Juli 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door belliebel, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Doen! Je kunt het altijd proberen toch? Baat het niet dan schaad het niet.
    Wij hebben om zo'n beetje dezelfde reden een puckababy aangeschaft. Werkt best goed, ze heeft nu niet meer de kans om te maaien met haar armen, maar kan ze nog wel bewegen.
    Hier helpt het ook dat we haar boven in bed leggen. T is echt een muts qua slapen.... ;)

2. Frummel

Frummel Niet meer actief

Martje: ik zou het gewoon proberen hoor.. Ik weet dat veel er heel erg tegen zijn maar Jace sliep precies zo als jij je kleintje omschrijft.. Tot ik hem op zijn buikje legde om te slapen.. Wiegendood staat in verbinding met buikslapen doordat de kans op warmtestuwing veel groter is. Dus ALTIJD er op letten dat je hem luchtig kleed als je dit doet.. Luchtiger als wanneer hij op zijn rug ligt..

Kaatje: oeh pittig.. 8.30! Succes morgen en ik hoop dat Elin geen last heeft van haar prikjes!

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Wel alles vluchtig bijgelezen. Maar daar houdt het ook bij op.

Paso jeetje dat is zeker snel gegaan! Sterkte nog.

Sorry dames daar ben ik weer eens. Heb het gewoon druk gehad en had ff geen zin in ZP.

Met Ismail gaat het redelijk goed. De chirurg heeft nog terug gebeld en hij krijgt nu als het goed is een onderzoek van zijn darmen. Misschien op 26 september want dan moeten we toch naar het AMC voor controle.

Verder ehhh wat heb ik nog meer gedaan? Laat me eventjes denken.. Oh jaa.. schoonmaken, eten maken, slapen, boodschappen, oma verhuizen, cake gemaakt, citroenkwarktaart gemaakt.

Van manlief mijn kadootje gehad voor mijn verjaardag :) Een nieuwe fiets :D

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Danitjuh, mooi !

Frummel, als we morgen gewoon in ons zelfde ritme wakker worden zijn we 07.30/07.45 beneden.Moet lukken dus. Maar je zal net zien dat iedereen morgen uitslaapt haha

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hey dames,iemand ervaring met een te kleine schedel?geneticus was geweesr vandaag en die constateerde dat.ook diameter van dr ogem is te klein en haar ogen staan verder van elkaar dan normaal.over half jr naar de poli..en komt een neuroloog kijken bij dr.ze willen weten of er nog wat is met dr.door combi hart,darmen en voeding niet binnenhouden.

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Martje, ik zou het ook gewoon doen! Misschien slaapt hij dan wel iets langer/rustiger maar misschien ook niet, heb je het iig geprobeerd!

Kaatje, jij moet ook al optijd klaar zijn zo te lezen! Hier om 8.30 op het kdv zijn..

Frummel, ok dan, wist niet dat er medicijnen waren die voor je productie bevordelijk waren ( indien nodig natuurlijk ;) )

Danitjuh, mooie fiets!

Zo ik heb hier alles klaar gezet voor morgen, kleren voor beide kids, jaimy der tasje staat klaar samen met de cupcakes, kolf staat klaar zodat ik morgen vroeg tijdens het voeden de andere borst leeg kan kolven voor een voeding voor op het kdv. Alleen even onthouden dat ik hem in de luiertas doe zodat ik bij me moeder kan kolven mocht dat nodig zijn.
    Kan morgen dus lekker rustig wakker worden met jaimy en een bammetje eten ( als ik alles nog moest inpakken ga ik het niet halen..)

Als ik slim ben kruip ik onder de wol, alleen avond mens ik heb daar totaal nog geen zin in :D

7. Frummel

Frummel Niet meer actief

chantal: ik hoop dat je wat ik nu ga zeggen niet verkeerd opvat ook wil ik je echt geen valse hoop geven maar ik ga het toch zeggen..
    Pin je er asjeblieft niet teveel op vast.. Ik heb zoveel genetici gezien die er keihard naast zaten met hun metingen.. Ouders die werden verteld dat hun kindje hoogst waarschijnlijk syndroom van down had en dat er na bloed onderzoek niets aan de hand bleek. Ook puur op uiterlijke bevindingen.. Er zijn altijd kindjes die afwijken van de standaard 'maten'.. Jamelie is echt een beeldschoon meisje maar ik zat net bij haar baby fototjes te kijken op je hyves en ook haar oogjes stonden iets meer uit elkaar.. Nogmaals ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat en ik wil je net zo min valse hoop geven maar laat je niet direct ontmoedigen *knuffel*

Kaatje: o dat is wel lekker dan! Ik zou dat dus echt niet halen.. Jace slaapt tot 9.30 inmiddels en Declan tot 9 uur minimaal.. En ik dus ook

8. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Bedankt dames, denk dat ik het maar gewoon ga doen.
    Het voelt gewoon raar, omdat hij gewoon een hartstikke tevreden mannetje is en dan denk ik, wil ik niet teveel, ik mag al absoluut niet klagen. Hij is zo makkelijk dat we soms haast zouden vergeten dat hij er is :D
    Heb Senna ook een poos ingebakerd gehad, maar die huilde veel en was erg onrustig, dus toen had ik echt een reden.

Ik wacht nog even tot na woensdag, want dan krijgt hij z'n eerste prikjes en mag ik toch niet inbakeren. Heb trouwens een Pacco inbakerdoek.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik ga er ook niet vanuit dat ze iets heeft hoor, vruchtwaterpunctie was goed, en echo van haarhoofd ook

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Maar die man deed er echt heel serieus over en vond t niet bepasld posirief zegmaar..y

11. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Danitjuh; Je hebt genoeg gedaan dus afgelopen dagen! Mooie fiets!!!

Kaatje; Is wel vaak zo als je op tijd staat, slapen de kids uit...

Miracle; Hup op bed jij...;)

Chantal; Geen ervaring, maar wil je toch weer sterkte wensen!

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Goed zo meid, dat is een positieve insteek.
    Inderdaad, laat je niet gek maken.
    Het zit jullie al weer niet mee zeg :(

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

Chantal: ja ik ken ze.. Ze komen over alsof ze het al 200% zeker weten. Dat is vaak het ergste. En ze hebben het ook vaak goed hoor maar ze hebben het ook vaak fout. En net wat je zegt, de vruchtwaterpunctie was ook goed:) Sterkte meis!

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Brr... morgen gesprek bedrijfsarts en erna gesprek met m'n baas. Zal keihard onderhandelen worden over m'n contract. Moet proberen er het beste uit te halen financieel. Maar ben zo niet goed in onderhandelen!! Maar weet wel dat ik echt 4 dagen moet werken willen we het redden financieel. En als ik dan een extra dag kdv moet doen omdat ik niet thuis mag werken, dan moet mijn salaris omhoog. Ik sta nu nog voor 40 uur, maar wanneer ik naar 32 ga dan mag mijn salaris eigenlijk maar 14% zakken willen we een extra dag kdv kunnen betalen.

Weet nu al dat ik hier hard voor moet werken morgen en heb er zo ontzettend geen zin in! Helpt ook niet dat ik er eigenlijk gewoon weg wil. Maar ja, een vast contract is wel erg prettig. Eerst ga ik maar proberen een dag thuis te mogen werken. Als ie dan moeilijk doet, dan maar zeggen dat ik dan nog minder moet gaan werken. Maar... dat er wel een optie is, mocht ik meer gaan verdienen, om dan toch die 4 dagen volledig op kantoor te doen :)

Iemand nog kledingtips? Geloof dat er bepaalde kleuren/kledingstijl is die je helpt met onderhandelen. En kan iedere hulp gebruiken!

15. Frummel

Frummel Niet meer actief

Zal ik voor je gaan henrieke:D mooie pino die mij onder de tafel lult hahaha. Qua kleding: draag iets waar je je zelfverzekerd in voel! Dat straal je ook uit. Denk aan je houding. Ga niet recht tegen over hem zitten maar zet je stoel een klein tikje schuin. Dat komt beter over. Laat hem goed uitpraten en denk zelf na voor je iets wilt zeggen. Zet je argumenten op papier en lees deze nog goed door. Bereid bepaalde zinnen alvast voor zodat je morgen goed, duidelijk en standvastig overkomt. Ik weet niet wat voor bedrijf het is maar als het niet zo 'stijf' is dan zou ik gaan voor een donkere jeans, zwart colbertje en een shirt in een kleur die er best uitspringt. In elk geval geen pastel tinten. Dat komt te soft over. Bv een rood shirtje..

Succes!!!

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Henrieke; Heel veel succes morgen!!!

Zo Mika net gevoed en ga zo ook maar op bed...hopend op een goede nacht!!

Trusten allemaal

17. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Frummel, denk dat ze het verschil wel zien. Anders had je zo in mijn plaats mogen gaan :)

Oh stik, helemaal vergeten. Had colbert willen kopen! Nou ja, heb nog wel iets hangen. Donkere broek is idd een goeie en ik geloof dat diep decollete ook word afgeraden.

Schoonouders komen Emma al uur voor ik weg moet halen. Heb ik mooi de tijd om mezelf voor te bereiden. Idd alles op papier zetten en zinnen uitwerken. Hopelijk laten de hormonsters me met rust morgen!

18. Frummel

Frummel Niet meer actief

Martje: slaap lekker! Ik hoop op een goede nacht voor je..

Henrieke: geen diep decollete nee.. Een nette v hals staat altijd mooi bij een colbertje.. Toch jammer dat ze het verschil kunnen zien hahaha. Ik hou altijd wel van een discussie/uitdaging. Maar als het om mijzelf zou gaan, dan zou ik ook bloednerveus zijn hoor!

19. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Eens zien of ik nog iets heb wat niet diep uitgesneden is ;) Nou ja, echt nerveus ben ik niet. Maar ben nu al twee jaar genaaid door ze (geen salarisverhoging, zelfs niet inflatie correctie) en we beginnen nu met een nieuwe bv die zich nog moet waarmaken. Dus een klein budget vanuit moederbedrijf. Ik weet dan ook exact dat mijn baas dat als argument gaat geven en ik heb moeite om daar een tegenargument voor te bedenken. Ik hou bovendien niet van confrontaties (moet bij bijna iedere ruzie huilen... Heeft met dingen uit mn jeugd te maken), dus dat maakt het moeilijk. Het moet echter gebeuren en ik probeer al een half jaar dit gedprek aan te gaan en nu pas heeft m'n baas er behoefte aan. Ik ben dan ook niet zo flexibel meer. De oppasdagen staan vast en daar moeten we het iig mee doen.

20. Frummel

Frummel Niet meer actief

Bij het opzetten van een nieuwe bv vanuit het moederbedrijf is het van groot belang om ervaren krachten te hebben. Die het bedrijf en de visie goed kennen. Ik als ervaren kracht wil niet jarenlang op het zelfde salaris stil blijven staan. Ik groei en ontwikkel en zo ook mijn (thuis) situatie. Nu dat er de laatste jaren geen salaris verhoging is geweest en zelfs geen inflatie correctie lijkt het mij niet meer als reeel dat hier ook een redelijk salaris tegen over staat.

Deel Deze Pagina