Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Carpe sterkte ermee!

Ukie dat sprongetje is een ontwikkeling, dat ze weer meer kunne. Moet je naar eens op internet kijken. Oei ik groei., ik heb het boek ervan. Heb er bij mijn dochter veel aan gehad. ik begreep haar een stuk beter.

Cb geweest vanmorgen. precies 4 weken vandaag 57,5 cm en 5110 gram. Met dan 1600 geen vergroeit bv loopt goed dus

2. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Vanochtend het eerste gesprek gehad met het cb/wijkverpleegkundige. Noa is ook gewogen: 2800 gram :'( Dus nu moet ik kolven en gaan bijvoeden. Hopelijk kan ik vanmiddag al een kolf huren, zal er zo even achteraan bellen. Donderdag komt ze weer en dan zou t mooi zijn als Noa wat zwaarder is. Heel raar, maar ik had ergens al zo'n voorgevoel...

3. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Kolven kun je hier huren bij thebe winkel.
    Ik heb en hand kolf van avent zijn niet die en prima hoor.
    Is ook goed voor je spierballen ;)
    Is ze vanaf geboorte gewicht aangekomen of niet? Komt goed joh

4. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Carpe: Hopelijk slaat deze voeding beter aan.

Gewicht: Ik ben eerst 7 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap en toen 14 aangekomen. Nu alweer 14 eraf.

Sas: Is ze nog lang wakker geweest?

Waar slapen jullie kindjes overdag? L slaapt vaak in haar eigen bedje, maar ook weleens in de box en als ze net slaapt als we terug komen van het wandelen dan laat ik haar in de wagenbak liggen.

5. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    hechtingen: Ik heb 8 hechtingen en had er erg veel pijn aan. Ik ben 2 keer 5/10 minuten per dag in een badedas bad gegaan. Dat verzachte goed. Nu zit ik op een eetkamerstoel op een zwembandje en op de bank zit ik op een groot kussen. Anders kan ik nog niet zitten.

6. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Noel: nee, ze is tot nu toe nog niet zwaarder geweest dan haar geboorte gewicht. In de eerste week was ze afgevallen tot 2790 (geb. gewicht was 3010), toen weer aangekomen tot 2900 en nu dus weer afgevallen :'(

Ik ga deze week eentje huren en dan denk ik dat ik volgende week wel eentje ga aanschaffen...

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een hoop gekletst alweer, af en toe best moeilijk bijhouden!

@Pindanootje Hoe is het gegaan vandaag? Lijkt me best pittig om alle kids op tijd op de juiste plek te hebben.

@Holiday Toch nog steeds een beetje last van vocht? Wanneer moet dat eigenlijk weer helemaal weg zijn?

@Sas Hoe is het gegaan vannacht, is ze nog wel weer even gaan slapen?

@Carpe Balen zeg :( Het is toch een tijdje wel goed gegaan? Hopelijk gaat het snel beter met andere voeding.

@Noel Groeit goed op bv zo te lezen!

@Erica Das wel balen zeg. Hoe zwaar woog ze bij de geboorte eigenlijk? Ik had een kolf gehuurd via de thuiszorgwinkel. Die hebben zo'n dubbele en dat schijnt de bv ook beter te stimuleren als een enkele. Hopelijk gaat het allemaal nog wel lukken met de bv.

@Labrador Nog steeds zo'n last van je hechtingen?? Hopelijk gaat het snel beter. F. slaapt het beste in d'r eigen bedje, dus daar ligt ze ook meestal. Tijdens het wandelen valt ze de helft van de tijd niet eens in slaap, en als ze wel in slaap valt wordt ze thuis meestal vrij snel weer wakker.

Beide kids hier liggen zowaar te slapen geloof ik. Even tijd voor mezelf... Vanmorgen ging het voor de verandering een keer wel goed, al vind ik het wel vrij lastig dat ik F. nog al snel aan de kant moet leggen na een voeding omdat D. z'n fruit/boterham of wat anders moet hebben. Vind het normaal altijd heerlijk om nog even met haar te knuffelen, maar daar is nu niet zoveel tijd voor.

Sinds een paar dagen is F. lekker aan het lachen naar ons, zo leuk! Net legde ik haar in bed en toen dacht ze volgens mij ook als ze maar lief genoeg naar me lachte dat ik haar dan wel weer uit bed zou halen :D

Hier nog even een fototje van d'r (let niet op de harige benen van manlief...)

Bijgevoegde bestanden:

8. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh leuk poemi, lacht ze echt al bewust? Wel snel he.

Erica hier had ik ook een dubbele gekocht maar ik kon nooit zonder handen kolven dus deed er 1per keer. Ik heb ook grote borsten miss dat t daar aan ligt. Maar mijne ging kapot en heb toen handkolf gekocht en die ge bruik ik nu.

Ik heb ook nogvocht hoor. Ik moet as vrijdag naar neuroloog. Ik hadtijdens zw carpale tunnelsyndroom en dat is nu alleen maar erger aan t worden. Kan bijna kleine niet pakken omdat mijn geen gevoel heb en tintelen. Ben benieuwd wat ze doen..

9. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Als ik een kolf ga kopen, ga ik denk ik voor de Medela Swing, een enkele. Huren gaat me anders toch ook klauwen vol geld kosten, wat ook wel zonde is.

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @carpe wat sneu zeg, hopelijk gaat het snel beter!

@poemi wat lief, heerlijk lijkt mij dat als ze beginnen te lachen :-D geniet er maar lekker van

@labrador wat balen die rot hechtingen, kunnen ze ze niet losknippen?
    Bij mij is het vrijdag een maand geleden, en voel ook nog steeds die rot hechting.
    Hopelijk ben je er snel vanaf!
    N.ienke slaapt eigelijk altijd boven, als ik van wandelen terug kom en ze slaapt doe ik der even in de box, maar eigelijk is ze gelijk wakker dan.

N.ienke is vanacht wakker gebleven tot 04:15, ik kon natuurlijk nooit meer slapen en heb wakker gelegen tot 5:45 en toen vond N.ienke het om 6:00 wel weer genoeg geweest gelukkig is toen manlief eruit gegaan
    Hopelijk vanacht weer een betere nacht :-D
    Kan er zoooo naar uit kijken dat ze de nachen wat langer door slaapt haha

11. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    labrador met Kim had ik ook 2 weken last van mijn hechtingen, wat erg is dat he. Ik kon ook niet rechtop lopen, dat trok. Echt rotdingen

Poemi leuk he als ze lachen, lieve foto. Na dinsdag ging het soms goed met eva en soms minder. maar ze kon eigenlijk nooit rustig op schoot zitten, altijd piepen.

Eva had nu al een week diarree, en gisterenavond 12 x.
    Ook allemaal uitslag, op borst, achter oortjes, gezicht, en nekje.
    Denk zelf ook echt koemelkallergie.
    Hoop zo dat het nu een rustig kindje wordt.
    Ze kan ook nooit rustig bij je zitten, tis fles, slapen, of onrust.
    Is toch niet normaal voor een baby?
    Ik weet niet beter omdat het met Kim ook zo was.

xx

12. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Noel zo hee die groeit goed, flink al zeg

13. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sas was nienke vanaf savonds al wakker dan?

14. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    O ja meiden wat wel super was, Eva sliep door voor het eerst.
    Denk dat ze zo moe was van het huilen gisteravond.
    Ze sliep van 21.30 tot 06.00, toen heb ik haar wakker gemaakt voor fles

15. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Erica82: ik heb hier een kolf liggen die ik niet gebruik! Ik heb 'm gekregen dus hij is wel 2e hands. Je mag 'm gratis hebben. Ik geef namelijk flesvoeding. Laat maar even weten!

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Noel Wat lastig zeg, dat je nog steeds last van vocht hebt. Maakt het wel moeilijk om voor je kleintje te zorgen zo. Ben ook erg benieuwd wat ze daar aan kunnen/gaan doen.

Ik denk dat F. al wel bewust aan het lachen is. Ze doet het tenminste alleen als je tegen d'r kletst enzo, of als je d'r uit bed haalt. Vanmiddag was ze eerst aan het huilen in d'r bedje, maar toen ze mij zag kreeg ik gelijk een brede glimlach.

@Sas27 Nog een behoorlijk pittig nachtje geweest zo te lezen. Als ze eindelijk wat langer gaan slapen is dat echt heerlijk!

@Carpe Ons zoontje was ook best moeilijk als baby (en nu ook wel als peuter...), veel huilen, ontroostbaar, van je af zetten, dat soort dingen. Kan me dus erg goed voorstellen hoe het is. Helemaal balen dat Eva ook zo onrustig is. Hielp die andere voeding bij Kim ook, of kwamen jullie er toen pas later achter dat ze kma had?

Even een vraagje aan de meiden die ook fv geven. F. krijgt nu nog steeds 6 flessen van 120cc. Nu moet ik haar 's middags en 's avonds eigenlijk altijd wakker maken voor de fles, anders kom ik niet uit met de laatste fles. Maar 5 flessen gaat ze denk ik nog niet redden, omdat ze 's ochtends juist altijd wel zelf komt na 3/4 uur. Zijn er meiden die al over zijn na 5 flessen, en hoe gaat dat bij jullie dan?

17. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Poemi, bij Kim gingen we ook met 5 weken de pepti geven, en binnen een paar dagen was het een heel ander kind.
    5 flessen red je denk ik alleen als ze snachts doorslaapt.
    Ik zit vandaag ook op 5 flessen, omdat ze doorsliep.
    Maar als ze vannacht weer komt, doe ik weer 6 flessen

18. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Ona: wat voor kolf is het? En moet ik daar ook nieuwe slangetjes en opzetstukken bij kopen of dat niet? Ik heb al eentje op internet besteld - wordt morgen gebracht - , maar die zou ik natuurlijk altijd kunnen retourneren.

19. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Hier ook een redelijke dramadag achter de rug.
    Meneer wilde vannacht al niet zonder mama slapen dus echt een gebroken nacht.
    Vandaag hangerig, spugen en 2 enorme poepluiers.
    Ook wilde hij vaak drinken, dus was denk ik een regeldag of toch sprongetje...?
    Oh, en hij viel net in slaap, dus haalde hem van mijn borst af.
    Spoot het met stralen eruit :$
    Dat had ik nog niet meegemaakt hihi.

Meneer ligt alweer te kermen, dus ik reageer morgen weer even.
    Hopelijk allemaal weer een goede nacht!

20. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Carpe, ja is en flinke jonge man en geboren met 38wk... Fijn joh dat jij al zo'n lange nacht heb kunne maken. Hopelijk blijft t goed gaan. Ik moet straks met werken ook weer 2 nachten telefoon dienst gaan draaien dus mijn nachten blijven gebroken....

Annie klinkt idd als sprongetje, wel vermoeiend hè. Weet dat ik dat wel vind iig. En hier hebben wij wel 5 poep luiers per dag ondanks de infacol wat zou kunne stoppen. Hier slaapt alles net dus ik ga ook.

Poemi ik ben ok benieuwd. Zit niet te wachten op operatie, want dan kun je vrij lang weinig. Morgen hoor ik v ha. of ik misschien 2 pretnison spuiten in me polsen krijg. Zij was met vakantie. Hoop t wel is beter als via neuroloog.

Truste dames hopelijk en goede nacht...

Deel Deze Pagina