Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Gefeliciteerd! Gaat de goeie kant op dus!:D

2. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    @erica: fijn dat ze weer aankomt. op de couveuse afd. zeiden ze ook tegen mij dat drinken kindjes heel veel energie kost, daarom kreeg onze meid een sonde omdat ze te veel afviel. na de sonde (toen ze weer aankwam) ging het ook steeds beter, ze zijn dan toch weer wat sterker.
    ik vind het wel knap van je dat je zo je best doet om het toch te laten slagen. ik had het allang op gegeven.
    heb hier ook gezegt dat als er ook maar dat gebeurt (afvallen of de andere kinderen lijden eronder) ik accuut overstap op FV, borstvoeding is natuurlijk het beste en makkelijkste maar op FV worden kindjes ook groot...

3. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik ben een enorme doorzetter dus ik geef niet zomaar op. Ik ben het kolven nog niet zat, dat scheelt denk ik ook. We geven t nog een paar weken en als t dan nog zo gaat, dan vind ik het ook wel best. Op fv worden ze inderdaad ook groot en mijn kleine meid heeft dan in ieder geval een paar weekjes bv gehad, vind ik ook wel wat waard hebben.

4. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    erica, wat goed dat ze aan is gekomen.

ons meisje wil maar niet slapen. ze ligt in haar ;uier bij me. hopelijk slaapt ze vanavond beter

5. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt niet fijn. Heel erg frustrerend als je baby zo veel huilt en je weet niet waarom en al helemaal niet als je die niet stil krijgt.

Ik zou ook niet weten wat je zou kunnen doen om haar stil te krijgen. Een speen misschien?

6. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad! Ben ook echt blij en dankbaar dat het goed gaat hier. Op dag 8 zat hij al over zijn geboortegewicht en met drie weken was hij een kilo al boven zijn geboortegewicht.

Ik lees verder vanalles over krampjes, maar hoe weet of merk ik dat hij daar last van heeft? Misschien mis ik signalen, maar misschien heeft hij er wel geen last van.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjah en verder,...

Hij krijgt borstvoeding op verzoek en dit gaat op zich goed. Meestal komt hij om de drie uur, maar soms wil hij na een uur/twee uur weer wat drinken.

Snachts komt hij meestal om 4 uur voor een voeding of hij komt om 2 uur en dan weer om half 7. Hangt er maar net vanaf. Meestal kan ik hem na de nachtvoeding weer in bed leggen en valt hij gelijk in slaap.

Huilen vind ik wel meevallen. Hij moppert meer. Huilt niet elke dag. De keren dat hij echt gehuild heeft kan ik op een hand tellen. Dus daar ben ik erg blij mee. Hij heeft dan wel een speentje.

Ik heb hem tot nu toe twee keer echt zien lachen. Zo schattig!

Hij kan zich nog niet echt vermaken. Als hij wakker is ga ik met hem samen liggen of bij hem zitten en dan kijkt ie mij aan en beetje de kamer rond. Hij vindt het fijn om op een kussen te liggen als hij wakker is.

Oh! We hebben zijn haartjes afgeschoren toen hij een weekje oud was. Het begint nu aardig weer te groeien.

Ik vind het trouwens wel lastig en irritant om buiten de deur te voeden. Moet nog mijn draai zien te vinden.

Geven jullie ook elke dag vitamine k en d? En slikken jullie zelf ook vitamine d of andere vitamines?

8. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Erica super! Zo zie je moeite loont. Vind wel heel knap dat je zo blijft volhouden.

Labrador hier ook en wakkere dag komt dit t weer denk. Zie op tegen vann.

Bilou hier gaat bv ook goed. Na 4wk op cb 1600gr aangekomen! En voeden in openbaar went. Even hangerigheid in krijgen. Ik die gewoon hydrofiel over zijn hoofdje en mijn schouder niemand die wat ziet.
    Krampjes miss heeft die van jou t niet, zou fijn zijn. Hier trekt hij heel erg zijn benen op, verkrampt helemaal en heeft en kreunend huiltje heel zielig. T hoeft niet hè.

Hier is t echt niet fijn die hitte. 35gr vanaf, wij zien in zuiden...
    Morgen 37! Kleine zit helemaal over warmte bultjes.
    Vraag me af of hij ook in zwembad kan voor wat verkoeling... Miss net nog wat te fris. Hier thuis bedoel ik natuurlijk, ik ga morgen werk even. Vloeien is volledig weg dus durf t nu wel.

Iedereen en goede nacht gewenst!

9. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    N wil hier ook de heledag haar voeding na 2 uur meld ze zich al weer. maandag maar ff vragen bij het cb daar moet ze heen voor de eerste keer.
    hopelijk gaat het vanacht wat beter!

@bilou krampjes herkende ik aan het veele trappen met der beentjes
    @carpe hoe gaat het nu?

slaap lekker allemaal

10. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Kant niet laten...Tis geen allerbeste foto, maar wil even een vrolijk bekkie delen:)

Bijgevoegde bestanden:

11. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh lilage wat en lekker ding.
    Ben stiekem wel jaloers op jullie lache bekkies... Hier nog geen lach te bekennen :( even geduld

12. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Lilage ahh leuke foto

Erica super zeg dat ze is aangekomen, word al je inspanning beloond

Noel pff 35 graden wat erg zeg, heb met jullie te doen. Vond het hier in het westen al zo heet, 30 graden.

Tis een wonder, gister ging het super.
    Eva sliep van vrijdagavond 21.30 tot gisterochtend 05.30.
    Toen fles en sliep tot 10.30.
    Toen van 11.30 tot 15.30 geslapen, en savonds nog een uurtje in de box.
    We zijn zelfs naar een meertje gegaan, daar lag ze in de schaduw op een kleedje rond te kijken, zonder huilen.
    Wist niet wat me overkwam.

Gisteravond om 21.30 in wieg gelegd, en ze kwam om 05.30.

We zijn ook met de infacol gestopt, het leek alleen maar erger daardoor. Misschien kon ze daar ook niet tegen.
    Ben benieuwt wat vandaag brengt.

xx

13. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen
    Fijn zeg carpediem, je hoort t wel vaker hoor dat ze zoo reageren op infacol.
    Gebruikte je t al lang? Hoop dat ze nu rustig blijft.

Nu is t nog lekker koel, maar wel wind stil dus beloofd wat voor vanmiddag...
    wij blijven leuker vinden vandaag, jullie nog plannen?

14. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Noel, nog maar 1,5 dag.
    Maar mijn dochter reageerde ook zo heftig op alles als baby.
    Staat wel op geen bijwerkingen bekent, maar ze kunnen toch reageren op een bestanddeel denk ik.

Wij gaan misschien nog naar het bos vanmiddag, is een meertje, kan Kim lekker zwemmen.

15. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    carpe wat fijn dat alles nu weer goed gaat!
    N had ook meer last met infacol toen we er mee stopte ging het gelijk beter met haar!
    nou geniet van je meiden en veel plezier vanmiddag

16. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    carpe: wat fijn dat het gisteren zo goed ging met haar!

lilage: lieve foto

wij zijn gisteravond naar mijn ouders gegaan. die hebben airco, en toen heeft ze pas geslapen.

17. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja je hoort t vaker hoor.

Wij zijn net uurtje wezen wandelen. Langs t water dus was een windje. Nu kom je th is benauwd breekt t zweet je gelijk uit.

Carpediem veel plezier, wij zwemmen vanm maar in de tuin in t badje... bah zo warm.

18. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Lilage wat een lieve foto! Wat heeft ie een bos haar! Die van mij is kaal aan t worden en er groeit nog geen haar terug:(

Carpe fijn dat het zo goed gaat, en wat slaapt ze lang 's nachts!!

M'n meisje heeft gelukkig niet zo'n last van de warmte, k laat dr ook lekker binnen liggen. Ik heb dr nu best veel last van.. Maar k val dr wel van af merkte ik net :D Zit al bijna op m'n oude gewicht.. Heb alleen nog een hangbuikje maarja dan maar buikspieroefeningen..;)

19. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

@Noel Gezellig! Ik krijg m'n vriend op zondag nooit zo vroeg z'n bed uit dus vroeg wandelen zit er niet in:( luilak:D

20. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Goedemorgen! (nog net :))

@carpe: wat ontzettend fijn meid! Ik had zo met je te doen, huilende kindjes is echt zwaar!

@noel: heerlijk even er op uit! Die warmte is echt niet te houden, en ik woon vlakbij zee.
    Laat staan voor jou in het binnenland...
    Jij zal ook wel blij zijn dat het langzaam kouder wordt? :)

@kellie: wat fijn dat valkyra geen last heeft van de warmte!
    En wat goed dat je je oude gewicht hebt gehaald!
    Tja, die buik... Die heb ik ook nog!
    Maar we zijn nog maar kort geleden bevallen, dus dat mag nog hihi.

@lilage: wat een mooi manneke!! :D

Hier vannacht een mannetje wat niet wilde slapen...
    Van 3 tot half 6 knikkebollend op de rand van het bed gezeten met meneer op de arm...
    De rest van de dag sliep hij als een os, dus hij zal wel geen slaap hebben gehad...

Fijne dag meiden, en succes met de warmte!

Deel Deze Pagina