Goed drinken dan. Wat bij mij ook hielp was waterijsjes dat kreeg ik ook als enige binnen. Drinken drinken drinken dus!! Fijn dat ze bij UWV zo reageren.
Even kort een bericht hoor. Sorry was een lange dag We zijn verhuisd!! En wat heerlijk is het hier!! De vloer is zo mooi en de muren zijn zo mooi!! Nu ff moe moe x
elionorah wat goed dat alles zo mooi geworden is. Ik had nog niks laten horen hier aan je maar ik lees wel mee hoor. Echt super snel gedaan en kan me wel voorstellen dat je zelf klussen leuk vind. Ik doe thuis ook altijd alles zelf, met de hulp van mijn vader dan. Mijn man heeft echt 2 linker handen en die zorg altijd voor de koffie en de broodjes. Maar het is echt leuk om te zien hoe mooi het word als je je best gedaan heb. Nu lekker genieten en doe het wel een beetje rustig aan he. Let op jezelf. Annneliesje doe maar rustig aan inderdaad. Waterijsjes zijn inderdaad een goed idee. Die at ik ook heel veel tijdens mijn vorige zwangerschap. Vooral raketjes. Het helpt tegen misselijkheid en je krijgt vocht binnen. Bd wat goed dat je weer op je werk geweest ben. Wel lekker zeker om weer een beetje in het leven te staan. Wat ben je het zat he al dat binnen zitten. Hier gaat het goed. Heb niet echt pijn meer en mag morgen weer gewoon alles doen. Als het maar rustig aan is. Nog wel even iets leuks. Mijn man is met ons zoontje visjes wezen kopen. Ze kwamen thuis met 2 goudvissen en de kleine man heeft eerst de vissen met zakje en al laten vallen, toen ze in de kom zaten wilde hij ze steeds pakken. Na een tijdje had hij door dat het niet mocht en ging hij alles in de kom dopen. Na een tijdje hoorde ik hem zeggen: Tommy visjes pakken. Had hij zijn tommy (van sesamstraat) in de kom gezet en die moest toen maar de visjes voor hem pakken. Nu staan de visjes dus iets hoger en kan hij alleen nog door het glas kijken. We hebben wel erg gelachen. (en tom op de kachel laten drogen want die moest weer mee naar bed natuurlijk)
@ Elionorah: veel plezier in jullie nieuwe huis, geniet ervan. Heerlijk he, als alles zo nieuw en mooi is?! Wij hebben ongeveer 2 maanden geleden een wand in de woonkamer geverfd en hebben daar zeker twee weken iedere keer heel tevreden naar staan kijken. Zo'n lekker gevoel als je hard gewerkt hebt aan je huis en het resultaat is helemaal naar je zin. Wij hebben afgelopen week de Bugaboo gekregen van vrienden van ons en we hebben een probleem.... het past nauwelijks in de auto . Mijn vriend wilde toch al heel graag een nieuwe auto, maar ik geloof dat mijn tegenargumenten nu wel een beetje op zijn. Alle banken moesten plat en er was echt geen ruimte meer voor een autostoeltje. Nou hadden we wel wat meer onderdelen bij ons dan dat je normaal mee zou nemen, maar het was toch niet echt praktisch zo. Dus nu zit hij hele avonden op internet te zoeken naar de stoerste papa-auto's! Groetjes Pina
@ Elionorah: o meid wat heerlijk dat jullie over zijn!! Nu lekker gaan genieten! @ Pina: huh? ik dacht dat die van de bugaboo juist zo makkelijk en klein in te klappen was! Mijn zus had een bugaboo frog en het onderstel daarvan paste in de achterbak van een citroën c1! Je weet wel van die kleine boodschappenwagentjes waar je 1 boodschappentas in de achterbak kan zetten Maar goed, nieuwe auto is natuurlijk ook leuk haha! @ Droppie: fijn dat het goed gaat, blijf rustig aan doen he! Wat een geweldig verhaal van die visjes, zie het helemaal voor me! En dan het waarschijnlijk heel onschuldige koppie van je zoontje, 'ik doe toch niks geks ofzo'? hihi! Fijne dag meiden, ik mag weer gaan werken tot 8 uur vanavond
Net naar de verloskundige geweest en alles was helemaal in orde. Het hartje was goed te horen, en de kans dat we een kind met het syndroom van Down krijgen is ongeveer 1 op 8400. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar zo´n Angelsound of iets dergelijks, lijkt me toch wel erg leuk om zelf ook af en toe te kunnen luisteren thuis. Iemand ervaring met zo´n doe-het-zelf-hartje-luisterapparaat? Groetjes Pina
Bij mijn vorige zwangerschap had ik van mijn nicht een angelsound geleend en dat was echt heel leuk. Hij deed het goed maar ik gebruikte hem niet heel vaak. 1x in de week ofzo. En vond het ook leuk om mijn oma toen ze bij me kwam kijken bij het kamertje om haar ook te laten luisteren. Oma van 85 had nog nooit zoiets meegemaakt. Echt zo schattig. Ik werd net door mijn baas gebeld dat ik wel weer kon komen werken. Toen ik vroeg of hij me dan om de 5 min. op ging vangen als ik flauwval werd hij wat stiller. Hij weet hoe dat is want ik viel vorige keer ook 8 keer flauw en toen mocht ik maar huis. Lijkt wel of niemand snapt dat het helemaal niet leuk is om al 6 weken binnen te zitten. Echt heel irritant. Wil echt zo graag weer een gewoon leven leven.
Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 17 jan - droppie123- vruchtwaterpunctie - 19 jan de uitslag 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vk controle 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 31 jan - ientje - vk controle 02 feb - SupernovA -gyn 03 feb - Julia6 - vk controle 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 15 feb - annneliesje - controle vk 21 feb - Sucre - 20 weken echo 22 feb - Pina - 20 weken echo 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) 01 mrt - Pina - controle vk
@Droppie: Over het vissen-verhaal, geweldig! Moest zo lachen, ik zie het ook helemaal voor me! Enne, is je bas een beetje mal ofzo? Je voelt je net aan weer een beetje mens worden, of je dan al kan werken... pfff. @Pina: Mooi dat alles goed was bij de Vk! Ik heb zelf geen ervaring met zo'n angelsound. Maar zoals ik mezelf ken zal ik er weinig gebruik van maken. Het zou inderdaad wel leuk zijn voor oma (oma van vriend, maar ik heb geen opa's of oma's meer, dus nu ook mijn oma), ze is 90 en was al helemaal verbaasd over de echo foto. Ik heb vandaag een bestelling kleding van wehkamp binnen gehad wat allemaal heerlijk zit (op de groei gekocht, want dan kan ik het van de zomer ook nog aan). Ik had ook een harembroek besteld, en vandaag gelijk nog 2 erbij besteld. Heerlijk voor in huis, een ook op de groei gekocht . Morgen hebben mijn vriend en ik een bemiddelingsgesprek van de woningbouwvereniging uit met de bovenburen. We hebben zo enorm veel overlast van die lui, en aardig vragen of ze minder luid willen doen heeft geen zin (hun respons is dan: 'moet je maar op een hutje op e hei gaan wonen'). Ik hoop dat we nu iets verder komen, maar zie er als een berg tegenop!
Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 8 juli 2011 - ientje (28) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 13 jan- the cat - vk echo (hartje luisteren) 19 jan - pina - vk controle 20 jan- elionorah - vk controle (+hartje luisteren) 24 jan- droppie123 - vruchtwaterpuncie- 26 jan na 5 uur de uitslag 26 jan - misty1984 - vk 1e afspraak controle 31 jan - ientje - vk controle 31 jan - droppie123 - vk controle 02 feb - SupernovA -gyn 03 feb - Julia6 - vk controle 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 15 feb - annneliesje - controle vk 21 feb - Sucre - 20 weken echo 22 feb - Pina - 20 weken echo 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) 01 mrt - Pina - controle vk Ik heb even mijn datum van de punctie en de uitslag een weekje verder gezet. Ook is daardoor de controle bij de vk een week verzet omdat dat op dezelfde dag was als de punctie.
Pina wat een fijne score trouwens bij jullie test en weer fijn he als je van de vk hoort dat alles goed is. Supernova hoop dat jullie eruit kunnen komen met jullie buren. Je moet er toch niet aan denken als je straks een babytje heb en je buren maken zo'n herrie. Elionorah veel plezier morgen met het luisteren naar het hartje van je kindje. Het is steeds weer een wonder als je het hoort he. Ik heb net 2 collega's gesproken en die zijn echt heel boos op onze baas. Dat hij zo lullig doet tegen me. Net of ik erom vraag om me zo rot te voelen. Nou weten ze allemaal niks van de punctie enzo want anders zouden ze denk ik helemaal uit hun dak gaan denk ik tegen hem. Nou gaat het niet echt goed op de zaak en het duurt denk ik niet lang of we gaan failliet en dan staan we met z'n 8e op straat. Maandag was er geen stroom dus konden ze niet werken en later die dag hing er ineens een brief op het raam dat zijn auto in beslag was genomen en dat hij volgende week voor de deur van de zaak per opbod gaat worden verkocht. Blijkt hij voor ruim 10000 euro belastingschuld te hebben. Wij wisten wel dat hij er een rommeltje van maakte, maar dat het zo erg was. (We moeten elke maand om ons loon vragen) Afwachten want anders zit ik straks nog zonder werk ook
@ Droppie, zorg ervoor dat je je papieren goed in orde hebt. Wanneer er problemen zijn met het betalen van het loon dan zegt dit al genoeg. Was bij mijn voormalige werkgever ook het geval (failliet gegaan 1 dag voor onze loonbetaling in augustus). Neem het zekere voor het onzekere en verzamel alvast al je loonstrookjes van de afgelopen tijd. Heb je die niet, vraag er dan om (scheelt een hoop trammelant). Ik weet niet of het een groot bedrijf is, maar wanneer dit niet het geval is dan zul je het allemaal zelf moeten gaan regelen via het uwv wanneer het bedrijf daadwerkelijk failliet gaat. Gaat een bedrijf failliet dan nemen zij de betalingen naar de werknemers over (dat duurt ongeveer 6 weken voordat je het geld hebt).
Van hoelang moet je je loonstroken hebben? Wij kregen ze dus echt nooit, maar sinds september is onze oude baas zich er weer een beetje mee gaan bemoeien (tot ze ruzie kregen en hij zijn handen ervanaf heeft getrokken) en toen kregen we ze ineens netjes over de post elke maand. Maar dat is dus pas een paar maanden. We werken in een klein winkeltje met 8 man personeel dus we zullen inderdaad alles zelf moeten regelen. We wisten wel al ruim een jaar dat het niet goed zat hoor. Hij doet grote uitgaven en gaat 4 weken met vakantie. Ondertussen krijgen wij telefoontjes van kpn, cz, eneco, groothandel en nog veel meer over openstaande rekeningen. Dus we weten al een tijdje dat het niet goed gaat. Maar de zaak loopt goed. De omzet is gewoon nog altijd goed. De zaak bestaat al ruim 75 jaar, maar is 5 jaar geleden over genomen door een collega omdat de oude baas wilde stoppen toen hij 70 werd.
Ze vroegen bij mij destijds 6 mnden en niet langer. UWV gaat dan achterstallig loon/vakantiedagen/vakantiegeld betalen. Het kan best nog goed gaan hoor, maar als je zelf al zulke voorgevoelens hebt is het beter om even die dingen goed op een rij te hebben.
Even snel hoor, ben druk op hett werk geweest en nu erg moe. Pina, zag dat je een goede uitslag hebt gehad, fijn!! Ik heb een Angelsound, echt geweldig!! En ik heb een bugaboo en een hele kleine auto, de fiat panda en alles past perfect. Ik hoef zelfs de wielen er niet af te halen en toch krijg ik onderstel en bak achterin, zonder banken neer te klappen. Dus ben benieuwd welke wagen jullie nu hebben. Maar ik snap je mannetje wel hoor, welke papa wil er nu geen stoere papa-auto, haha.
hallo weer! @droppie, jeetje het kan er ook nog wel bij of niet??? hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt.... hoe gaat het met je buik?nog gevoelig? @elionarah, fijn dat jullie verhuist zijn, maar wat hebben jullie dat snel gedaan zeg! hopen dat je nu een beetje kan rusten! @pina nou is er al een stoere papa auto op het oog?? dat werkt idd niet he als je de kinderwagen er in moet proppen! wij hebben een station, zo heerlijk! soms zie je wel eens van die mensen die nog zo'n 3-deurs auto hebben en dan met kleine kinderen.....pffff dat ze nog bestaan, haha! gemak dient de mens toch! zo'n angel sound, nou ik zou zo'n ding echt niet willen hebben, stel je toch voor dat je het hartje een hele dag niet zou kunnen vinden...nee ik vind dat daar de vk voor zijn! @supernova, wat vervelend met je bovenburen, ik hoop dat het gesprek ergens toe zal lijden.maar je hebt er altijd mensen bij die denken dat de wereld voor hun is! enne anders zo'n tv programma, bonje met de buren....! volgens mij heb ik gister voor het eerst de baby gevoeld... ik zat met mijn handen op mijn buik en voelde een plopje... ik voelde ons zoontje met 16 wk ook al, dus het zou kunnen. zijn er al meer die de baby kunnen voelen?? gister heeft mijn vriend bij de prenatal een nieuwe wiel voor de kinderwagen opgehaald, was een lagertje uit en stuurde niet zo fijn meer. had ie een kadotje voor me meegenomen, een slap met de tekst ' ik heb toevallig de aller liefste mama'. zo leuk! nou verder heb ik niet zoveel te melden. ga nu even wat eten! tot snel
Ja Hahaha kan er ook nog wel bij he. Maar gelukkig ben ik erg nuchter en maak ik me geen zorgen om mijn werk. Werken kan je overal en ik wilde toch naar 1 dag werken gaan. Nou dan komen we er wel overheen hoor. Ga ik gewoon eerst genieten van een hele lange zwangerschaps verlof en dan ga ik weer eens werk zoeken. We zien wel en als met beeb alles goed blijkt te zijn volgende week houd echt niemand me meer tegen om volop gelukkig te zijn. Zelfs mijn baas en zijn fransen niet Over een kleine auto. ik heb zelf een oud model swift en daar paste de mutsy kinderenwagen ook in. moest wel 1 kant van achterbank plat. nu even gaan kijken want daar moet nu de beeb komen natuurlijk. gaan gewoon even passen en meten. en die grote bak is toch maar een half jaar. de wandelwagen past gewoon achterin. Maar mijn man zijn wagen is wel groter en die krijgt 11februari een nieuwe station met een hele grote kofferbak
O ja mijn buik is weer normaal hoor. Geen last meer van de prik. ook ik denk weleens dat ik de kleine al voel als ik op bed lig. inderdaad een soort luchtbel die plopt. weet niet meer wanneer ik Danny voor het eerst voelde, maar kan ik terug kijken hoor. zal zo eens kijken. nu naar die kleine man kijken want die wil niet gaan slapen en ligt te spoken boven.
@Supernova, succes vandaag met gesprek buren. Lijkt me erg ongemakkelijk allemaal. Zijn zij er voor of na jullie komen wonen? Wat voor overlast is het? @Pina, hier ook op zoek naar een auto! Wil graag zo'n auto met 7 plaatsen, want met hummel 3 on it's way zit een normale stationwagen ook meteen bomvol. Niet erg, maar toch misschien handig om een paar extra plekken te hebben. Wij zijn volop aan het kijken en vergelijken, tot nu toe alleen op internet. Wij hebben momenteel geen auto (gemak dient de mens, toch Meid? Haha.... begin het nu ook wel een beetje beu te worden zonder auto eerlijk gezegd.) Wat leuk dat een paar van jullie de baby al voelen. Hier nog niet, maar komt vast snel. Ik herrinner me van de vorige zwangerschappen dat dat inderdaad rond week 16-17 begon. Een leuk vooruitzicht dus! @Elionorah, hoe is het nieuwe huis? Beetje bijgekomen? En hoe was dochters verjaardag gisteren? Hier alles zijn gangetje verder, w.b. zwschap geen bijzonderheden gelukkig, alles gaat goed. Verder druk met 2 koters, net de oudste van school gehaald, jongste ligt nog te snurken en als die wakker wordt zo, dan met z'n drietjes even naar de bibliotheek, dat vinden ze altijd een uitstapje, paradijs zo'n bibliotheek met zoveel leuke boeken! @Jem, lees je nog mee hier? Heb je nog last gehad van bloedverlies, of is het verder niet meer voorgekomen? @Droppie, balen van je werk! Maar als je toch maar 1 dag wilde werken, zullen jullie er financieel misschien niet erg afhankelijk van zijn. Lekker lang verlof is ook niet verkeerd natuurlijk! Zijn er hier veel die nog na verlof vakantiedagen opnemen?