Dank jullie, jullie zijn allemaal zo lief voor me. dat doet me echt goed. en inderdaad zegt het al wat over ons moppie. bij danny had ze ook al problemen met meten bij de echo's en ook dit beebje wilde niet stil liggen en ook dit nu weer wijst naar een copie van zijn broertje. we moesten er wel even om lachen tot het echt niet leuk werd natuurlijk. verder blijven we optimistisch. over 10 dagen weten we meer en ik weet nu wat me te wachten staat tijdens de punctie. XXX
Julia: anders ga jij ff een appartementje opzoeken joh.. Ik koop zwangerschapskleren bij shop.hm.com .De H&M dus. Das het enige wat ik aandurf online te kopen omdat het echt een geweldig goede pasvorm heeft. Ik heb nu een spijkerbroek van 39.95 (gééééééén geld!!) aan en dat ding zit zo goed! ook de tops paars- of heidekleur zitten gewoon goed. En de rest koop in in levende lijve. Misselijk: ik slikte Emesafene. Hoor er verschillende geluiden over. Bij mij werkte het en zag je binnen 5 minuutjes de kleur op mijn wangen terug komen, maar bij sommige anderen hielp het helemaal niks. Goed, ik zal eerlijk zijn: Ik ben misschien ook wel gevoelig voor het placebo-effect... Met name misselijheid is vaak een psychologisch iets.. Bebiekamer: Ik ga de meubeltjes recyclen en mooi opleuken. even afhankelijk van het geslacht van het kindje wordt het rood/wit met een twist lichtroze en whitewash, of donkergroen/wit met gele accenten en robuust hout. Nog ff een paar weekjes wachten, dan kan ik beginnen!! Droppie: wat balen!! Erg fijn wel dat er geen risico's worden genomen, maar dit verlengt de onzekerheid alleen maar!! Niet leuk!
Knap dat je zo positief blijft Droppie. Het is niet niets waar je doorheen moet op dit moment. @vivelafete, helaas werkte emesafane bij mij echt niet Ik merk wel dat wanneer ik een erg slechte dag heb gehad (veel overgeven en weinig eten binnen kunnen houden) dat de dag erna ook slecht is. Dit is op zich wel logisch te verklaren, omdat je natuurlijk te weinig voeding binnenhoudt.
Bij mij werkt emesafane ook niet, vandaar nu ander middel. Weet niet echt zeker of het helpt maar durf ook niet zonder haha. Ik shop het liefste oom live hoor, maar heeft te maken dat ik nogal lastig lijf heb. Van boven m en van onder L, maar dat is niet bij alle merken weer zo. Dus maar gewoon ff passen. Heb gister wel zwembroek voor kleine op internet besteld; 7 euro!!!! Zwembroeken zijn nu bijna nergens te vinden of mega duur.
Anneliesje: ik merkte dat als ik eenmaal moest spugen het niet meer ophield, alsof je maag de reflex maar blijft herhalen. Supervervelend! En volgens mij is Emesafene wel een antibraakmiddel, dus misschien verklaart dat dat het werkte bij mij? BD: oh, das zeker niet duur nee! Nu wachten op je pakketje! vind ik altijd zo leuk, ding-dong, aaaaaaah mijn bestelling!
ik heb hetzelfde. als ik eenmaal overgeef blijf ik gaan en aen ik ook gelijk goed ziek ook. de pillen houden de meeste spuugbuien wel tegen, maar wel pas nu ik er 1,5 per dag mag. verder met ik wel positief blijven. anders word ik gek. misschien dat het nog komt als alles achter de rug is en we de uitslag hebben. maar dat zien we wel. heb nu wel pijn in mijn buik maar dat moet met 2 dagen over zijn. verder niks geks gelukkig.
@Vivelafete, ja inderdaad ding dong pakketje, dat dacht ik vanmiddag ook, toen DPO busje voorreed. Als ik DPO zie staan denk ik meteen aan Days Past Ovulation, maar goed... dat was hem niet, het was een pakketje die goede man die kwam MIJN tuin in gewandeld. Ik stond al te jubelen met 2 kleine kinderen aan mijn been, bleek het voor manlief te zijn.... Pfffffffff hoezo iemand blij maken met een dode mus! Nah ja. Die H&M van 39.99 heb ik afgelopen zaterdag ook gescoord. Strech model, zit fijn inderdaad. Ik had er nog 1 liggen van de vorige zw.schap, maatje 40!! Help, staat dat mij te wachten?! Haha. Anyway, nu past maatje 38 precies, ik dus tevree. @Droppie, hoe is het met het buikje? Pijnlijk of gaat het wel met de nodige rust? @Hier geen spugen, dus geen pillen ervaring. Behalve dan dat ik gisteren op NL 3 een programma zag 'je zal het maar hebben' met een meisje met een overgeef fobie. Jemig, wat een leven! Of beter: Geen leven!!! Mamamia... wat een ramp als je op zo'n manier door het leven gaat..... Enne.. appartement boeken... ahhhh!!! lichtelijk gefrustreerd! Wist ik veel dat het met pasen 2x zo duur zou zijn daar om een flatje te huren. Men!!!!!!! Onsympathieke slimme spanjaarden! Anyway, net met pijn in hart een duurdere gereserveerd, krijg ik een mailtje dat hij inmiddels al door iemand anders is gereserveerd. Dus, we zoeken weer verder. Net weer 2 mailtjes over 2 verschillende flatjes verstuurd, hopelijk is er nog 1tje van beschikbaar...
buikje doet zeer als ik zit sta of beweeg. maar als ik stil lig gaat het goed. als je een prik in je vinger krijg voel je ook altijd een poosje een beurse plek wat raar aanvoelt. zo voelt mijn buik ook.
@droppie: Mag ik je een knuffel geven? Jeetje joh, ik moest nog aan je denken vandaag en lees net dat het niet gelukt is. Inderdaad een nieuwsgierig kindje! En zeker dat ik voor je blijf duimen hoor! @misselijk: emefasene hielp bij mij ook wel wat hoor! Tja, het was geen wonder middel, maar ik kon tenminste weer wat eten (en dat wat ik at hield ik ook binnen) en dat vond ik het belangrijkste. @vakantie: wij willen heel graag nog naar Spanje ergens begin mei. Mijn ouders hebben daar een appartementje en het is voor mij mijn tweede thuis. Zou heel fijn zijn om daar nog even lekker tot rust te komen. Waarschijnlijk wordt het wel met het vliegtuig dan, 15 uur in een auto ga ik denk niet fijn vinden rond die tijd. Maar het vliegtuig brengt weer nieuwe uitdagingen met zich mee, na een bepaald aantal weken mag je niet meer vliegen, dus het is even puzzelen wat betreft data. @shoppen: ik shop altijd liever in winkels voor mijn kleding ipv online, omdat sommige maten toch heel anders bij mij vallen. Ik heb nu wel een webshop gevonden waar je ook grote maten positiekleding kan vinden, en ik denk dat ik daar een wat ga bestellen. Nu past alles me nog aardig, dus nog geen haast ermee. Ik draag ook graag leggings en jurkjes (met mijn hoge laarzen, mijn favo combi), dus dat zit best prettig en nooit te strak. Ik kijk het gewoon even aan. Vanavond hebben mijn vriend en ik een mooie Maxi Cosi op de kop weten te tikken. Helemaal blij mee! Nu eens gaan proberen om die bekleding eraf te halen, want tja wil het toch even wassen, vind ik een prettiger idee. Morgen maar weer eens verder met het kamertje verf klaar te gaan maken (dat betekent: zorgen dat alle spullen uit het kamertje weg is, en dat is nog best veel! ).
@julia, ja we gaan bizar snel!! Vandaag heb ik de vloerbedekking in onze slaapkamer gelegd, jaja ik hou zo van klussen Ook weer de stopcontacten terug geplaatst na t verven. En natuurlijk nog even de ondervloer voor het parket gelegd Daar hield t niet bij op. Thuis nog 4 dozen ingepakt (en dan zijn we er nog niet!) en het bed uit elkaar gehaald! Pff het lijkt wel of ik een marathon gelopen heb! Maar morgen gaan we verhuizen!!! Momenteel wordt de parket vloer gelegd, tot in de late uurtjes. En m'n man was eerder nog even een nieuwe koelkast wezen halen. Zul je zien dat we woensdag op de verjaardag van Theresa compleet ingestort zijn haha. Ik zal proberen tijd te vinden om die foto van het glijbaan bed te plaatsen. Dat kan niet vanaf m'n phone, alleen vanaf de laptop. En ik zit niet zoveel achter m'n laptop meer @pina, klinkt heerlijk nog een vakantie naar Tenerife! En zo te lezen ga je in gewicht de andere kant op dan ik. Als het voor ons beide maar niet zo hard door blijft gaan. Zou niet goed zijn @droppie, wat ontzettend jammer zeg!! Had je hier rekening mee gehouden of kunnen houden? Sterkte deze nieuwe week! Oef ik ben op. Hopelijk wordt morgen een goede dag x
Jeeeeetje morgen al verhuizen!!!! Allemachtig jullie zijn echt goed bezig! Jij vooral zo te lezen Leuk dat je zo van klussen houdt! Succes morgen enne... af en toe wel even je rust pakken hoor!! Is nodig!
Anneliesje, welkom hier! Jij ook al zo misselijk, pas goed op meis! Tijdens de vorige zwangerschap tot 18 wkn erg misselijk geweest. Emesafene hielp goed, maar werd er helemaal high van. Kon niks meer, alleen nog maar zwevend op de bank liggen. Deze zwangerschap veel afgevalle door het vele spugen. Het enige wat hielp was de hele dag door op snoepjes zuigen. Dat onderdrukte de braakneiging een beetje. Vooral mentos fruit en bonbon napoleon zijn hier favoriet. Gave kinderwagen hebben jullie! Balen van de gbs zeg. Ik dacht altijd dat ze rond 32 weken nog eens controleren en dan pas beslissen of je onder ab-infuus moet bevallen. Heb veel voor kindjes met gbs gezorgd. Van ziek tot doodziek.. Ientje, hier ook een lange en zeer tevreden over de bugaboo!! Die is zooo licht en makkelijk opvouwbaar en kindje kan er enorm lang in liggen. De bak is wel laag, maar heb het nooit als lastig ervaren. Maar gewoon alles goed uitproberen! Droppie, hoe was de vruchttwaterpunctie? Hopelijk zit alles goed en viel de punctie op zich mee. Och jee, lees nu dat het niet is gelukt. De baby was te nieuwsgierig. Hopelijk lukt het volgende week wel meis. He, nog ff onzekerheid dus. Knuffie! En doe het rustig aan de komende tijd. Julia, 2 jaar is dus een leuk verschil. Ik hoop echt dat ze straks goed met elkaar kunnen. Met welke maatschappij vliegen jullie naar sevilla? Gaat er vanuit NL een rechtstreekse vlucht? En via wie hebben jullie geboekt? Je woont echt in de buurt, grappig!! Elio, alvast een hele fijne verjaardag!! Bijzonder he. Ik val niet meer af, buik heeft afgelopen dgn een groeispurt gemaakt. Ben echt mega nu. Haha, maar nog steeds onder mijn startgewicht. Succes met de laatste klusjes! Pina, Tenerife is ook lekker! Ben je daar wel eens geweest? Zijn de stadjes daar een beetje vlak? Een beetje extra om het lijf is niet erg toch? Supernova, je kan ook een maxicosi hoes kopen. Die heb je in verschillende leuke kleuren en kan je uitwassen wanneer je wilt. Ook zitten ze heel goed en blijven ze mooi. Vandaag met zoonlief naar CB geweest. Alles goed, alleen een lichtgewicht. Altijd al geweest. Maar nu eet hij al 3 dgn niet, dus het wordt er niet beter op. Je ziet hem afvallen en dat geeft zorgen voor mama. Verder alles goed, op mijn pijnlijke bekken na dan. Buik groeit enorm!
Ja, dus toch hé, ik voelde me zo emoloos. Vond mijn man niet erg, aangezien ik nu al begin te jammeren over een appel die scheef op de fruitschaal ligt Maar echt, nu ik het niet meer slik heb ik veel meer energie en ben warempel weer in staat een zin die meer dan 6 woorden telt, te produceren Julia: ja, ik weet ook niet hoor, maar alles wat jij meemaakt maak ik blijkbaar ook mee, maar ik kwam vandaag ook een broek in maatje 40 tegen. Ik heb 'm weggedaan. Hoppa, gaat niet gebeuren. Hij was van mijn eerste en toen ben ik 30kg aangekomen, bij de tweede "slechts" 20 en ik zet nu natuurlijk in op 10 kg! Tenerife: Er ligt zwart zand. Dus geen witte handdoeken en badlakens mee, want die zien er héél vies uit na een dagje zonnen aan zee Elionorah: Succes met verhuizen! Hebben jullie supersnel gedaan zeg. Geniet van je nieuwe stekje! Sucre: Ai, da's naar hé, als zo'n pukkie niet wil eten. Zat het CB er ook echt over te mekkeren of hielden ze hun fatsoen nog een beetje?
@Supernova, wat super dat jouw ouders een huisje in spanje hebben! Ik heb net appartementje geboekt in Sevilla. Wij vliegen dus eind april en komen 3 mei terug, bij elkaar 12 dagen geloof ik. Ik ben dan een week of 30 als we terugkomen, dan mag je gewoon vliegen. Ligt een beetje aan de maatschappij, en voor de zekerheid aan je vk of gyn even een verklaring vragen, daar vragen ze nog wel eens naar, op de meest vreemde, unexpected momenten. Was eens in Singapour, week of 18 zwanger, mini buikje. Bij check in, vroegen ze niks, maar bij boarding moest ik ineens een formulier invullen ivm zwangerschap. @Elionorah, wat fijn dat jullie dat rappe tempo volhouden. En ja, jullie zijn woensdag vast knock out. Maar als dan bijv. opa en oma van jullie dochter komen, kunnen zij mooi helpen taart snijden enzo @Sucre, wij vliegen met Ryanair vanuit Eindhoven rechtstreeks naar Sevilla. 3 uurtjes, dus prima. Ik heb gewoon online geboekt, zonder reisbureau, doe ik eigenlijk altijd. Appartement heb ik vanavond dus eindelijk ook geboekt, als je na pasen kan gaan, dan doen, want rond pasen is het echt veel duurder, die appartementjes daar. Hartstikke katholiek natuurlijk! Wel veel optochten op dat moment, dus ook wel leuk om eens mee te maken, al ben ik niet gelovig, beetje cultuur happen in zo'n stad waar zoveel te zien.... mmm, heb er nu al zin in! App. geboekt op: http://www.homelidays.nl/ Eerder bij booking.com @Vivelafete, naaper! Ik deed overigens het omgekeerde, eerste 11 kilo, 2de 17. Maar ik weet ook waardoor. Als die idiote winkels nou eens niet vanaf september (!!!) al speculaas etc zouden verkopen, was ik bij de 2de ook op 11 kilo blijven hangen. (hij is van half okt.) Haha. Deze keer dus gewoon wat minder snoepen is mijn motto, en dan heb ik dat maatje 40 dus echt niet nodig. Gaat me tot nu toe goed af. Jemig, ik vond het een vette frustratie om er bijna een jaar over te doen om die extra 7 kilo snoepvet van mijn lijf te trainen. Daar pas ik echt voor. En ondertussen zit hubby naast mij chocolade te 'vreten', de stinkerd. @Sucre, hier ook een lichtgewicht (oudste zoontje van 4) laatst zelf weer een keer op de weegschaal gezet, 14 kilo. Ik ging uit mijn dak, hij had de 13 overgeslagen! Volgens mij heeft hij een jaar lang 12 kilo gewogen. In lengte wel gegroeid, maar qua kilo's bijna niet. Was erg tevreden dus. Maar goed, hij blijft klein, maar ontwikkelt zich verder prima, dus maak me er geen zorgen meer over. Toen er een tijd van veel diarree en buikpijn kwam, wel laten testen op coeliakie, maar dat was het niet gelukkig. Verder is hij goedgekeurd door de kinderarts, die ook zegt; klein maar fijn, maar geen reden om ongerust te zijn, dus dat doe ik ook niet. Snap dat als jullie zoontje al 3 dagen niet eet, je je dan wel zorgen maakt hoor. Hopelijk voelt hij zich snel beter en gaat hij weer wat (beter) eten. @Droppie, sterkte meid, rottig van die pijn, maar gelukkig is het vooruitzicht dat de pijn zich dus niet al te lang aan zal houden. Last but not least; Vivelafete, wat staat er op het programma voor morgen?
Hallo allemaal, @Sucre: welkom! Leuk een tweede kindje! Die plopjes in je buik heb ik ook geregeld, maar of dat nu echt de beeb is? Geen idee. Weet ook niet wat je hoort te voelen haha. @voedingsbh: Ik heb er toevallig het weekend 2 gekocht bij de prenatal. De meegroeibh's vond ik zo lelijk en de voedingsbh's waren veel leuker en zitten heerlijk. Ik moest wel gaan shoppen, want ben een cup omhoog gegaan, dus mijn eigen bh's passen echt niet meer. @BD: wat fijn dat de uitslag goed was! Dat is genieten @huisdieren: Wij hebben 2 katten en ook deze zijn erg aanhankelijk. Ze waren dit al, maar nu liggen ze nog wat meer bij mij hihi. @Elionorah: Fijn dat het klussen opschiet, zo wordt het al snel jullie mooie huisje! Succes met overhuizen en geniet ervan! @anneliesje: Welkom! Jeetje, wat heb jij al veel te voorduren gehad met deze zwangerschap. Hopelijk gaat de misselijkheid nog over en kun je echt gaan genieten. @Droppie: Jeetje, wat balen dat de punctie niet gelukt is. Nu moet je nog langer in spanning zitten. Doe rustig aan en hopelijk kun je wat afleiding zitten. Ik ga duimen dat het de volgende keer wel lukt en dat de kleine wat minder nieuwschierig is Nou ik ga nog even genieten van mijn vrije dagje! Liefs, Misty
@julia6 chocolade, owww ik wilde dat ik dat toch eens weer kon eten.. mmm lijkt me heerlijk. Ik heb me vandaag ziekgemeld. Had nogal een stunt vanochtend, waar ik behoorlijk van geschrokken ben. Ben nogal misselijk en daardoor hou ik weinig binnen. Vanochtend tijdens het naar beneden lopen (trap) ben ik dus effe weggevallen en de laatste paar tredes gevallen. Duidelijke waarschuwing, dus na overleg met de huisarts/verloskundige mij maar ziek gemeld en even rustig aan doen. Krijg ik zo'n **kel aan de lijn die zegt gut je bent er morgen wel weer, waarop ik zei ehm waarschijnlijk niet. Ga zometeen mijn leidinggevende wel even bellen om die stomme piepo even te laten weten dat ik zijn opmerking toch niet van veel medeleven vond getuigen. @sucre, het protocol mbt gbs verschilt nogal. Aangezien het bij mij tegelijkertijd met de blaasontsteking is gevonden nemen ze het zekere voor het onzekere @ Elionorah succes met de verhuizing. @ droppie hoe gaat het nu ?
@sucre: bedankt voor de tip van de hoes! Ik wist wel dat ze er waren, maar had er niet meer aan gedacht! @Julia: Ik was inderdaad van plan om hoe dan ook een zwangerschapsverklaring mee te nemen als we gaan vliegen. Ben liever goed voorbereid, dan dat ze me in het ergste geval op de luchthaven achterlaten (weet niet of dat werkelijk gebeurt, maarja, dat is dan weer een van mijn angsten .) Maar toch bedankt voor het meedenken! @annelies: beetje laat, maar welkom nog! Ooh, dat moet vast even schrikken geweest zijn vanmorgen! En inderdaad een beetje jammer van zo'n domme opmerking, maar ik denk dat sommige mensen gewoon echt niet beseffen wat ze zeggen. Rustig aan hoor! @elionorah: Jullie gaan als een trein zeg! Wel lekker, je kan het maar achter de rug hebben!
Annelies; doe rustig aan meid. Is wel ff schrikken. Luister goed maar je lichaam en neem je rust als het nodig is. Dus als je morgen nog niet opgeknapt ben lekker thuis blijven. Ik ben vandaag sinds paar weken weer half dagje gaan werken, ging redelijk. Net wel op bed gelegen dus hoop dat ik er morgen geen last van heb danzijn we op de goede weg
Hopelijk dat het morgen ook goed gaat Bd81. Zou wel een echte opsteker zijn. De mevrouw van het UWV heeft gebeld en zij was heel begripvol. Gaf aan volgende week wel weer te bellen en zei dat ik goed voor mezelf moest zorgen. Het is een beetje balen, had een contract, maar dat bedrijf is in augustus failliet gegaan. Heb daaropvolgend een nieuwe baan gevonden (aansluitend en eerst nog via het uitzendbureau) en dit komt niet zo gelegen Mijn contract moet op 4 april verlengd worden en ik zie de bui al hangen Heb ook contact gehad met mijn leidinggevende en haar vertelt dat de opmerking van haar collega niet zo lekker aankwam. Dat ik toch echt voor mezelf koos en dat ik morgen absoluut nog niet kwam werken. Uitslag van urine is terug en ik ben toch lichtelijk aan het uitdrogen. Gelukkig nog niet zo ernstig dat ik naar het ziekenhuis moet, maar ik moet rustig aan doen en zorgen dat ik genoeg vocht binnenkrijg. Verder wel een enorm leuk rompertje gekocht en lekker de gehele dag met mijn katjes op de bank gehangen.