Henrieke, fleur probeer ik altijd in dr bedje te laten slapen, tenzij ik weg ga, dan in de reisqieg (ik heb app en fleur haar slaapkamerdeur zit in de woonkamer, dus geen extra moeite om haar daar te leggen ipv box
Goedemorgen. Redelijke nacht gehad. 22.30 laatste voeding. Toen kwam ze om 01.45 ofzo en daarna iedere twee uur. Is ook nog niet alles maar iig beter als anderhalf uur constant heen en weer lopen. tanden poetsen haha leuk die liedjes. Hier is het vooral "Levi hou je mond nou even open" "nog ietsje verder" "als je even mee werkt zijn we zo klaar" Geloof dat ik het tandenpoetsen nog vervelender vindt als hij zelf MNM, nog wat geslapen ? Henrieke, als Emma aangeeft dat ze bij jou wil zijn, geef daar dan gewoon nog even aan toe. ze is nog zo klein
goedemorgen, eerste morgen hier alleen met 2 kids TM in de draagdoek, XL leest een boekje maar volgens mij ruik ik poep alarm... 19.30 /23.00/2.00/3.00/6.30 gevoed tussendoor best goed geslapen
oohja gister helemaal vergeten... maar het XL heel veel in de draagdoek gehad overdag als hij echt overstuur was en oververmoeid wasdat de oplossing... vermoeiend voor mama maar scheelde een hoop "hij slaapt niet" frustratie waardoor ik rustiger werd en XL uiteindelijk ook...
Ik lees veel over laten huilen. Waarom nemen jullie je kindje niet gewoon bij je? Bij laten huilen raakt het kindje in paniek, er word stresshormoon aangemaakt wat onwijs slecht is. Teveel stresshormoon kan voor veel problemen later zorgen(leerproblemen, concentratieproblemen enz). Uiteindelijk zal je kindje stil zijn maar niet omdat ze het snappen.. Puur omdat ze de hoop op hebben gegeven dat er iemand komt. Zal dat onderzoek eens opzoeken waaruit de schadelijkheid blijkt van laten huilen. Zal hier vast iemand mee tegen het verkeerde been stoten maar ze zijn pas een paar weekjes. 9 maanden lang hebben ze in je buik gezeten. Altijd geborgenheid en warmte en dan ineens die grote koude wereld. Logisch dat ze huilen om aandacht..
Babys laten huilen is gevaarlijk - Scientias.nl Voor de personen die het onderzoek daadwerkelijk willen lezen moeten even googlen op Penelope Leach Nogmaals, wil niemand tegen het verkeerde been stoten maar ik snap het gewoon niet En cb geeft altijd rare adviezen... Die hanteren zelfs nog steeds een flesvoeding groeicurve voor borstvoeding kindjes en gaan dan lopen zeuren over de groei,, tsja logisch als je de verkeerde curve aanhoudt. O en ik ben het er helemaal mee eens dat een kindje het soms nodig heeft om te huilen om bv de dag te verwerken. Maar dan gecontroleerd huilen. Dus bij mama of papa. Want dan word het stresshormoon namelijk niet aangemaakt. Het kindje kan zijn frustratie kwijt en voelt zich toch veilig..
Frummel ik ben het tot op zekere hoogte met je eens maar als je kind 20 weken lang van 2 's nachts tot 17 uur 's middags het dak eraf huilt dan moet je op een gegeven moment dat patroon doorbreken... Zoals ik al zei bij XL ben ik pas na 10 weken begonnen met even laten huilen en heb dat langzaam aan uitgebreid maar ik herkende wel het verschil tussen moe/honger/geobrogenheid huilen en speelde daar dan ook op in...
Tuurlijk is dat anders.. Maar dit gaat niet om huilbaby's. Overigens was Declan ook een huil baby. Maar dan vooral overdag met als absoluut toppunt de avond. Ik heb hem nooit alleen laten huilen en 's nachts lag hij bij ons. Hoe je ermee omgaat is ieder zijn mening/ding. Vraag me alleen af of mensen weten dat laten huilen niet altijd zonder gevolgen is voor je kindje.
baby laten huilen.. toen jamelie klein was, ook na een paar maanden gedaan. eerste tijd gewoon telkens eruit gehaald, maar toen ze paar mnd was ook laten huilen. wel kijken wat er is en weer instoppen enzo maar dan weer naar beneden/mn bedje in. maar weet niet of ik dat bij vienna zo zou doen,als ze huilt word ze blauw en krijgt ze minder zuurstof :s
XL was idd wel een huilbaby waar we van inbakeren tot de chiropractor mee gelopen hebben... chiropractor bracht uiteindelijk wel veel verbetering in combinatie met meer voeding dan toegestaan (had erg veel honger, drinkt nu nog heel veel) en allevoeding tot pap aan toe indikken want er speelde ook nog reflux... Maar het blijft een kindje van de drie RRR, nu nog als we teveel van af wijken hebben we een erg chagerijnige dreumus die niet te corrigeren/hanteren is en maar 1 optie mogelijk is om het beter te maken: SLAPEN.... Fe ter duidelijkheid het is echt een schatje en ik hou zielsveel van hem, zou voor geen goud zonder hem willen!
Kaatje: schattig!!! Baps: Dex is ook zo. Hangt heel erg aan zijn structuur. Maar ook aan vaste plaatsen. bv eten in een kinderstoel en niet in de kinderwagen onderweg. Als ik hem in de kinderwagen een koekje geef dan gaat hij lopen spelen ermee en in de kinderstoel eet hij netjes. Vaste rituelen, altijd. Nog steeds een vast bedritueel. Wijkt hier iets van af dan slaapt hij niet of word het slapen gaan 1 groot drama. Hou je je eraan dan gaat hij slapen zonder huiltje. Ook huilt hij nog steeds heel snel. Hij is snel overprikkeld en erg gevoelig voor nieuwe indrukken(als het er teveel zijn). Bv een carnavals optocht vind hij schitterend maar die avond of de volgende dag is het drama. Dat is veels te veel in 1 x voor hem. Al die geuren, kleuren, mensen, muziek enz enz. Ik denk dat het 't belanrijkste is om naar je kindje te kijken. Maar een baby van nog geen 3 maanden huilt niet om papa of mama te zieken/irriteren. Die huilt omdat het iets nodig heeft. Eten, schone luiers, te warm, te koud of gewoon een beetje liefde en aandacht.
Vandaag word iig mama dag Hopelijk slapen we vannacht dan beter zonder dat we constant opgepakt willen worden. Laten huilen deed ik alleen alshet geen overstuut huiltje was. Anders liet ik haar vijf minuten moperen om dan alsnog bij d'r te kijken.
v&d heeft ook leuke dingen! jamelie dr kast is meeste van de vd.. voor ukkie ook leuke dingen van nijntje daar..
Frummel, je schopt niet tegen t verkeerde been hoor ben t alleen niet helemaal met je eens.. Ene onderzoek zegt dit andere zegt dat.. Ik vind wat ik doe goed en zie ook dat het helpt. Huilen is ook gecontroleerd want ga om de zoveel tijd kijken.. (ik heb fleur nuechter ook in mn armen omdat dat ze huilde, terwijl ze pas ongeveer over uurtje fles nodig heeft.. Dus het is ook situatie afhankelijk ik ben maatschappelijk werker en mn collegas die met babys werken raden dit ook aan bij clienten.. Ik denk dat er geen 'foute' manier is (behalve slaan oid) , met omgaan met slapen, als ze maar genoeg liefde, slaap en eten krijgen.. Iedereen heeft zn eigen manier die voor hen werkend is