Supernova: Jemig!! Dat klinkt erg aangrijpend, als je zelfs rechtshulp erbij moet gaan halen misschien. Bah, niet leuk hoor! Denk ook maar een beetje om jezelf en probeer niet teveel te stressen, da's niet goed voor je!
Haaiii! Hoe is het hier met alle zwangere miepen? @Meid, ondanks je een paar dagen werkt, wordt er wel van je verwacht dat je je keurig even komt melden elke avond voordat je naar bed gaat. Dan mis je ook niet zoveel! @Vivelafete, jij dus door de regen vanmorgen? Haha! Ik niet! Ientje had ook niet voor jou geduimd geloof ik, dus dat is alleen maar fair dan. Ik had vanmiddag nog vergadering op mijn werk, dus bij elkaar 4x de brug opgeklauterd, genoeg lichaamsbeweging gehad dus. Moet je trouwens ver fietsen naar school? @Droppie, gelukkig heeft jullie grote kleine zoon een goede eerste dag gehad op de psz! Wat een opluchting he? Hoevaak gaat hij voortaan? @Vivelafete, ik loop geloof ik een weekje op je voor en voel beeb ook nog niet, niet meer dan normaal. Het KAN dat je bij een 2e/3e sneller een teken van leven voelt, maar geen garanties natuurlijk. Zal vast wel komen binnen nu en een week of 2/3. En dan over een paar maanden die lekkere pootjes onder je ribben en dat getik als je net lekker op je zij in bed ligt omdat meneer/mevrouw het minder lekker vindt. Nee, als ik er zo eens over nadenk, vind ik het wel prima zo Uiteraard zit ik stiekem ook op te wachten hoor en elke avond als ik in mijn bed 'jump' lig ik 10 min. muisstil met hand op buik om te kijken of die gup al enig teken van leven geeft... @20 weken echo: ik heb vandaag info meegekregen en ga morgen dus een afspr maken. Moet ergens tussen 28 febr en 10 maart, zo adviseerde mijn vk. In de vk praktijk waar ik heen ga werken 6 vk's. Vandaag had degene spreekuur die mijn 2de bevalling heeft gedaan. Echt een moordwijf, tevens degene die de praktijk in een ver verleden heeft opgezet en binnenkort wel eens met pensioen zou kunnen gaan. Zij heeft een tijdje terug haar 2de kleinkind op de wereld helpen zetten. 2e kindje van haar dochter. Een paar uur na de bevalling begon het meisje, zo mooi rose geboren wat witjes te zien en het buikje zwol wat op. Alarmbellen gingen af bij vk, maar ze dacht eerder aan infecties etc. dus naar het zk. Daar (maar een paar uur na de bevalling) werd haar buikje steeds dikker, kreunde ze meer en meer. Uiteindelijk bleek ze een tumor te hebben die 1 van de niertjes al had weggevreten. Iets van die tumor (ben de naam kwijt) was na de geboorte opengebarsten waardoor heel haar buikje vol met bloed zat. Meisje is ook binnen een dag overleden. Ik wil hier verder niemand bang mee maken, zoals mijn vk ookal huilend vertelde komt dit echt zelden voor, maar het heeft wel indruk op mij gemaakt. Poeh zeg, heeft echt een paar uur geduurd voordat ik vanmiddag de knop kon omschakelen. Haar dochter is nu trouwens weer in verwachting en is even ver als ik, en velen van jullie dus. Genieten kan ze niet van deze zwangerschap, wat ik volkomen begrijp. Erg heftig allemaal en hoop zo dat ze deze zomer een gezond kindje op de wereld zal zetten. Sorry... moest het even kwijt. @Supernova, balen van problemen met vrienden - niet leuk en al helemaal niet gemakkelijk! Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!! @Ientje, lekkere straf zeg!!!! Ik had boerenkool gemaakt mijn moeder bleef na oppasmiddagje hier eten, maar spekjes waren op. Sjemig, boerenkool zonder spekjes is behoorlijk saai en geen aanrader! Zo. Ik ben weer bij! Jemig wat een lap tekst! Sollie!
@ Julia: o getver wat een verhaal! Ook al ken ik die mensen totaal niet, ik zit hier zowat met tranen in mn ogen. Stel je voor, o hou op, moet er toch gewoon echt niet aan denken dat je out of the blue ineens binnen een paar uur afscheid moet gaan nemen van je netgeboren (klein)kindje! Kan me er echt alles bij voorstellen dat ze nu echt niet kan genieten van de zwangerschap. Mensenkinderen, dat wens je je ergste vijand nog niet eens toe. Doet me wel gelijk denken aan de broer en schoonzus van vrienden van ons, die hebben afgelopen zomer 2 weken voor de uitgerekende datum te horen gekregen dat hun kindje in haar buik overleden was. Afschuwelijk, en ook geen aanwijsbare oorzaak gevonden. Hoorde een paar weken geleden dat ze opnieuw zwanger was, en met 9 weken een miskraam had. Ze liep een week korter dan ik, het is ook zo gemeen af en toe! Voel me nu bijna schuldig als ik haar tegenkom. Weet ook wel dat ik er niks aan kan doen, maar ik vind het zo erg voor hun! Maar zo word je er wel weer heel erg bij bepaald dat het allemaal echt een WONDER is als het WEL goed is allemaal. Zullen we het maar weer over leuke dingen gaan hebben? Ik word er helemaal verdrietig van, van deze dingen.
ik ben het echt helemaal met je eens. Lijkt wel of mensen er niet bij stil staan dat er van alles fout kan zijn/ gaan. het is juist een wonder als dat niet zo is. @julia wat een vreselijk verhaal..
Daarom vind ik het nu ook veel "enger" dan bij de eerste. Bij de eerste ging ik er gewoon van uit dat alles goed ging en nu is het veel spannender. Vriendinnen / kennissen die miskramen hebben gehad en alle enge verhalen die je hoort. Ben toch iedere keer weer blij als we het hartje mooi horen of een goede echo hebben.
Owww bah Supernova dat klinkt niet lekker als je wellicht de rechtshulp erbij moet halen Bd81 hopelijk gaat het nu wat beter met je misselijkheid? @Julia wat een verschrikkelijk verhaal. Hier helaas bij vrienden ook slecht nieuws. Tijdens de 20 weken echo bleken de baby meerdere ernstige afwijkingen te hebben die niet met het leven verenigbaar zijn Doet je echt het ergste denken. Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken brrr Hier gaat het zijn gangetje. Vanaf maandag weer rustig aan beginnen met werken en hopen dat het goed gaat. Gisteren een enorm slechte dag gehad en 3 uur lang lopen spugen Vandaag gaat het weer beter. Wil echt niet nog een keer in het ziekenhuis komen te liggen :s Verder afgelopen maandag een extra kijkje bij de wurm gehad. Alles was goed en het lag al heerlijk te bewegen. Ook een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo (spannend). Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje- ziekenhuis, ik hoop op bv maar weet uit ervaring dat het niet vanzelfsprekend is dat het lukt. bij mijn eerste 5 maanden gekolfd. 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 03 feb - Julia6 - vk controle 04 feb-Ons Kleintje, gyn, 2 wekelijkse controle op het twin to twin syndroom, eerste keer meting van de cervixlengte (=lengte baarmoederhals) en de eerste (wekelijkse tot 36 weken) progestron injectie om de baarmoeder rustig te houden. spannend! 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 fev - Vive la Fête - Gyn controle en hopelijk geslachtsb. 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 14 feb - droppie - misschien de uitslag van de punctie 15 feb - annneliesje - controle vk 17 feb - droppie - 20 weken echo 21 feb - Sucre - 20 weken echo 21 feb - droppie - controle vk 22 feb - Pina - 20 weken echo 23 feb - Misty - controle VK + 20 weken echo 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) 28 feb - ientje - 20 weken echo 01 mrt - Pina - controle vk 02 mrt - SupernovA - controle gyn 03 mrt - ientje - controle vk 09 mrt - Vive la Fête 20 weken echo 15 mrt - annneliesje - 20 weken echo
Dat heb ik ook hoor dat gevoel. Bij de eerste was het veel meer vanzelfsprekend. Nu vind ik vanaf het begin al alles eng en spannend. Misschien ook omdat je nu pas echt weet hoe kostbaar en teer een babytje is. Ons manneke gaat 2 ochtenden van 2,5 uur naar de PSZ. Maandag mag hij weer. Hij heeft vandaag een tekening voor de juf gemaakt.
julia wat een verhaal is een wonder idd als alles goed mag gaan hier vandaag naar verloskundige geweest alles was goed met onze kleine groeit goed hartje gehoord schoonmoeder is mee geweest vond het ook zo leuk
En of het een wonder is als je na 9 maanden een gezond mensje op je buik hebt liggen!! En gelukkig gaat het vaker goed dan slecht maar dit soort vreselijke verhalen geven je toch een opdonder...
Ientje, kat al terug? Lovekees, fijn dat het goed was en leuk dat smoeder mee was! Ons kleintje, jij morgen weer een echo toch? Spannend! Geniet!
Hoi dames, Zo ik heb weer 5 pagina's moeten bijlezen. Ik had m'n zus te logeren afgelopen 2 dagen En nu ben ik te moe om nog uitgebreid te reageren. Ik lig al in bed en m'n ogen vallen dicht. Morgen schrijf ik wel weer bij. Leuk dat er zoveel gekletst wordt! X
Goedemorgen dames, @ Ientje: is de kat al terecht? Ik heb pas een halve nacht in pyama met dikke jas buiten lopen roepen en rammelen met brokjes, lag net in tranen in bed.... en ja hoor.... daar was madam! Hoop dat die van jou ook snel weer op komt duiken! @ Ons Kleintje: succes met de echo vandaag! Ik heb gisteren een paar zwangerschapsbroeken gekocht, moest nu toch toegeven dat mijn normale spijkerbroeken ( die al een heel aantal weken niet meer dicht kunnen) toch niet helemaal geschikt zijn voor deze periode. Ik moet voor mijn werk vaak bij klanten op schepen e.d. komen en sjouw regelmatig met artikelen uit de winkel rond, en dan is een rokje toch niet altijd praktisch. Maar deze broeken zijn geweldig, ik denk dat ik ze zelfs na de zwangerschap nog wel eens kan dragen.... naar een restaurant ook best handig als er geen knoopje los moet.. hihi! Hebben jullie 's avonds ook dat je soms niet meer weet hoe je moet zitten? Onder mijn borsten, bij de onderste ribben, begint het dan behoorlijk beurs aan te voelen en het is dan echt het lekkerste om zo onelegant mogelijk te gaan bankhangen. Groetjes Pina
@Pina, fijn he die broeken? Na de bevalling had ik er spuugzat van trouwens, maar voor die eerste paar weken na de bevalling totdat je buik wat gekrompen is naar enigszins normale proporties, is het ook wel handig Pas even het lijstje aan: Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje- ziekenhuis, ik hoop op bv maar weet uit ervaring dat het niet vanzelfsprekend is dat het lukt. bij mijn eerste 5 maanden gekolfd. 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 04 feb-Ons Kleintje, gyn, 2 wekelijkse controle op het twin to twin syndroom, eerste keer meting van de cervixlengte (=lengte baarmoederhals) en de eerste (wekelijkse tot 36 weken) progestron injectie om de baarmoeder rustig te houden. spannend! 11 feb - the cat - pretecho geslachtsbepaling 11 fev - Vive la Fête - Gyn controle en hopelijk geslachtsb. 11 feb - Pina- pretecho geslachtsbepaling 14 feb - droppie - misschien de uitslag van de punctie 15 feb - annneliesje - controle vk 17 feb - droppie - 20 weken echo 21 feb - Sucre - 20 weken echo 21 feb - droppie - controle vk 22 feb - Pina - 20 weken echo 23 feb - Misty - controle VK + 20 weken echo 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) 28 feb - ientje - 20 weken echo 01 mrt - Pina - controle vk 02 mrt - SupernovA - controle gyn 03 mrt - ientje - controle vk 09 mrt - Vive la Fête - 20 weken echo 09 mrt - Julia6 - 20 weken echo 24 mrt - Julia6 - controle vk @Ons kleintje; succes dadelijk bij de gyn! Laat je weten hoe het met de twins gaat? @Vivelafete....... euhm.... ik val door de mand met na-aap gedrag, zie data lijstje afspraken
Ientje: heeft het mormeltje zich alweer gemeld? Julia: ik was eerder! Toch? Maar leuk man, hoe laat moet jij? Pina: ik zit er 's avonds als een vent bij. Wijdbeens of in een veredelde meditatiehouding. En meestal in een harmbroek ook nog, ubercharming! Ik kan ook niet te lang in één houding blijven zitten hoor. Julia: wat een drama voor die VK zeg! Mijn hemel, zoiets meemaken als VK bij een vrijwel onbekende is al heel erg maar als het je dochter en kleinkind zijn... gets, wat naar! Julia: jaaaaaaaah, dat stil liggen en proberen contact te maken. Wil hier ook niet hoor. Mijn man steekt af en toe een verhaaltje af maar dit kindje verroert geen vin.. Het zal vast niet lang meer duren, maar ik zou het zo leuk vinden! Hier: een rotnacht gehad. Werd een keer wakker rond middernacht. Klaarwakker ook hé. Daarna weer ingeslapen en om 04.00 werd ik wakker terwijl ik op zolder met de was bezig was Daarna nog wakker gelegen tot 05.30, mijn man uitgezwaaid e weer ingedommeld. Mijn zoon kwam om 09.30 op school aan. Schande Julia: ik hoef naar de school van mijn oudste niet te fietsen, maar wel naar de PSZ. Nog even tenminste, ik heb overplaatsing aangevraagd voor hem en gekregen. Yay!
@Vivelafete, wat een bagger nacht! En idd schandalig, als juf je kind te laat naar school brengen! Ja, jij was idd eerder, ik heb het woordje 'valt' even aangepast, ben ook nog niet helemaal wakker! Fijn dat de overplaatsing naar andere psz is gelukt!
Goedemorgen, @Marie: Welkom hier! en nog gefeliciteerd met de zwangerschap. @BD81: Fijn dat alles goed was, dat is weer een geruststelling. @Supernova: Ik had de positiekleding van mijn schoonzus. Heb zelf geen zussen Maar even fijn Fijn dat je nu zo goed onder controle bent bij de gyn en als die extra echo's, dat is alleen maar fijn @Ientje: en is jullie poezebeest alweer terug? Ik heb er ook 2, maar de ene wil op het moment helemaal niet buiten en de ander gaat aan een lijntje. Was wel even wennen, maar gaat nu heel goed. @Droppie: Wat fijn dat jullie kleine mannetje het zo naar zijn zin heeft bij de PSZ. en Wauw, de beeb al voelen aan de buitenkant. Ik weet niet eens of ik het al voel aan de binnenkant haha. Denk van wel, maar goed, weet het niet zeker, lees: eerste zwangerschap. @Julia: jeetje wat een akelig verhaal zeg. Hoop dat zij inderdaad in de zomer een kerngezond kindje op de wereld mag zetten. Brr, kreeg er echt de kriebels van. @Lovekees: Fijn dat alles goed was met de kleine! @Pina: Heel herkenbaar dat je niet meer weet hoe je moet zitten. Eigenlijk zit/ligt op een gegeven moment niets meer echt lekker niet zo fijn dus. En charmant op de bank zitten is er echt niet meer bij haha. @onskleintje: Succes bij de gyn! Hopelijk gaat alles goed met de kleintjes. Even over de leukste/liefste/knaptste man van de wereld Die heb ik al, tenminste dat dacht ik haha. Vandaag zijn we 10 jaar samen, vanavond lekker samen kaasfonduen. (Helaas beetje krap bij kas, dus etentje houden we te goed, haha). Fijn weekend allemaal! Ik moet helaas weer een weekend werken, dus zal veel bij te lezen hebben na het weekend. Liefs, Misty
Misty: lekkerrrrrr kaasfonduen! Gefeliciteerd met de 10 jaartjes! Julia: ik kan dat maken in mijn superioriteit... Maar ik ben heel erg opperblij dat de jongste weg kan van de PSZ waar hij nu zit. Kort samengevat; een vervelende, nare, enge, inconsequente juf die het véél te gezellig heeft met haar collega's van andere groepen, en vervelende ouders die weigeren zich aan de regels te houden (de kinderen moeten fruit mee. Dan geef je je kind geen chocoladekoekjes mee!! Want mijn kindje eet ook veeeeeel liever chocoladekoekjes dan appel. Gevolg: elke keer en half afgekloven appel mee terug in de tas -ja, gooi lekker weg inderdaad- en een diep beledigd VivelaFetekindje dat ie geen koekie mocht pikken van andere kindjes,,)
Daar word je niet vrolijk van nee.... en welk kind wil niet liever een chocokoekie dan een ubergezonde appel?! Ik had het er laatst met kleuterjuf van zoontje over, hoe haar dochter van 5 gaat spelen bij een vriendinnetje en vervolgens in geur en kleur thuis verteld wat voor snoep ze allemaal heeft gehad en bij de boterham cola ipv melk! Pardon?! COLA?.............
Ooh, da's wel heel slecht! Hier komt voorlopig nog geen prik (en al helemaal geen cola) in huis hoor. Ook zo'n slechte; je kind Optimel geven. Zit vol aspartaam... Kijk eerst even wat erin zit voor je het je kind geeft... Maar ook wat kinderen meekrijgen in hun trommeltjes; spekkies, dropjes, kauwgum, noem maar op. "Ja, mijn kind lust geen fruit!" Nou, gut, rara hoe kan dat? En geef je kind dan een boterham met kaas mee ofzo.. Grr.