Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Uitgerekende data:
    11 juli 2011 - Pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - BV
    14 juli 2011 - The Cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - BV
    17 juli 2011 - Julia6 (32) - 3de kindje - thuis - BV
    28 juli 2011 - BD81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - BV

30 juli 2011 - hellepelle (31) -2de kindje - ziekenhuis - BV
    30 juli 2011 - Elionorah (29) -2de kindje - ziekenhuis - BV

Afspraken:
    06 jan - Julia6 - VK echo
    11jan. - Hellepelle - VK echo
    12 jan - BD81 - nekplooimeting + controle gyn (misselijkheid)
    19 jan - Pina - vk controle
    20 jan- Elionorah - vk echo (hartje luisteren)
    13 jan- The Cat - vk echo (hartje luisteren)
    11 feb - The Cat - pretecho geslachtsbepaling

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Meid, wat leuk dat jullie al een leuk pakje hebben gekocht, inderdaad schattig weer he, dat kleine spul! Zo'n boom heb ik online ook eens gezien, behoorlijk duur inderdaad, wel errug mooi! :)
    Wat betreft FV of BV, je moet doen waar je je goed bij voelt, als bij jullie FV zo goed is bevallen, kan ik me voorstellen dat je daar sneller naar neigt.
    Echter, ook met BV kan je gewoon op vaste tijden voeden hoor. Ik denk dat alle begin, fles of borstvoeding even uitfiegelieren is qua tijden, hoeveelheden etc. Maar na die eerste dagen/weken had ik altijd een mooi ritme met BV. Er zijn natuurlijk ook vrouwen die op verzoek blijven voeden omdat ze dat prettiger vinden. Ik vond het altijd juist fijn een beetje in een ritme te komen, zodat je een idee hebt van wanneer je uk honger heeft en dat je makkelijker wat kan plannen om die voedingsmomenten heen.
    En wat doorslapen betreft, dat geluk heb ik nooit gekend vanaf zo vroeg! Ik heb ook wel eens gehoord dat baby's sneller doorslapen met FV. Mijn nichtje, op BV sliep door vanaf de geboorte, jemig wat een luxe. Het KAN dus wel :)

Zoik ga dadelijk met mijn mannetjes naar de tandarts, bhehh.. geen zin in, maar ook dat moet gebeuren!

3. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ iedereen: nog een heel gelukkig nieuwjaar en ( een) hele leuke, lieve, gezonde baby ('s) gewenst in 2011!

Ik denk dat ik griep heb gekregen, ben al dagen mijn bed niet uitgekomen voor meer dan de toiletrondes en om voor de afwisseling even op de bank te hangen. Zie net op het nieuws dat er i.d.d. een golf aan zit te komen, ben ik even een voorloper!!! ;)

Normaal slaap ik altijd op mijn buik, maar dat ligt nu al helemaal niet prettig meer. Op mijn rug is ook niet heel fijn, maar op mijn zij weet ik niet waar ik alle ledematen moet laten. Hoop echt dat ik snel een redelijke houding kan vinden, want ik heb het idee dat ik nu amper nog een half uurtje achter elkaar door kan slapen 's nachts.
    Zijn er nog meer buikslapers hier en hoe gaan jullie nu liggen?

Groetjes Pina

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Kom jullie even veel liefde, gezondheid en prachtige wondertjes wensen voor het nieuwe jaar.

Heb 29 dec nog een echo gehad en een prachtig druk bewegende baby gezien. Ook het hartje geluisterd, erg leuk! 26 jan. mag ik naar de verloskundige. Geen ziekenhuis meer voor mij dus, erg fijn!

Heb niet meer alles bijgelezen, want heb het nogal druk. Hoop dat het met iedereen goed gaat!

Liefs,

Misty

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Uitgerekende data:

13 juli 2011 - Misty (26) - 1e kindje - thuis - BV

Afspraken:
    26 jan - Misty - Vk controle

Zo mezelf ook maar even op de lijst erbij gezet ;)

6. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    Heb de afspraken even op volgorde van datum gezet is handiger kijken :)

Uitgerekende data:
    13 juli 2011 - Misty (26) - 1e kindje - thuis - BV

Afspraken:
    26 jan - Misty - Vk controle

7. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    Nog een vraagje is die bepanthene zalf er maar in een soort zonee welke moet ik dan halen en waar kan je dat halen jaja blond en eerste kindje he haha

Nog een vraag over kruidvat merk verzorgingsproducten en zwitzal ze zijn toch hetzelfde????

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina ik heb zelfde probleem. Slaap ook altijd op mijn buik maar gaat nu dus lastiger. Heb zo'n zwangerschapskussen maar sjee wat is dat een groot ding. Lijkt wel of er een 3e persoon in bed bijligt :) Probeer nu dus maar half op mijn buk zij te slapen met mijn armen voor mijn lichaam naast mijn buik zodat daar de meeste druk op komt. Maar goed lekker is anders.
    Weet we dat bij de eerste ook zo wennen was. Maar na een week wen je er wel aan.

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hier ook nog een echte buikslaper..... en ja ik kan het ook nog hoor, heeeerlijkkkk!!!!!!
    bij mijn zoontje tot bijna op het laatst op me buik geslapen...vraag niet hoe, maar het is gelukt!hahahahahhahahahah!!!

@misty, wat fijn zo'n goede echo!lekker dat je nu naar de vk mag!

@julia, jaha het kan echt, goede doorslapers!misschien heb je deze keer meer geluk!
    hoe was het bij de tandarts?

groetjes

10. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @the cat, bepanthen zalf heb je maar in 1 soort. Grote en kleine tube. (En ik dacht dat er ook after sun van is nu. )
    Goed om aan te schaffen die zalf! Ik gebruik t nog steeds bij m'n dochter als ze open billetjes heeft. Super goed spul.

Ik ben ook een echte buikslaper.
    En heb bij m'n vorige zwangerschap tot 9 maanden op m'n buik geslapen. Haha
    Ik doe vaak 1 been opzij, gekromd. En leg m'n pols onder m'n heup.
    Daardoor drukt m'n baarmoeder niet geheel op m'n matras.
    En met 9 maanden... Ik dacht dat ik toen dat voedingskussen erbij gebruikte.
    Maar ik sliep niet meer dan 2 uur op een nacht pfff
    Leuk om daar weer naar uit te zien :(

Zo nu ff m'n middagtukje doen met dochterlief :)

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Uitgerekende data:
    17 juli 2011 - Julia6 (32) - 3e kindje - thuis - BV
    30 juli 2011 - hellepelle (31) -2e kindje - ziekenhuis - BV
    30 juli 2011 - Elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - BV

Afspraken:
    20 jan- Elionorah - vk controle (+hartje luisteren)

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Misty, fijn die goede echo!!

@Pina, beterschap!! Slapen is hier ook echt een ramp, ik ben ook een buikslaper en hoewel mijn buik pas een klein beetje gegroeid is, ligt het niet als vanouds. Ik ga eigewijs toch nog op mijn buik liggen maar hou dat maar even vol. Ik draai wel 1000x tijdens een nacht.. om moe van te worden!

@The cat, je hebt dacht ik bepanthen creme en zalf (werkt trouwens ook echt prima tegen rode baby billen als bijv. de bekende(re) sudocreme niet werkt). Ik ben nu niet thuis, maar zal thuis even kijken welke van de 2 ik heb liggen, dat is namelijk nog een restje die ik uit de borstvoedingstijd over heb. Ik laat het nog wel even weten. Je kan het overigens gewoon bij de apotheek of kruidvat ofzo halen.

@Elionorah, misschien weet jij het zo wel, is het de creme of de zalf die zo goed werkt tegen kloven en bij rode baby billen?

@Meid, tot bijna op het eind op je buik??? Ahhh! Jaloers! Hoe groot was jouw buik dan? Was je 2 kilo aangekomen ofzo? :)

Wij zijn nu bij mijn moeder, moeten over een half uurtje richting tandarts en jongste ligt nog te snurken...

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een echte buikslaper, maar dat gaat nu niet meer lukken. Best wel balen en lastig om nu een goede slaaphouding te vinden.

Wat betreft de lijstjes, leuk om t4e zien dat we que leeftijd op zich niet zo heel veel van elkaar verschillen! Ik heb mezelf er ook even op toegevoegd ;).

Even een vraagje, over de 20 weken echo. Dat is toch puur een echo om te kijken of alles goed gaat met het kindje. In feite is het toch geen geslachtsbepaling? Moet je daar een pret echo voor laten doen, of vertellen ze in het ziekenhuis toch wel het geslacht als ze het zien? Misschien een beetje domme vraag :)
    En hoe doen jullie dat, allemaal geslacht willen weten? of toch niet? En wat als vriend/ man het wel wil weten en jij niet? (of andersom) Daar heb ik nu hele gesprekken over met vriend. hij wilt het weten, ik in feite niet. Hoe ging dat bij jullie?

Uitgerekende data:

10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - BV
    17 juli 2011 - Julia6 (32) - 3e kindje - thuis - BV
    30 juli 2011 - hellepelle (31) -2e kindje - ziekenhuis - BV
    30 juli 2011 - Elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - BV

Afspraken:
    4 jan - SupernovA - Overdracht naar gyn
    20 jan- Elionorah - vk controle (+hartje luisteren)
    28 feb - SupernovA - 20 weken echo (ziekenhuis)

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Supernova, inderdaad kan je gewoon tijdens de 20 weken echo vragen of het een jongen of een meisje is. Het is een medische echo waarin ze organen, hersenen etc controleren en kijken of alles er volgens de norm uitziet. Bij mij vroegen ze de vorige keren gewoon of wij wilden weten of het een m/j was. Dus toen het moment werd aangebroken dat ze het geslacht even gingen 'checken', waarschuwde ze ons onze ogen dicht te doen. Wij willen het namelijk allebei niet weten, toen niet en deze 3de keer ook niet.
    Hier was het makkelijk omdat we het allebei niet willen weten :)

Grappig, onze leeftijden viel mij ookal op, en het lijkt er tevens op dat we hier een groepje buikslapers zijn :)

Hebben jullie trouwens kraamzorg al geregeld? Je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn, dus ik heb het maar vast aangevraagd, net zoals inschrijving bij kdv/gastouder etc.

Onze vk praktijk doen geen 20 weken echo, dat doen ze in een medisch centrum hier in de buurt. Ik zal de vk a.s. donderdag eens vragen wanneer ik hiervoor een afspr moet maken. Volgens mij moest dat ook best op tijd namelijk hier. Ach... eerst maar eens kijken of alles er goed uitziet donderdag, toch wel weer erg spannend....

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoe is het trouwens met Vivelafete, Jem, Roandyja, Danitjuh, Nooky en Droppie?
    En anderen, als ik nog iemand vergeet - sorry?!

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    En als laatste, wie had het laats over een behangboom? En dat die behoorlijk duur waren. Ik kreeg deze link van een forummaatje: Behangbomen | lilalabeltje Prijs valt mee met wat ik tot nu toe heb gezien online. En ze zien er leuk uit.

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wij wisten bij de eerste wel wat het was. Hadden bij 18 weken een pretecho en daar wisten we het dus al en bij 20 weken nog eens. Wil het nu weer weten. Ben echt een controlfreak dus ja :)
    We hebben het toen tegen niemand gezegd en dat willen we nu weer doen.

Als jij het wel wilt weten en je vriend niet kan hij altijd even zijn ogen en oren dicht doen.

Nog mensen die pretecho laten maken? Wij hebben het bij de eerste wel gedaan dus willen nu weer doen.

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Gaaf zo'n boom. Nog nooit gezien (schaam schaam )

19. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik maak ook de 18 weken pretecho

en julia weet je de zalm al hihi

20. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010