Droppie: ook ik blijf duimen voor je hoor! Ientje: ik zou bijna denken dat je aandelen hebt van Knorr . Maar ik ben het met je eens, ze hebben hele lekkere dingen (zou je eens voor de gein in een supermarkt in Duitsland moeten kijken, daar is het Knorr vak letterlijk meters lang!). Wij slaan dan altijd ook weer even het een en ander in. Ook ik krijg heel wat aangeboden van broer en schoonzus, buurvrouw, vriendin van zus, enz enz. Als ik het echt niets vind, of niet bij me vind passen zeg ik het wel eerlijk, maar dat is nog niet echt voorgekomen. Zo heb ik bijna de hele inrichting voor het kamertje bij elkaar en heeft me tot heden 15 euro gekost . En daar ben ik best trots op, heb een strak budget. Ik moet ook nog wel het een en ander aanschaffen, dus er komt heus nog wel wat bij die 15 euro. Zó goed ben ik nou ook weer niet met budgetteren
Haha, en ik werk er echt niet hoor Maar de eerstvolgende keer dat ik in Duitsland ben, zal ik het eens even checken! Goeie van je! Niet dat ik zo vaak in Duitsland kom... maar ik las toevallig ergens dat daar de kinderwagens een stuk goedkoper zijn, dus hebben we nu gelijk een goeie reden om die kant eens op te rijden!
mmm krijg trek van jullie gepraat over eten, mmmmmm! ik ga vanavond lekker spagetti eten, ben gek op pasta's. vanmorgen om 7uur stonden er al 3 bouwvakkers aan de deur, we hebben vandaag nieuw dakkapel op het huis gekregen! wat een zooi zeg, jeetje en dan de stofzuiger ook nog die denkt, je doet het lekker zelf maar, grrrrrrrrr!!! dus net maar even langst de kijkschop gereden, een goedkope gehaald zodat ik de meeste zaagsel enz weg kan zuigen en dan maar snel een goede kopen want zo'n 'bestron'geval is niet alles heb ik gemerkt...hahah! prima stofzuiger voor de boven verdieping... hoef ik ook niet meer te tillen van beneden naar boven. julia, mijn zoontje heet yerven.ik heb het idee dat er hier toch geen mensen meeschrijven die ik zou kennen. en anders maar wel, iedereen mag weten dat we een 2e kindje krijgen! nou ga eens kijken of ik nog wat kan doen!
Meid; lekker een dakkapel. Lekker extra ruimte en licht. Wij hebben er ook een. Hebben nieuwbouw huis maar toen wel na bouw meteen laten doen, zaten toen toch al in rotzooi Ben net terug uit ziekenhuis van nekplooimeting. Plooi was 2mm en mag 3,5 zijn dus dat was al positief. Nu gaan ze ook kog naar bloed in combinatie met leeftijd kijken en dan komt er een kans uit. Vrijdag de uitslag. Kleine maakte het in ieder geval Gied binnen. Was flink aan het bewegen. Was nu 6cm groot
Julia die heb ik nog niet geproefd! Dus ben benieuwd naar jouw ervaring haha! @ Meid: leuk nieuwe dakkapel! Zal wel mooi zijn! Ja idd die zooi... maar als dat weg is heb je toch maar mooi weer een mooi nieuw stukkie huis.
@appartement, er hoeft niet heel veel te gebeuren, maar het is een groot oppervlak. Dus dan is alles 2x verven al veel de vloer laten we leggen, dus dat scheelt. @9maanden beurs, echt geen behoefte aan nu. Misschien als de tijd rustiger zou zijn...? @supernova, ja een eerste pakje vind ik wel heel leuk om speciaal te kopen. Net als een setje om in te bevallen. Had ik vorige keer bij de Hema gevonden, zo leuk. En ook een lekkere nieuwe pyjama ofzo wil ik wel weer. Leuk die aankopen voor straks. @bd, wat fijn dat de nekplooi meting goed was! Nu vrijdag nog, maar dat zal wel goed zitten dus. Fijn! Nou hier hebben we vandaag heel veel dozen ingepakt en toch weer troep weggegooid. Wat blijft een mens verzamelen he. Nog 2 dagen en dan gaan we hopelijk starten! Helaas hebben we nog geen 100% zekerheid of we de sleutels vrijdag krijgen! En we hebben al wel de vloer Besteld voor zaterdag en de vrachtauto voor dinsdag, oeps! Nee komt wel goed. Ik heb sinds 2 dagen last van maagzuur klachten. Hebben jullie dat ook? Ik las op internet dat je dan een slokje witte azijn kan drinken... Bleh, niet lekker en het hielp niet. Misschien toch maar even via de huisarts wat in huis halen. Wat ik wel vreemd vind is dat ik nog totaal geen buikje heb gekregen. Ik ben juist 2 kilo afgevallen ofzo. En weeg nu nog maar 57kg geloof ik. Hebben julllie ook nog een normale platte buik? (dit is m'n 2e kindje..) m'n zus had al een buikje met 9 weken... Ah well, het zal denk ik nog hooguit 3 weken plat zijn, dan ben ik 15 weken. Ik ga slapen, ben bekaf. Groetjes!
Hier ook het tweede kindje en buikje gaat nu pas groeien. Voel een bolletje zitten maar kan mijn gewone kleding nog aan hoor. Had ook verwacht dat het bij de tweede veel harder zou gaan maar valt nog mee.
Ik heb het lijstje er maar weer even bij gehaald. klopt het nog allemaal? @ The Cat: echo vandaag zie ik. Ben benieuwd! Ik ga bevallen in het ziekenhuis en nu ben ik geinformeerd over een informatie avond mbt bevallen in het ziekenhuis. Mijn vriend en ik gaan naar die info avond, omdat ik wel benieuwd ben hoe het eraan toe gaat. Ook krijg je een rondleiding door de verloskamers (als dat mogelijk is he, niet dat we tussen de puffende zwangere vrouwen door zullen lopen ). Het lijkt mij wel een fijn idee om al een beetje te weten hoe of wat. Zijn er anderen die dit ook doen? Of die dit bij een eerdere zwangerschap ook gedaan hebben. Hebben jullie er wat aan gehad? @buikje: Ik heb een beetje buikje gekregen, maar niet zo heel opvallend. Ik kan gewoon mijn eigen kleding nog aan, dus wacht ook nog heel even met kopen van positie kleding. Ik zou niet zo goed weten in welke maten ik dat zou moeten kopen ook (gewoon eigen maat? maatje groter?). Ondanks dat ik al een beetje buik heb, zal het nog wel even duren voor het echt op zal vallen bij mij, mede omdat ik een flinke meid ben, en mensen waarschijnlijk zullen denken dat dat buikje gewoon hoor, ipv zwangerschap. Uitgerekende data: 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv afspraken: 4 jan - supernova - overdracht naar gyn 06 jan - julia6 - vk echo 06 jan - ientje - vk intake (+ echo?) 10 jan- meid- vk controle 12 jan - bd81 - nekplooimeting + controle gyn (misselijkheid) 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 02 feb - SupernovA -gyn 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)
@Elionorah, super van jullie nieuwe appartement! En nu maar hopen dat jullie inderdaad morgen de sleutels krijgen - spannend zeg!!!! En alvast succes met verhuizen etc! @Supernova, handig, het lijstje is er weer, ik zal hem even updaten, de oude afspr eraf en in ieder geval mijn nieuwe afspr er weer opzetten. @The cat, veel plezier bij de vk vandaag! @Supernova, ja hoor, ik ben toen ik zwanger was van de 1e ook naar het zk geweest om te kijken hoe en wat. Ookal wilde ik thuis bevallen, toch fijn om een idee te hebben waar je uiteindelijk terecht zou komen als het niet thuis lukt. @Buikje, beetje zichtbaar. Kan nog wel mijn gewone broek aan, maar savonds echt zonder riem, dan zit het toch wat strak. Mijn zw.schapsbroeken zijn te groot, maar ga toch binnenkort eens en nieuwe aanschaffen en wat rokjes etc, die wat lekkerder zitten. @Meid, super he, zo'n dakkapel! Wij hebben er een laten plaatsen bijna een jaar geleden. Zoveel plezier van! Nu willen we in een andere kamer een dakraam laten vernieuwen. Iemand toevallig goede ervaring met een bedrijf die dat doet? @Ientje, vanavond Knorr avond, dus ik laat het je nog weten!. Hopelijk is het niet te pittig voor de kindjes! @Bd, fijn die goede nekplooi uitslag, nu dus nog even spannend in combi met bloedtest. Spannend! @Droppie, trek je het nog een beetje meid? Nog minder dan een week, dan eindelijk meer duidelijkheid! Uitgerekende data: 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv afspraken: 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 02 feb - SupernovA -gyn 03 feb - Julia6 - vk controle 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)
Nog even mijn pretecho toegevoegd, ik zie dat the Cat ´m op dezelfde dag heeft. Spannend he?! Uitgerekende data: 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv afspraken: 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 02 feb - SupernovA -gyn 03 feb - Julia6 - vk controle 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)
@ buikje: die begin ik wel te zien! 's avonds meer dan overdag, dat wel. Maar pas al mn kleding nog wel. Zal mijn volgende afspraak er ook weer bijzetten! Uitgerekende data: 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina ( 32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv afspraken: 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 31 jan - ientje - vk controle 02 feb - SupernovA -gyn 03 feb - Julia6 - vk controle 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)
krijg ook al een beetje een buikje voel me goed heb alleen last van hoofdpijn vorige week al deze week ook weer niks aan ben nu klaar met moeders voor moeders blij dat voor bij is is me niet tegen gevallen alleen het heen brengen ging er niet speciaal voor heen moest dan wel ergens heen dacht dan maar wat later me beppe ligt weer met longontsteking in ziekenhuis ze was er net weer bovenop heeft vorig jaar ook al longonsteking gehad vind zo zielig voor haar.
Goede avond allemaal. Pff, een drukke werkdag zit er weer op. Nu heerlijk bijkomen. @Droppie, ik blijf ook voor je duimen en inderdaad blijf positief. Jullie horen gewoon bij één van de 26 waarbij geen Down wordt gevonden! @Bd: fijn dat de uitslag van de nekplooi meting goed was. Nu de rest nog! Spannend. @meid: Fijn een dakkapel, dat brengt veel ruimte en licht met zich mee @lovekees: Hmm, ik moet nog 2 weken MvM. Heb het nu ook wel gehad moet ik zeggen, maar goed, nog even volhouden. @buikje: hier een klein bolletje zichtbaar, maar wel echt mini. Ben ook nog niet veel aangekomen, iets van 1 kg. Stelt dus nog niet veel voor haha. ' @positiekleding: ik heb een jurkje, legging en topje gekocht, maar behalve het jurkje heb ik nog niets gedragen. Pas mijn meeste broeken ook nog, al zit het soms wat strak. Geen idee wanneer ik meer positiekleding ga aanschaffen en zou ook niet weten in welke maat. Hetzelfde geldt voor een meegroeibh, iemand ervaring mee? MOet je dit in je eigen maat kopen? of juist groter? haha, je ziet het, lekker onervaren. Nou ik ga weer even op de bank uitrusten. Zo'n lange werkdag hakt er in en morgen mag ik weer, joepie! haha. Liefs, Misty
Broek heb ik destijds gewoon eigen maar gekocht. Broek rekt meestal iets uit en meeste wat groeit is je buik. Voordeel is dat we in zomer op ons dikst zijn hihi, en dan kunnen we lekker rokjes en jurkjes (elastisch) aan, heeeeeeerlijk Voeding bh vallen meestal ruim dus Jan je gewoon eigen maat kopen. Als je slim bent wel pas rond 7e maand ofzo. Ik heb ze hier nog liggen en zitten erg lekker.
Voedingsbh had ik er heel handig maar 1 van gekocht bij mijn eerste zwangerschap. Dat was echt niet handig hahaha Je lekt en je heb hem 24-7 aan dus is mijn moeder er na 2 dagen snel nog 1 bij wezen kopen. Mijn buikje is ook nog niet echt te zien. Wel in de avond als ik bloot voor de spiegel sta, maar mijn man ziet het dan nog niet hoor. Over rare eet gewoontes. Ondanks dat ik misselijk ben heel de dag heb ik net lekker pannekoeken gegeten en die vallen al al die tijd goed. Ook melk kan ik zo een heel pak van op. Dit had ik bij mijn vorige zw ook met die 2 dingen hoor. Alleen begin ik nu de dag al met een glas sinasappelsap. Lekker als je misselijk ben he. hahaha Maar ik kan het gewoon niet laten. Rare gewoonte krijg je van die hormonen. Verder nog 4 dagen voor de echo en nog 6 voor de uitslag. Als die goed is ga ik helemaal los. Dan ga ik gelijk heel de prenatal leeg kopen denk ik. Willen jullie trouwens weten wat jullie kindje word? Wij wilden het echt niet weten bij Danny, maar nu ga ik toch twijfelen. Met een punctie weet je het echt 100% zeker of het een jongen of een meisje word he. Dus dan word het wel moeilijk om het niet te willen weten.... Nog 4 dagen om over na te denken.
@ julia, Oeh ik heb moet duwen en trekken om de overdracht morgen te hebben. En het is gelukt!!! Echt fijn, ook wordt de mooie donker eiken vloer zaterdag bezorgd, en starten we met verven zaterdag, met vrienden en familie Oh ik heb er zin in!! @supernova, ik heb ook zo'n info dag gehad en een rondleiding in het bevalcentrum. Echt heel mooi en leuk was dat. Alles zag er zo gezellig en aangenaam uit. Ik was direct om, en wist al dat ik in het zh wilde bevallen. En dan MET remifentanil! @buikje, ik lag vanaaf heeeerlijk in bad te chillen. En toen viel me op dat m'n buikje wel iets begint te komen. Toch is het als ik sta nog niet zo zichtbaar. Ohh ik zie er steeds meer naar uit, die dikke buik. Vonden jullie dat bij de eerste ook zo'n toffe tijd? @lovekees, wat vervelend voor je oma joh. Ziek zijn neemt zoveel energie en kracht weg bij ouderen. Hopelijk kan ze wel weer goed herstellen na deze periode. Sterkte voor haar en je familie. @positiekleding, ik heb ook dezelfde maat gekocht als ik had. De meeste broeken rekten wel wat mee, maar 1 spijkerbroek zat bij 9 maanden echt te strak. Het ligt eraan hoeveel je aankomt natuurlijk... En rokjes zijn in de laatste fase toch lekkerder dan broeken vind ik. Broeken knellen uiteindelijk toch Meer. Ach ja we eindigen in de zomer. Dus t zal wel bikini's en rokjes worden @droppie, jaaa wat goed nog maar 4 dagen, dan 2 dagen rust in je lijf en spanning in the mind en dan weet je eindelijk het antwoord. Sjonge wat knap van je, zo positief te wachten. Ik merkte zelf dat in de slopende onzekerheid, hoop juist hetgeen is wat kracht en energie geeft. Ik hoop dat je voor jullie positief antwoord krijgt! Sterkte meis. Zo ik lig na een dag hard inpakken en huishouden voldaan in bed. Morgen eerst even werken en dan de sleutels in ontvangst gaan nemen!! Dan de slaapKamers inmeten en vloerbedekking kopen!! Groetjes meiden. X
Hallo meiden, ik vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen. Ben zwanger van de 2e en 3 juli uitgerekend.
@Sucre, welkom! Tuurlijk mag dat! Klets lekker mee! Ook vanuit Gelderland zie ik @Elionorah, super dat het gelukt is! Dus vandaag de sleutel, wat geweldig meid! Leggen ze het parket morgen in 1 dag? Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, vast helemaal super! @Droppie, nee, wij willen het niet weten... @voedingsbh, die doe ik pas aan als het voeden is begonnen hoor. Nu, bij last, is het fijn om een goede sport bh te kopen, gewoon maatje die je nu goed zit zegt maar, daar kan je de rest van je zw.schap plezier van hebben. Die zijn zonder beugel en zit vaal fijner bij gevoelige borsten. Geeft ook voldoende stevigheid als ze een maatje groter zijn. Die voedingsbh's, ideaal, maar daar heb ik nu nog geen zin in... haha. Ze zijn wel al verhuisd van de zolder naar slaapkamer, maar thats all Jullie weekend plannen? Ben dit weekend lekker vrij, vanavond bij mijn moeder eten, kindjes daar slapen en met hubby filmpje pakken in Lux
Julia, ja, woon vlak bij Arnhem! Jij dus ook uit Gelderland? Voedingsbh, die draag ik nu al. Mijn gewone bh's kriebelen en worden echt te klein. En die voedingsbh zit zo lekker. Alleen hangt het een beetje. Misschien eens op zoek naar 1 met beugels, haha. Voelen jullie de baby ook al? En zijn er veel meiden bij die willen weten wat het wordt?