Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Uitgerekende data:

3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    8 juli 2011 - ientje (28) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv
    14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    28 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv

afspraken:
    13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren)
    17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag
    19 jan - pina - vk controle
    20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren)
    24 jan- droppie123 - vk controle
    26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle
    31 jan - ientje - vk controle
    02 feb - SupernovA -gyn
    03 feb - Julia6 - vk controle
    11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling
    11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling
    21 feb - Sucre - 20 weken echo
    28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)

Ik zag jullie mooie lijst, heb mezelf er meteen bijgezet. Hoop dat jullie dat niet erg vinden. :D
    Fijn dat jullie met zo'n klein groepje zijn!

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Even wat gewijzigd; uitgerekende datum is namelijk naar 23 juli verzet

Uitgerekende data:

3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv

6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    8 juli 2011 - ientje (28) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv
    14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv

afspraken:
    13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren)
    17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag
    19 jan - pina - vk controle
    20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren)
    24 jan- droppie123 - vk controle
    26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle
    31 jan - ientje - vk controle
    02 feb - SupernovA -gyn
    03 feb - Julia6 - vk controle
    11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling
    11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling
    16 feb - BD81 - controle vk
    21 feb - Sucre - 20 weken echo
    28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Gyn belde net met uitslag van combinatietest.
    Kans is 1 op ......4958, super goed nieuws dus :)

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @bd, wat fijn meid!!! Opluchting zeker?

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bd, goed nieuws zeg!!

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ sucre: welkom hier!

@ BD: Goed nieuws joh! Ben heel blij voor jullie! Moet vast een hele opluchting zijn!

@ weekend: geen grote plannen. Zaterdagochtend boodschapjes doen en in de middag komt een vriend op bezoek, die hopelijk de wasmachine/ droger schakelaar voor me kan fixen. Als ik nu de droger gebruik kan letterlijk niets anders aan in de keuken, omdat de stop er dan uit knalt. Dus hopelijk dit weekend opgelost!

7. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    @ sucre: welkom en leuk dat je mee kom kletsen

@ BD: Wat een mooie uitslag en wat leuk dat je haast een week eerder ben uitgerekend.
    Dat schiet op he.:)
    Voel je je al iets beter of gaat het nog steeds niet zo goed?

Hier alleen nog zaterdag en zondag wachten. Over dat ik positief ben, ja dat moet ik wel zijn anders word ik gek.
    Ik zou alleen wel graag aan mijn kindje willen gaan binden en een band op gaan bouwen met mijn buik. Klinkt misschien gek maar ik sluit me een beetje af van het idee dat ik een kindje krijg.
    Ben veel te bang dat het eventuele verlies te veel pijn gaat doen.
    Maar ik geloof er wel sterk in dat dit vanaf woensdag helemaal goed gaat komen.:)

8. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @sucre, welkom hier. Je bent volgens mij het verste in je zwangerschap van ons allen, leuk en je voelt de baby nu al bewegen??!! Wow das vroeg zeg, tof!

@bh, ik draag zeker nog geen voedingsbh's voor de bevalling (zeg ik nu hoor) :) maar merk wel dat m'n 2 net nieuw gekochte beugel bh's echt niet lekker zitten... Jammer want ze zijn zo mooi! Haha en hubby vindt t ook wel leuk volgens mij hihi. Dus ik ben er nog niet helemaal uit wat ik prettig vind. Een meegroei bh heb ik nog nooit gehad... Wie weet is dat wat?

@julia, het parket leggen ze er maandag in. Maar omdat we de slaapkamers met vloerbedekking doen, valt het oppervlak wel mee. Ik denk iets van 50m2 parket. En de plinten komen later, dus dat scheelt ook weer.
    Maar het wordt morgen wel bezorgd, en die 700kg moeten we zelf naar de 4e sjouwen (met de lift gelukkig), maar toch oef! Er komen iets van 9 man helpen, dus het moet wel lukken.

@bd, wwhooooeeei! Wat fijn dat je de uitslag hebt. Toch weer een weetje die je graag wilde horen he!

@weekend plannen: verven en verven :)

@droppie, ik herken juist je instelling wel hoor. Dat had ik precies zo na de bloeding en eerste echo. Alle professionals zeiden, ga maar uit van een miskraam. Dan is de klap niet zo zwaar. En op zo'n moment kan je niet rouwen en niet opgelucht zijn. Je weet niet waar je staat en neemt afstand van die binding. Na de termijn echo begon ik pas langzaam te geloven dat het goed zat. En nu, weken later begint de binding pas. Jij nog heel even volhouden! De feiten liggen vast, je kan er geen invloed op uitoefenen. Dat gaf mij rust. Ik hoop dat jij ook wat rust kan vinden de komende dagen!

Ik kijk langzaamaan steeds meer uit naar de 20e, vk en hartje luisteren. Ik heb zo'n behoefte om een teken van leven te ervaren! Ik heb dan ook echt het idee dat het een mijlpaal is, de 13e week ingegaan, dan zal het goed gaan. :) Hmm mijn kleine kindje.
    Wat zijn ze lief he, zo romantisch i je buik... Hihi

Ik moet nu gauw slapen. Morgen wordt een lange dag! X

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Sucre: welkom, gezellig! :)
    Leuk dat je de beeb al hebt gevoeld, ik heb het idee dat ik ook al iets heb gevoeld maar weet het niet zeker omdat ik niet weet hoe dat moet voelen :D nog ff afwachten of ik gelijk had haha!

@ BD O wat fijn!!!

@ Droppie: meid ik kan me eigenlijk niet eens voorstellen hoe je je moet voelen. Wat een dubbele gevoelens moeten dat zijn zeg! Maar je bent er bijna, nog een paar dagen en dan heb je zekerheid. Nog minder dan een week! (en dat is natuurlijk ook weer dubbel..)
    Ik denk aan jullie!

@ Elionorah: logisch dat je een teken van leven wilt zien! Sowieso nadat je toen natuurlijk zo in onzekerheid zat, en het is ook gewoon spannend of het allemaal goed gaat.
    Ik had dat zelf ook hoor, bij de vorige echo. Had toen 'al' 4 weken niet van binnen gekeken en ik ging toen echt denken: stel je voor dat het allemaal toch niet goed gegaan is. Dom natuurlijk, maar omdat ik zo weinig klachten heb ga je toch dat soort dingen denken!

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meiden, bedankt voor het warme welkom hier, voelt meteen goed!! :D

Supernova, hopelijk is de wasmachine/droger gefixt. Niks aan als steeds de stoppen eruit vliegen.

Droppie, ik kom hier natuurlijk net kijken, maar hoe komt het dat je je nog niet durft te hechten aan dit kindje? Klinkt wel heel heftig. Knuffie.

Elionorah, ja, ben inderdaad het verste! En heb ook het gevoel dat ik weer in juni ga bevallen. Van mijn zoontje was ik 6 juli uitgerekend en 27 juni bevallen.
    Ik voel de kleine nog niet elke dag hoor, helaas. Heb ook nog eens de pech de placenta aan de voorkant te hebben. Maar heel af en toe voel ik een bekend plopje. Heerlijk is dat!
    Over die meegroeibh, dan kan je net zo goed een voedingsbh kopen, die groeit namelijk ook mee en dan heb je 2 vliegen in 1 klap!
    Succes met klussen!

Ientje, is dit je 1e kindje? Bij mij voelt het als kleine plopjes, of luchtbelletjes in je buik. Een heerlijk gekriebel! Nog een paar weekjes wachten, het wordt steeds duidelijker!

Hebben jullie ook een angelsound?
    En hebben jullie al klachten?

Ik ben zelf enorm misselijk geweest, bijna 5 kg afgevallen. En nu beginnen mijn bekken alweer pijn te doen, kon er gisteren moeilijk van lopen. Bah..

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik ben heel erg ziek geweest, al 2x in ziekenhuis gelegen. Nu weer thuis en rustig aan het herstellen maar gaat helaas nog niet zoals ik gehoopt had. Gaan over 8 weken op vakantie dus hoop wel dat het dan beter gaat.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Sucre: ja dit is onze eerste, dus alles is helemaal nieuw! Maar we wachten gewoon rustig af tot de plopjes wat duidelijker worden ;)

Voedingsbeha's vind ik eigenlijk een stapje te ver ofzo, omdat je die voedingsfunctie nog laaaang niet gebruikt, haha. Ik heb een sportbeha gekocht, gewatteerd want dat vind ik mooier en fijner.. En die zit erg lekker!

13. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Sucre: Welkom!! Dat kan nog druk worden eind juni met verjaardagen bij jullie.
    Bij ons zijn er zeker 7 verjaardagen in onze directe omgeving rond de uitgerekende datum. Dat wordt nog lastig om er precies tussen in te bevallen.

Vanavond gaan we naar de bios, begint pas om een uur of 10 en eigenlijk ben ik nu al best moe. Maar ook wel weer erg leuk om even samen weg te gaan.
    We zijn aan het zoeken naar een vakantie in april, als ik al die plaatjes zie wil ik vandaag al weg...

Vroeg me trouwens af.... hebben jullie huisdieren?
    Wij hebben katten en vanaf het moment dat ik zwanger ben ( vanaf de bevruchting dus, ik wist het zelf nog niet) ligt er eentje altijd bij me 's avonds. Daarvoor kwam ze ook wel eens, maar het is nu echt vaste prik. In het begin wou ze ook bij me in bed komen liggen 's nachts en dan het liefst boven op mijn hoofd. Daar hebben we toen wel een stokje voor gestoken na een paar nachten weinig slaap. Ik vind het wel heel lief en ben ook niet bang dat ze lelijk gaan doen als de baby is geboren. Ze zijn bij andere baby's ook altijd heel voorzichtig en lief.

Ik heb wel een keer gehad dat mijn nichtje hier in slaap was gevallen en de kat was er gezellig tegenaan gekropen. Toen ze wakker werd trok ze voor de grap even een beetje aan haar vacht. Dat leverde een klein corrigerend tikje op, waarna ze heel verontwaardigd naar elkaar gingen staan roepen. Heel grappig om te zien!

Groetjes Pina

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hihi, grappig dat met je nichtje Pina!
    Wij hebben ook katten, 2 stuks. Ze liggen allebei vrij vaak op schoot, nu niet per se vaker dan daarvoor (kan haast niet haha).
    Maar het schijnt idd zo te zijn dat katten het aanvoelen! Gek he!

Straks als de kleine er is wel oppassen he, katten zoeken warme plekjes om te liggen en dan is zo'n klein warm babyhoofdje heeeel aantrekkelijk om tegenaan/op te gaan liggen. Dus de deur van de babykamer dichthouden!
    Bij ons mogen de katten niet naar boven, dus dat probleem hebben we niet. Al blijft t altijd oppassen dat ze niet ineens naar boven glippen.

Naar welke film gaan jullie? Idd wel laat, maar misschien kun je van tevoren even een tukkie doen?

Ik ben vandaag nog even naar ikea geweest, we hadden laatst een leuke lamp gezien om in de babykamer te hangen, die toen niet op voorraad was. Deze: IKEA | Hanglampen | Hanglampen | MASKROS | Hanglamp
    Toen ik daar liep, zag ik dat een mooie schommelstoel voor de helft was! Had al zitten kijken op de site, en wilde hem sowieso al uitproberen. En toen ie voor de helft bleek te zijn hoefde ik er geen 2 keer over na te denken natuurlijk :D Die is het: IKEA | Zitbanken met stoffen bekleding | Fauteuils met stoffen bekleding | LILLBERG | Schommelstoel

Dus ik ben weer helemaal blij!

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

sucre: Welkom!

Voedingsbehaaz: Neh, daar doe ik nog niet aan. Ik wacht daarmee tot ik ook echt in mijn kraambedje lig en de bebie ga voeden. Zwangerschapsbehaas draag ik ook niet. Had wel ff bij de Hema gekeken, maar dat zie ik niet zo zitten. Als (.)(.) gaan lekken 's nachts dan koop ik er wel eentje om die pads in te doen, maar tot die tijd draag ik gewoon wat ruimere beha's met een beugel.

Ientje: Leuke lamp, die is heel groot ook toch? Ik vind 'm zo leuk en ook zo balen dat we er geen ruimte voor hebben!

Poezen: wij hebben ook een kat en die zit ook ineens vaak op schoot terwijl -ie voorheen altijd in z'n eentje ergens lag te slapen. Vind ik wel gezellig hoor, zo'n snorrend haarballetje tegen je buik aan!

Bd1: Veel beterschap meis! wel super dat je echo er goed uitzag. En nu nog hopen dat je in goede gezondheid op vakantie kunt!!

Hier: hier gaat het goed! Ik slik niks meer en hoef niet meer te spugen, yay! Ik heb alleen wel een enorme poetsdrang. Ik ben altijd al wel een poetser geweest, maar nu is het helemaal erg, plus dat ik alles in huis af wil hebben. Slaapkamer maken voor ons op zolder, de toiletvloer opnieuw, sausen, etc. Maar da's ook wel goed, we wonen hier nu een jaar dus het is ook tijd om weer in actie te komen.

16. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hallo meiden!

welkom sucre, kom gezellig mee kletsen!!

hier weer lekker druk geweest, gister avond koopavond gewerkt en vandaag ook de hele dag, zit nu lekker op de bank, hopend op wat leuks op tv, maar helaas er is niks leuks op.....
    dus maar eventjes achter de laptop!

ben erg blij met de nieuwe dakkapel, de rommel is ook weer een beetje aan de kant!
    gister een nieuwe slaapkamer voor zoonlief gekocht, een 'grote'jongens bed met een linnenkast en buro[blijft eerst in doos op zolder].
    maar voordat ie komt hebben we eerst nog heel wat te doen, inloopkast inelkaar zetten, en de grote jongens kamer bahangen...pfff wat een werk nog, hihi!

@droppie, nog eventjes meid!!! ik kan me goed voorstellen over dat je zegt dat je bang bent je teveel te binden, zal ook allemaal niet meevallen...en groot gelijk hoor, als de uitslag positief is, lekker los gaan, jullie hebben het zeker verdient!!!!
    nou ik zal binnenkort even verder berichten hier!

goed weekend allemaal!!!

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Een dakkapel! Wat goed! Willen wij ook, maar nog ff doorsparen vrees ik.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ vivelafete: die lamp was er eerst idd alleen in het megagroot! Maar ze hebben hem sinds kort ook in 55 cm doorsnee. Nog geen kleintje, maar wel veeeel beter! :D

19. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @sucre, zo klussen is echt goed gegaan! Er waren wel iets van 10 man langs gekomen! En het hele huis hebben geverfd. Het parket ligt klaar in de babykamer. En de vloerkleden zijn gekocht. Dus dat schiet lekker op.

@angelsound, nee heb ik niet, maar ik kan bijna niet wachten tot donderdag om het hartje te gaan horen :)

@pina, nee geen huisdieren hier. Wel een hond en kat gehad. Maar ik wil geen hond meer en hubby wil geen kat meer :) dus voorlopig geen dieren.
    Ik heb echt geen zin om 3 x per dag zo'n hond uit te laten. En al die haren i huis, en die lucht. Nee hoor, die 5 jaar was ok, maar nu geen hond meer :)

@ientje, haha die lamp hebben wij ook sinds een jaartje in onze slaapkamer hangen, echt een mooi effect op de muren geeft het. Wel mooi om er een demper op aan te sluiten ;)
    En een shommelstoel hebben we ook in de kinderkamer :) heerlijk om snachts de voedingen in te doen. Daar zie ik nu alweer naar uit :)

@vivelafete, ja die nesteldrang heb ik ook erg. En dan niet zozeer in poetsen, maar des te meer in klussen, breien, haken en creatieve uitspattingen :) echt heerlijk!
    Wat heeeerlijk dat je niet meer misselijk bent, bij is het ook over! Maar ik ben nog heel picky met eten, kan vet en warm eten niet zo goed hebben... Dus het blijft soms nog een beetje lastig.

@meid, leuk he zo'n groot bed voor je kindje :) wij hebben vandaag de half-hoogslaper met trapje en glijbaan bezorgd gekregen!! Zo tof! En er zit ook nog een kleed bij die je aan het bed kan haken, zodat je een tentje hebt :) ik denk dat onze meid het geweldig gaat vinden! Ik wel in ieder geval haha.

Zo wat een drukke dag! Ik ga lekker chillen :) morgen weer een lange leuke klusdag. X

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo, nou de schakelaar voor wasmachine/ droger is gefixt, maar het had nogal wat voeten in de aarde! Elektromonteur-vriend'Is de stroom eraf?', mijn vried 'ja, hoor!' *poef* :$ Wat bleek, we hebben 3 stroom groepen, vriend had er 2 uitgezet, maar dus niet diegene waar elektromonteur-vriend mee aan de slag was ;). Hoofdzekering eruit, stroom bedrijf gebeld (want dat is die verzegelde zekering, mag je zelf niet aan zitten), en 1,5 uur zonder stroom gezeten.
    Uiteindelijk wel allemaal gefixt, maar ben benieuwd of we nog een rekening gaan krijgen voor het vervangen van die hoofdzekering.

Maar! Wasmachine en droger eindelijk, voor het eerst in 1,5 jaar dat ik hier woon, correct aangesloten! :)

@sucre: wat gaaf dat je de kleine al voelt. Zelf denk ik mijn kleintje ook al zo af en toe te voelen, maar ik weet niet of het te vroeg hiervoor is.

@poezen: Ik heb een poes, ze is een hele zelfstandige, oude (15 jaar) dame. Gaat haar eigen gangetje en komt soms bij je liggen, maar ook veel op haarzelf. Tot een aantal weken terug. Ze eist elke avond wel meerdere malen mijn schoot op. en als daar even geen plek is (laptop, haakwerk oid) dan kruipt ze strak tegen mij aan.
    Ik vind het wel lief, maar ben wel heel benieuwd hoe ze is als er een kindje in huis is.

@ientje: die stoel lijkt me zo relax zitten! Is ie speciaal voor de kinderkamer, of komt ie in de woonkamer? Hier helaas geen ruimte ervoor, anders had ik het ook wel geweten!

@vivelafete: als je in jou huis je poetsdrang niet meer uit kunt leven, mag je best hier een keertje langs komen. :D Nee hoor, gekkigheid! Ik heb er zelf nog niet echt last van, af en toe vlagen.

@elionorah: Het schiet al lekker op in jullie huisje lees ik zo! Dat moet vast een goed gevoel geven!

Deel Deze Pagina