hey! ohhh droppie nog een paar daagjes.....spannend hoor enne hopen op die brief! duim duim duim duim.....!!!! gewicht, ik zou het niet weten, weegschaal?? wat is dan??? nee daar doe ik niet aan,hihi! 1keer per jaar als we met het vliegtuig op vakantie gaan, haal ik hem bij me ouders op, tja koffer kan natuurlijk niet zwaarder als 20kg zijn! weeg ik eerst mezelf, dan mezelf en de koffer. weeg al jaren 60-62 kilo maar bij de zwangerschap van ons zoontje heb ik me 1keer gewogen, 2mnd voor de bevalling en was zo geschrokken, toen al 17kg!!!!! @supernova, goed dat je over erkennig hebt, dat moeten wij ook nog regelen, had er helemaal niet meer aan gedacht, oeps. morgen maar eens bellen naar het gemeentehuis voor een afspraak. @vivelafete, mmmm lastig als jullie zo verschillend zijn maar het is bij jullie anders 2 kids ook goed gekomen, toch! vervelend van je buik, kan goed je banden zijn idd. @marrie, goed aankleden maar, muts sjaal en handschoenen mee en genieten van ny! je kleintje gaat het vast ook heel erg leuk hebben, meestal hebben wij als mama en papa's meer last van! goede reis!
Ontzettend moeilijk! moet ook nog bij mijn zoontje zijn naam passen natuurlijk Morgen ga ik naar mijn vriendin en zij heeft een babynamenboek, met ook een deel voor tweelingen. Ik ben heel benieuwd of kan slagen, vorige keer had ik de naam van mijn zoontje daar ook uitgehaald. De betekenissen staan er ook in. Quote Bd81 ``Hebben jullie ook ineens dat jullie zo hard groeien? Is wel mijn tweede maar toch (zou haast denken dat hij / zij zich vermenigvuldigt heeft `` Zou wel gezellig zijn Morgen ben ik 19 weken!!!!! snel gaat het nu zeg! nog 9 weken en dan ben ik al over het termijn waarop mijn zoontje geboren is heen. Ik hoop echt dat ik dat haal!
droppie spannend hoop dat je een brief krijgt. vanavond weer eens te sporten geweest,tijdje niet geweest. voel me buik nu wel.heb het sporten ook opgezegt wou eerst nog yoga doen maar de tijden past mij niet heb nu nog tot eind maart vind wel goed zo heb er niet veel tijd meer voor straks lekker op zwangerschapcursus. oja namen hebben al een jongens naam meisjes naam misschien
@bd, ja dat heb ik ook wel een beetje hoor. Dat m'n buik ineens begint te komen. Maar niet zo heftig zoals jij het omschrijft. Hubby zei t ook al verrast vandaag. Wow je hebt ineens een buik! En dus vandaag maar even heerlijk wezen shoppen, mooie lente shirtjes in kleur. Eens even niets geen zwart meer. Daar ben ik zo klaar mee Wel iets van 8 shirts/vesten/dunne truien gekocht :0 oeps haha Geen positie kleding, maar alles gaat zeker tot 7-8-9 maanden mee (denk ik). Morgen ga ik op m'n gemakje m'n kast opnieuw indelen. Leuke job. @droppie, ja je uitleg maakt het verhaal een stuk duidelijker. Allemaal nog steeds heel spannend hoor!! @vive, wat naar die pijn smorgens... Ik het door plotseling draaien of uit bed stappen? Dan heb ik ook snel een stekende pijn van de banden. Maar die trekt ook redelijk snel weer weg. Vervelde joh. Ik heb geen idee hoe je die pijn zou kunnen krijgen... Sterkte! En wellicht even melden bij de vk. @namen. Jullie zijn er snel bij met de namen! Wij zijn er nog totaal niet uit. Ik heb genoeg opties voor meisjes, maar nog niet de goede gevonden. En een jongensnaam vind ik Zoooo moeilijk! Lijkt wel of alle potentiële namen al 'gepikt' zijn door familie en vrienden haha. We gaan gauw op internet de lijsten langs @ientje, oei wat een ingewikkelde structuur in je nachtelijke perikelen haha. Sterkte met het vinden van de juiste balans. @vandaag. Wat een heerlijke dag! De zon scheen, ik heb zo chill met het raam open in de lounge stoel in de zon gelegen! De lente kwam echt binnenwaaien zucht... Theresa was op de chreche. Dus ik had een zeer chille dag met bolletjes van de warme bakker. In de middag een slaapje gedaan, nog wat geklust in huis. En toen lekker wezen shoppen. Lovely! Ahh ik lig in bed te schrijven en voel kleine beeb de hele tijd schopjes geven!! Geweldig!
Droppie: Al nieuws? Ooh dit moeten zulke spannende en energievretende dagen zijn! Ik duim volop hoor, hou vol nog ff! Elionorah: Gisteren was een zalig dagje hé! Lekker dat je je wat kon ontspannen, zwanger zijn met al een kleintje is best pittig nietwaar? Zwangerschapscursus:Ik wilde yoga gaan doen, dus ik bel de yogaboer op voor zo'n cursus, blijkt dat er te weinig animo voor was en ze geen zwangerschapsyoga meer geven in mijn woonplaats. Boeh!! Nou moet ik naar zo'n pufclub! Ons kleintje: 19 weken al! Ik ga er gewoooon vanuit dat je veel verder komt dan 28 weken! Positief blijven denken hoor. Maar ik kan me je angst wel goed voorstellen. Je krijgt in elk geval veel controles en die kleintjes worden goed in de gaten gehouden dus je doet er toch alles aan om zover mogelijk te komen toch? Ientje: die dromen, dat is vervelend! Ik droom deze zwangerschap over vanalles, maar bij mijn vorigen droomde ik over Chuckie-babies, horror-verloskundigen en overlijdingen (overledingen, overlijdenissen, overlijdzaamheden, overlijdselen, whatever het meervoud ook is) van iedereen van wie ik hield.. Bah. Ik snap dat je je noot dan ff nodig hebt om je weer opweg te relativeren Verder wel goed geslapen vannacht? BD81: ja ik gebruik wel zwangerschapstops nu. Vind het jammer om mijn niet-zwangerschapskleding (ik heb ook echt zo weinig.. ahum...) te laten uitrekken ervoor. Sterker nog; ik had een super leuk jurkje van de SissyBoy met de gedachte gekocht dat als ik zwanger zou raken ik 'm mooi nog aankon tijdens de zwangerschap. But not heus. Veel te leuk ding om "slechts" een paar maanden te dragen en daarna weg te doen.. Supernova: Leuk! Een "officiëel" baby-regel-ding gedaan! Heel goed hoor. Ik ken iemand die dacht dat het bij een tweede niet hoefde. daar stond hij dan, op het stadhuis. Kon zijn kind wel aangeven, maar niet erkennen... lullig.. Nog op jacht geweest voor een broek? Hier: alles goed, wel wat nerveus voor morgen, dan hebben we de echo. Verder een aanvaring gehad met een collega die van mening is dat ze in de 14 jaar dat ze op deze school werkt het allemaal erg goed weet, niet communiceert en mijn gestelde regels aan haar laars lapt. Geprobeerd uit te praten, maar die gans zit helemaal vast in haar eigen gedachtengoed. Aangezien het de zoveelste keer is, heb ik besloten een klacht neer te leggen. Niet anoniem hoor, zo ben ik niet ik heb zo'n spanning voor de echo!! Nou, daaaaaaag! ik ga koffieleuten met Vivemans!
@Bd81: Ik herken dat gevoel alsof het van de ene op de andere dag opeens heel snel gaat. Ook gewoon weinig energie en opeens heel moe zijn. Dat gaat nog leuk worden op de 9 maanden beurs volgende week! @Ientje: ooh, leuk dat je een naam hebt dat niemand verwacht bij jullie. Ik denk dat het zo ook wel bij ons zal gaan. Hoewel ik van aparte namen houd, weet ik niet of ik mijn kindje een hele aparte naam ga geven. @dromen: Ik heb dit vaker voorbij zien komen, dus kan ik ervan uitgaan dat meer mensen er last van hebben? Is het een zwangerschaps iets dan? Van de week werd ik in tranen wakker, had een droom gehad over een miskraam. Dat soort dromen kunnen ik en mijn hormoontjes echt niet hebben nu hoor! @meid: ben blij dat ik je dan heb kunnen helpen herrinneren. @erkenning: ik heb begrepen dat meer dames hier dus ongetrouwd zijn en erkenning moeten regelen. Hoe doen jullie dat met de achternaam? Wij hebben ervoor gekozen dat ons kindje de achternaam van vader krijgt. Ben benieuwd of dat redelijk 'normaal' is. @Positiekleding: broek is vandaag binnengekomen, past goed, zit heerlijk! Gelijk vandaag aangedaan! En mijn buikje ziet er heel erg mooi uit met die broek! Even over rare eetgewoonten. De laatste 2 weken ben ik helemaal gek op sinaasappels. De netten sinaasappels zijn niet aan te slepen hier! Als ik er alleen al aan denk loopt het water me in de mond! Denk dat ik zo maar wat sinaasappeltjes ga persen, lekker vers sap!
Zo kleine internetcrisis hier, maar we zijn weer online. Even opscheppen, ik heb een nieuwe bank! Gisteren bezorgd en gisteravond in elkaar geprutst. Mooi knal rood is ie, ik hou wel van een beetje kleur en ben helemaal heppie! @Viv, hoe we dat gaan doen, met 3 dadelijk? Oh, geen idee! Haha! Moeten we daar nu al over na gaan denken dan? .... Euhmm..... veel verplichte rustmomentjes met beeb aan tit, koters zelf hun ruzie's op laten lossen en vooral veel middagslaapjes met ze (mee)doen. In het begin op verzoek, maar kan me ook voorstellen dat als er enigszins een ritme in je voedingen zit, na een maand of 3/4 dat je dan juist makkelijker met beeb en peuter, kleutertje op gaat halen van school. Zo staand aan het schoolhek moeten voeden lijkt mij verre van ideaal. En vooral: relaxed blijven, niet teveel stressen, een auto onder je kont hebben (ahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!! wanneer??!?!! a.s. zaterdag testritje maken in skoda ). Wanneer peuter en kleuter buiten spelen, kinderwagen erbij, stoeltje op de stoep en genieten van het zonnetje. Achtertuin: same story. Winter? Daar denken we nog niet aan. Zo denk ik erover - jij? @Aankomen? Ik weet ook niet meer wie het vroeg maar een week geleden +2 kilo. @Ientje, 1 en 3zits van Kivik - Ikea en een voetenbank erbij. 1+3zits dus rood, en dat voetengebeuren grijsblauw. En nee, tis nog geen circus hier in huis, wel lekker rood! Eten: yummie, dat klinkt lekker he, die Mac, oh nee! Ik bedoel die smeerkaas sambal met komkommer! Ga ik ook eens proberen! Manlief pleite, waar is ie dan? Werktrip? Of bij minnares? @Marrie - al bevroren in NY? Is het leuk? @Misty, leuk dat jullie een goed gevoel hebben bij dat kdv! Altijd een geruststelling. @Eli, nog buikpijn? Bah, vervelend! @Droppie, het wordt wel heel spannend nu zeg... Ik duim voor geen telefoon, maar posi brief maandag op de deurmat! @Namen? EUhhmmmm, na 2 jongens wordt een leuke, passende die ook nog in beide landen uitspreekbaar moet zijn steeds moeilijker. Een meisjesnaam hadden we destijds toen nummer 1 in de maak was al. En die staat nog steeds hoog in het lijstje. Er zijn nog wel een paar leuke meidennamen bijgekomen, maar je zult zien... het wordt een jongen en zo rond week 37/38 zijn wij er ein-de-lijk uit hoe hij dan zal gaan heten. @Ien, leuk dat jullie eruit zijn qua namen. Waar heb je die gevonden? Internet/boeken of zelf bedacht? @Ik ben getrouwd, dus geen erkenning gebeuren nodig, maar goed dat sommige van jullie ermee bezig zijn - inderdaad belangrijk! @Bd, ja buikje groeit hier ook hoor. Niet dat ik van de ene op de andere dag ineens een 2x dikkere buik heb, maar er gebeurt vanalles daarbinnen en dat is aan de buitenkant goed te zien! @Viv, hoe laat heb je je echo morgen?? Hmm, aanvaring collega klinkt minder leuk. Collega die ook in jouw groep voor de klas staat? Lijkt me erg onhandig in dat geval. Zal een samenwerking niet echt bevorderen. Hoe verwacht je dat ze op die klacht zal reageren? Nu ik erover nadenk. Ik werk in een team met 8 man (vrouw), waarvan er eentje het ook echt niet begrijpt gewoon. Maak je duidelijke regels omtrent 1 client, die zij vervolgens gigantisch negeert. Echt te frustrerend gewoon. Ik (en team) moeten hier ook echt iets mee. Tis eigenlijk gewoon te dom voor woorden, maar ja, als ze het niet begrijpt, wat moet je dan? Zo, ben weer een beetje bij... Ukkie ontwaakt net uit slaap van ruim 3 uur!!!!!!!!!!!! Halleluja! Wat had ik graag met hem meegeslapen zeg - gaap!
@ Vive: jammer dat die yoga niet doorgaat voor je! Heb vannacht weer gedroomd, dit keer beviel ik van een meisje, we waren een nachtje weg in een hotel, dus daar werd madam ook geboren. Zonder vk erbij want tja waar heb je die voor nodig he! Die lopen toch alleen maar in de weg en na een halve dag dat er al een hele hoop visite langs was geweest, bedacht ik dat het toch wel raar was, want ik was nog geen 20 weken zwanger! Dus toen dacht ik, zal toch de vk maar even bellen! En toen werd ik wakker Helemaal gebroken elke keer als ik zo gedroomd heb. Dus ik ben tot 10 uur in bed blijven liggen. En toen ik er om 10 over 10 uit kwam, ging de deurbel SH*******T vergeten dat de overbuuf met haar zoontje op de koffie kwam!! Dus gauw mn kop om het hoekje gestoken en gezegd dat ik over een kwartiertje klaar was . Goeie indruk gemaakt dus! Goed bezig Ien Veel plezier morgen met echo!! @ Julia: hihi wordt vast een hype, sambalsmeerkaas met komkommer Manlief, tja ik hoop werk, haha! Hij heeft deze week oefeningen in Den Helder en das nogal ver hiervandaan. Om nou elke dag 2 uur heen en 2 uur terug te rijden Maar hij is de laatste tijd zo vaak op oefening, dat ik soms weleens zeg: o, heet ze zo tegenwoordig? tja soms zit het mee, soms zit het tegen he nog paar weekjes doorbijten, dan is ie hopelijk weer gewoon thuis s avonds. @ Namen: uh internet, en de jongensnaam kwam ineens op tv voorbij. Zeiden tegen elkaar, o die is ook wel leuk. En een paar dagen later hadden we ineens zoiets van o, het is écht wel een hele leuke naam! @ collegas: succes met gesprekken e.d. Het is nergens perfect volgens mij hoor, bij ons is er ook vaak gezeik. Maar uitspreken helpt echt! @ tukkie tussendoor: lijkt me heerlijk! Maar ben bang dat ik dan s nachts helemaal niet meer slaap haha! Ik ga even makkelijk doen, ik pak de friteuse. Lekker friet bakken met vietnamese loempiaatjes erbij. Geeeeeeen zin om te koken!
Supernova onze kleine krijgt ook achternaam van papa. Nu moet mama papa alleen zo ver krijgen dat mama ook zelfde achternaam krijgt Wie oh wie wil hun meisjesnamen met ons delen? Ik heb daar werkelijk nog geen idee van. Vriend heeft hele andere naam in gedachten dan ik. Jongensnaam zijn we al wel over uit. Zoeken stoere korte meisjesnaam bij voor keur ook Engels uit spreekbaar.
@ vivelafete Ze belde vorige keer uit het ziekenhuis op mijn mobiel dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dat nu weer gaan doen. Of eigenlijk hoop ik dat ze natuurlijk niet bellen he. Jij heel veel sterkte met je echo morgen. Hoop dat je een mooie echo heb met een mooie kloppend hartje en een gezond kindje. Zal aan je denken. Bd Ik heb ook ineens een buikje. Vorige week zag je nog echt helemaal niks en nu heb ik ineens een hele harde onderbuik en hij is ook ineens een stuk dikker. Heb nu echt zoiets van Hallo beebje daar ben je. Zal nu echt ook aan andere kleding moeten gaan denken. Draag nu veel rokjes en jurkjes en die passen nog wel een hele poos, maar een gewone broek zou ook wel fijn zijn natuurlijk. Als volgende week alles goed blijkt te zijn ga ik naar de 9 maanden beurs en dan ga ik daar eens kijken wat ze hebben. Zullen ze toch ook wel kleding hebben? @supernova Ik ben ook helemaal gek op sinaasappelsap. En ook weer op melk net als bij mijn vorige zwangerschap. Maar als ik wakker word wil ik gelijk een sappie hebben hoor. Las ergens een bakerpraatje dat het dan een meisje gaat worden. @ op verzoek voeden. Dit deed ik bij Danny ook en moet toegeven dat dat best meevalt hoor. Hij had in het begin niet de kracht om veel te drinken dus toen kwam hij om de 2,5 uur maar later gewoon om de 3 uur. Maar ik maakte hem niet wakker als hij sliep en de 3 uur was om. @ dromen Ik droom ook elke nacht en word er echt gek van. Zijn de meest rare dromen. Nu inderdaad ook veel over de baby dat het allemaal fout gaat en dan slaap ik de rest van de nacht niet meer. Echt heel vervelend. Hebben jullie ook dat je ineens je buik niet meer in kan houden. Lijkt wel of de spieren het opgegeven hebben en dat ik mijn buik nu gewoon maar moet laten hangen. Maar ook dit komt me weer bekend voor van mijn vorige zwangerschap. Er zijn een hoop dingen die je vergeet en die nu weer boven komen nu je weer zwanger ben. Zo ook die dromen en de trek in melk. Je heb van die melk met bananen smaak. Die kan ik dus echt al ik de winkel leeg drinken he. Bij Danny had ik op het eind dus ook echt vaak een leeg pak die langs de kassa ging. Tot grote schaamte van mijn moeder. hahaha
Ik vind Lynn een mooie meisjesnaam , maar wij nemen gewoon een nederlandse naam. Ivm meelezers zet ik het hier maar even niet neer. @ droppie dat van die buik is heel herkenbaar, door de misselijkheid natuurlijk erg veel afgevallen. Sinds vorig weekend heb ik opeens van heeehh wat een buik zeg Heb een verse jus tick, maar dat geeft niet zo lekker over. Dus ik laat het er maar even bij zitten. Zie het al helemaal voor je hoe je daar het pak in de winkel leegdrinkt haha
Ik was ook erg misselijk, maar toch gaf ik niet over van een glas jus. Nou moet ik toegeven dat dit ook pas de laatste paar weken is en ik nu ook minder misselijk ben. Heb denk ik al 1,5 week niet meer overgegeven. We boeken vooruitgang. @ dingen niet meer lusten. Hebben jullie ook dingen die je niet meer lust. Ik ben een echte theeleut, maar nu word ik al misselijk bij het idee aan thee. Hebben mijn collega's zondag een hightea. Of ik zin heb om mee te gaan. Hahaha ja maar dan wel met een lekker glas jus inplaats van thee. @ namen Wij vinden Linn ook echt heel leuk maar het is hier echt een naam die veel voorkomt. En dat willen we eigenlijk niet. We zijn ook niet van de moeilijke en vreemde namen. Het moet ook bij Danny passen maar denk dat we er wel redelijk uit zijn. Ik zou alleen mijn vader wel willen vernoemen. Hij is de enige opa dus dat is wel makkelijk. Mijn man wil het alleen jammer genoeg niet. Onze zoon heeft ook 2 namen. 2e naam is vernoemt naar het zoontje van mijn vriendin. Ik had die naam bedacht toen zij zwanger was en zij vond hem zo leuk dat het zijn 2e naam was geworden. Helaas is hij overleden toen hij 7 was en toen heb ik gelijk besloten dat als ik ooit een zoontje zou krijgen hij ook die naam zou krijgen als 2e naam.
Hoi mama's, ik zwaai weer even snel! Met Lucas gaat het weer helemaal goed. Met de baby ook, die laat zich elke dag steeds beter voelen. Kan niet wachten tot de echo over anderhalve week!! Ik zelf ben alleen nog niet fit. Vandaag maar ziek gemeld. Ik ga morgen eens bijlezen. Kussss
Droppie ik heb dat dus ook met thee; normaal zeker 3 glazen per dag nu al 3 maanden niet meer op Bleh haha
goh er is weer veel bijgeschreven! - @ aankomen, dat vroeg ik. morgen maar weer even wegen, want ik moet er wel op letten dat ik niet teveel suiker eet, en aankom. Vorige keer zat ik tegen het zwangerschaps-suiker aan en kwam ik heel veel aan, nu valt het tot nu toe heel erg mee. mijn buik staat behoorlijk strak, zo voelt het, net of er niets meer in past. kan wel even een buik- fotootje plaatsen van 2 dagen geleden, al is het niet het goede topic.. (als dat erg is hoor ik het wel he) - @ echo: dinsdag 20 weken echo, spannend, ik hoop dat beiden gezond zijn! - @ baby voelen, ja ik voel ze ook, niet de hele tijd maar wel regelmatig een paar trappen van beide baby's. echt heel leuk! Aan de buitenkant nog niets te voelen, helaas voor mijn man! Hij schrikt wel elke keer als hij de echo ziet, hoe ze tekeer gaan in mijn buik met al die armen en benen hihi - @ vivalafete Hoe is het nu gegaan met je pijn in je bovenbeen? had je mijn reactie nog gelezen? - @ Elionorah Wat leuk dat je zo bent wezen shoppen, ik krijg gewoon zin om hetzelfde te gaan doen! - @ erkenning/ supernova:wij waren eerst niet getrouwd tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, maar tijdens de zwangerschap zijn wij getrouwd. Voordat we gingen trouwen heeft mijn man mijn zoontje (toen nog de `ongeboren vrucht`, zo heet het dan) nog wel erkend en hij kreeg zijn achternaam. Volgens mij is dat de normale gang van zaken. - ik hoop vannacht weer eens lekker te kunnen slapen, zoontje droomt veel de laatste tijd en dan gilt hij in zijn slaap, of wordt wakker. Afgelopen dagen had hij een oorontsteking, sliep toen ook slecht, en vanmiddag kreeg hij een loopoor, (bleh), maar wel blij voor hem dat het einde in zicht is en nu waarschijnlijk geen pijn er meer aan heeft.
Dank je. Kan weer eens niet slapen en zoek wat afleiding hier. Maar om deze tijd slapen de meeste moeders in spee natuurlijk. Wel handig internet op mijn telefoon. Vond het tot vorige maand echt onzin, maar nu ik het heb... Als ik een goede uitslag krijg ga ik ook een foto van mijn buik maken. Vind het ook leuk om al jullie ''bolle'' buiken te zien hoor. Mag toch gewoon in dit topic neem ik aan. Nou ga nog een poging wagen om te slapen. Morgen weer een lange wachtdag. Truste
Droppie wat ik wel gek vind is dat ze sowieso niet bellen. Is toch wat duidelijker dan afwachten op telefoontje of brief. Sterkte in ieder geval met wachten, is nu gelukkig bijna voorbij. We gaan er gewoon van uit dat het goed is hoor. Positief blijven!
@Droppie, toch nog wat geslapen vannacht? Ik lag idd al in dromenland, nadat ik 2 nachten veels te laat naar bed was gegaan. He, dus geen nieuws vandaag = goed nieuws? Duimen draaien. En natuurlijk mogen we hier onze buiken showen. Ik zal er ook eens een paar maken vandaag! Ben benieuwd! Mooi buikje Ons kleintje! Vind het nog bescheiden hoor, wetende dat er 2 inzitten! Alle dames die vandaag een echo krijgen of afspr vk/gyn: SUCCES!!!!!!! Het is EIN-DE-LIJK 11 februari!!! ENJOY!!!!!!!!!!!!!