Hey meiden, wat een gezelligheid hier Iedere dag kom ik even spieken, super leuk dat we zo alles met elkaar kunnen delen! Hier een goede nacht achter de rug, na een avond vol krampjes en huilen. Om half twaalf heeft meneer nog een klein beetje gedronken, en om twaalf uur in de wieg gelegd. Om 4 uur schone luier en weer gevoed, en daarna lekker saampjes geslapen tot 9 uur Nu heeft hij weer last van krampjes, dus hij ligt flink te rotzooien in de box. Zijn slaapkamertje is nu echt te warm met het zonnetje erop. Wat doen jullie zoal met deze warme dagen? Gaan jullie er op uit, of lekker thuis? Ik word nu steeds onrustig van het stilzitten, maar echt weg is ook niks. Dus af en toe een rondje lopen naar het dorp is wat we doen...
@Anni: ik blijf binnen. Ik kan niet zo goed tegen de warmte en dan is wandelen gewoon geen pretje. Misschien dat ik er vanavond nog even met Noa uit ga als het er dan nog goed uitziet...
poemi: goed gegroeid! anni: wij hebben vanmorgen onder de bomen een klein stukje gewandeld. Nu liggen we samen op de loungebank onder het zonnenscherm. Verder krijgen we zo kraamvisite.
Ooooooh Erica82 wat schaam ik me!! Ik heb 'm niet meer de borstkolf. M'n moeder heeft 'm meegenomen en aan een vriendin gegeven waarvan de dochter net bevallen is. Het spijt me ook voor het late bericht. Ik hoop dat je inmiddels al een goede andere oplossing hebt gevonden!!!
Ona: dat geeft niet Ik heb een Medela Swing gekocht. T loopt vandaag helemaal niet met kolven. Komt steeds maar amper 20 cc uit twee borsten :s Vanavond was ik dan ook helemaal overstuur omdat Noa zo aan het huilen was van de honger. We hebben bij de supermarkt kant-en-klare voeding gekocht en haar net een flesje met 65 cc gegeven, ze heeft niet alles opgedronken maar is nu wel lekker voldaan en ligt tevreden in de box. Vanavond krijgt ze nog een flesje en ik ga dan ook even kolven. En morgen als de wijkverpleegkundige er weer is wel even overleggen, want ik trek het mentaal ook niet als er steeds maar zo weinig uit komt. Ook al kan ik er niet zoveel aan doen, ik voel me wel schuldig naar de kleine meid toe.
Dat is nu ook eigenlijk de pest met kolven. Ik heb het zelf ook gehad en als je dan een keer ziet dat er weinig uitkomt dan werkt dat gelijk door op je lichaam. Weet niet hoe je verzekerd bent, maar anders eens kijken of je een lactatiekundige kunt inschakelen? Die kan dan ook eens meekijken bij het aanleggen enzo. Bij mij is door het kolven naar mijn idee helemaal fout gegaan met de bv en daardoor ben ik er uiteindelijk ook mee gestopt, zou toch zonde zijn.
Oh erica t zit niet mee hè. En je schuldig voelen hoeft niet. Ik vind dat hè echt heel erg je best doet. Je doet alles wat je kunt. Idd en lac.desk laten komen, kan ok via cb. Nou onze jongen groeit echt heel hard 400 gr per week. Nou als ik kolf heb ik ok maar 50mm. Sommige vrouwen kunne minder kolven, sinds schiet t niet goed toe als je je kindje niet bij je heb. Miss helpt dat bij jou... Ze zeggen wel eens foto of truitje of dat ze bij jet ligt. Ik heb t als ik veel aan heb denk. Succes ermee, je niet rot voelen, stress is ook niet goed voor je.
Poemi: ik krijg 50 euro vergoed voor een lactatiedeskundige, dus zeker nog het overwegen waard. Dat zal ook iets zijn wat ik morgen wil bespreken. En al vanaf het begin had ik de overtuiging om bv gewoon te gaan proberen en lukt het niet of word ik er zelf niet blij van, dan te stoppen en overgaan op fv. Ze heeft het nu 2,5 week gehad, dus daar alleen ben ik al wel blij mee. Maar ze moet wel genoeg binnen krijgen en het lukt haar zelf gewoon niet om de boel er op dit moment uit te trekken...
Noel: ik kolf af met Noa in de buurt en ik voel me dan wel altijd ontspannen. En ik doe ook inderdaad mijn best, maar ja, ik word zo verdrietig als ik haar zo hoor krijsen van de honger... Ik geef de bv nog niet helemaal op, wil het nog wel even een kans geven.
Wel gek trouwens dat het bij jou op precies hetzelfde moment als bij mij niet meer goed gaat met de bv. Maar een lactatiekundige is altijd te proberen toch? Zeker als het grotendeels vergoed wordt. Misschien ligt ze niet helemaal goed aan de borst en krijgt ze daardoor niet genoeg binnen. Ik ben er na 3 weken ook uiteindelijk helemaal mee gestopt. Bv is wel leuk en aardig maar het moet niet ten kosten gaan van alles, dus je moet je zeker niet schuldig voelen meis!
Jas tuurlijk word je verdrietig, maar je kunt niet met doen als je best. Fv worden ze ook groot mee hoor. Het is moeilijk en ik kan me zoo goed voorstellen dat je je tot voelt. sterkte ermee
Ik ga in ieder geval niet nog een week zo doormodderen. Lactatiedeskundige kan sowieso nog en als dat ook niet helpt, vind ik t wel best. Sowieso lukt rechts aanleggen niet zonder tepelhoedje (mijn tepel wil er niet goed uit komen zeg maar) en links begin nu ook een ramp te worden. Madam is ook erg onrustig met aanleggen, dus dat gaat niet altijd even goed... We zien wel...
Erica wat naar zeg dat het niet echt wil lukken met de bv. Hoop dat de wijkverpleegkundige wat kan betekenen. Poemi ze is goed gegroeid zeg, lekker. Hier zij ze ook ze moet eigenlijk 6 x 100 krijgen, ipv 6 keer 120 plus 4. Ze vinden het gauw teveel volgens mij Hier ging de nacht wel goed. 20.45 een fles, ze huilde zo dus toen maar gegeven. Toen 03.30, maar kwam omdat ze moest poepen, werd ze wakker van. Poepen die van jullie ook altijd snachts? Zij heeft het echt elke nacht. Heb je fles gegeven, luier, bedje, en 15 min later gaat ze poepen.
Was je productie goed op gang toen je een tepelhoedje begon te gebruiken? Is dat namelijk niet het geval dan moet je na elke voeding nakolven omdat je kindje de borst zelf niet helemaal leeg kan krijgen waardoor je productie terug kan gaan lopen (is mij verteld door de lactatiekundige..)
Poemi: ik heb geen idee. Ik moest al vrij snel dat ding gebruiken, omdat mijn tepel niet goed uit de borst komt, is zeg maar half ingetrokken en Noa kreeg hem er zelf niet goed uit. Met hoedje lukt het haar wel. In ieder geval, Noa was 20 gram aangekomen, dus dat is al een begin. Heb wat tips gekregen om de komende dagen te doen. Ze heeft de weegschaal laten staan zodat we zelf kunnen wegen in t weekend en dan komt ze hem maandag ophalen. En loopt het nog niet lekker, kan een lactatiekundige mogelijk ook nog even ingeschakeld worden voor meer tips. Ik wil de bv in ieder geval nog niet opgeven. Wil even zien of het met extra stimulatie door het kolven weer goed op gang komt. En als Noa wat aankomt, wordt ze ook weer wat sterker - denk ik - zodat ze t straks zelf weer kan. En is dat niet zo, dan schakelen we volledig over naar kunstvoeding. Dat krijgt ze nu als bijvoeding.
Wat vervelend dat het maar niet wil lukken, Erica. Ik kan me goed voorstellen dat het je toch bezighoudt, krijgt Noa wel genoeg voeding binnen... Ik hoop echt voor je dat het straks beter gaat, en anders gewoon flesvoeding gaan geven hoor. En je absoluut niet schuldig voelen, ik vind dat je het heel goed doet meid! Je vechtlust en doorzettingsvermogen is echt benoemenswaardig! Die van ons poept meestal 's avonds, 's nachts meer last van krampjes. Maar ik geef bv, dus misschien is dat anders? En wat stinken ze dan hè, carpediem? Weer een goede nacht achter de rug, al ben ik wel heel moe. Slaap toch niet zo goed als voorheen. Slapen jullie ook zo licht? Ik word van alles nu wakker...
@carpediem Die van mij deed t vannacht voor t eerst.. Ik dacht dat ik door kon slapen maar nee hoor mevrouw had gepoept hahah!
Hier ook bv maar poep luiers hele dag door. Gister maar 1x nou heb dan gelijk stress. Hij heeft hier al gister buikpijn, had infacol. Maar ga nu cina baby eens proberen miss dat dat beter bij hem aanslaat.
@noel: hier idem dito, had infacol geprobeert maar helpt niet, nu idd cinababy aan het proberen maar tot nu toe nog niet het gewenste effect...
Wanneer ben je er mee begonnen? Ik vandaag v.a uur of 4 en ga morgen proberen elk uur te geven in de ochtend. Maar is best lastig want moet half uur voor of na t eten. Best moeilijk plannen met en baby. Want of hij slaapt of werk liefst eten vooral met dit weer. Hij vind gelukkig niet vies. Nou vanaf was warmte uur te houden omdat er lekker windje stond, morgen en t wknd word wel erger kijk er best tegen op. Begin ok ineens weer vocht in me voeten vast te houden... Wij gaan slapen en kijken wat de nacht weer brengt.