Juli 2011 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by belliebel, Aug 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    8 weken, kan dus wel kloppen hihi:p.

2. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Tjee, dat lijkt me inderdaad niet normaal. Fijne dokter heb je als hij je zo gewoon door laat lopen! Beterschap!

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Onze eigen dokter is weer eens met vakantie. En met de vervanger kan ik werkelijk niks!
    Hij ging er van uit dat het een spoortje van de menstruatie was. Nou daar ben ik een paar dagen klaar mee en dit was echt plas. Er zit verder ook niks in mijn onderbroek.
    Hij zal mijn plasje wel niet zelf gezien hebben, anders had ik dat vast niet gezegd ;)
    Als je urine een roosvicee-kleur heeft, is dat echt niet gezond!

4. Donkies

Donkies Lid

Jan 18, 2011
    80
    0
    0
    Hmm.. Hij is precies 8 weken vandaag, zou het dan? :D
    Heb van Britt het Oei ik groei boek nog ergens op zolder liggen, maar das al een oude versie en ik zou ook niet weten waar ie precies ligt :)
    Zoek wel ff op internet wat ze na deze sprong ook alweer kunnen.

Marleen, fijne vervanger zeg! :x

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoi!

Ik heb geprobeerd een heleboel bij te lezen, maar jullie gaan echt heel snel ;).

@ Marleen: Dat lijkt inderdaad wel heel erg op een blaasontsteking, lijkt me in ieder geval niet gezond!

@ Chantal: Ik heb net jullie hele verhaal over jullie kleine meisje gelezen. Jeetje, wat hebben jullie al veel met haar mee gemaakt zeg :( Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel opknapt!

@ Danitjuh: Wat vervelend dat jullie manneke is opgenomen in het ziekenhuis! Veel sterkte met jullie kindje!

@Kaatje: Ik hoop voor je dat de sollicitatie wat wordt! Ik lees steeds over je hobby, maar ik heb nog niet terug kunnen lezen wat je nou doet? Ben wel een beetje nieuwschierig ;)

@ Rono: Wat een leuke taart!!

@ Miracle: Gelukkig is alles goed gegaan met je moeder. Nu hopen dat ze snel naar huis mag! Ik ben trouwens na 4 weken ook al weer ongi geworden....erg snel :( Dus het kan wel!

@ Martje: Balen zo'n zware nacht! Kun je overdag nog wel een beetje bijtanken? Hopen dat je verkoudheid niet doorzet!

@ Luiers: hier gebruiken we al de pampers nr. 2. Ik vind andere luiers vaak zo stug aanvoelen, dat ik zweer bij pampers.

Wij hebben een hele goede nacht gehad vannacht. Om half 10 de laatste fles gegeven en om 5.30 melde ons dametje zich pas weer. Daarna door geslapen tot 10 uur. Heb de hele keet schoongemaakt voor het weekend. Morgen gaan we naar het Ballongala op paleis 't Loo. Gisteren was ons mannetje helemaal in de ban van de luchtballonnen die bij opa en oma over het huis heen kwamen en toen we naar huis gingen, vaarde ze zowat met ons mee naar huis. Roan was zeer enthousiast hihi.
    Ons dametje poept sinds een week om de dag en de dag dat ze niet poept is ze toch wel erg onrustig. Ik vraag me af of het wel goed is dat ze niet elke dag poept...? Het is wel gewoon dun.

Fijne dag vandaag!

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    3,169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Even niet alles gelezen, las dat verscheidene dames zich afvroegen hoe het zat met Frummel en de trap.

Ik had het haar gelijk gevraagd en ze verzekerde me dat het echt een stom ongelukje was. Hij was niet eens thuis op dat moment. Dus meiden, het is niet wat jullie denken! Ik moet bekennen dat het ook mijn eerste gedachte was. Maar ze verzekerde me echt dat dit niet het geval was. Gewoon een stom legoblokje.

Hier even een luier verschonen en dan de ha bellen voor een Emma update :) Zo te ruiken is de verstopping ook alweer voorbij :p

7. jac

jac Fanatiek lid

Nov 12, 2010
    1,027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Zo de kindervisite is weer weg. en ik heb een zandbak binnen. En nee ik heb geen zandbak in mijn tuin. Maar ze hebben wel een hele mooie grote zandbak op de school van mijn derde. haha. Altijd zo'n fijn gevoel onder je voeten. (hebben nooit schoenen aan binnen)hihi.

Marleen wat een raar verhaal zeg. Lijkt mij idd ook niet gezond hoor! misschien de hapost anders eens vragen? is maar een idee hoor.

moonlight hoi haha prettig kennismaking. Klinkt super leuk die ballongala. zeker als jullie kleine man er weg van is.
    Dat poepen kan geen kwaad hoor. Mijn vierde poepte soms een week niet. en dat kon geen kwaad zolang ze er geen last van hebben. Anders zou je in geval van nood een klisma kunnen doen. Maar denk niet dat ze dan doen bij 1 dag. en een thermometer?? helpt dat niet. soms is dat net het zetje wat ze nodig hebben. maar dat moet je niet te vaak doen!

8. Lutje

Lutje Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    3,169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Dus... ik weet nu ook weer waarom de arts in opleiding die mij begin vd week had geholpen, moet stoppen met 'r opleiding. Ze had gezegd, bel mij vrijdag even terug om te bespreken hoe het gegaan is. Dus ik bel zojuist, is haar traject bij mijn praktijk afgelopen en is ze al twee dagen vertrokken!!!

Gelukkig had de hoofdarts even tijd, dus die heeft de telefoon aangenomen. Conclusie, moet voorlopig gewoon zantac blijven gebruiken, de harde ontlasting in de gaten houden (het was nu alweer stukken beter) en contact houden.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Bapsie, beterschap !

FFL ook ziek. Beterschap !

Marleen, zo die hebben een lekkere lange vakantie gehad. Heerlijk zo'n wandeling met dit weer ! Huh geen blaasontsteking ? Bloed in urine is idd niet goed. Maandag gewoon weer urine inleveren ! En anders eerder aan de bel trekken bij de hap

Moonlight. www.hobbyhoek.nl
    Lekker zo'n nacht. Hier poepte Elin normaal meerdere keren per dag. Van de week had ze al 3 dagen niet gepoept. ook veel krampen. Heb haar toen een theelepel olie gegeven.

Henrieke, ook handig iemand te laten bellen als ze er niet meer werkt

Jac, he fijn zand in je huis. Hier ook last van ( maar wel een zandbak in de tuin )

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Hallo allemaal,

Marleen, klinkt niet fijn...roosvicee-urine. Raar dat de vervangende ha zo'n advies geeft.

Jac, gefeliciteerd met jullie 10 jaar. Klinkt inderdaad lang maar nog lang niet lang genoeg toch!

Frummel, eerlijk toegegeven had ik dezelfde angst. Ben blij te lezen dat dit niet zo is. Het blijft wel heel vervelend. Hoop dat je snel weer komt kletsen en verteld hoe het met je gaat.

Henrieke, das inderdaad een beetje vreemd.

Ffl en Bapsie, beterschap!

Bellie, ow dat zijn beide tijdelijk ingrijpende ingrepen. Ga er maar vanuit dat de chirurg de beste optie neemt;).

Martje, dank voor je advies (ja, ik kon je best volgen :cool:) Vandaag lijkt het beter te gaan. Zat er gister na een dikke week best even doorheen, had verwacht dat het gister eindelijk weer beter zou gaan. Gelukkig lijkt het daar vandaag dan eindelijk op. Sprongetje in combinatie met voedingsregeldagen...poeh! En Donkies; inderdaad de 8 weken sprong; hier dus echt net gehad.

Lotte ligt in de pacco op haar eigen kamertje. Ik heb het idee dat dat goed gaat. Alhoewel ze nu begint te jammeren, anderhalf uur na voeding. Daarvoor zat er ook 2 uur tussen.... Ach, we boeken vooruitgang dus.
    Elin ook erg hangerig vanmiddag maar die zal wel moe zijn na gister.

Ik dus ook moe:(

Ga er maar eens eentje uit bed trekken

11. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Oja, luiers. Wij hebben bij Elin eigenlijk altijd Pampers gehad tot ze aan de broekjes toe was...die lekten altijd door. Toen zijn we op kruidvat overgestapt en deze gebruiken we ook voor Lotte, alhoewel we nu de Etos hebben om uit te proberen. Ik vind kruidvat en pampers best vergelijkbaar met elkaar en die van de Etos stugger en wat minder makkelijk te vormen(hoe zeg ik dat anders...)
    We zitten op maatje 2 trouwens (Elin sinds kort in 6....man wat een grote dingen zijn dat!)

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    :) Ik had me een paar pagina's terug voorgesteld, maar ik denk dat jij die niet gelezen hebt (wat je al zei ;)).
    Ik heb het al geprobeerd met de thermometer, maar dat werkt niet. Gelukkig heeft ze vandaag weer een flinke luier gehad.

@ Kaatje: Die site doet het niet?

@Henrieke: Lekker handig zeg....;)

@ Kikker: Lijkt me lastig, zo'n sprongetje icm met regeldagen...:(

13. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Nou, ben na de fysio nog langs de ha geweest omdat ik nog niks had gehoord. Helemaal geen ontstekingswaardes te vinden in de urine. Misschien blaas/hersenen. Daar is weinig aan te doen geloof ik.
    Goed in de gaten houden en anders weer naar het spreekuur, volgende week is onze eigen ha er weer.
    de fysio denkt dat er een wervel verkeerd zit. Volgende week naar een collega van haar, die zal me even kraken :( Jeeeej, heb er nu al zin in
    (vind dat echt doodeng, stel dat ze verkeerd kraken)

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Marleen, wat wordt bedoelt met misschien blaas/hersenen?

15. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Met Ismail gaat het wel goed. Hij loopt wel ontiegelijk veel te persen. Hij slaapt nu ook een stuk rustiger. We moeten zijn ritme heel anders doen. Dus eerst eten, dan lekker zitten bij ons/spelen. Zodra hij moe wordt dan moeten we hem inbakeren en in zijn bedje leggen. Dan een spuugdoekje over zijn hoofdje zodat hij geen oogcontact kan maken. Onze hand op zijn hoofdje en dan valt hij zo in slaap. Het is ook de bedoeling dat hij woensdag vanuit het ziekenhuis hier naar het AMC gaat en dan weer terug naar het ziekenhuis hier als de operatie klaar is.

Hier visite van mijn man. Ik zit lekker ff binnen. Ach jaaaaaa ...

Miracle nou dan heb je in ieder geval goed gesport zeggen ze toch :D

Marleen ohh naja zeg dat is wel raar hoor. Als je bloed bij je urine hebt dan klopt er toch iets niet.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,563
    3,067
    113
    danitjuh, die video voor t badderen, is dat voor die interactie tussen ouders en kind?
    hadden ze mij iig wel aangeboden om een video te maken als wij aan het verzorgen zijn.. zag t nut er alleen niet zo van in :)
    zie je iig woensdag dan wel.. fijn dat hij daarna weer terug mag naar je eigen zh!

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    3,169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Zucht, was hier weer gezellig. Vriendlief heeft etentje met wat vrienden en daarna gaan ze ergens in een kroeg voetbal kijken. We hadden eerder deze week al afgesproken dat hij op tijd thuis zou zijn om me te helpen met Emma in bad te doen. Want ik heb gemerkt dat als ik het alleen doe, het te rommelig is en ze teveel van slag raakt om direct lekker in slaap te vallen.

Dus hij zou zorgen dat ie om 10 uur thuis was. Nou sprak ik hem vanmiddag en toen zei ie dat ie na de voetbal naar huis komt. Dus ik zeg, je bent toch om 10 uur thuis? Want de voetbal duurt vast langer. Nou... ja, hij kan natuurlijk niet zomaar weglopen bij z'n vrienden. Wist niet wat ik moest zeggen. Hij heeft immers een goed excuus om weg te gaan? Maar het is duidelijk waar zijn prioriteit ligt. Ben benieuwd hoe laat ie uiteindelijk thuis komt. Zie het me uiteindelijk toch in m'n eentje doen en dan ben ik uiteraard ook weer diegene die Emma de hele nacht mag troosten (zo ging het namelijk de laatste keer dat ik het alleen deed).

18. martje

martje Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    1,011
    0
    36
    FFL; Beterschap!!

Donkies; Fijn dat Frummel weer thuis is.

Marleen; Wat raar zeg, ben ook benieuwd wat het dan is.

Moonlight; Nee kan niet echt bijtanken, loopt hier ook nog een ventje van 3,5 rond!!

Jac; Verschrikkelijk is dat zand onder je voeten...

Henrieke; Even afwachten dus hoe het verder gaat met Emma, raar zeg van die arts.

Kikker; Gelukkig dat het beter lijkt te gaan! Volgens mij heeft Mika het van Lotte overgenomen :D

Danitjuh; Fijn dat het goed gaat met Ismail, sterkte.

Zo volgens mij hebben we hier nu ook regeldagen, klopt alleen niet met de termijn die ze hiervoor hanteren. Of toch het acht weken sprongetje?? Al is het daar weer wat vroeg voor. Mika is in ieder geval niet zichzelf, wil het liefst maar één ding...en dat is aan de borst! Na een badje en weer de borst is hij net gelukkig wel lekker gaan slapen, nu hopen dat hij vanavond en vannacht ook een beetje wil slapen...

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,563
    3,067
    113
    viën is weer van de beademing af, en tis nou weer wachten of ze ontlasting krijgt. t was een zooitje in dr buik dus kan wel effe duren :(
    over 3 weken doen ze pas weer wat als ze dan geen ontlasting heeft gehad, maar voor nu is het probleem opgelost.

20. bapsie

bapsie Niet meer actief

Heb dus wel een borstontstekin g! Manlief haalt zo antibiotica voor me hoop dat t snel werkt :) voel me steeds minder...

Share This Page