Juli 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door belliebel, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Sherry; Zo jullie meisje is goed gegroeid!!! Hopen dat ze niet teveel last krijgt van de prikjes.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ennas,jaa hier ook tvoh

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    wat een kut dag vandaag zeg! klote ziekenhuis!!!(Sorry voor mn taalgebruik)

Vienna kreeg vandaag een broviac, is een soort lange lijn in dr borst-nek. Dat zit in een groot vat en kan dan meer troep (voeding) in.
    Vannacht 3u heeft ze de laatste fles gehad, ze moest nuchter zijn om 8uur voor t geval ze dan naar de ok kon. Ze stond op een spoed-ok lijst en niemand wist dus hoelaat ze naar de OK kon. Het moet namelijk door een chirurg gebeuren onder narcose.
    Kom ik daar om half 12,gillend kind in bed, hoor ik dus van een ander die er om 10 uur was dat ze toen al zo aan het huilen was:( arm kind.
    Heel de middag met dr bezig geweest om dr stil te krijgen, kind had natuurlijk onwijze honger en bleef maar huilen/gillen/krijsen totaal overstuur.
    Dat normaal makkelijk troostbare kind,was nu niks meer van over.Mn hart brak echt.. zoo zielig:( ga nou bijna weer huilen erom.. haha..
    ga ik daar weg om 5uur,zie ik een chirurg! dus ik gevraagd van joh weet je al wat over vienna...
    "ja het word denk ik wel ergens vanavond,weet niet hoelaat, maar niet middernacht..en anders morgen!"
    Fijn! daar hebben we wat aan!!! uhh kan ze nu misschien een flesje krijgen?? "uh nee wel wat glucosewater" Prima!als ze maar wat krijgt...
    dus zuster ging dat gelijk maken voor dr gelukkig!
    kwart voor 8 werd ik gebeld dat ze naar beneden mocht voor anesthasie enzo voorbereiden en half 9 zouden ze dan beginnen.
    Zit nu nog te wachten op telefoontje dat ze klaar zijn....
    als het goed is word ze wel beademd en gaat ze naar de IC fftjes.. denk morgen wel weer terug naar de kinderchirurgie alst goed gaat....

Morgen ga ik er ZEKER nog wat van zeggen, dat ik haar NIET meer op een spoed-lijst wil hebben! dan maar 2 dagen later een lijn of weet ik ut wat. t is wel MIJN kind en hun interesseert het toch weinig dat ze hele dag ligt te krijsen van de honger!

zo einde geklaag :D moest t effe kwijt

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ennas, hier ook tvoh!

Mamachantal, jeetje zeg, ik word gewoon boos van je berichtje! Gerrum kind enorme honger en die artsen reageren heel nuchter met " het wordt vanavond, maar niet laat en anders morgen.". Je gaat z'n kleintje dan toch niet zo lang wachten zonder voeding!?
    Dikke knuff voor jou meid, ik zou het ze ook even flink laten horen daar!

5. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Chantal; Jeetje...dat meen je niet!! Ze kunnen je meisje toch niet zolang laten huilen, ze heeft gewoon honger!! Belachelijk, dat zoiets in een zh kan gebeuren... Dikke knuff

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ze is klaar:) t is goed gegaan! wel lang bezig geweest zeg.. :(

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Chantal, arm meiske. Dikke knuffel! Fijn dat het goed is gegaan!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Man ik ben kapot. Elin alweer de hele avond aan het huilen of aan de (.)
    21.45 viel ze eindelijk in de draagdoek in slaap.kon ik mooi "even snel" de helpdesk bellen omdat NOD virusscan niet geinstalleerd kan worden op de pc. Dat even was dus een half uur aan de lijn hangen en probleem is nog niet opgelost.
    Hoop dat Elin zo in bed verder slaapt want mijn kop knalt uit elkaar. Morgenochtend ff neuzen op de kledingbeurs en voor smiddags hebben we een speelmiddag georganiseerd voor de buurtkindjes.

Chantal, ahh arme Viënna. En je klaagt niet hoor.groot gelijk dat je er morgen over gaat beginnen.je kan zo;n kleintje die alle voeding nodig heeft toch geen dag zonder voeding laten

en Elin huilt weer

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Och Chantal...zit hier (weer) met tranen in mijn ogen om je berichtjes. Wat een rotzooi zeg! Ik kan me er echt kwaad over maken.
    Fijn dat t in ieder geval goed is gegaan.

Ik wens ieder n rustige nacht.

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    @henrieke: je 'dansje' was goed gevonden ;)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Na ja, belachelijk zo'n ukkie de hele dag geen eten...

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    was er eigenlijk ook best boos over vanmiddag..maar hun konden ook niks:( morgen zeker er nog wat van zeggen...

13. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ja dat ben ik wel met je eens maar ze is nog zo jong en kleinen dan zo'n honger...pffff. Zouden ze eigenlihk niet op de gok nuchter moeten houden(denk ik)
    Knap hoor, dat je je er zo doorheen werkt!

14. Sherry

Sherry Niet meer actief

Argh koorts!! We zitten nou rond de 38.5 met zetpil..

Hier ook the voice gekeken :) en zo gaan we fright night kijken :)

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    kikker, we moeten wel.. weinig keus helaas :)
    maar t is wel tijd dat ze thuis komt hoor, voor ons wat meer rust,voor jamelie ook weer dr normale leventje..
    we zijn alle 3 op...

16. martje

martje Fanatiek lid

12 nov 2006
    1.011
    0
    36
    Chantal; Fijn dat alles goed is gegaan!

Kaatje; Hoop dat Elin vannacht lekker slaapt en jij dus ook!!

Sherry; Bah koorts, hoop dat het snel zakt!

Hier ook the voice gekeken, zo...wat kon die laatste man prachtig zingen, kreeg er gewoon kippenvel van en dat heb ik niet vaak met muziek...

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Nou Fleur is gisteren opgenomen in het ziekenhuis.Ik ben om half 1 gebeld met de mededeling dat ik naar de ka moest. Gelijk ad gebeld en die zou gelijk naar huis komen. Ik kwam daar dus om 1:45 met ponskaartje en ze zaten al met smart op mij te wachten.
    Ze werd gelijk gewogen en gemeten. Ze weegt nu 4995 gram en is nu 56.5 cm lang. :D Toen moest ik wachten in de wachtkamer. Heerlijk was dat want het was etenstijd voor haar.:(
    eindelijk werd ik geroepen en kreeg ik uitleg over het hoe en wat. Ze moesten "schone" urine hebben dus er moest een catheter ingebracht worden. Toen ik al die spullen zag begon ik al te slikken. :( De ka deed het erin en een assistent hield haar benen vast. Ik haar armen. Nou toen werd het dus er in gestopt en ze zet het toch op het huilen en deed net zo hard mee. Het zat er nog maar net 1 cm in en ze perste het er zelf al uit met een flinke straal plas. Die heeft zij snel opgevangen in een buisje en toen je dus al zien dat het niet goed was.
    Het is met spoed naar het lab gestuurd. Ik ben ondertussen gaan voeden want zij was neit meer te houden. Toen kreeg ik dus na 30 min al te horen dat het dus echt urineweginfectie is en dat ze dus opgenomen moet worden omdat de eerste 5 dagen zeker met infuus het ab kuurtje moet worden gegeven. Dan als het goed is 5 dagen thuis met een drankje. Dus gelijk Ad gebeld en zie zou spullen pakken en met de jongens komen.
    Wij dus naar boven toe want er moest dus een infuus komen.
    Ik kan je zeggen dat ik nu nog dikke ogen heb en toen helemaal want ze moesten 3 keer prikken om een goede ader te vinden voor het infuus.:(:( Ze was compleet over de zeik en dat vind ik ook niet gek. Toen dat gebeurt was heb ik haar heel erg lang vastgehouden en getroost en zelf de tranen laten gaan. Ik kan er nu nog om huilen.

45 later kwam Ad dus met de jongens en had ik besloten om gewoon thuis te gaan slapen om rust te krijgen. Want blijf ik daar dan krijg ik helemaal geen rust en dan hebben de heren thuis helemaal niks aan mij. Ik moet wel een beetje fit zijn/blijven voor als Fleur deze week weer naar huis komt. Fleur hebben wij daar op de couveuzeafdeling gelegd. Omdat ze nog maar 2 mnd is en ze lag gelijk te slapen. Wat ik zelf niet gek vind want al de onderzoeken en prikken putten zo'n meisje uit.
    Ik ben met de jongen wat gaan eten in het ziekenhuisrestaurant en na het uitzwaaien van de jongens heb ik zelf om 6 uur de fles gegeven. Ik ben rond 7 uur weer naar huis gegaan want ze was zo moe.
    Normaal slaap ik redelijk thuis zo tussen de voedingen door maar nu heb ik heel erg slecht geslapen. Ik heb mij zelf net even in de spiegel bekeken en ik zie er echt niet uit nu.
    Straks lekker naar Fleur voor de voeding van 10 uur. ook ga ik voor de voeding van2 en 6 uur en morgen gaan we allemaal even want Rick was ook helemaal overstuur h=gisteren toen hij hoorde dat Fleur dus in het ziekenhuis moest blijven. Ad vertelde dat gisteravond dat hij zo heeft moeten huilen. Toen brak mij hart nog een keer.
    Mijn verstand weet dat dit beter is voor Fleur ook ivm verdere onderzoeken om dingen uit te sluiten. Maar mijn moeder hart is heel erg verdrietig. Ik wil haar gewoon thuis hebben.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het kwijt :(

18. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Och Schildje toch!!!
    Kan me voorstellen dat je flink hebt lopen huilen zeg...poeh!
    Ligt ze hier in Zevenaar, op Neonatologie? Daar heeft Elin ook gelegen, zijn lieve vrouwen daar maar daar heb je nu niks aan.

Nou, heel veel sterkte de komende dagen ook voor Ad en de jongens!

19. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Kikker ze ligt gewoon op de kinderafdeling en dan dus de couveusekant want ze is vandaag nog maar 2 mnd. :(

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Chantal, ach Jeetje wat zielig om zo'n klein mupke de hele dag zonder voeding te laten. Gelukkig is het al weer klaar en is het goed gegaan, maar ik zou er inderdaad wel even melden dat je dat geen doen vind.

Schildje, arme fleur! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf flink mee hebt zitten brullen. Maar wel goed dat ze meteen doorgepakt hebben in het ziekenhuis. En Bart helemaal verdrietig....
    Sterkte meid!

Ik heb een hele leuke avond gehad, lag pas een uur of half 2 te slapen. En Romee begon vannacht ook weer te pruttelen dus die 20x de speen gegeven en Jara was voor 6 uur al wakker. Ik heb maar gezegd dat het nog erg donker was dus dat ze nog maar even moest gaan slapen.
    Misschien kan ik tussen de middag nog even slapen, en Marcel heeft gister al beloofd dat ik morgen uit mag slapen. :)

Deel Deze Pagina