Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier kan hij zich niet vermaken... als hij in de box ligt is hij even stil maar gaat dan altijd huilen en wil weer op de arm...

ik ben 27 mijn man 28 en wij kennen elkaar 10 jaar waarvan we nu 7 jaar samen zijn, we wonen 4 jaar samen en zijn 2 jaar getrouwd en dit is ons eerste kindje.

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    E.lise kan zich ook niet vermaken in de box of wat dan ook. Dan is het 2 tellen dat ze om dr heen ligt te kijken en dan is het huilen. Best wel lastig hoor want als ze wakker is moet je dr constant vermaken:p Hoop maar dat dit voor even is en dat ze straks zichzelf kan vermaken.

Nacht was hier een ramp had haar gistermiddag om half 4 een fles van 150 met 5 schepjes gegeven omdat ze de hele dag al aan het jengelen was en toen heb ik dr om half 10 wakker gemaakt. Toen kwam ze om half 1, half 3 en toen om half 7 weer en ondertussen was het huilen:( hoop dat aankomende nacht beter gaat.

Ik ben 23 mijn man is 25 we zijn 2 jaar getrouwd en 6 aug waren we 7 jaar samen en dit is ons 1e kindje!:)

Slapen: Mijn man gaat er alleen uit om een flesje te maken en de rest doe ik. Vind het nu nog niet zo erg omdat ik toch verlof heb en hij moet er weer vroeg uit..Gelukkig slaapt hij gelijk weer als hij het flesje gemaakt heeft dus wij slapen gewoon gezellig samen:D

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik ben 28 en mijn man is 30.
    We zijn bijna 3,5 jaar samen, en 2,5 jaar getrouwd haha.
    Waren 7 maanden samen toen ik zwanger raakte van Kim.

We laten het het hierbij, 2 kindjes.

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Vermaken in box soms wel soms niet. De laatste dagen valt hij niet zelf in slaap als we hem neerleggen. Begint dan meteen te huilen als hij nog half wakker is.

Ik ben 28 vriend is 33. Zijn nog niet zo lang samen, bijna 16 maanden nu.

5. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    het gaat weer hard hier dames,
    @ik weet zo even niet meer wie maar er was iemand bij wie het bloeden weer begon, zou idd zomaar weer je menstruatie kunnen zijn.
    @slapen: pff ik kan niet wachten tot ik weer eens een nacht kan hebben van meer dan 4 uur slaap achter elkaar, madam komt hier nog om de 3 uur
    @lachen: hier nog niks, afentoe na de voeding zo'n tevredenheidslachje, zo'n lachje van ik doe mijn mondhoeken een beetje opzij.
    @vermaken: mevrouw kijkt aardig om haar heen maar doet nog geen poging om iets te ondernemen. is overigens wel snel afgeleid.
    @situatie hier:
    ik 32, man 35, 15 jaar samen waarvan 6 getrouwd, 4 kinderen (1 van bijna 5 jaar, 1 van 2,5 jaar, 1 van 1,5 jaar en de laatste telg van 2 maanden).
    L. is overigens om het maar even mooi te zeggen: een cadeautje.
    het blijft bij ons ook bij 4 (hihi meer slaapkamers hebben we niet en er passen niet meer mensen aan onze 6 persoons eettafel)

@hier: vandaag naar het consultatiebureau geweest. mevr was 1 kilo aangekomen en weegt nu net 4 kilo en is 54 cm lang.
    dagritme is net alsof we geen vakantie hebben gehad (ik kan bijna niet wachten op het weekend...)

6. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ liliage: ik ben 30, mijn man is 32. We hebben elkaar 10 jaar geleden leren kennen. Op 1 augustus 8 jaar samen (daarvoor 2 jaar bevriend geweest), waarvan we op 23 augustus 4 jaar samenwonen. Op 18 augustus - dus komende zaterdag - zijn we 1 jaar getrouwd. Noa is ons eerste kindje.

Ik heb even een hoera-momentje. Ik heb een kolf gekocht, de Medela Swing, en wist er na de bv nog bijna 50 cc uit te krijgen. Dat heb ik aan Noa gegeven en ze ligt nu al een half uur tevreden in de box. Niks huilen, lekker voor zich uit kijken en nu zijn de oogjes dicht. Dit maakt me zo gelukkig aangezien ze de afgelopen dagen niets anders deed dan huilen na de voeding en alleen op mijn of mijn mans borst in slaap wou vallen...

Ik heb alleen geen idee hoe lang je precies de kolf aan de borst moet houden, zijn daar eigenlijk richtlijnen voor of gewoon net zolang totdat er niets meer uit komt?

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hier ook een mannetje wat liever vermaakt wordt dan zichzelf zal vermaken.
    Hij kan 3 minuten liggen, daarna begint ie alweer te jammeren.
    Slapen doen we ook liever bij mama dan in bed/kinderwagen.

Ik ben 26, vriendlief is 28.
    We zijn in september 9 jaar samen, waarvan 3 jaar samenwonend.
    Niet getrouwd, en Evan is ons eerste kindje. :)

Hier ook last van een bloeding, nu vraag ik me af of dat nog vloeien is of een menstruatie?
    Ben die verbanden echt zo ontzettend zat, zeker met dit plakweer! :(

Ach, meneer is weer wakker... ;)

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zo, weer een hoop geklets vandaag! Eens kijken of ik nog wat onthouden heb...

@Erica Wat fijn zeg dat je nu al verschil merkt. Valt ze snel in slaap aan de borst ofzo, dat ze er niet genoeg uit kan krijgen? Weet niet hoe lang je nu gekolfd hebt, maar tegen mij werd 15 min. per borst gezegd. Tenzij er natuurlijk na 5 minuten niets meer uitkomt.

@Pindanootje Zo, goed gegroeid hoor! Lijkt me ook best wel druk 4 kids, zeker zo dicht op elkaar.

@Ukkie Wat een nacht zeg :( Hopelijk vannacht een betere nacht.

@Labrador Is ze wel echt al moe als je haar in bed legt? Hier vallen d'r oogjes ook dicht na de fles, maar dan hoef ik haar echt nog niet in bed te leggen. Ik leg d'r eerst even op m'n benen, zo ligt ze gelijk omhoog en zit ik even met d'r te kletsen. Daarna leg ik haar nog even in de box en als ze dan begint te jengelen gaat ze naar bed, meestal zo'n uur/1,5 uur na de fles.

@Lilage Als het zo voor jullie werkt is dat alleen maar fijn toch? Slaap is inderdaad erg belangrijk. Wel fijn dat ie steeds iets later komt. En Maz begint nu dus ook lekker te lachen, zo leuk om te zien hè?

@Carpe Leuke foto van je Kim zeg! En fijn dat Eva het al iets beter lijkt te doen op de andere voeding.

Ons meisje kan zich meestal wel aardig vermaken in de box, 15 min., 30 min. max. Dan is ze meestal ook al wel moe en breng ik haar na bed.

Ik ben trouwens 26, eind van de maand wordt ik 27, manlief is 28. We zijn op 2 september 8 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd en we hebben nog een zoontje van bijna 2,5 jaar oud.

Morgen hebben we de eerste afspraak bij het CB. Ben erg benieuwd hoe zwaar ze nu is en hoelang. Ons zoontje is altijd erg lang geweest (nu nog steeds...), ben wel benieuwd of F. ook zo hard groeit.

9. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier kolf ik 10 minuten per kolfbeurt dan stop ik ermee. heb dan ruim voldoende

10. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Poemi: De ene keer viel ze in slaap, de andere keer niet. Ik denk dat ze er zelf gewoon niet genoeg uit krijgt, waardoor het steeds moeilijker werd om er echt wat uit te krijgen en ze daardoor na de voeding nog steeds honger heeft.

Volgens mij heb ik dat kwartier per borst wel gered... zal er zo eens op letten.

11. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik heb een dubbele kolf dus heb ik 10 min beide kanten gefdaan

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh wat en vies weer. Kleine is of echt niet lekker. Kleine zweet ook zo. Wil veel drinken, maar ondanks infacol veel buikpijn. Zo sneu.
    Ben band dat t en korte nacht word. Anders maar vrienden naar beneden daar is iets beter.... En dan komende dagen tot zondag over 30 graden en wij in t zuiden hebben altijd t hoogst haal bare. Zo jammer dat we nog niet kunne zwemmen.... Ik vloei nog sporadisch klein beetje maar durf t toch nog niet aan ook niet in bad

13. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    En noel hoe wat d nacht? Hier ook een meisje die ervan zweet. Vandaag word het helemaal heet.

Nachtje van 11 tot 3 tot nu 7 uur bijna. Opzich wel lekker maar ik ben moe Whaha. Zo nog ff lekker slapen en dan zien we straks wel wat de dag ons brengt. Niet teveel met die hitte.

Hier ook een medela swing. Doe meestal 10min beide kanten.

14. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hier was ze van 2 tot 4 wakker vannacht, pff.
    Ze zweette ook erg. Ze wil nu ook nie slapen.

Dat wordt nog wat met die hitte idd pf

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    F. had om 22.00 de laatste fles gehad. Vanaf 03.00 werd telkens even wakker maar met d'r speentje sliep ze wel weer kort verder. Uiteindelijk om 04.30 fles gegeven en toen weer bezig geweest tot 05.30 tot ze eindelijk sliep. Voordat ik zelf in slaap kon vallen werd om 06.00 ons zoontje alweer wakker. Lekker nachtje dus...

Zo richting het CB.

16. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou was onrustige nacht. Half 11 laatste toen half 4. Maar tussendoor werk krampen. Heb hem bij me genomen on te buikje te masseren.
    Toen 6u en nog paar keer, slaapt nu nog. Oudste ook tot half 10 geslapen dus liggen er nog lekker in.

Ik kom straks nog even posten en lezen. Word idd wat die warmte bah

17. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hier ging de nacht wel... Gisteravond heeft Noa om half elf een voeding gehad (gekolfd), toen kwam ze om 3 uur zelf. Maar weer zitten kolven om haar zo genoeg te geven voor de rest van de nacht en vanochtend om 8.15 kwam ze weer. Toen heb ik haar maar aangelegd en de rest gekolfd.

Ik denk dat ik vandaag om en om een voeding ga kolven en aanleggen, want ik merkte vanochtend dat ze onrustig was nadat ze zelf bij mij gedronken had...

Nu ligt ze lekker te slapen :)

18. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hey hey,

Wat leuk dat jullie zo veelvuldig reageren op mijn vraag:) Leuk om iets meer te weten van de mama's hier!

Hier was de nacht prima...Half 9 naar bed, eruit gehaald om 23.15 voor een fles. En toen weer rond 5.15/5.30 uur. Ik ben tevreden. Heb hem nu alleen in een luiertje in zijn puckababy...Strakjes maar iets bedenken om alleen zijn armpjes rustig te houden...bakerzak is wss te warm...Blegh, ik houd helemaal niet van die warmte:S

Allemaal succes ermee!

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Noel Sneu dat ie zo'n last had van krampjes.

@Erica Lastig dat ze nog steeds zo onrustig is na een voeding. Maar kan goed zijn dat je productie wat was teruggelopen doordat ze zelf er niet genoeg uitkrijgt. Met kolven stimuleer je dat weer, en je zou ook misschien kunnen gaan wisselvoeden. Eerst 5 minuten links, dan 5 minuten rechts, weer 5 minuten links en daarna weer 5 minuten rechts. Voorkom je ook mee dat ze in slaap valt. (Heb een keer een lactatiekundige op bezoek gehad ;))

@Lilage Aardig nachtje zo te lezen. Ik heb d'r hier trouwens nog met kleding en al in de puckababy liggen :) Vind het altijd zo lastig met kleding bij die kleintjes... Je kunt anders misschien ook een hydrofieleluier rond z'n bovenlijfje wikkelen, is denk ik minder warm dan die zak.

We zijn weer terug van het CB. Ze is nu 55,5 cm en ze weegt 4490 gram. In nog geen 2,5 week tijd is ze ruim 750 gram aangekomen :) Bij de geboorte was ze trouwens 51 cm en 3240 gram. Dat mens van het CB begon wel een beetje te zeuren over de flesjes die ze nu krijgt. We geven nu 6x 135cc en hun vinden 6x 120cc eigenlijk wel het maximale op deze leeftijd. Nou, ze doet het er goed op en is tevreden zo dus wij veranderen er niets aan.

Ze zag ook nog een lichte asymetrie bij d'r bilplooien wat dus kan wijzen op een heupafwijking en daar kijken ze met 3 maanden weer naar en als het dan nog steeds zo is moet er een echo gemaakt worden van d'r heupjes. Ik ken 2 kindjes die dus hetzelfde hadden, en dat waren misschien wel wat extreme gevallen, maar ik maak me er nu toch wel druk om. Die behandeling is bepaald geen pretje, niet zozeer voor het kind maar wel voor de ouders...

20. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Mooi aangekomen poemi. En over die voeding lekker doen wat jij wil. Hun hebben richtlijnen. Wat is de behandeling voor die heupjes? Spreidbroekje? Dat is niet zo erg voor beide niet, gewoon ff wennen.

Ik ga vrijdag niet naar neuroloog, mag morgen bij de ha de eerste spuit in me rechter pols halen. Na t wknd de linker... best eng haha hoop dat t werkt.

Deel Deze Pagina