Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Jeetje, wat wordt er veel gekletst door jullie! Waar halen jullie de tijd vandaan? Goede planning zeker hihi
    Ik ben blij dat ik effies achter mijn laptoppie kon kruipen!

Wat is het belachelijk warm he? Bah, hier ligt een klein plakkend, zwetend mannetje in de kinderwagen. We hebben het huis hermetisch afgesloten om de warmte tegen te houden, want buiten is het echt niet leuk meer.

Ik las het e.e.a. over borstvoeding-kunstvoeding. Ik ben nu ook helemaal over op de kunstvoeding. Mijn productie liep door de blaasontsteking zo hard terug, dat kreeg ik niet meer omhoog, ook al kolfde ik ieder uur. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel prettig vind dat hij nu de fles krijgt. Je weet precies of hij genoeg krijgt en manlief kan ook eens wat doen. Hij drinkt ongeveer 150 ml water met 5 scheppen. Maar laat hier soms ook wel wat van staan. Hij komt dan daarna wel weer wat eerder, soms nog om de drie uren. Gemiddeld zit er wel 4 en een half tussen de voedingen dus dat gaat prima.

Het in slaap komen is hier vaak wel lastig. Hij valt bijna alleen in slaap op mijn buik. Dus dat is wel eens wat vermoeiend voor mem.

Hier veel lachstuipjes, maar ik twijfel of het nog wel stuipjes zijn. Hij kan je al zo volgend aankijken en als je dan wat zegt gaan lachen. Hij probeert ook al te kletsen, van die schattige geluidjes maken als hij je aankijkt... Maar dat zal ik me wel verbeelden omdat dat nog wat vroeg is.

Afgelopen donderdag nog bij de kinderarts geweest. Hij is weer goedgekeurd. Over twee maandjes weer komen.

Liefs

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Anni pff dat is ook zwaar snachts zeg. Dat hebben wij nou weer nooit. Even afkloppen

Jo fijn weer goed gekeurd, waarom moet ie eigenlijk naar de kinderarts?
    Als ie je echt aankijkt dan lacht ie vast, ipv stuipje

Eva werd om half 10 wakker, en om half 11 alweer vertrokken, en slaapt nog.
    Vind het echt een wonder.

Wij hebben de wieg in de badkamer gezet, daar is het nog redelijk koel haha. je moet wat.

xxx

3. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Jo: fijn dat hij is goedgekeurd :)

Flesvoedingdames, wat voor flesjes gebruiken jullie? Omdat we Noa nu veel uit de fles laten drinken, klokt ze het echt naar binnen. Ze heeft nog niet door dat ze aan de fles veel minder moeite hoeft te doen om het binnen te krijgen dan aan de borst. We hebben al diverse flesjes met diverse speentjes geprobeerd, maar steeds is ze binnen 5 minuten klaar. Met als gevolg dat het er tijdens het drinken vaak naast loopt en ze spuugt ook wat meer.

Ik kreeg er vanochtend met kolven amper wat uit, dus als dat zo blijft stap ik ook over op kunstvoeding. Dan heb ik alles geprobeerd wat ik kon en dat was ook mijn intentie vooraf.

Wij blijven binnen en zoeken de koelte wat op. Onze studeerkamer en slaapkamer zitten op de noordkant, dus manlief en ik zitten achter de pc en Noa ligt in d'r wieg die nu nog op onze slaapkamer staat. Dan is het nog wel wat te doen...

4. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou kellie ik was wandelen met der kleine in wagen en dochter op de fiets. Papa laag ook nog in bed hoor! Ha ha overal hetzelfde.

5. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    jo: Fijn dat hij goedgekeurd is.

Erica: Wij gebruiken de fles van het merk chicco. De speen heeft de vorm van de borst. Ze drinkt hier goed uit. Die fles hebben we toen bij zo'n gratis doos gekregen. Ik geloof van de Etos.

Noel: Lekker in de vroege ochtend een wandeling maken.

Jo: Hier ook een meid die moeilijk in slaap valt idd ook bij mij op de borst.

6. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Labrador: die fles heb ik ook. Ze drinkt daar wel goed uit, maar alsnog veel te snel. Als normaal 15-20 minuten voor een flesje staat en zij doet er nog geen 5 minuten over, gaat ergens iets niet helemaal goed ;) Noa krijgt van dat geklok vaak naderhand ook last. Dikke boeren laten, spugen...

7. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja hier ook zo snel aan der borst en daardoor lucht en verslikken. Ziek en de borst als met de fles. Ik heb nu voor fv en difrax s-fles... Noemen ze dat zo met 123 speen. Gaat goed.

Ik ga morgen langs werk en moet nog beschuit met muizen geven, dus ben crea geweest.

Bijgevoegde bestanden:

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Leuk gedaan Noël!
    Hier ook zo'n gulzige drinker helaas...
    Soms drinkt ie over zijn longen, dan krijg ik toch wel echt de schrik zeg!
    Gelukkig is ie altijd wel weer snel bij adem hihi :)

9. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Wij hebben de dokter Brown fles. Gaat prima bij onze gulzigaard!

10. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hier Avent. In het begin ook gulziger, nu niet. Ik haalde tussendoor de les eruit voor pauze en nu stopt hij zelf zo nu en dan...

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pfff.. Wat een hitte zeg :( Hier binnen is het 29 graden en de gevoelstemperatuur buiten is 38 graden :$

@Noel Leuk gedaan zeg!

@Erica Fijn dat ze aan is gekomen! Ons zoontje dronk ook altijd heel snel en daar hadden we een difrax fles met dental speen voor, dat hielp ook goed.

@Jo Fijn dat hij weer goedgekeurd is. En hij krijgt al best grote flessen of niet? Hier begon het CB al moeilijk te doen over flesjes van 135cc....

@Carpe Wat fijn dat het nu weer beter gaat. Je hebt daarvoor wel weer een paar slechte dagen gehad zo te lezen :( Heerlijk hoor om lekker naar het bos te gaan met dit weer.

@Anni Pittig nachtje gehad zeg.

@Lilage Ahhh... lief hoor!

Hier is ons meisje sinds een paar dagen best onrustig, slaapt ook een stuk slechter overdag. Voor de draagdoek vind ik het nu echt te warm helaas. Gelukkig ligt ze nu wel te slapen in d'r bedje, vraag is alleen voor hoelang... Hopelijk komt het door de warmte en gaat het straks weer beter.

Vanmorgen nog op kraambezoek geweest bij een vriend van m'n man. Hun zoontje is precies 3 weken jonger dan ons meisje. Was wel even leuk.

12. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

we zitten gewoon binnen! Hier binnen is het 27 graden dus een stuk beter!!

Ik ga nu definitief stoppen met de bv. Ze raakt totaal niet verzadigd meer van de bv vind het zo jammer maar ik trek het niet langer en ons meisje wil ik ook tevreden hebben.

Nu flessen van 120 met 4 scheppen en zr laat er dan netjes steeds zo rond de 4 uur tussen.
    We gebruiken de difrax s-fles met ook de small speen want ze dronk zo gulzig had het met de avent fles binnen 5 min op en doet er nu zeker 15/20 min over. Resultaat: minder spugen minder krampen wij zijn blij!!

Ze lacht nu ook echt naar ons zo geweldig!!!

Nu alleen nog wel aan het kolven om de bv af te bouwen

13. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Jullie baby's lachen al, hier nog niks. Komt denk ik ook dat hij met 38 geboren is en dus eigenlijk 2wk jonger is.....

Vlinder zonde hè, maar een tevreden kind pas met waard he.
    Zeker nu ze 4u ertussen laat. Fijn en succes met afbouwen is niet makkelijk hè.

14. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noel hier ook 9 dagen eerder geboren maar met 4 weken ineens a een echt lachje. Maar dat is pas sinds Gister echt meer geworden hoor dus met bijna 6 weken.

Ja vind het best wel moeilijk maar een tevreden kind is idd heel veel waard dus ja...dan is de keuze nog moeilijk maar toch wel iets makkelijker..zucht Haha

15. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Valkyra slaap nu de hele dag door.. waarschijnlijk door de warmte.. Ze lachte met 3 weken voor t eerst.. Zag best duidelijk t verschil tussen stuipje en echt lachen.. en ze lacht nu bijna de hele dag door:D geweldig! En ze begint ook steeds meer verschillende geluidjes te maken:D

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Nienke is de hele dag al wakker, huilt best veel en is de hele dag wakker... en wil alleen maar eten!
    Morgen voor het eerst naar het cb dan toch maar even infomeren.

@erica wij gebruiken de dokter brown fles, bevalt erg goed
    hier voor hadden we de event en dat ging niet zo goed.

17. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik denk dat ik dan ook maar voor de Dr. Brown fles ga.

Noa was de hele middag niet te genieten, komt vast door de warmte. Ze kwam ook echt elke 2,5 uur voor een voeding.

Kolven bij mij schiet nog niet echt op. Ik denk dat ik de bv nog een week de kans geef en daarna definitief beslis wat we gaan doen.

18. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hij heeft direct na zijn geboorte hersenvliesontsteking gekregen...

19. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoe laten jullie je kleine nu slapen?? Lakentje, niks, romper, slaapzak!!

20. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    En douche of badje wanneer en hoe doen jullie dat?? Hier proberen we na het eten dit te doen en voor een voeding. Nu hebben gebbq en kwam het er niet van. Nu willen we hem zo nog ff mee onder de douche nemen, maar zul je net zien. Hij valt eindelijk in slaap. Ja wat doe je dan????

Deel Deze Pagina