Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    het nieuws moet uit dijkzicht komen en die bellen bij slecht nieuws naar dordrecht die dan ons weer bellen. bij goed nieuws stuurt dijkzicht een brief naar dordrecht en naar ons. dan heeft bellen dus geen zin meer want voordat de arts de brief heeft hebben wij hem ook al zelf ontvangen.

heb nog van half 2 tot half 7 geslapen met kleine onderbreking van ons zoontje om 3 uur.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn prikje zit er weer op voor deze week, die heb ik net even laten zetten in het ziekenhuis.
    even gewogen vanochtend en alweer 1 kilo erbij, dus nu in totaal 6 kilo. Niet zoveel denk ik, maar wel afgelopen 3 weken 4 kilo erbij :$ (afgelopen week 2 kilo) Ik weet eigenlijk niet wat normaal is voor bij een 2ling.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Droppie, dat is niet veel, kan je vanmiddag nog een middagslaapje pakken met zoontje?

@Ons kleintje, mooi dat het prikje er weer op zit! Ik heb eigenlijk geen idee of aankomen in het begin van een tweelingzwangerschap heel anders is dan bij een 1ling. De kindjes wegen natuurlijk nog niet zoveel, iets van 250 gram bij ongeveer 19 weken zwangerschap heb ik ergens gelezen, dus dat is niet het gewicht dat je aankomt. Misschien wel meer vruchtwater? Ik heb geen idee eigenlijk?!

4. Ons Kleintje

ow ik ben net aan het zoeken gegaan en er staat dat ik 17-22 kilo ga aankomen bij een voldragen zwangerschap,
    en dat het normaal is bij een eenling om in het tweede trimester 0,6 kilo aan te komen, maar dat voor een tweelingzwangerschap iets minder dan 1 kilo per week geldt.
    oh ik lees ook dat als je te weinig aankomt, je 30% meer kans op een vroeggeboorte hebt.

5. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    droppie, nou laat ze niet bellen vanuit het ziekenhuis vandaag! dan heb je maandag dus een brief op de mat met goed nieuws!!!!spannende dagen hoor zo voor jullie!
    @kleintje, wouw wat een mooi buikje, valt eigenlijk nog wel mee voor een 2ling, we zijn al bijna op de helft he, niet vergeten!
    enne 17-22 kilo bij voldragen zwangerschap van een 2ling........
    ik was bij ons zoontje 2mnd voor uitgerekende datum al 17kilo zwaarder en dat was er maar 1.
    ging pas groeien vanaf 20wk en mensen vonden dat ik een 'klein'buikje had.
    @vivalafete, woon jij in de city zelf of een dorp? want hier in emmeloord [waar ik woon] hebben ze wel zwangerschapsyoga. ik heb de vorige keer van oude en nieuwe land de zwangerschapscursus gedaan maar had daar nu geen zin in en heb me opgegeven voor yoga.
    bij carla busbroek,tel:611741.

hier gaat alles prima, voel de baby al lekker bewegen de hele dag wat door, zat net nog even voor namen te kijken maar vind het zo moeilijk, mijn lijstje met meisjes staan er wel stuk of6 op maar jongens..... moet gewoon maar een meisje gaan worden dan, hihi!

over erkenning, bij ons krijgen/hebben de kids ook de naam van de vader.
    wij gaan volgend jaar trouwen dus dan krijg ik ook zijn naam.
    van de week op het werk ook alvast vrij gevraagd voor het trouwen, 3weken, heerlijk!

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

Meid: ik bel d'r gelijk achteraan. Ik hoop dat ie verzekerd wordt, dna doe ik ook mee, gezelligg!!

Ons kleintje: ik heb volgende week een afspraak bij de fysio. Ga inderdaad maar niet aanrommelen en wachten op een zwak onderstel!

Ik heb de echo gehad. Alles zag er goed uit en het was gewoon heel leuk om de kleine piepmuis weer te zien. Wel hield hij/zij de beentjes erg bij elkaar dus we kregen geen duidelijk beeld. De gyn vermoedt een meisje, maar 4 maart weten we meer, dan ga ik weer op controle!

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

Meid: aangemeld. Leuk mens trouwens. Ga half april. jij?

8. Ons Kleintje

@vivelaveta
    oh goed van je!
    spannend hoor wat het wordt, fijn dat het allemaal goed gaat met de kleine!

@all, en.. hebben jullie zin om ook je buikje te laten zien?

9. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, ik ga vanavond ff wat fotootjes maken en plaatsten, maar ik moet nu naar beneden, de kinders willen fruit! Meld me later!!

10. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ foto's: leuk!! Ik heb er al best een aantal, maar tot nu toe allemaal alleen in mijn prive-archief opgeslagen. Zal eens kijken of ik er een geschikte bij zie zitten.

Ik heb zometeen mijn pretecho!!! Heb er zo naar uit gekeken om weer eens een kijkje binnen te nemen, kan de uren vandaag wel vooruit kijken.
    Als hij/zij niet al te moeilijk doet weten we ook het geslacht, ik denk dat ik dan gelijk helemaal los ga met spulletjes kopen! Ik heb zo'n mooie kamer gezien voor een meisje, wat dat betreft zou ik haast hopen dat het een meisje is... ;).
    Mijn vriend wil gelijk in het weekend ook een heel stuk op gaan schieten met het kamertje ...... heb er echt zin in!

Groetjes Pina

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemiddag allemaal,

Lekker weekend? Ik moet zondag weer werken, dus nu genieten van twee daagjes heerlijk vrij.

@Ientje: haha, lastig he dat slapen en al die dromen? Ik droom ook heel veel en de meest rare dingen.

@Ons kleintje: tja, jij moet er gelijk 2 namen bijzoeken die ook nog eens bij je zoontje moeten passen haha. Lastig. Ik heb zo al moeite genoeg met het zoeken van 1 naam. Mooie buikfoto trouwens. Groeit goed, leuk!

@Elionorah: Zo lekker geshopt! Altijd leuk om nieuwe dingen te hebben.

@Supernova: haha, die sinaasappeltic heb ik ook. In mijn eentje zorg ik voor een grootverbruik sinaasappels. Zeker versgeperst sap, heerlijk! Ook melkdrankjes vliegen er hier doorheen alsof het niets is, terwijl ik eigenlijk een lactose intollerantie heb, kan ik er nu niet meer vanaf blijven. Gelukkig blijven de klachten die hiermee gepaard gaan redelijk weg ;)

@Buik: Ja, toevallig zaten mijn collega's gisteren verwonderd met z'n allen naar mijn buik te staren en zeiden ze dat het nu wel echt goed te zien was haha. Hij groeit gestaag en ik lijk met de dag dikker te worden. Vraag me weleens af hoe dat moet als ik tot de 9 maanden door moet haha.

@Anneliesje: Lynn, zo heet mijn nichtje :D

@Vive: Wat fijn dat de echo goed was, altijd leuk om even naar binnen te kijken en hopelijk in Maart een duidelijker beeld wat het wordt.

@Pina: Veel plezier met de echo en het shoppen natuurlijk! Leuk, leuk!

@Droppie: Hoop echt dat jullie niet gebeld gaan worden, dat betekend automatisch goed nieuws toch? Ga nog even heel hard voor jullie duimen.

@foto: Hmm, ik heb wel wat buikfoto's gemaakt, maar weet niet goed hoe je die op de laptop krijgt haha. Ik zal van de week eens puzzelen of het lukt. Hier is het volgens mij nog een bescheiden buikje, maar wel iets meer dan 3 kilo aangekomen. Benieuwd hoeveel het in totaal zal gaan zijn haha. Even wennen zo'n nieuw gewicht ;)

Vanavond gezellig bijkletsen met zwanger vriendinnetje.

Fijn weekend allemaal!

Liefs,
    Misty

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hmm, zie onder aan mijn banner dat je baby in week 19 vruchtwater begint te slikken,maar bij 16 weken een echo gehad en toen zat er toch echt al vruchtwater in het buikje van de baby. Dit was duidelijk op de echo te zien en bevestigd door de verloskundige haha. Nou ja, de teksten onder de banners zullen ook niet altijd precies kloppen lijkt me ;)

13. Ons Kleintje

Veel plezier Pina!
    @Misty Ja, soms klopt er niet veel van. Zo heb ik ook een zwangerschapsdagboek, maar volgens de gyn klopt lang niet alles daarvan. Ook op websites klopt het vaak niet. Vooral de lengte niet. Ik heb elke 2 weken een echo, en dan zie ik vaak dat het afwijkt.(terwijl mijn kindjes exact goed groeien!)
    Nou ja, t is voor het idee!

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Ons Kleintje, ach... die kilo's. Het zal ook geheid afhangen van je bouw en de hoeveelheid voedsel die je op een dag 'naar binnen werkt'. :cool: Ik ben tijdens de eerste zw.schap 11 kilo aangekomen en tijdens de tweede 17! Vond ik toen bij die tweede echt veel, maar ook wel aan mijzelf en de speculaasjes te danken. En uiteindelijk is niemand blij met zijn lijf na een bevalling denk ik, behalve dat we trots zijn op de prestatie die we hebben neergezet, mag die plumpudding buik echt gestolen worden! ;)

@Pina, spannend, pretecho! Hoe laat?

@Viv, cool :) - dus wss een meid? Dan is je voorgevoel echt uitgekomen? Whaaa!!! Nog even afwachten tot begin maart dus?

@Misty, leuk dat je buik zo mooi groeit! Hier trouwens heerlijk weekend!!!! En thuis met 2 kids wanneer hubby werkt is ook een soort van weekend maar toch anders. Heb sinds woensdagmiddag niet meer gewerkt, maar de rompslomp van kleutertje van en naar school brengen enzo voelt niet als weekend. Nu nog een uurtje, dan komt mannetje van zijn werk terug en is het altijd weer fijn om de taken te delen. :)

@Ien, leger dus? Komt hij dit weekend weer naar huis, dat ben ik weer even vergeten?!

Zo. Sinds de eerste foto hieral staat, zal ik er ook eens eentje plaatsen. Vers van de pers, net gemaakt balancerend op klein bankje in de badkamer.

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina; hoe was je echo? En wat wordt het??

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Droppie: ik hoop zo dat jullie niet gebeld zijn vandaag!!! En dat je vannacht lekker kunt slapen met een fijn gevoel! Al zal dat misschien pas komen als je zwart op wit hebt dat het goed is?

@ Thee: ik drink juist haast niks anders dan thee! Terwijl ik hiervoor een koffieleut was. Dat drink ik dus amper meer.

@ Sucre: hoop dat je gauw opknapt!

@ Ons Kleintje: mooi buikje krijg je zeg!

@ Buikfoto, zal van t weekend ff fotootje maken! Alleen vind ik zelf dat ik best al een buikje heb (van boven gezien in elk geval) maar zodra ik er een foto van zie, valt het me toch tegen ofzo. Maar wie weet is het ineens een megatoeter ;)

@ Pina: enenenenen? Weet je wat het is?

@ Julia: jep, idd leger. Ja hij is inmiddels alweer thuis :D Gisteravond kwam ie ook ineens thuis, was eerder klaar, dus geen reden om weg te blijven. (of ruzie met zn chick hahahaha :D )

Hier: vandaag een tijdje staand werk gedaan, op de broodafdeling. Merk gelijk dat ik daar last van mn bekken van krijg, dus dat ga ik maar niet meer doen. Jammer want ik vind het wel gezellig daar.
    Nu op de bank aan het hangen en vanavond niks meer doen denk ik, al moet ik eigenlijk nog even naar de drogist. Morgen taartje maken met een kennis samen, dus dan komt er ws ook weinig van naar de winkels gaan.

Fijne avond meiden!

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Mijn bescheiden *kuch* buikje. Ik heb wel een terecht buikje, mijn bm zit erg hoog aldus de gyn :)

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Neeeeeh, dit is nie de goeie!!! Hoe krijg k die nou weer weg?

*bidt dat niemand Vive herkent..*

19. vive2

vive2 Fanatiek lid

Zoo, dit is de goeie. Wat een avontuur weer. Nu ga ik teruglezen en reagaren...

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja!!!! Betrapt!!!!!! Was JIJ dat tijdens die overval en paar dagen geleden?!!!!! Foei Viv!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina