@ Droppie: Wat mij betreft hoef je je echt niet te verontschuldigen, schrijf vooral lekker van je af. Ik denk dat de rest het wel met mij eens is wat dit betreft. Zowieso fijn om te weten dat je kindje goed groeit en hartje goed sterk is. Is ook belangrijk! Het wachten lijkt me het lastigste, en helemaal als je dan nog 2 dagen op de uitslag moet wachten. Dus schrijf vooral van je af! @The Cat: bedankt voor de tip! Eens kijken bij H&M dan! @Julia: Gelukkig was alles goed! Enne... waarom is de 15e goed om te bevallen? (er is iets wat me vast even ontgaat ) Hier gaat van alles met ups en downs. De ene dag voel ik me goed, en de andere dag kan ik wel janken. Ik vraag me af of dit echt door de hormoontjes komt. Enkele maanden geleden was ik nog depressief en ik maak me zorgen of ik nu weer terug glijd. Ik zou niet graag tijdens mijn zwangerschap anti depressiva willen slikken . (ook al had de VK gezegd dat het weinig kwaad kan voor de kleine, echt super lijkt het me ook weer niet). Tja, en over dit alles ga ik weer zitten piekeren enzovoorts, schiet ook niet echt op zo. Moest het even kwijt....
@ supernova: Wat vervelend zeg dat je je zo voelt. Weet van mijn nicht een beetje hoe het is. Ze heeft 3 weken geleden een kindje gekregen en is 3 maanden voor haar zwangerschap gestopt met haar pillen. Ze heeft het heel moeilijk gehad tijdens haar zwangerschap, maar op het moment dat ze haar dochter in haar handen had heeft ze geen moment meer met haar gevoelens gezeten. Ze voelt zich al 3 weken super. Misschien heb je wat aan haar verhaal. Sterkte
Helemaal mee eens! We zitten hier om de leuke, maar ook juist om de niet leuke en onzekere dingen te bespreken/spuien hoor!
Droppie kan me voorstellen dat het een spannende periode is. Gewoon lekker met ons delen, geen probleem!
Hier weer een paar slechte dagen: erg misselijk. Op mijn werk gaan ze er gelukkig goed mee om maar voel me wel erg slecht. Hopen dat het snel beter gaat.
Hallo allemaal, Nou ik heb even vanaf paging 112 terug gelezen (Nou ja, even, deed er ruim een uur over haha). Was al zo lang niet meer echt mee aan het lezen, dus had heel wat in te halen @Tante: Jeetje, wat een verdrietig nieuws. Een curretage lijkt me verschrikkelijk, zeker net zo voor kerst. Hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat jullie het een plekje kunnen geven. @rare eetgewoontes: Ik heb vooral veel zin in yoghurtdrankjes. Normaal drink ik vrijwel geen melkproducten. en veel verse fruitsapjes, ook erg lekker. Verder valt het hier mee met de rare eetgewoontes. Heb wel steeds minder zin in thee, wat ik voordat ik zwanger werd liters dronk. Nu nog maar een paar kopjes per dag. @Julia: Hoe gaat het met jullie peutertje, blijft hij/nu wel goed in bet liggen? hihi. Wat fijn dat de echo gister goed was! @meid: Wat klinkt jullie trouwlocatie als een sprookje, geweldig! Hopelijk valt het binnen jullie budget. @20 weken echo: Die laten wij zeker wel maken. Wil toch een klein beetje zekerheid (al is dat niet gegarandeerd) dat het allemaal goed gaat met de kleine. De combinatietest laten wij niet doen. Of we willen weten wat het wordt, daar twijfelen we nog aan. We hebben nog even om erover na te denken @Droppie: Jeetje, wat schriken van de combinatietest. Hopelijk sluit de vruchtwaterpunctie het downsyndroom uit. Sterkte meid! En schrijf gewoon lekker van je af. Het is een ontzettend spannende tijd en kan me voorstellen dat je jezelf met je gevoelens soms geen raad weet. @Supernova: Fijn dat er toch nog een VK was waar je wel wat aan hebt! Moest trouwens echt lachen om je pincode verhaal, haha. Wat een zwangerschap al niet met je geheugen kan doen. Fijn dat alles goed was bij de gyn en dat je al je vragen hebt kunnen stellen. Veel sterkte met alle gevoelens. Hopelijk zijn het de hormonen en hoef je niet opnieuw aan de antidepressiva. @borst/flesvoeding: Ik wil gaan voor borstvoeding. Puur een gevoel. Ga hiervoor nog wel even via het kraambureau een cursus volgen (is 2x en vooral informatief geloof ik). Het zal uiteindelijk wel een combi worden met gekolfde melk ivm onregelmatige werktijden. @ZH of thuis bevallen: Ik wil heel graag thuis bevallen. Dus als alles goed mag gaan, dan gebeurd het thuis @The cat: Leuk he, de babydump? Wij zijn er na de kerstdagen ook geweest en hebben ook al een kamertje besteld. Deze komt ergens in maart. Wij hebben die met glas in lood (nou ja, hardplastic in lood haha) @Jem: Fijn dat alles goed was bij de VK. Op na de volgende afspraak! Hier van de week voor het eerst moeten overgeven. Hopelijk blijf het hierbij. Het gaat een beetje met ups en downs. De ene dag voel ik me superfit, de andere lijk ik wel ziek, maar goed, alles voor het goede babydoel Liefs, Misty
uitgerekende data: 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - supernova (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - hellepelle (31) -2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv afspraken: 4 jan - supernova - overdracht naar gyn 06 jan - julia6 - vk echo 06 jan - ientje - vk intake (+ echo?) 10 jan- meid- vk controle 11jan. - hellepelle - vk echo 12 jan - bd81 - nekplooimeting + controle gyn (misselijkheid) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) Zag dat ik van het lijstje af was, dus mezelf er weer even bijgezet. Had in eerste instantie 16 juli als uitgerekende datum, maar bij de laaste echo bleek ik al verder zwanger te zijn en kwam ik op 13 juli. Liefs, Misty
@The Cat, ik geloof dat maar 3% van de vrouwen bevalt op de uitgerekende datum, dus de kans is klein... En dat brengt me op de volgende vraag, voor de dames die een 2de of 3de verwachten, wanneer zijn jullie de vorige keer bevallen, met hoeveel weken/dagen? Hier met 39.6 en met 40.3. Thx voor H&M tip, ik moet er ook snel eens heen. Pas nog steeds mijn gewone broeken, maar dat zal niet lang meer duren, begint savonds toch wat strakker te zitten allemaal. En de zw. schapsbroeken die ik heb liggen zijn nog te wijd of te zomers, dus dat schiet niet echt op. @Droppie, verontschuldig je daarvoor niet meid, het is ook hartstikke heftig wat jullie allemaal mee moeten maken op het moment. Dat is zeker niet niks en zoals al gezegd is, we zijn hier om lief EN leed te delen. Dus voel je alsjeblieft vrij genoeg om te spuien, te klagen en te zenuwen. Dat is alleen maar goed. Even een uitlaatklep. Fijn trouwens dat je na die vruchtwaterpunctie 100% zekerheid hebt. Dat wist ik niet. Gelukkig maar... Ik duim voor je door, hoop zo dat de uitslag goed is. @Supernova, wat naar dat je je met ups en downs zo slecht voelt. Ik kan me voorstellen dat je hormoonhuishouding een en ander in de war kan schoppen. Ik zou dan ook aan de bel trekken als je voelt dat het bergafwaarts gaat, maar denk dat je dat ook wel zou doen. Niemand wil aan de medicatie tijdens een zwangerschap, maar depressief in combinatie met zwanger zijn lijkt mij ook verre van ideaal. Niet alleen voor jezelf, ook voor de baby en je echtgenoot. Al sta jij natuurlijk op de eerste plaats. Hopelijk voel je je snel wat stabieler en wat beter! Veel sterkte meid. Oh ja, en van die 15de... was een foutje. Ik had in de haast mijn berichtje even uit een ander topic gecopieerd en hier geplakt omdat ik moest racen naar een vergadering voor mijn werk. In dat andere topic schrijft een meisje mee die op de 15de jarig is, vandaar @Bd, balen van die slechte dagen, getsie. Moet nu toch wel eens afgelopen zijn he? @Misty, jep, hij blijft weer in zijn bed. Misschien dat hij er best 1 of 2x uitgekomt, maar dat hebben we niet in de gaten. Zou mij ook niet uitmaken. Het is geen gevangenis. Maar zoals eerder 20x zijn bed uit, geren, gedoe etc, daar pas ik voor. Bedtijd = slaaptijd, ik ben best voor wat rust en regelmaat hoor. Bovendien heeft hij die slaap ook gewoon nodig, anders is hij hartstikke chagerijnig overdag..... Even checken in het lijstje: oh ja, jij zwanger van de 1ste. Dan hebben we het daar over een jaar (of2) nog eens over, haha... chagerijnige peuters zijn een blok aan je been! Jullie ook een kamertje besteld, leuk zeg! Heb jij ook een link? Kunnen we even meespieken! @All, hier alles goed. Was na 2 dagen hectisch gebeuren hier, veel gerace van hier naar daar, veel kleine klusjes: naar de stort, boodschappen doen, schoenen vergeten bij de bso zoon tijdens de kerstvakantie, dus daar even langs om op te halen, vk bezoekje, vergadering, kindjes naar oma ivm oppassen etc etc. Jemig wat een op en neer gerace. Nu rust. Gisteren lag ik er om 22u in en vandaag voel ik me weer meer mens gelukkig.
Ik ga straks mijn zwangerschapsbroeken inkorten de buuf heeft een naaimachine gehad dus die maar even uitproberen
@ Droppie: Dank je wel! @ Julia: Dank je wel voor je lieve woorden! Ik trek zeker aan de bel als het niet goed zal gaan. Het ziekenhuis is op de hoogte en houd mij wat dit betreft ook goed in de gaten. Dat is ook wel een geruststelling! Wat betreft de 15e: lol, ik snapte het al niet zo goed, maar dit verklaart het. Jeetje, wat een geren in 2 dagen tijd. Even bijslapen is dan wel fijn! @ Bd81: Vervelend dat je zo misselijk weer bent. Ik hoop dat het snel weer minder wordt. Ik hoop dat je je niet al te slecht gaat voelen naar je werk toe, tenslotte kan jij er ook niets aan doen! Maar ik snap het wel! Sterkte! Vandaag heb ik mijn schoonmoeder geholpen met het installeren van haar nieuwe printer (wij hebben de andere gekregen, die het nog prima doet!). Mijn moeder zit ziek thuis dus ik heb voor haar wat boodschapjes gedaan, hoefde ze met dit rotweer (regent al de hele dag) er niet meer uit. Wat ik me afvroeg, ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder. Ze is echt een schat en ik kan heel goed met haar praten over echt van alles. Ik lees vaak op het forum over 'Schoonmoeders from hell'. Hoe zit dat bij jullie?
Schoonmoeder!!! drama. Dat is hier 1 woord. De mijne heeft een heel klein woordenboek met alleen het woord IK erin. Zij is zo zielig en zo ziek en alles draait altijd om haar. Dat ik al ruim 2 maanden spoeg en flauwval is een gezonde ziekte en gaat vanzelf over. Dan belt ze of wij naar de super willen omdat zij te moe is of te ziek om zelf te gaan. Ik doe echt helemaal niks voor haar en zie haar echt zo min mogelijk. Ze woont wel maar een paar straten verderop dus soms kom ik haar wel tegen bij de super. Dan ga ik eerst even naar een andere winkel in de hoop haar niet te hoeven spreken. Het is echt een heel naar mens. Maar iedereen die haar ziet zegt altijd dat ze zo aardig is en er goed uitziet. Echt een wolf in schaapskleren dus. Hahaha gevoelig onderwerp.
@ Jem: nu geen bloed meer verloren? Hoop het niet, word je erg onzeker van he!! @ Julia: fijn dat alles goed was gisteren! Fijn om even te horen dat alles goed gaat he! @ Cat: beter, die H&M, ga ik ook es kijken! Thx voor de tip! @ Supernova: wat naar dat je zoveel ups en downs hebt! ik hoop dat je het zonder meds kunt, maar ik kan het me ook voorstellen als je het niet trekt zonder. Idd heel belangrijk dat het met jou goed gaat! @ BD: ik hoop dat je gauw van de misselijkheid af bent! Fijn dat ze er op je werk goed mee om gaan, maar kan me ook wel voorstellen dat je je soms bezwaard kan voelen. @ Babydump: haha die doen goeie zaken met ons! Wij hebben namelijk gisteren ook een kamertje besteld! We twijfelden tussen het kamertje dat the cat ook heeft, en nog een andere. Het is toch de andere geworden, vond voor mezelf die commode wat praktischer. Deze is het Kos | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump We zetten wel de eerste tijd een wiegje neer, maar dat is natuurlijk ook maar voor eventjes. Wij zijn gisteren ook naar de vk geweest, en ook weer echo gehad en het hartje voor t eerst gehoord! Wat bijzonder! Daarna naar ikea gegaan, omdat het kamertje zo goed als klaar was om ingericht te worden. Maar bij ikea niet geslaagd, dus daarna naar babydump gereden om daar vervolgens bovenstaand kamertje te bestellen! Kregen daar ook nog box erbij en korting op badje, dus dat ook gelijk maar gedaan, je kunt t maar vast in huis hebben Nu nog kinderwagen en maxicosi, daar gaan we maar eens op oriënteren nu! Ik ben vrij lang, dus ik moet wel een goeie wagen hebben waar ik fijn achter kan lopen zonder dat mn rug eraan gaat. Iemand tips daarvoor? En al die maxi cosis, ik zie door de bomen het bos niet meer! En nu is het weekend!!! Jullie nog grote plannen? Hier eigenlijk geen plannen, dus heerlijk aantutten thuis en lekker rustig op de bank hangen
@ientje@ Wat een mooi kamertje hebben jullie gekocht zeg. Spannend he om te kopen. Ik ben ook best lang en wij hebben ook echt lopen zoeken voor een hoge wagen. Wij hebben de musty gekocht 2 jaar geleden en die is echt heel erg fijn. Hij is heel makkelijk in hoogte te stellen en de bak van de kinderwagen is ook best groot dus de kindjes kunnen er best lang in. Dit is wel fijn omdat wij natuurlijk de winter in gaan tegen dat ze eruit gaan groeien. Dan is het altijd lekker als ze nog een in de bak kunnen liggen. Ons zoontje zit er nu nog graag in en ook nu hij wat zwaarder is rijd de wagen nog net zo soepel. Je kan er met adapter de maxi cosi op klikken, maar wij die ook gewoon van musty gekocht. Die heeft alleen als nadeel dat er de zonnekap los bij zit en bij maxi cosi zit hij vast en kan je hem er zo overheen trekken. Maar wat je het beste kan doen is naar een zaak gaan, wij zijn naar babypark geweest, en gewoon gaan rijden met een paar wagens. Waar wij waren hadden ze een soort pad wat je kon lopen met bochten enzo. Kan je hem goed uitproberen.
hallo allemaal! schoonmoeder, ik heb er gewoon een goede band mee, al is je eigen moeder natuurlijk altijd wel veeeeel leuker en liever!!!!!het is eigenlijk niet zo dat ik zomaar met ons zoontje bij mijn schoonmoeder koffie ga drinken ofzo.maar ach als ze ons kan helpen met bv behangen van de kinderkamers ofzo of keer oppassen staat ze altijd klaar! julia, ik was bij mijn zoontje 2dagen overtijd, vrij netjes toch!! de bevalling van mijn zoontje duurde van begin tot eind 6 half uur ben benieuwd of de 2e sneller zal gaan.was jou 2e bevalling ook sneller als de eerste?? dat hoor je toch meestal? @ientje, leuk kamertje hoor! wij hebben de baby kamer toen die tijd ook bij baby dump vandaan! wij hebben een mutsy kinderwagen, echt een super ding, ik ben niet zo lang maar mijn vriend is 1.85 en voor hem is ie ook goed! het voordeel is dat de kinderwagen bak ook niet zo laag is. nou ga zo even de voce of holland kijken... tot snel
@Ientje, mooi kamertje zeg! Super! Gaan jullie de muren ook zo behangen, of iets anders? Die vind ik namelijk wat druk en 'heftig', maar ieder natuurlijk eigen smaak. Ik vind de meubels erg mooi trouwens!! @Supernova, fijn dat het ziekenhuis ook een oogje in het zeil houdt, ik kan me voorstellen dat dit een geruststelling is. Wat betreft schoonmoeders, ik heb er helaas geen. Zij is op 49 jarige leeftijd overleden, 1,5 jaar voordat ik mijn man leerde kennen. Als ik de verhalen hoor vind ik het erg jammer, ze schijnt zo'n lief, zorgzaam, intelligente vrouw geweest te zijn. Mijn schoonvader daarintegen, daar kan ik prima mee door 1 deur, al is hij stront eigewijs. Bovendien is hij best eenzaam en dat maakt hem tot een man die ook vaak eerder aan zichzelf denkt dan aan andere mensen om hem heen. Ik probeer hem nu al een jaar hier te laten komen voor een vakantie, maar hij weigert. Dit vindt ik erg moeilijk voor mijn hubby, hij heeft er ook behoefte aan zijn vader te zien, ook hier in NL. Maar goed. Schoonvader denkt aan zichzelf en voelt zich niet op zijn gemak in westers NL ipv ook te denken aan zijn zoon en zijn kleinkinderen.... Hopelijk als beeb nummer 3 zich aandient? @Droppie, balen dat de relatie met jouw Smoeder is zoals die is. Past ze wel eens op, op jullie uk? Of heb je dat liever niet? @Ientje, tja, maxi cosy's.... er zijn er teveel he?! Ik had een wat ouder model, maar krijg nu een wat nieuwere van een vriendinnetje. Zij heeft er 2 ukken in gehad, nooit een ongeluk of wat dan ook, dus ziet er helemaal prima uit. http://api.ning.com/files/knhYl*49pHYNNd3e3Mllt41ikvxURmmcYZ0DAFzK8eLd*9Zm8A22krB1bKFPPrnDAUeYLc*5chTzTu3Ot0NKZHXa1oTF8Z-2/MaxiCosy.jpeg Die geloof ik. En nu ik hier toch zit te schrijven, hebben jullie zw. schapsbroeken zonder mega elastiek? Gewoon zo'n laag model, maar wel zw.schapsbroek? Zo ja, waar gekocht?
@Meid, mijn eerste bevalling duurde alles bij elkaar 4,5 en de 2de 2 uur. Dus.... be prepared. Hahah! Is geen garantie hoor, maar je hoort inderdaad vaak dat een 2de sneller gaat. Bij de derde zeggen ze vaak dat het qua tijd tussen 1e en 2e bevalling inzit. Dat zou ik prima vinden, want als het nog sneller zou gaan... pffffff Ik heb na de 2e een aantal dagen heftige naweeen gehad, elke keer bij het aanleggen, echt ontzettend pijnlijk. Daar pas ik voor. Heb dan liever een bevalling die een uurtje langer duurt zodat mijn lijf iets langzamer opbouwt tot bevallen, ipv allemaal zo snel. Aan de andere kant voel ik mij een mazzelaar, ik heb geen idee wat het met een vrouw doet die een bevalling van 24u meemaakt, auw! Dan toch liever heftige naweeen en een paar paracetamolletjes
@julia6: Mijn schoonmoeder doet echt nooit iets voor ons. Bij ons zoontje was ik tot ruim 17 weken zo ziek dat ik alleen maar kon liggen. Ik was 9 kilo afgevallen en de eerste keer dat ze kwam kijken bij me was met 14 weken. Toen ging ze zitten en zei dat ze wel trek had in koffie. Kon ik met mijn zieke lijf koffie gaan zetten. Ze past nooit op, maar dat wil ik ook niet. Ik vertrouw haar niet. Ze doet altijd rare dingen. In huis bij haar liggen ook overal kleine dingen op de grond en de kat gaat altijd voor. Ze zou hem zo laten lopen als ze dacht dat de kat haar nodig had. Nee het is een naar mens. We hebben haar nu ook nog niet gezien en ik ben toch al haast 2 maanden goed ziek en kan niet alleen boodschappen doen. Maar buiten dit zijn er gewoon nog veel meer dingen die ze flikt hoor. Maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. hahaha Gelukkig heb ik hele lieve ouders en ook mijn man ziet ze als zijn eigen ouders.
NEEE!! Hhahaha, dat behang vind ik het jammere van die foto's op de site! Nee hoor, het wordt een lekker rustig kamertje. 3 van de 4 muren zijn behangen met glasvezelbehang, dus met een klein structuurtje erin, en gewoon wit. De 4e muur heeft mn man vorige week behangen met een heel schattig zilverkleurig behang met bloemen. Deze: http://www.101woonideeen.nl/wp-content/uploads/2009/05/bloemmotief-grijs.jpg En op de vloer ligt laminaat, beetje halfdonker. Heel mooi vinden we haha, logisch natuurlijk Was nog vergeten even te reageren op de schoonmoeder vraag. Ik heb een lieve, ze is niet zo eigen als mijn eigen moeder, maar heb er geen problemen mee. Soms zegt ze dingen beetje té recht voor zn raap naar mijn idee, maar goed. Als dat alles is... Geloof dat ik vergeleken met anderen in mn handjes mag knijpen!
@ Droppie: Inderdaad een gevoelig onderwerp, begrijp ik. Jammer hoor, dat het zo moet gaan! @ Ientje: Mooi kamertje! En een heel leuk behangetje, veel beter dan dat van de foto van de kinderkamer, hahaha! @ Julia: Misschien vind je schoonvader het 'eng' om naar iets onbekends te gaan? Of ziet ie er zo tegenop, omdat ie alleen is. Ik probeer hem niet goed te praten hoor, maar ik zou het me zo voor kunnen stellen. Dat ie daarom nog niet is geweest. Ik hoop voor je dat dat bij beebje 3 verandert, het zou inderdaad wel leuk zijn voor je man en kinderen, kan ik me zo voorstellen! @ Zwangerschapsbroek: Heb ik nog niet . Ik heb me er ook nog niet zo mee bezig gehouden. Wel wat rondgekeken, maar op dit moment past alles nog goed. Zitten bij jullie de broeken al echt te strak dan? Om nog even terug te komen op mijn schoonmoeder. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat zij net zo belangrijk voor me is als mijn eigen moeder. Begrijp me goed, ik houd echt veel van mijn moeder, maar ik heb nooit zo heel goed contact met haar gehad. Dat heb ik juist wel met mijn schoonmoeder. Ik prijs mezelf echt gelukkig wat dat betreft, helemaal als ik hoor hoe (erg) het soms anders kan zijn!
Schoonmoeder from hell; een paar jaar geleden wel; echt onmogelijk. Nu we een kleine hebben als blad aan de boom omgedraaid. Breng mijn zoontje zelfs liever naar haar dan naar mijn eigen moeder. Die is soms zo druk en zij is nu de rust zelve. Raar he? Mijn eerste bevalling heeft ong 24 u geduurd MAAR de eerste 20 uur had ik maar 1 - 2 cm ontsluiting en ging het goed. Na 20u werden vliezen gebroken en toen was meneer er binnen 3 uur. Laatste best snel dus. Hij is 50 minuten voor de uitgerekende datum geboren