Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelliee aa wat een schatje!!! Ik heb de lachjes nog niet vast kunnen leggen Haha komt nog wel.

Iedereen een redelijke nacht gehad?

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hier vannacht een goeie nacht. Mannetjes had tegen elf uur laatste fles en kwam om vijf uur....daarna om acht uur.
    Straks voor het eerst naar het cb...

3. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inge, hier hetzelfde van 11 tot 5 en toen tot half 9. Heerlijk. Ik ga straks naar het spreekuur bij cb, ben benieuwd ze voelt wel een druk zwaarder Haha

4. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    fijn dat jullie kindjes goed geslapen hebben.
    L heeft elke avond van 21:00 tot ongeveer 22:00 een huiluurtje.
    Ik ben L nu wat wakkerder op bed aan het leggen zodat ze niet er aan wend om alleen maar op de borst in slaap te vallen. Moet wel zeggen dat het niet mee valt om haar even te laten huilen en dan er weer naar toe.

5. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    labrador, hier ook mee bezig.. wakker in bed en telkens de speen er weer in, als ze echt moe is valt ze wel in slaap maar anders blijft ze gewoon wakker en begint op een gegeven moment echt te huilen en dan haal ik haar er wel uit. maar verder gaat het redelijk goed om haar wakker in bed te leggen gelukkig.
    Maar.... wel met speen in wahaha(of ze moet heeel moe zijn!)

6. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Hier heeft ze van 21.30 tot 05.30 geslapen!! en toen kwam ze weer om 09.30!!:D

7. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    om 11:30 de fles gegeven en ze begon (gisteren ook al 2 keer) weer te huilen toen de fles leeg was. Ik heb haar net nog eens 30 ml gegeven en nu is ze wel tevreden. Ze krijgt normaal 7 keer 90 ml per dag. Zal dit dan toch te weinig zijn. We hebben haar zelf gewogen en ze was zondag 4.1 kilo.

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Labrador: wij zaten met dat gewicht op 90 water en drie schepjes nutrilon. Hij weegt nu 4760 en krijgt 100 water met drie schepjes. Met dit warme weer is wat extra water bij de voeding juist goed. Vertelde het aan de arts vanmorgen en die vond het prima dat we dat deden. Hier mag ons ventje op zich naar 120 ml per keer. De arts zegt dat je dat zelf moet bekijken bij je kindje. Je merkt dus zoals nu bij jouw van zelf dat ze niet tevreden zijn na de fles. Dus zou gewoon proberen.

9. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Mijn meisje krijgt al vanaf 3 weken 120 ml met 4 schepjes.. en de laatste fles geef ik ze nu 150 met 5 schepjes.. dan slaapt ze wat langer door. maar t gebeurd ook wel dat ze dat niet opdrinkt hoor. M'n verloskundige zei dat ik moet oppassen met meer geven.. Omdat ik ze dan vet kan mesten.. Dat vind k onzin ik laat dr geen honger lijden!

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat slapen sommige kindjes al lang zeg! Hier krijgt ze rond 22.00 de laatste fles en dan wordt ze rond 03.00 al wel weer wakker en dan kan ik het nog wel rekken tot 04.00/04.30.

Hier leggen we haar vanaf het begin eigenlijk al meestal wakker in bed. We moeten dan nog 1 of 2 keer even terug voor de speen, maar het werkt wel goed. Helaas wilt ze alleen niet in de box of in de kinderwagen slapen. Gisteren was ze nog wakker na een half uur wandelen. In de draagdoek slaapt ze wel binnen 2 minuten...

@Kelliee Wat een schatje zeg!

@Carpe Leuk dat ze nu lekker gaat lachen, beter dan dat huilen.

@Sas Wow, goed gegroeid hoor!

@Labrador Wij zijn met 5 weken ongeveer overgestap op flesjes van 120 ml, soms afgegoten, soms gewoon de 135 ml. Als je denkt dat je kindje er niet genoeg aan heeft zou ik gewoon iets meer gaan geven. Misschien eerst een flesje aanmaken van 120+4 en dan afgieten naar 110 ml, kijken of ze daar genoegen mee neemt.

Gisteren voor het eerst weer eens echt sex gehad, en het deed gewoon geen pijn! Bij de oudste heeft het echt wel 3/4 maanden geduurd voordat het weer normaal ging zeg maar... Nu toch maar de huisarts gebeld voor de pil, ook al wordt manlief over 2 weken gesteriliseerd. Het duurt dan ook nog een maand of 3 voordat het veilig is en condooms vinden we beide niet veel.

Hoe doen jullie dat allemaal? Ook gewoon de pil of een andere vorm?

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Poemi: fijn dat de seks geen pijn deed. Hier willen we ook wel, maar he nog een open wondje van de knip. Ik wil de pil niet meer. Ik ga de Nuvaring proberen.

Meiden die de difrax flessen gebruiken. Klopt het dat de speen zo goed als verdwijnd in de mond van je kindje. Tot nu toe knoeit de kleine veel met de difrax. Heb hem net geprobeerd. Misschien even wennen voor hem. We proberen het straks gewoon weer.

12. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Sorry dat ik zo weinig schrijf, heb weinig tijd maar lees wel regElmatig mee. Job slaapt van 23:00 tot ongeveer 3 uur half vier. Hoop dát ie er snel langer tussen laat. Ik gebruik ook Difrax n idd, de speen gaat er bijna helemaal in hier.

13. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

@Poemie Ik ben door de pil heen zwanger geraakt maar dat komt omdat ik hem heel vaak vergat.. Nu weer aan de pil ik heb ervan geleerd dus neem m nu braaf elke dag:) Sex hebben we wel al 1 keer gehad, maar erg lekker vond ik het niet hahaha

14. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik heb een slechte nacht gehad. Niet vanwege de kleine, maar omdat ik gisteravond opgenomen ben in het ziekenhuis.

Rond 17 uur kreeg ik het erg koud en dat werd steeds erger, ben om kwart voor acht onder de douche gestapt en kwam er helemaal verkrampt onder vandaan. M'n man had me getemperatuurd: 39.5 :s

Uiteindelijk via de huisartsenpost op de eerste hulp beland, daar grondig onderzocht en om half 1 's nachts opgenomen. Vanochtend hoorde ik dat ik een nierbekkenontsteking heb :s Zit nu aan de antibiotica. Mijn blaas leegt zich niet volledig als ik ga plassen en nu moet ik mezelf leren katheteriseren (d'r is met een uroloog overlegd) Pas als ik dat goed onder de knie heb, mag ik naar huis. Dus op z'n vroegst morgen.

Waarschijnlijk is m'n blaas tijdens de zwangerschap en/of bevalling opgerekt en kan zich nu niet meer goed terugzetten als ik naar de wc ga. Want er blijft steeds wat achter (al wordt dat in de loop van vandaag wel steeds minder) Daardoor heb ik dus die ontsteking gekregen :s

Ik mis m'n kindje echt enorm. Vandaag heeft ze bij vrienden doorgebracht, zodat mijn man bij mij kon zijn. Morgen gaan mijn schoonouders oppassen. Ik moet zolang ik aan de antibiotica ben de bv kolven en weggooien. Heb maar besloten - ook omdat ik in de rechterborst een beginnende borstontsteking heb zitten - dat ik het wil afbouwen en volledig op kv over ga. Moppie doet het nu zo goed zonder de mamamelk dat ik het wel best vind allemaal.

Heb alleen geen idee hoe het zit met afbouwen, maar dat zoek ik wel uit als ik weer thuis ben.

15. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Jeetje erica heftig. Wss was t dat waar je al even mee liep te tobben.
    Je had t al telkens zo koud.
    Snap dat je je kleintje zo mist! Heel veel sterke en beterschap.

Wij hebben een zit zal gekocht, soort doomoo seat.
    Hij lijkt er blij mee ha ha

Bijgevoegde bestanden:

16. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Noel: dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. En dat er geen blaasonsteking was gevonden, kon best logisch zijn als ik op dat moment in een 'dal' zat (aldus de internist vanochtend)

17. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Erica: Heel veel beterschap. Hopelijk mag je snel naar huis toe.

Wij hebben nog geen sex gehad. Durf het ook niet echt met de knip die ik heb gehad. Net begon de wond ook weer iets te bloeden. Maar ik heb de pil al in huis dus die ga ik weer gebruiken.
    Vanaf wanneer is de pil weer 'veilig'? dit is toch gelijk als je die weer gebruikt?

18. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Jeetje Erica...dat ken je er eigenlijk niet bij hebben. Hoop dat je snel opknapt en naar huis kan!!

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Kelliee Misschien een andere vorm van anticonceptie toch verstandiger dan? ;)

@Erica Jeetje zeg, dat verklaard wel je klachten dan waarschijnlijk. Komt het uiteindelijk wel weer gewoon goed met je blaas? Ik moest toen na de bevalling ook binnen 6 uur geplast hebben, anders zou de vk komen kathetiseren, wist niet dat het zulke gevolgen kon hebben. Wat erg ook dat je je kleintje nu zo lang moet missen. Hopelijk mag je morgen naar huis. Beterschap!

@Labrador Ik heb vandaag de huisarts gesproken, wil ook weer even aan de pil namelijk. Ik mag nu gewoon beginnen, ook al ben ik nog niet ongesteld geworden. Het duurt dan wel 7 dagen voordat hij veilig is, in de tussentijd moet je dan nog een condoom o.i.d. gebruiken. Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, dan is hij wel gelijk veilig.

Vandaag is ons meisje weer lekker rustig. Ze gaat ongeveer een uurtje na de fles slapen en sinds de fles van 11 uur hebben we haar telkens wakker moeten maken voor de volgende fles, na 3,5/4 uur. Hopelijk blijft het nu weer zo goed gaan. Straks maar weer wakker maken voor de laatste fles en dan kijken hoe lang ze het volhoudt.

20. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Poemi: als ik het goed begrepen heb, komt het uiteindelijk wel weer goed. Die zal wel wat extra training nodig hebben of zo... Zelf katheteriseren is niet zo lastig, alleen het vinden van het juiste gaatje ;) Dus morgenochtend maar een spiegeltje erbij en dan hoop ik dat ik na de visite van de arts te horen krijg dat ik naar huis mag. Ik zou het echt niet nog een dag en nacht uithouden zonder manlief en onze dochter... (ook al redden ze t prima, t voelt zo naar om helemaal alleen op een kamer te gaan slapen)

Deel Deze Pagina