Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Over het vertellen.. Eigenlijk alleen de mensen die wisten dat we in het ziekenhuis 'liepen' hebben we het verteld.
    Alleen mn schoonfam weet nog nergens van. Lukte me elke keer niet om ze te vertellen dat we in 't ziekenhuis liepen, en nu is mn man weg voor paar weken, dus als hij terug is vertellen we het ze.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#162 Ons Kleintje, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
    Hoi
    ik zal eerst even mijn verhaaltje typen over hoe het is gegaan zojuist:D
    Ik heb een hele leuke &betrouwbare gynaecoloog gekregen, ik kende hem nog van mijn ziekenhuisopname toen pas geconstateerd was dat ik met 26 weken ontsluiting had bij mijn vorige zwangerschap.
    Hij weet wel van aanpakken zeg maar, en dat vind ik wel fijn.

Ik heb een echo gekregen, het kindje was te zien (2,5mm) en de gynaecoloog dacht hartactie te zien. Over 4 weken hebben we een nieuwe afspraak+echo.
    ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen,
    en er is een vaginale kweek gedaan en daarover krijg ik 17 nov de uitslag.
    Deze gynaecoloog zegt dat de vroeggeboorte niet is gekomen door zwangerschapssuiker, hij heeft ook uitgelegd waarom en het klonk aannemelijk.Ik ben dus helemaal blij!!!!!!!!!!!!!!!!!

nog even het minder goede nieuws:
    Ik mag niet meer tillen, en ik mag ook geen sex meer tot aan de bevalling.:(

QUOTE JIPPER
    Mijn vader en broertje hebben het ontdekt a.d.h. van t-shirts die de jongens aanhadden, met daarop 'Wij worden....' en 'grote broer!'. Was een succes!!

Leuk jipper!!! ik dacht woensdag pas, kon je het niet voor je houden:)

Ik heb even het lijstje aangepast

droppie, tweede kindje, uitgerekend 1 juli 2011
    lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011
    Sproettie, eerste kindje, uitgerekend 5 juli 2011
    Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011
    Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011
    Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011
    Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011
    Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011
    The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Inger1979, tweede kindje, uitgerekend 16 juli 2011

Afspraken
    MelanieL29: 15 nov. echo
    droppie: 17 nov. echo
    droppie: 22 nov. vk
    meid: 12 nov. intake +echo
    Ons Kleintje: 17 nov uitslag kweek
    Ientje: 24 nov. echo gyn
    Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc
    Jipper: 1 dec. afspraak gyn.
    Bibo: 2 dec. intake vk + echo
    MMM: 2 dec. intake vk + echo
    Pina: 6 dec. intake vk
    Sproettie: 7 dec. intake vk + echo
    Ons Kleintje: 7 dec. echo bij de gynaecoloog

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal, moest even bijlezen, wat is er lekker veel gekletst vandaag. Ik was met mijn moeder naar de Ikea, met moeite mijn mond gehouden. Ik ben uitgerekend op haar verjaardag, dus wil haar na de eerste echo volgende week, als alles goed is, een leuk ideetje voor haar verjaardag geven... De foto met de vraag of zij op mijn 2 zoontjes wil passen terwijl ik aan het bevallen ben! ;)

@Bibo, als je een echo op 2 dec. hebt ben je ruim 7 weken, kan best dat het dan al een uitwendige echo is. Soms proberen ze het in eerste instantie uitwendig, mocht dit niet werken, dan pas inwendig. Beetje afhankelijk van je vk.

@Jipper, is er een oorzaak voor de vroeggeboorte van jullie 2 zoontjes? Hierdoor waarschijnlijk verplicht bij de gyn neem ik aan?

@Mmm & Jipper, jullie dus ook al 2 kleine mannen rondlopen thuis? Hier ook. Die van ons zijn net 2 en de oudste wordt eind deze week 4! Is nu aan het wennen op school. Nah ja.. nu... NU ligt hij op 1 oor te snurken in zijn nieuwe bed dat ik gescoord heb bij Ikea vanmiddag! :D

@Onskleintje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En zelfs al (waarschijnlijk) hartactiviteit, dat is vroeg zeg! Is toch meestal tussen 6 en 7 weken? Ben je misschien stiekem iets langer zwanger dan je dacht, of kan zo'n ukkie ook hartactiviteit hebben voor de 6 weken? :)

droppie, tweede kindje, uitgerekend 1 juli 2011
    lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011
    Sproettie, eerste kindje, uitgerekend 5 juli 2011
    Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011
    Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011
    Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011
    Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011
    Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011
    The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Inger1979, tweede kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Julia6, derde kindje, uitgerekend 17 juli 2011

Afspraken
    MelanieL29: 15 nov. echo
    Julia6, 15 nov. echo
    droppie: 17 nov. echo
    droppie: 22 nov. vk
    meid: 12 nov. intake +echo
    Ons Kleintje: 17 nov uitslag kweek
    Ientje: 24 nov. echo gyn
    Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc
    Jipper: 1 dec. afspraak gyn.
    Bibo: 2 dec. intake vk + echo
    MMM: 2 dec. intake vk + echo
    Pina: 6 dec. intake vk
    Sproettie: 7 dec. intake vk + echo
    Ons Kleintje: 7 dec. echo bij de gynaecoloog

Zo. Ik heb het lijstje ook even aangepast en mijzelf ertussen "gepropt" :)

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Fijn dat je het kindje hebt gezien!

Oeioei dat je nu al niet meer mag tillen enzo, en dat andere... dat is wel vervelend zeg! :(

Ik heb net een telefoontje gehad van moeders voor moeders, en donderdagochtend komt ze op bezoek en waarsch daarna gelijk starten.
    Moet zeggen dat ik er toch wel beetje tegenop zie, maar het is voor het goeie doel he.. stel je voor dat ik het zelf nodig zou hebben!

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ons kleintje wat fijn dat je terecht bent gekomen bij zo'n fijne gyn! Heb je nu dan ook geen verhoogde kans op nog een vroeggeboorte?

Hoe ga je dat doen met niet tillen met je zoontje? Zelf heb ik de vorige zwangerschap plat moeten liggen vanaf 21 weken en mocht ook niks meer en hoop niet dat dat nu weer zo zal zijn want dat lijkt me zo lastig met Myrthe...

6. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    Bij mij komt moeders voor moeders woensdag en ik heb er zin in stel ik heb het nodig daarom doe ik het maar snap ook waarom vrouwen het niet doen

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Sorry hoor! Heb misschien wat te snel/onhandig geformuleerd. Er zijn veel vrouwen die zo op zijn van de zenuwen dat ze het bijna niet trekken, ik bedoelde dat ik dan een vroege echo heel goed begrijp. Dat probeerde ik te zeggen. Maar het is niet zo dat ik het raar vind dat je voor een vroege echo gaat omdat je het zo graag wilt zien hoor. Dat snap ik heel goed. Sorry als dat anders over kwam. En een vroeg echo moeten is weer een heel ander verhaal, dan is er niets te kiezen.

Ik wilde gewoon reageren op de discussie en niet iets zeggen wat een ander zou kwetsen... ik hoop dat je dat aanneemt.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga MvM direct bellen als ik een goede echo heb maandag. Vorige keer, tijdens die buitenbaarmoederlijke zw werd het streepje op de test van MvM vrij licht. Ik werd direct zo onzeker omdat ik gehoopt had op een knaltest.
    Vandaar dat ik nu even wacht. Met 5 weken ben ik er dan toch nog vroeg bij.

@Ientje, het viel mij reuze mee trouwens. Ik heb toen 2 weken "verzameld". Houd niet je neus boven de fles, verder goed te doen.
    Zie trouwens dat jij ook dmv clomid zwanger bent geraakt! :)

@Jolanda, waarom moest jij bij de zw.schap van Myrthe plat liggen? En hoe groot is het risico dat dat nu weer zal moeten?
    Hoop van niet natuurlijk. Lijkt mij inderdaad lastig als je al een ukkie hebt rondlopen.

@Onskleintje, dat wat betreft geen sex tot bevalling is trouwens ook niet niks. Het is natuurlijk niet het eind van de wereld, en met wat creativiteit kom je een heel eind... toch zal het af en toe wel een gemis zijn. Gelukkig voor het goede doel! :p

9. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik wacht de test van MvM af vandaag was de teste erg donker roze (thuistest)

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @OK; Wat fijn dat alles goed was en dat je een fijne gynaecoloog hebt. Ben je nu wel onder controle in het ziekenhuis waar je bevallen bent of, net als ik, gewoon in jullie eigen ziekenhuis?
    Het niet tillen was je al aan het oefenen, toch? Dus dat wist je al een beetje? Dat andere is wel vervelend. Wat is de reden daarvoor?
    Overigens ben ik na jouw verhaal ook gaan oefenen met minder tillen. De jongens klimmen nu bijvoorbeeld op en af de commode via een stoel. Gaat goed en het scheelt een hoop. Ook het afdalen van de trap zijn we aan het oefenen. Ik weet alleen echt geen oplossing voor het tillen uit bed. Ze zijn nog te klein voor een juniorbedje, dus dat is dan maar even zo... ;)

@Julia; De oorzaak van de vroeggeboorte van onze jongens is waarschijnlijk 'gewoon' het risico van een tweelingzwangerschap geweest. Met 25,1 weken is een van de vliezen gescheurd. Ik verloor meteen heel veel vruchtwater. Ben toen met spoed naar het SKZ gebracht waar ik ze met volledige bedrust nog een week binnen heb kunnen houden. Helaas waren precies een week later de weeën niet meer te remmen en zijn ze geboren.
    Toen we besloten voor een 3e kindje te gaan hebben we een gesprek gehad met de gynaecoloog. Die vertelde ons dat de kans op herhaling 20% is. Als het weer een tweeling blijkt te zijn is de kans wel groter, maar daar gaan we voor het gemak maar niet vanuit... ;) We zijn dus niet verplicht bij de gynaecoloog onder controle te bljiven, maar ter geruststelling hebben we hier wel voor gekozen en dat begreep hij heel goed. Ook wij hebben een hele fijne, duidelijke gyn. :D

@Moeders voor Moeders; Tot welke termijn kun je daaraan deelnemen? Ik wil eigenlijk ook wel, maar net als Julia wacht ik liever tot na de eerste echo. Die heb ik met 9 weken precies. Kan het dan daarna nog?

11. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik dacht te lezen tot 16 weken dus daarna kan het ook nog

12. jem1979

jem1979 Niet meer actief

In principe heb ik nu geen verhoogd risico dat ik weer plat zou moeten gelukkig. Ik heb met 16 weken bloedverlies gehad en heel veel harde buiken. De harde buiken bleken teveel te zijn waardoor ze bang waren voor een vreoggeboorte. Vanaf 21 weken dus plat op bed en mocht alleen naar de wc en de douche en verder dus niks. Dan duurt een zwangerschap heel lang hoor! Heb toen ook meerdere keren bloedverlies gehad en later bleek ik een afwijkend uitstrijkje te hebben dus het bloedverlies kon ook daarvan komen maar dat weten ze dus niet...

Ik heb ook net telefoon gehad van MvM en volgende week donderdag komt ze langs! Ik heb de hormonen die daarvoor gebruikt worden zelf nodig gehad dus ga nu weer meedoen!

13. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    dit staat er

Meld je zo snel mogelijk aan: zodra je weet dat je zwanger bent! Je kunt namelijk meedoen vanaf de 6e tot en met de 16e week van je zwangerschap. In die periode bevat je urine het meeste hCG-hormoon. Aanmelden kan tot en met de 11e week van je zwangerschap via het

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ok thx ;)
    Ja idd ook met Clomid, en het was gewoon in 1 x raak, echt totaal NIET verwacht!
    Had woensdag een belafspraak met gyn voor de uitslag voor bloedonderzoek voor progesterongehalte en dacht 'sochtends even een test te doen om uit te sluiten dat ik zwanger was, voor het geval de gyn daarnaar zou vragen.
    Dus mijn verbazing was echt ZOOO groot! Haha!
    Heb jij ook 50 mg geslikt of ook hogere dosering? Zie dat je na 8 maanden clomid zwanger bent geraakt?

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Jipper, was jullie tweeling een toevalstreffer, zit het in de familie of grotere kans door MMM-zwangerschap?
    Het is net al gezegd, MvM kan idd tot week 16. Ik snap goed hoor, dat je eerst de zekerheid van een goede echo wilt hebben. Heb precies hetzelfde!

@Jolanda, met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen? Gelukkig dat je er dus nu niet automatisch vanuit moet gaan dat dat platliggen nu herhaald zal worden!

@Ientje, fijn zeg, na de eerste ronde! Hier dus ook met Clomid. Van mijn 2 zoontjes werd ik bij beide zwanger in de 2de ronde. Nu we voor een 3de gingen, werd ik in de 6de ronde zwanger, maar BBZ, en nu dus de 8ste ronde raak!

16. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    #176 Mmm, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
    Wij hebben het hier nog niemand verteld. Eigenlijk willen we wachten tot de echo, maar voor die tijd hebben we met beide families al een uitje in de avonduren staan. Ben benieuwd of we die avonden ongemerkt doorkomen (niet dat ik normaal zo'n zuipschuit ben, integendeel, maar 1 wijntje gaat er meestal wel in). Ik wil het heel graag met ze delen, dus in die zin zou het niet erg zijn als ze het door hebben. Maar waarom we liever wachten, is dat ik het leuk voor ze vindt als ze het gelijk verder mogen vertellen. En als ze het al eerder horen, lopen zij er ook weer mee rond zonder het verder te kunnen vertellen. Kun je het nog volgen :(?

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Mmm, ben jij zwanger geraak in de MMM, of hou je gewoon van Mmm lekker eten, of heet je Maria Monique Marjan, of slaat het helemaal nergens op? :p
    Anyway, ik volg je. Kan me voorstellen dat je probeert te wachten, bij mij zal het mij echter niks uitmaken als ze het verder vertellen. Dat hebben ze de vorige keer vast ook gedaan en toen ging het fout. Maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed, dus als ik die goede echo heb gehad schreeuw ik het van de daken! :D

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Onze tweeling is een 1-eiige tweeling, dus een toevalstreffer. Alleen 2-eiige tweelingen kunnen een 'aanwijsbare reden' hebben. Het zit dus ook niet in de familie.

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ok ;) Leuke verrassing lijkt me dat zeg, als je voor je eerste echo naar de vk/gyn gaat! Schrok je erg? Of meer blij verrast? Hier zou het ook meer dan welkom zijn. Mijn hubby hoopt nou voor de derde keer dat het ein-de-lijk een tweeling is! :)

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    We waren volledig in shock. Daar hadden we echt geen rekening mee gehouden! Ik was zelfs bang dat ik te horen zou krijgen dat er iets mis was... Niets was minder waar... ;) We hebben elkaar alleen nog maar schaapachtig aan kunnen kijken die dag. Het was wel fijn dat we het pas met 13 weken wisten, we konden het dus meteen aan iedereen vertellen... :D

Deel Deze Pagina