pijn zijkant ribben, bovenkant buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chantallie24, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hallo,

Misschien een rare vraag.... heb vanavond nogal raar op de bank gezeten en heb nu vreselijke pijn in mijn zijkant (lees ribben) ik kan niet meer fatsoenlijk zitten staan of liggen, ook heb ik pijn in mijn buik, aan de bovenkant.... Zou hij misschien ertegen aan hebben geschopt? Of komt het omdat ik raar heb gelegen? Of is de baby misschien weer gegroeit? Ik ben 27 weken zwanger, mijn bloeddruk was van de week nog keurig, neem aan dat, dat het niet kan zijn. hebben jullie tips?

2. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb hier ook ontzettend veel last veel.
    Het is echt de baby die tegen de bovenkant aan het schoppen is.
    Erg vervelend he :(....
    De baby krijgt steeds minder ruimte!

3. chupa

chupa Bekend lid

Jan 17, 2010
    504
    13
    18
    Female
    Groningen
    Hi,

Ken het gevoel, alsof je ribben in de knel liggen:( bij mij is het de kleine die met zijn kontje ertegenaan drukt, soms voel ik het heftiger dan anders....ik druk hem dan altijd voorzichtig aan de kant;) en soms neemt hij er genoegen mee maar meestal draait hij weer heerlijk met zijn kont tegen mijn ribben aan:)

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik heb het ook.. Helaas ook het kontje.. Heerlijk ook als ze gaat uitrekken;)

Maar heb het ook als ik te lang op me zij lig.. Misschien dat dan het gewicht te zwaar is van alles op me ribben?

In ieder geval maak ik me er niet zo zorgen meer over. Hoef niet zo lang meer als het goed is..

Sterkte meis! Is heel vervelend.

5. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Goedemorgen

Maar even een verslag van de loop van de nacht.... De pijn werd steeds heviger kon moeilijk ademhalen enz. Dus ziekenhuis gebeld, doorverbonden met de spoedeisende hulp, die kon niks doen ik moest de huisartsenpost opbellen. Dus gebeld in hevige tranen, uitgelegd waar ik last van had. Zij zou het wel even met de HA bespreken. Een paar min later kwam ze weer terug aan de tel. dat de HA het geen noodsituatie vond en ik nog maar een paracetamol in moest nemen... Dus gedaan... Maar weer op bed gaan liggen op mijn rug en langzaam weer in slaap gevallen, de pijn trok dus weg! Om kwart voor 4 (geloof ik) werd ik weer wakker van de pijn, dit keer was het aan de voorkant van de ribbenkast en trok door naar de schouders en ook weer flinke pijn in de bovenbuik, maar even wezen plassen en dus maar wéér 2 paracetamols ingenomen achter elkaar.... rustig gaan liggen en heb verder de hele nacht doorgeslapen, gelukkig! Vanmorgen werd ik pijnloos wakker, wat het nu geweest kan zijn, ik weet het niet..... Maar lees dus dat er hier ook vrouwen last van hebben. Ik had dus echt het gevoel van gekneusde ribben haha, of dat er iemand op aan het springen was.

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier is het ook een komen en gaan van de pijn in de ribben en bovenin. Dinsdag bij de echo kwam eruit dat het kontje lekker in de ribben drukt en de beentjes bovenin. ;) Tja, niets aan te doen, volgens de gyn zal het beter worden als de kleine ingedaald is. Nog eventjes geduld dus. :D Mocht van de gyn evt paracetamol innemen als het te erg werd, maar verder kon ze er echt niets aan doen.

S6!

7. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Het is nog steeds erg gevoelig haha, ik prbeer maar zoveel mogelijk rechtop te zitten of een beetje liggend, dan doet het geen pijn. Ik denk toch van de combinatie raar hangen op de bank dat hij er tegen aan heeft geschopt. Het leek wel alsof iemand me een keiharde klap had gegeven tegen mijn ribbenkkast het koude zweet brak me uit zeg! En misselijk.... niet normaal! Maar goed ben blij dat het voor zover over is, zal wel bij deze periode horen denk ik, ze groeien als kool nu ;). Hoe gaat het bij de rest?

xxx

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook het kontje naar de ribben maar zijn beentjes richting mijn zij.
    Daar voel ik hem dus ook vooral 's nachts stampen als ik op mijn zij lig.
    En soms echt hard!!
    Ach ja:)

9. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    We hebben het ervoor over :D

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Precies:D!!!

11. CindyCM

CindyCM Actief lid

May 21, 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook steeds last van mijn ribben/rechterzij. Mijn baby ligt in stuit, met zijn kontje naar beneden en met zijn benen omhoog. Zijn armen en benen zitten allebei aan de rechterkant. Als ik lig of ga staan heb ik ook veel minder last. Op de bank hangen is er helaas niet meer bij.....

Share This Page