Ja ik denk niet dat er echt iets met hem aan de hand is. Hij drinkt goed komt goed aan. Hij slaapt 's nachts goed en kan ook een lief en tevreden mannetje zijn. Hij huilt alleen veel....... ach ja die baby;s moet je ook hebben toch? ik moet denk ik gewoon even volhouden.
Ik reageer even kort, heb maar 1 hand vrij. drama nacht gehad. van 01.30 tot 04.30 met Elin in de weer geweest. Vandaag naar de apenheul geweest.op een paar buien na redelijk weer gehad. eerste keer in het openbaar moeten voeden. moest even een drempel over maar ging goed. Ook is mijn mei tai binnen. erg leuk lleen verdwijnt Elin er nog in haha. morgen even youtube filmpjes bekijken ivm knoopmanieren Marleen daar zou ik ook van schrikken midden in de nacht. Pink ook een brakke nacht dus wat zei de ha ? gelukkig serieus genomen en gelijk doorgestuurd Henrieke succes bij de ha morgen Chantal, elin drinkt nu denk iets van 100cc gelukkig geen ontsteking aan haar hart Anna gelukkig kwam je nog op tijd achter je afspraak Frummel, nu een andere of meer voeding ofzo ? Sluit ik me bij aan Kikker lieve foto MNM knuff Rono, gelukkig een goede uitslag,wat een schatje Jac gelukkig niets ernstigs Uitkoken: speen gebruik ik niet/nauwelijks Flesjes zijn alleen in de kraamweek uitgekookt Tot morgen
FFL Haha, een busje deo en een aansteker! Dat had vast goed gewerkt! Helaas zat ik net Romee de fles te geven... Pink Hoe is het met je kleine meisje? Goed dat jullie doorgestuurd zijn! Ik geef 1 schepje nutriton bij 120+4. Maar het is even uitproberen en misschien heb je een grotere speen nodig op de fles (maar als je bv geeft is dat natuurlijk niet nodig ) Jac Jammer dat je mannetje je zo wakker houd. Nu maar hopen dat hij snel wat sneller in slaap komt. Fijn dat het niks ernstigs is meid. Nu maar hopen dat je geen verzakking hebt! Anna Wow, fijn dat je moeder je nog herrinnerde aan de afspraak met je advocaat! Henrieke Dat betekend dat jullie dat leuke huis nu niet gaan kopen/bieden? Jammer hoor! Succes bij de ha morgen! Frummel Jeetje wat bij altijd druk zeg! Ik wou dat ik er de energie en dicipline voor had Lindaatje Misschien kun je proberen om 1 voeding te vervangen door een flesvoeding en te kijken of ze daar van aankomt? Of zelf slagroom eten Kikker O ik had je niet gezien vannacht Ik heb toevallig net winterjassen besteld voor de meiden. Met 10% korting Altijd fijn! Achhhh wat een schatjes zeg! MNM Oef, zware dag dus.... Ik merk bij Romee dat ze de behoefte heeft om ergens op te zuigen als ze pijn heeft. Nila heeft geen speen oid? Danitjuh Oeps haha. Heb je nou al die bami zelf op moeten eten? Weer Hier was het juist vanmiddag een stuk droger dan vanmorgen! Bapsie Wauw dat ging inderdaad mooi vlot zeg! Blij dat je het thuis kon doen denk ik?! Rono Wat fijn dat de uitslag toch goed is! Nina Misschien zou je een bezoekje aan een osteopaat kunnen proberen? Wie weet help het! Patriesja Ik kook de flesjes en spenen om de dag (ongeveer) uit. Ik heb zo'n magnetronsterilisator. Ideaal! Chantal Fijn dat er geen ontsetking bij het hartje is! Nu maar hopen dat het snel beter gaat met de voeding. Nou, Marcel is nog niet echt veel beter... Vanmiddag even met Jara de stad in geweest, even samen weg. Ze heeft vanmiddag dus niet geslapen, maar aan het eind van de dag stront-vervelend. Om 7 uur lag ze dus al op bed. Verder een van de hema-cadeaukaaryen besteed En mijn bestelling van H&M was binnen. Superleuk spul, vooral voor Jara veel. Morgenochtend visite en morgenavond ga ik bij mijn ouders eten met de meiden aangezien Marcel nog wel ziek zal zijn.
Flessen spoel ik eerst om met koud water dan was ik ze met afwasmiddel en heet water en 1x per dag of per 2 dagen gaan ze in de magnetronsteralisator. (6min en klaar)
@speentjes; die koken we denk ik 1 a 2 keer per week uit. Heb geen flessen dit keer, toen deden we dat wel om de dag(we hadden zoveel flesjes) Ik heb inderdaad begrepen dat uitkoken niet meer hoeft maar vind het toch wel een prettig idee. Zo, hier weer een halve strijkwas weggewerkt, had er weinig zin in. Mijn laptop was afgelopen maanden ergens dood gegaan maar nu hebben we die aan n teamgenoot van manlief meegegeven dus heb vanavond al mijn foto's 'teruggekregen'. Hij gaat zelfs proberen dat ding te maken. Enorme opluchting; had de trouwfoto's nl nog niet overgezet naar externe schijf(zijn in december getrouwd) Zit nu te wachten tot Slapelotje wakker wordt voor de laatste voeding van de dag, kopje rooibosthee erbij. Nadat ze blijkbaar toch enorm vast heeft gezeten(8 poepluiers op een dag en dan alsnog zo'n dikke en volle poepluier vanmiddag) en ik ook redelijk vastzit van de venkelthee gaan we rooibos proberen. Iemand hier die dat ook gebruikt? Chantal, wat een opluchting zeg!!! Vond een ontsteking in het hartje zo vreselijk eng klinken. Pink, fijn dat je ha je inderdaad zo serieus nam, geen ervaring met nutriton hier.
Als we het dan toch over speentjes hebben; wie gebruikt hier een speentje. Lotte heeft op advies van de vk alsnog wel een speentje gekregen, dit wilden we zelf niet maargoed. Nu vraagt ze daar dus vaak om(ook in de nacht), dit was bij Elin ook zo en ik vraag me af hoe andere mama's hier mee om gaan. Niet dat ik het een drama vind maar ideaal is anders . Elin hebben we hem vanaf 1 jaar alleen nog in bed gegeven en vanaf 18maanden hebben we hem afgepakt.
Ik doe in elke fles zo'n 20/30 cc rooibosthee. Volgens mn kraamverzorgster is het beter dan venkelthee. Ben even vergeten waarom dat zo is... Ik ga lekker naar mn bed, ben moe! Slaap lekker allemaal!!
Speentje; Heel af en toe wil ze 'm. Meestal alleen vlak voor de fles als ze uit bad komt ofzo. Als ze verdrietig is heeft ze liever mn pink. Ook gaat ze steeds meer der eigen vingertjes vinden
Zo Ismail heeft vandaag alweer 2 keer gepoept na 2.5 dag niet gepoept te hebben. Hij ligt nu heerlijk naast me op de bank te slapen op zijn buik Morgen moeten we naar het ziekenhuis en hij moet gelijk bloed laten prikken op zijn HB. Als we klaar zijn ga ik met mijn moeder naar de stad de kermis over En ff naar de winkels want moeten hoogstwaarschijnlijk andere spenen kopen want meneer drinkt zijn fles van 70 in 7 a 10 min leeg Zo nu ff reageren... Schildje Fleur groeit goed zo te lezen. Henrieke das zeker oeps Had ik gister gehad hihihi..badje gevuld met de douchekop en die was eruit gevlogen hihihi.. Gang nat alles nat hahahahaa ach jaaaa de wasmachine draait wel...Fijn dat het bij het CB alles goed was. Bapsie dat is toch wel een snelle bevalling toch. Auwie stuwing! Geniet ze! Rono fijn dat de 2e hielprik in orde was. Mooie foto hoor... Pink fijn dat er naar gekeken is en hopelijk gaat het goed komen met de nieuwe voeding erbij. Jac oh oke dus nu is het een kwestie van herstellen. Mag je eventueel wel gewoon pijnstilling hebben? Nina wat zielig dat Casper zo huilt. En daarna is het dan wel weer goed? Chantal fijn dat er geen ontsteking zit. Wel balen van de voeding. Op naar een spoedig herstel voor haar! Flesjes en spenen: ik doe ze in de magnetronsterilisator en wel bij elke voeding. Kaatje hopelijk deze nacht een betere. Weltrusten. Marleen nee hoor die bami staat in de koelkast en manlief eet dan snachts hahah... Beterschap met Marcel. Speen: Ismail houdt er erg van tis zijn grootste vriend hahaha Rooibosthee waar is dat ook alweer voor ???
Speentje: ik wilde er ook geen gebruiken alleen Ryan had vooral de eerste week enorme extra zuigbehoefte, was niet bevordelijk voor mijn tepels dus toch maar weer een speentje gekocht. Hier wil ie hem alleen maar als ie echt heel moe is en slapen niet helemaal wil lukken. Verder geef ik hem ook niet. Jaimy had ook een speen tot ze anderhlaf was. We zijn eerst begonnen met overdag zonder en daarna snachts weghalen. Ging erg goed en zonder problemen ( ze heeft dan wel een knuffelbeertje waar ze mee slaapt, mist inmiddels ook een oor en heeft meerdere operaties gehad )
@ speentjes... hier geen. Andere 2 ook nooit een gehad. @ uitkoken... normaal deed ik het 1x per week en voor de rest omspoelen met koud water en afwassen in heel heet water. Nu denk ik echter dat Mees spruw heeft, dus gebruik ik de fles 1x (heb er 3) en dan gaan ze weer in de sterilisator
Speen: Fabiënne heeft ook een speen. Dinand heeft dat ding met 8 maanden uit zijn bed gemikt, hij wilde hem niet meer! Prima hoor jongen! Mama was allang blij hihi. Hoop dat Fabienne het ook zo doet! Wel haal ik vaak de speen uit haar mondje als ze diep slaapt! Maar 9 van de 10 keer valt hij er vanzelf al uit!
Hier ook een speen. 1 voor de enorme zuigbehoefte en 2 voor troost als ze pijn heeft (kramp) soms wil ze de speen niet en alleen mijn pink. 'S nachts is het soms wel eens lastig als je 10x in het uur de speen terug moet stoppen maar beter dan de hele nacht met je pink in de wieg te moeten hangen. (krijg de striemen niet meer uit mijn arm)
Meiden wat gaan jullie snel, moest ruim 30 blz terug lezen.. Hierdoor lukt t me niet om te reageren... Fleur vandaag hele dag aan t huilen, doet ze normaal nooit dus was ff schakelen voor me..
Romee heeft ook een speentje, maar heeft m niet 24/7 in. Liever een speen dan de duim, de speen is makkelijker af te leren. Jara heeft nooit een speen gehad, die sabbelt op het oortje van haar schapie.... rare gewoonte hoor.