Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    @Jipper: Ik zou ook wel even heel verbaasd staan kijken inderdaad, als er ineens een meisje in het gezinnetje bij zou komen ;). Sowieso heel benieuwd wie er deze keer weer in m'n buik gaat groeien. Maar goed, voorlopig moet dit ukkie zich nog wel even goed vast blijven houden natuurlijk. Wil mezelf zo graag helemaal verliezen in het gezwijmel (want ooooooooooooooooow, wat ben ik blij en gelukkig), maar moet van mezelf toch nog een klein beetje nuchter blijven...

En Ons Kleintje, getsie. Niet te geloven he, waar je als moeder toe in staat blijkt (zou je van te voren toch nooit verwachten, hihi). Beterschap voor je zoontje!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hihi ja dank je!

Mijn gevoel zegt: een jongentje! mijn man zegt: meisje.
    Maar het maakt mij niet uit hoor. Alle twee is leuk.

3. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb op 6 december een afspraak met de verloskundige staan, maar dan maken ze nog geen echo.
    Wel een beetje jammer, had eigenlijk wel naar een echo-datum uit willen gaan kijken!

Groetjes Pina

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal!

Nog een vraagje..
    Hebben jullie het al verteld aan ouders en schoonouders?
    Zoja, hoe en Zo niet, wanneer ben je van plan het te vertellen?

Wij wilden wachten tot de eerste echo, alleen is deze dus pas in week 10! Nu dus nog bijna 4 weken onze mond houden en ik werk nog wel bij mijn schoonouders in het bedrijf!

Eigenlijk kan ik mijn mond niet echt houden..

De zwangerschap kwam voor ons eigenlijk een beetje als een verassing.. wat wil zeggen in 1 keer raak ;) Maar niemand weet en niemand vermoed ook dat we nu een kindje willen. Mocht het dus misgaan en we hebben het verteld dan weten mensen daarna dat je binnenkort vast weer zwanger bent, iets wat de verassing voor mijn gevoel minder maakt.

Dit ben ik dus nu aan het overwegen..
    Al ren ik nu het liefst naar iedereen toe om het te vertellen..
    Anderzijds is het wel bijzonder dat mijn vriend en ik nu echte een "geheimpje" hebben samen :D

Moeilijk moeilijk...
    Liefs, LB

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    droppie, tweede kindje, uitgerekend 1 juli 2011
    lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011
    Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011
    Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011
    Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011
    Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011
    Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011
    The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Inger1979, tweede kindje, uitgerekend 16 juli 2011

Afspraken
    Ons kleintje: 8 november onderzoeken bij de gyn. ivm vroeggeboorte eerste kindje
    MelanieL29: 15 nov. echo
    droppie: 17 nov. echo
    droppie: 22 nov. vk
    meid: 12 nov. intake +echo
    Ientje: 24 nov. echo gyn
    Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc
    Jipper: 1 dec. afspraak gyn.
    Bibo: 2 dec. intake vk + echo
    MMM: 2 dec. intake vk + echo
    Pina: 6 dec. intake vk

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MMM; Ik probeer ook zo nuchter mogelijk te zijn, want er kan zoveel misgaan. Maar zoals ik al eerder schreef wil ik er ook zo graag zoveel mogelijk van genieten. Want de vorige keer heb ik dat maar zo kort gekunt...

@OK; Je bent waarschijnlijk al onderweg naar het ziekenhuis. Spannend!!
    Is Jullie Kleintje ondertussen al een beetje opgeknapt?

@lievebeeb; Wij hebben het aan onze ouders en broers + schoonzus en een goede vriendin verteld. Voor de rest wachten we even tot na de echo. Er kan natuurlijk nog van alles misgaan, maar dan hebben we ook mensen die ons kunnen steunen.
    Je hebt wel gelijk dat de verrassing dan minder zal zijn, maar evengoed zal iedereen heel erg blij zijn.
    De vorige keer hebben we de opa's en oma's het verteld door ze het boek 'Opa/oma vertel eens' te geven. Dat was een duidelijke hint.
    Nu hebben we, door samenloop van omstandigheden, mijn moeder het de middag na de positieve test verteld (ze stond plotseling op de stoep en ik kon het niet voor me houden) en mijn schoonouders telefonisch, omdat die net een uur eerder te horen hadden gekregen dat mijn schoonzus ook zwanger is. Dan maar een schok in 1 keer... :D Mijn vader en broertje hebben het ontdekt a.d.h. van t-shirts die de jongens aanhadden, met daarop 'Wij worden....' en 'grote broer!'. Was een succes!! Zo willen we de rest van de familie ook op de hoogte stellen met Sinterklaas. ;)

7. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant

Ik heb het al verteld aan mijn ouders, schoonouders, zus en beste vriendin. Zij wisten het ook met mijn MK van Juli.
    Ik vertelde het gewoon en ze waren helemaal door het dollen heen! Heerlijk om het te kunnen delen met je dierbaren! Ik vertel het verder pas aan de rest met 10 weken.

8. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik weet niet precies hoe het werkt maar wil iemand mij er ook bij zetten? Ik ben 5 Juli uitgerekend en heb 7 december mijn intake+ echo. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje.

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ons kleintje, nee heb even terug gelezen ik heb wat doorelkaar gehaald....begint dat nu al zwangerschap vergetigheid....hihi oeps...

nu ik dit typ ben je bij de gyn. en en en en en...ook al een echo gehad?
    @lievebeeb, wij hebben het nog niet verteld, we willen eigenlijk wachten op de echo of die goed is en dan kijken of we het vol kunnen houden tot sinterklaas, lijkt ons leuk om een klein foto boekje van onze zoon te maken en dan als laatst foto een kopie van de echo met iets van broertje of zusje erbij geschreven.

@sproettie je hebt al een mk gehad dus, wat erg!
    ik hoop dat deze zwangerschap goed mag gaan.
    voel je je nu ook anders?

groetjes meid

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    droppie, tweede kindje, uitgerekend 1 juli 2011
    lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011
    Sproettie, eerste kindje, uitgerekend 5 juli 2011
    Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011
    Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011
    Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011
    Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011
    Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011
    The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Inger1979, tweede kindje, uitgerekend 16 juli 2011

Afspraken
    Ons kleintje: 8 november onderzoeken bij de gyn. ivm vroeggeboorte eerste kindje
    MelanieL29: 15 nov. echo
    droppie: 17 nov. echo
    droppie: 22 nov. vk
    meid: 12 nov. intake +echo
    Ientje: 24 nov. echo gyn
    Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc
    Jipper: 1 dec. afspraak gyn.
    Bibo: 2 dec. intake vk + echo
    MMM: 2 dec. intake vk + echo
    Pina: 6 dec. intake vk
    Sproettie: 7 dec. intake vk + echo

Jullie zullen wel denken dat ik niets beters te doen heb... :) Morgen ben ik gaan werken, dus dan moet iemand anders de lijst bijwerken... ;):D

11. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    ben zo benieuwd hoe de echo was ik mag morgen bellen tussen 10 en 12 heb alleen geen idee wat ik moet zeggen haha

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  13. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    dat is de bevallinglijst ik hoorde dat het daar zo snel gaat dat je het bijna niet kan lezen

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is in het begin altijd ;) Bij de september en mei mama's hadden we dat ook. Maar er vallen er altijd een hele boel over ( stoppen met meeschrijven, of krijgen helaas een mk ). Voor je rond de 20 weken zit blijft er vaak al een vast ( kleiner )clubje over.

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hier gaat t anders ook behoorlijk snel hoor, haha! Had vanmiddag nog gekeken maar moest nu alweer bijna 3 pagina's bijlezen! :$

O sorry! Ik dacht echt dat ik de laatste lijst had gepakt! Maar inmiddels is ie helemaal up-to-date (thx Jipper!!)

@ Ons Kleintje: en en en ??? Ben zo benieuwd! Jij bent volgens mij de allereerste met een echo!

Ik ben ook wel blij dat ik vrij snel kan voor een echo, heeft het toch nog een voordeel dat het zonder hulp niet lukte ;)

16. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    heb mij ook aangemeld daar altijd gezellig toch

17. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    @meid

Ik voel me heel erg anders! Had toen een mk met nog net 5 weken.. ik had alleen maar buikpijn! Overal pijn bij enzo.. bij deze zw helemaal niet! Af en toe een krampje.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Gewoon beginnen met zeggen dat je sinds vorige week positief test, en dat je daarom dus een afspraak wilt maken!
    Zij maken het wel vaker mee dat er iemand voor het allereerst belt, don't worry meid!

19. Girl1982

Girl1982 Lid

13 jul 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden, even een dag niet lezen en je bent een half uur zoet. Gezellig!!

@ Lievebeeb, ik snap je gedachte goed. Wij hebben het de vorige keer met 6 weken verteld, niemand had het ook bij ons nog verwacht. Toen is het mis gegaan en kreeg wel steun van o.a. mijn ouders. Maar naar bijv. mijn schoonouders toe vind ik het lastig.. Denken ze nu steeds dat... Of hebben ze hun mond voorbij gepraat...
    Wij gaan het mijn ouders nu na een afspraak met de vk vertellen en mijn schoonouders pas rond de kerst, dus met een week of 11.

20. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Zo meiden wat hebben jullie veel gekletst vandaag!! Gezellig hoor.

Wij hebben het al bekend gemaakt dat we zwanger zijn omdat we een icsi behandeling hebben gehad en onze omgeving en collega's ervan af wisten. Iedereen wist dus wanneer de punctie en terugplaatsing was en dus ook wanneer we mochten testen. We hebben wel iets eerder getest die heel duidelijk was en hebben onze dochter een shirt aangedaan met grote zus, daar een foto van en doorgemaild. Onze familie woont niet in de buurt en we wilden niet zeggen dat het mislukt was terwijl dat niet het geval was...

ons kleintje heb je de echo gehad vandaag??

Welkom voor alle nieuwe zwangeren trouwens, wordt al een mooi lijstje zo!!

Fijne avond!

Deel Deze Pagina