Meiden mag ik hier ook meekletsen? 5 juli bevallen van Eva. Hier een redelijk vast ritme, van 6-8 wakker smorgens, dan slapen, van 10-12 wakker, weer slapen, dan van 14.30 tot 15.30 wakker en dan weer slapen tot 18.45. En dan vaak slapen/ wakker in ons armen tot 21.30. Dan krijgt ze een fles, meld zich tussen 2 en 3 snachts, en tussen 6 en 7 weer. Verder huilt ze weinig, soms savonds eventjes( in totaal half uurtje ofzo)
Jo, wat een super lieve foto.. En wat fijn dat ie eindelijk terug is.. Anni wow wat goed zeg zoveel aangekomen.. Over voeding.. Ikheb tot 3 weken bort gegeven, maar ze was heel erg afgevallen, waardoor ik ben gaan kolven om te kijken hoeveel ze precies kreeg en ik kolfde veel te weing dus nu over op fles.. Ze poepte helemaal niet zelf alleen met hulp an de thermometer en nu sinds deze week over op speciale vedibg voor darmpjes en nu gaat het super.. Hier krijgt ze tussen de 11 en 12 de laatste fles en n weer om 5 uur dan staat mijn man ook op dus das fijn.. En dan daarna slapen we samen verder tot 9 of 10.. Vind ht een heerlijk schema.. Lilage zal zo even op de laptop het linstje aanvullen.. Ik wil haar naam niet opnbaar maar voor de nieuwsgierigen in mijn profiel staat een album met aarna am en wat foto's..
Carpediem super lieve foto.. Over t huilen hier pak ik haar ook altijd.. Ze huilt wel heel weinig.. Alleen ls ze krampjes heeft eigenlijk..
Zou hier ook graag mee willen kletsen. Heb het buikjes topic niet echt bij kunnen houden hoop dat hier wel te kunnen doen Ben 12 juli bevallen van een dochter Elise.. Bekijk bijlage 264581 @ huilen. Als ik haar op bed heb gelegd en ik zie dat ze erg moe is laat ik haar even huilen tot ze in slaap val. Maar als ze nog klaarwakker is en ze huilt dan probeer ik het eerst met de speen en anders haal ik dr er gewoon uit. Vind het zo zielig als ze zo ligt te huilen. @ jo weet niet wat er aan de hand was maar wat fijn dat jullie nu weer lekker thuis zijn! Alle andere dames van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!
@Carpediem Leuke foto weer! @Kaaat Het schijnt wel zo te zijn dat een baby zelf meer uit de borst haalt dan de kolf. Maar goed, als ze zoveel was afgevallen moet daar ook wel een reden voor zijn. Daarom ben ik ook gestopt met de borst, met kolven kwam er ook niet veel en kon niet zo goed tegen die onzekerheid. @Ukkie Wat ligt ze er lekker bij zo! Hier is het ritme weer even zoek. Het ging tot gisteren echt goed. Flesje, even wakker, slapen, flesje, even wakker, slapen, enz.... Nu is het slapen overdag een stuk minder. Vanmorgen uiteindelijk maar in de draagdoek gedaan, moest toch nog naar de supermarkt. Maar zodra ik de doek af deed was ze ook gelijk weer wakker. We zijn wel pas overgestapt van Hypoallergeen naar Standaar, misschien dat ze daar wat last van heeft? Gebruiken meer meiden de draagdoek? Ik vind het allemaal nog best lastig, het knopen enzo. En ben ook bang dat ze misschien niet goed ligt en dat dat dan slecht is voor d'r ruggetje ofzo. Ze vind het zelf wel fijn geloof, want ze slaapt wel lekker dan.
5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 12 juli - Ukkie89 - E.lise Wat ik zo tegenkwam heb ik alvast aangevuld. Ik heb de datum als eerste gezet, of willen jullie de naam eerst?
Hoi! Ik sluit me ook graag aan! Ben 23 juli bevallen van een flinke jongen van 4085 Gr. Job. Ik heb ook al een zoontje van drie. Wij proberen hier ook een ritme te krijgen maar met een manneke van twee weken is dat nog wat vroeg misschien. We proberen nu wel elke drie uur een fles en dat gaat redelijk goed. We geven 90 cc behalve de laatste, om 23:00 uur krijgt hij 100. Misschien morgen 6 keer 100, even kijken of hij dat aankan. Zijn jullie allemaal een beetje hersteld van de bevalling?
2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 23 juli - Lisabeth - Job
2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 10 juli - Anni85 - Evan 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 23 juli - Lisabeth - Job
2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 8 juli - Kaaat - Kaatje 10 juli - Anni85 - Evan 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 23 juli - Lisabeth - Job Ze heet natuurlijk geen Kaatje, maar zo noem ik haar hier maar even Ukkie super lieve foto zeg.. Poemi ja ik weet dat ze er zelf meer uit krijgt, maar idd wat je zegt de stress over of ze wel genoeg krijgt en zoveel afvallen was voor mij wel de reden om over te gaan.. En ze heeft toch maar mooi 3 weken gehad denk ik dan..
Hey meiden lekker aan de klets zie ik. Hier ook gaan kolven ivm afvallen kleine en voelde me niet op me gemak met de borstvoeding. Nu zien we goed wat we geven. De kleine krijgt nu 80 ml voeding per keer. Om de drie uur een voeding overdag. 22:00 de laatste voeding en dan als hij niet eerder komt om 03:00 weer en dan om 7:00. Dit is nu twee nachten goed gegaan. Ik vroeg me af waar jullie je kindje overdag laten slapen. Had vandaag de vk langs voor de laatste keer en die vind dat de kleine slapen moet in ze ledikant. Nou ben ik het daar wel mee eens, maar nu al?? Hij slaapt nu beneden bij ons in zijn wagenbak.... Hoe voelen jullie je verder? Hier rustig aan aan het bijtanken en weer wat energie op doen....
Wat een heerlijkheid, onze zoon ligt eindelijk in de kinderwagen naast me! Voor degenen die niet hebben meegekregen wat er aan de hand was; Ik blijk draagster te zijn van de GBS bacterie wat mijn huisarts is vergeten te melden aan de vlos en gyn. Hierdoor heeft onze zoon deze bacterie ook gekregen en hiervan een hersenvliesontsteking opgelopen. Hij heeft dus twee weken antibiotica via het infuus gekregen en is letterlijk doodziek geweest. Qua voeding; hier terugloop van de bv door een fikse blaasontsteking dus ook kolven en kunstvoeding. Het valt me wel zwaar om beide te doen. Maar omdat hij zo ziek is geweest vind ik het toch wel belangrijk dat hij bv krijgt. We proberen om de drie uren te voeden, maar hebben nog niet echt een goed ritme. Vanmiddag kon J ook weer niet in slaap komen. Kwam waarschijnlijk doordat hij misselijk was, want hij heeft me toch een partij uitgespuugd. Doen die van jullie dat ook? Soms maak ik me er wel eens zorgen over. Dus in badje gedaan en nog een beetje bv en nu in de kinderwagen. Hij valt nu geloof ik iets in slaap... Hij is wel wat aan het mopperen in zijn slaap. Ik heb een keizersnede gehad en voel me erg goed. Heb er weinig last van gehad. Al zal ik dat misschien ook wel wat verdrongen hebben omdat mijn zoontje zo ziek was. Ik voel nu eigenlijk pas hoe moe ik ben. Verder merk ik dat het ziek zijn van ons zoontje me erg onzeker heeft gemaakt. Bij elk kuchje en zoals vanmiddag het (bijna) projectielbraken maak ik me zorgen. Ow en ik heb me toch zin in een sigaret! Poeh, wie weet hoe lang het duurt voordat het uit de moedermelk is? liefs
2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 8 juli - Kaaat - Kaatje 10 juli - Anni85 - Evan 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 21 juli- Jo1984- S.J. 23 juli - Lisabeth - Job
@Jo1984 Kan me goed voorstellen dat je wat onzeker bent geworden rondom de gezondheid van je zoontje. Het is allemaal niet meer zo vanzelfsprekend dat je kindje gezond is en je zoekt sneller ergens wat achter. Vervelend ook dat je bv wat is teruggelopen. Hopelijk is het snel weer op pijl. @Ingeping Niet teveel van die vk aantrekken zou ik zeggen. Als jij je kleintje overdag in de kinderwagen wilt laten slapen gewoon doen hoor! @Kaaat Daar heb je helemaal gelijk in. Het schijnt ook zo te zijn dat de allereerste melk (eerste dagen) het beste is voor je kleintje, en dat heeft ze toch maar mooi gehad! Ik was eigenlijk al vrij snel hersteld van de bevalling. Het is ook allemaal zo snel gegaan dat het al voorbij was voordat ik doorhad dat het echt begonnen was (vanaf 20.30 harde buiken om de 5 à 6 minuten, om 23.00 kwamen de echte (rug)weeën en hadden we pas door dat dit toch echt de bevalling was en om 00.10 is ze al geboren). Ik was een klein beetje ingescheurd, er waren maar 2 hechtingen nodig, dus ik voelde me de volgende dag al wel weer prima.
Hai Ingeping, bij mij slaapt ze ook nog gewoon in de wagenbak overdag en snachts bij ons in bed.. Ze is in de eerste week vaak benauwd gehad, ze heeft ook wat vruchtwater binnen gekregen en dat vond ik erg eng en kon dus echt niet slapen als ze in haar bedje lag, naast ons bed en nu ze naast ons ligt gaat het super.. Wil wel proberen haar volgende week, want dan is ze al 4 weken in haar eigen bedje te laten slapen en overdag op haar kamertje vanaf volgende week ook, heb deze week net een babyfoon aangeschaft.. Jo hier spuugt de kleine bijna niet, maar mijn kramverzorgster zei dat als het een beetje is is het geen probleem, maar als het eruit spuit is het niet goed en zou ik echt het cb of huisarts bellen hoor..
Jo mijn dochter had dat ook. Wel met bv. Spugen en daarna weer opnieuw eten. Zij had dan gewoon teveel op maar kreeg geen signaal vd maag zeg maar. Ik zou gewicht goed in de gaten houden. Als je twijfeld gewoon ha bellen. Maar wat word hier al veel gekletst. Moeilijk bijhouden al. Onze jongen ligt in de kinderwagen of in de box. Komt soms nog om de 2u voor bv dus blijf lopen anders. Hebben jullie ook zo'n last vd regeldagen, ma is hij 3wk en ik merk vandaag al dat ie meer huilt voor zijn voeding en vaker komt. Ik heb trouwens echt een knul soms slaapt hij alleen maar, igv honger even huilen eten en weer slapen dan gaan zijn ogen niet eens open hahaha Hopen dat ie snel wat meer wakker is is wel gezelliger.
2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 8 juli - Kaaat - Kaatje 10 juli - Anni85 - Evan 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 21 juli- Jo1984- S.J. 23 juli - Lisabeth - Job 30 juli - Erica82 - Noa Hendrika Michella Ik probeer mee te praten, hoop dat het me lukt. @ huilen: wij kijken het vaak eerst even aan. Onze dochter heeft veel last van krampjes. Vaak troost mijn man haar dan en als hij er niet is neem ik haar bij me. @ voeding: ik geef bv en de laatste krijgt ze vaak tussen 22-23 uur. Vanaf vandaag mag ze dan 5 uur later weer eentje, dus dat zal wel tussen 3-4 uur zijn en dan de eerste weer rond 7-8 uur. Overdag probeer ik het wel om de 3 uur te doen, maar mag van de kraamhulp daarin ook wel een half uur eerder/later doen als dat beter uitkomt. Zolang ik maar tussen 8 en 10 voedingen in 24 uur geef. T lukt me aardig goed om dat te doen. @ slapen: overdag leggen we haar wel in de box te slapen als we zelf in de woonkamer zijn. Is t erg druk in huis - gebeurt amper - dan lekker in de wieg die op onze slaapkamer staat. We wonen in een flatje, dus geen kinderwagenbak die we in de kamer hebben staan.
15 juni - Pindanootje - L.onne 2 juli - Yasmin84 - D. 5 juli - Carpediem - E.va 6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin 7 juli - Poemi - F.aylinn 8 juli - Kaaat - Kaatje 10 juli - Anni85 - Evan 12 juli - Ukkie89 - E.lise 20 juli - Ona - Lara 21 juli- Jo1984- S.J. 23 juli - Lisabeth - Job 30 juli - Erica82 - Noa Hendrika Michella heb onze meid ook even toegevoegd
Word inderdaad al een hoop gekletst hier. @ jo Wat erg zeg van jullie mannetje. Pfff wat zul jij een moeilijke en onzekere tijd gehad hebben zeg. Snap heel goed dat het je onzeker gemaakt heeft! En wat zul je gelukkig zijn dat hij nu heerlijk naast je ligt! @ voeding Elise krijgt meestal haar laatste voeding rond 11/12 uur en dan komt ze rond 3 en dan rond 7 weer. En ze krijgt flesvoeding nu bieden we 130cc aan maar meest van de tijd drinkt ze maar 100cc. @ poemi zit jij ook niet in onze fb club? @ slapen. Met het warme weer heb ik dr beneden in de box laten slapen of in de kinderwagen bak. Maar nu heb ik haar weer gewoon in dr wiegje liggen op onze slaapkamer. Wil wel dat ze daar gewoon blijft slapen daar ligt ze het rustigst. Maar volgens mij moet je ze gewoon laten slapen waar je zelf wilt, laat die kraamzorg maar lekker kletsen hoor! Volgens mij heb ik nu alles wel gehad.. Was even te veel om te onthouden haha