers!!! Wat super! Dus met oud en nieuw in Londen, heerlijk zeg! Gaan jullie naar familie/vrienden, of met met zijn 2tjes? Heel veel plezier en een goede reis. @Pina, fijn dat de uitslag goed was bij jullie. Ik begreep die bloeduitslag niet helemaal. "Lues"? Wat is dat? Voor mij onbekend, of een typefoutje? Hier alles goed. Hubby knapt beetje op, misschien brengen we morgen de kindjes naar mijn moeder en gaan we een avondje uit. Hapje eten en een filmpje pakken ofzo. Is al lang geleden namelijk! En dat brengt me op de volgende vraag: hoe vaak gaan jullie met hubby/vriend met zijn 2tjes uit eten?
Dank jullie wel. Het gaat wel hier hoor. Ik probeer er niet teveel aan te denken en omdat ik nog steeds best misselijk ben ben ik al 3 dagen veel bij mijn ouders. Dan heb ik wat te doen en hoef ik niet heel de dag thuis te gaan zitten denken van Wat als... Ook voor mijn kleine man is het leuk om lekker met opa te spelen. Vandaag is ons beebje precies 3 maanden en heb op mijn Hyves dan ook gewoon een www gezet dat we precies 3 maanden zwanger zijn. Nu weten ook de mensen het die ik niet zo vaak zie. Verder weten alleen mijn ouders van de punctie. Mocht het allemaal niet goed gaan wil ik niet dat mensen oordelen over mijn besluit terwijl het voor mij een hele verdrietige tijd is. Dan willen we het gewoon voor de buitenwereld houden op een miskraam of vroeggeboorte. Ik kom uit een familie met veel gelovige mensen en die zouden het echt niet begrijpen. Maar dit is allemaal voor ALS en we gaan nogsteeds van het beste uit.
Logisch Droppie. Wij hebben ook van te voren over gesproken en als kindje geen goede toekomst heeft dan willen wij dezelfde keus maken als jullie. Vooraf bespreek je het samen goed maar als je dan voor keuze staat pfffff heavy! Sterkte meid en die wat voor jouw gevoel goed is.
Gister bij Chinese geneeskundige geweest. Legde uit dat er wat weinig energie stroomde (nogal logisch). Nu wat miniscule naaldjes op paar plekken om het hopelijk te verhelpen. Hij kon geen garantie geven omdat het er deze termijn ook nog bij kon horen. Duimen dus!!
nou bd81 ik hoop voor je dat het wat oplevert! maar kan in iedergeval geen kwaad!!! @droppie, wat goed dat jullie zo positief kunnen blijven!en idd het is een kans berekening, eerst de rest van de onderzoeken maar eens afwachten, voordat je nu alle moet al op gaat geven. @ientje, wouw wat gaaf londen, wij zijn er paar jaar geleden geweest en het is echt een ongelofelijk mooie stad! wij zaten met een hotel bij het zo'n groot park, als je in het park was hoorde je niks van de grote stad...mooooiiii! hele fijne dagen gewenst en goed nieuw jaar! mmm jou vraag julia, ik denk dat het voor alle ouders geld....veel te weinig, hahahah! gisteravond nog op verjaardag geweest, mijn moeder heeft even bij ons opgepast, laatst weekend weg met z'n 2e, en 27 jan. met vrienden van ons naar vrienden van amstel en ons zoontje naar mijn schoonouders. dus nu de laatste tijd wat meer maar toen ons zoontje echt nog kleiner was vond ik het maar niks hoor! fijne dag allemaal
@Meid - hoe herkenbaar! En dan willen we er eindelijk eens uit vanavond, draait er echt geen drol in de bioscoop! Hebben wij weer! Nou ja, we zien wel. We brengen die ukken naar mijn moeder en zijn dan in ieder geval even vrij om te gaan en staan waar we willen. @The cat - joehoeeee! @Droppie, ik kan me voorstellen dat jullie het nog even voor jullie houden en stel dat jullie een beslissing moeten maken deze niet open en bloot op tafel leggen. Dat is uiteraard jullie goed recht. Het lijkt mij echt heel moeilijk om er nu al over na te denken terwijl er nog geen uitslag is. Hoeveel % zeker is die uitslag nav de vruchtwaterpunctie? Dat weet ik eigenlijk helemaal niet namelijk. Heb me er ook nooit in verdiept zeg maar. Het blijft moeilijk. Misschien omdat ik al jaren tijdens mijn werk kindjes en jongeren met Down voorbij zie komen, heb ik er misschien een andere kijk op, tevens telt natuurlijk ook wat je zelf denkt een kindje te kunnen bieden. 'Gezond' bedoel je daarmee lichamelijk, verstandelijk? Och, het lijkt me zo moeilijk! Misschien voor mij bijv. makkelijker, omdat ik in alle eerlijkheid kan zeggen dat - natuurlijk liever niet - maar een Down kindje net zo welkom zou zijn. (vandaar hier ook de beslissing om geen nekplooimeting te doen) De twijfel die iemand daar over kan hebben lijkt mij echt killing, het blijft uiteraard wel je kind namelijk. Ik ben niet tegen abortus hoor, ik probeer me gewoon in te denken hoe je je voelt Nogmaals veel sterkte en probeer maar positief te blijven. Na die nekplooimeting heb je daar eigenlijk alle reden toe, toch? De uitslag werd negatief door bloedresultaat toch? Hebben jullie bij jullie eerste kindje ook de nekplooimeting laten doen? Was de bloeduitslag destijds ook niet wat het zou moeten zijn? Sorry voor de vragen, is echt gewoon interesse. Hou je haaks meid en geniet maar even van wat rust bij je ouders - geen gek plan! @Pina, is de hoofdpijn een beetje gezakt?
Iedereen de boodschapjes binnen en klaar voor oud en nieuw? Ik heb net heerlijk zitten genieten van een oliebol. Ik keek er al een week naar uit en het was het wachten waard! @julia: wij hebben geen andere kindjes, dit is onze eerste zwangerschap, dus momenteel doen we nog van alles met ons tweetjes. Zal vast erg wennen zijn als de kleine er is! Vandaag had ik weer een apart verhaal. Ik boodschapjes doen en op naar de kassa. Wil ik pinnen, maar ben ik op slag mijn pincode vergeten. Dus even rustig na staan denken en dacht dat ik 'm weer wist. Niet dus. Ik contant betalen, maar uiteraard had ik 30 cent tekort, nouja, veel gedoe. Gelijk maar naar de bank gegaan en mijn code weer op laten vragen. Voelde me wel even onwijs lullig in de winkel hoor, maar nu kan ik er wel weer om lachen. Ik merk dat ik wel meer vergeetachtig ben dan normaal, hebben jullie dat ook?
@ Julia: Lues is Syfilis, de verloskundige zei dat mijn bloed waarschijnlijk te ver ingedroogd of op was tijdens het testen, daarom moest het over. Op het formulier stond dat het dubieus negatief was getest... hoop maar dat het nu overtuigend negatief zal zijn! Mijn hoofdpijn lijkt inderdaad geen zwangerschapskwaaltje te zijn, maar een virusje. Gisteren wou ik alleen maar met mijn hoofd onder de deken liggen en lag ik te bibberen van ellende. Vandaag gaat alweer een stuk beter gelukkig, al loop ik de hele dag te hoesten en heb ik me wel eens prettiger gevoeld. Mijn vriend is vandaag compleet ingestort en lijkt hetzelfde te hebben, hoop voor hem dat het ook niet al te lang duurt. Wel fijn dat we allebei vakantie hebben en elkaar kunnen verzorgen, al gaat mijn hele to-do-list wel naar de haaien zo. Als ik jullie niet meer spreek deze dagen: alvast een hele fijne jaarwisseling, een goede zwangerschap en heel veel geluk in het nieuwe jaar toegewenst! groetjes Pina
@Supernova, ahaaaa eerste kindje! Ja, dan heb je nu nog alle tijd van de wereld om restaurantjes en kroegjes aan de binnenkant te zien, haha. Niet dat dat niet meer kan als de kleine zich aandient, maar toch anders als je steeds oppas moet regelen. Nu kan je ook best met baby/kind uit eten maar toch.. Die ukken van mij zijn niet mega luidruchtig ofzo, maar 1,5 uur zitten op een stoel in een restaurant.. nee dat is geen favoriet! Wat dat betreft een gat in de markt! Restaurant, met in het midden grote ring, en binnenin speelpaleisje voor kindjes. Ideaal. Geniet nog maar even van de vrijheid! @Pina, ok, dan zal hij nu vast normaal negatief zijn! Ik heb trouwens niks meer gehoord na bloed prikken een dikke week geleden, neem dus maar aan dat alles in orde was. (gelukkig!) Beterschap voor jou en hubby!
Net geweest maar viel mee met drukte. Wel helft van de schappen was leeg maar heb alles wat ik moest hebben. Fijne avond allemaal en doe voorzichtig. Tot volgend jaar
meiden op een super 2011 met allemaal lieve mooie babytjes over ongeveer 6 maanden mogen we onze schatjes zien en in onze handen houden
voor iedereen, een happy new year! en hopelijk word dit voor ieder van ons een super jaar met een lief klein rozig babytje!!!! en natuurlijk veel geluk, liefde en gezondheid!!!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!! Voor ons wordt t een heeeel bijzonder jaar! We hopen dat t een prachtig jaar wordt En inderdaad voor alle ladies, nog 6maandjes Dan mogen we lekker aan de bak met borstvoeding en luier fabriek. Groetjes, E
zo, eindelijk zit ik weer even met de laptop online, dan kan ik nu ook mn prachtige echo foto toevoegen Groetjes!
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!!! Op naar een mooi jaar, met spuitluiers, lekkende (.) (.), gebroken nachten maar vooral heeeeeel veel geluk, gezondheid en genot ook dadelijk van al die kleine prullekes die nu nog flink aan de groei moeten! Hebben jullie allemaal een leuke avond gehad? Hier was het gezellig, met een toostje, een sapje, wat vuurwerk en gewoon een gezellig samenzijn. Hopelijk hebben jullie het jaar ook mooi afgesloten!