Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    tjee erica, had jij ook al niet langer een catheter na de bevalling? hebben ze daarna geen nacontrole gedaan?
    rust nu even lekker uit, een uitgeruste fitte mama doet het beter als een belabberde half zieke mama. kun je er dadelijk weer helemaal zijn voor je kleintje.

schandaling dat ik hier een langere tijd niet ben geweest maar het dagelijkse leven is weer begonnen en heb dus iets minder tijd om hier te zijn maar lees wel mee hoor.

er was er 1 die vroeg wanneer de pil weer veilig is, volgens mij is dat pas wanneer je weer voor de eerste keer ongesteld bent geworden. je weet nu niet wanneer je voor het eerst je eisprong hebt.
    @badderen: hier 3x per week, 2x gewoon in badje en 1x echt uitgebreid met haren wassen

2. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    erica: heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

poemi: ik wacht dan wel met sex tot de 1ste keer ongi ben geweest. vind het namelijk 10 x niets met condoom.

sinds gisteren overgestapt op 6x 120 voeding. ze is nu veel tevredener en slaapt 's nachts nu ook weer beter.

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Erica jeetje meis. Idd van die katheter had je dan ws die ontsteking.
    Hoe is het nu met je?

Sex, hier al 3 weken na de bevalling, nergens last van gehad.

Poemie fijn dat ze weer rustuig was, hoe ging je nacht?

Noel leuk die zak, hadden we toen voor Kim ook

labrador fijn dat het nu beter gaat met meer voeding, het leek me ook weinig.
    Eva zat al met 2 weken volgens mij op die hoeveelheid.

Hier gaat het helemaal super.
    Eva melde zich wel om 04.00 al, en toen tot 10.00 geslapen.
    Ze lacht veel, slaapt overdag ook goed, het is een ander kind.
    Ze krijgt cvanaf zaterdag al 5 flessen, 150 plus 5.

xx

4. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    wat fijn carpe dat ze het nu beter doet!

5. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

@Poemie nee, ik heb er echt van geleerd hoor haha:)

Moet even wat kwijt: WE GAAN VERHUIZEN!!!!:D:D Eindelijk!! We wonen nu in een 2 kamerwoning.. dus we hebben eigenlijk geen kamertje voor ons meisje. We hebben van de bijkeuken haar kamer gemaakt. Hartstikke leuk hoor maar wel super vochtig en in de winter ijskoud want het is niet geisoleerd.. Maar nu krijgen we een 5 kamerwoning! Ik ben zoooooooo blij.. nooit gedacht dat we zo snel een huisje zouden krijgen:)

6. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelliee Super dat je gaat verhuizen!!! fijn zeg, meer ruimte!!

carpediem heerlijk dat het zo goed gaat daar!! dubbel genietne he?

erica: mag je naar huis vandaag??

Hier al vanaf 4 weken na de bevalling weer sex, kan er echt weer van genieten! dus hier is het weer feest in bed whahaha, ohja wij gebruiken geen anticonceptie, mss een beetje dom.. maar gaan wel 'voor het zingen de kerk uit'.. mn vriend zn zaad is zodanig slecht dat we ICSI moesten en ja... wonderen bestaan en van 1 kan je zwanger worden maargoed, we gaan er niet vanuit dat er in zn voorvocht zwemmers zitten die het redden haha als zn gewone zaad dat al niet kan:p

Ik ga wel een spiraal nemen trouwens maar wil dit rond de 8 weken na de bevalling.. dus bel binnenkort even de HA.

Gister even langs het inloopspreekuur van het cb, E. is binnen 2 weken gegroeid van 3905 naar 4555! woow, de flesvoeding 5/6 keer 120+4 schepjes was helemaal goed voor haar gewicht. Al met al ben ik blij overgestapt de zijn naar fv, want ze is nu zo'n heerlijk rustig meisje! laat 4 uur tussen de voeding, slaapt snachts goed, lacht veel en is als ze wakker is ook gewoon rustig ipv jengelig.
    Moet nog wel 2/3 keer per dag kolven want mn borsten staan dan op knappen, haal er dan 100cc uit (kolf niet zo lang) dus ze krijgt nog wel een fles bv per dag anders vind ik dat zo zonde, ga het niet weggooien.. heb nu nog zo'n 500 in de koelkast.

7. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ pindanootje: er is inderdaad wel nacontrole geweest. Toen had ik amper nog urine in de blaas zitten. Op een evt. onsteking is toen niet gecontroleerd. Twee dagen later zat ik bij mijn huisarts omdat ik verhoging had en me niet fit voelde, controle voor blaasontsteking gehad maar daar kwam niets uit. M'n klachten trokken weg dus heb ik het niet nog een keer laten controleren. Ik moest na de bevalling een katheter hebben omdat de blaas door de ruggenprik niet meteen weer hersteld was. En nu blijkt dus dat hij wel werkt, maar nog niet helemaal teruggaat na het plassen. Er blijft steeds wat achter en als je daar niets aan doet, blijf je met de problemen zitten. T is een gedoe allemaal. Ik voel me verder prima, dus ik wil gewoon naar huis.

@ labrador: ik heb een heerlijke nacht gehad. Ik ging iets na half elf slapen en was erg diep verzonken. Ik werd tegen zes uur wakker om naar de wc te gaan en kon daarna nog even 1,5 uur pakken (wel balen dat je in het ziekenhuis altijd al voor achten gewekt wordt ;))

@ carpe: wat ik al zei: ik voel me goed en ik wil naar huis, maar helaas mag dat nog niet. Ik moet vanavond nog een keer zelf katheteriseren en dan morgenochtend nog en dan mag ik tegen het middaguur eindelijk naar huis!

@ kellie: gefeliciteerd! Wat zullen jullie straks een ruimte hebben :)

@ vlinder: nee, morgen pas :( T is niet anders. En morgen is ook de verjaardag van mijn vader, dus heb er een heel raar gevoel bij. Ook omdat in de kamer naast me iemand ligt die terminaal is, 57 jaar. Dat brengt de herinneringen meteen weer terug...

Gisteravond zijn mijn schoonouders gekomen om vandaag op Noa te passen. Het gaat echt supergoed met haar. Gisteravond had ze om een uur of tien de laatste fles gehad en tot half zes heeft ze geslapen :O Heb haar zonet nog eventjes gezien, dat was zo fijn. Even lekker knuffelen. En een flesje geven :) Ik heb nu een Dr. Brown fles en dat gaat echt stukken beter. Ze drinkt nog wel snel, maar heeft veel minder last na die tijd.

M'n schoonouders blijven komende nacht ook, dus mijn schoonvader komt me ophalen. En dan moeten we maar zien hoe we het met hulp doen voor de komende dagen... misschien dat ze dan nog een paar uurtjes willen blijven en voor vrijdag iemand regelen en dan in t weekend is mijn man er ook wel weer. En mijn moeder komt dan ook een dagje helpen.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Erica Fijn dat jij je weer goed voelt in ieder geval. Maar je moet toch nog tot morgen blijven dus? Das wel balen. Wel leuk dat je even met je meisje hebt kunnen knuffelen.

@Vlinder Ze is goed gegroeid dan de laatste weken. Lekker dat ze het zo goed doet op de fv. Geeft jou denk ik nu ook wel meer rust, al blijft het natuurlijk wel jammer om te stoppen met bv. En ik gaf F. ook de bv die ik kolfde bij het afbouwen, zonde om weg te gooien.

@Kelliee Wat goed zeg! Wanneer kunnen jullie verhuizen? Hopelijk voor de winter dan ;)

@Carpe Begint de voeding dan misschien nu eindelijk goed te werken ofzo? Voor jullie wel heel fijn natuurlijk. Hier werd F. om 03.30 gewoon weer wakker, om 04.30 de fles maar gegeven. Kan niet wachten totdat ze eindelijk ook een keer echt doorslaapt...

@Labrador Fijn dat ze het zo goed doet op grotere flessen. Zal ze het gewoon wel nodig hebben gehad. En ik zei tegen de huisarts dat ik dan ook wel zou wachten totdat ik ongesteld was geworden, maar zij adviseerde me om nu toch gewoon te beginnen met de pil omdat het best nog wel eventjes kan duren voordat je ongesteld wordt en tot die tijd moet je dan natuurlijk ook een condoom gebruiken. Ze is nu al 6,5 week en ben nog niet ongesteld geworden. Nu weet ik zeker dat het over 7 dagen veilig is. Stond trouwens ook in de bijsluiter van de pil, die heb ik ook even na zitten pluizen ;)

@Pindanootje Geloof best dat je niet veel tijd meer hebt nu het normale leven weer is begonnen. Zit je al wel helemaal in het ritme?

Sinds gisteren hebben wij een kitten erbij, zo leuk! D. is er helemaal gek op. Vanmorgen kwam ze ook kijken bij F. toen ze op de bank lag en ze deed echt heel voorzichtig.

Verder begint F. nu ook lekker te kletsen, heel grappig. Net lag ze ook in de box echt om aandacht te vragen met d'r schattige baby geluidjes :D

9. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Zo, weer even een momentje voor ZP :)
    Kleine is al 2 dagen onrustig, dus kwam niet echt toe aan dingen.

@erica: jeetje meid, wat een tegenvaller zeg!
    Het zit je ook niet mee hè? :(
    Kan me goed voorstellen dat je je kleine meisje mist, maar ze is in goede handen gelukkig!
    Rust goed uit, dan kan je straks weer volop genieten van Noa!
    Sterkte!

@kelliee: gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje! Wat ontzettend fijn!
    En wat een heerlijke foto van Valkyra :D

@noel: Aah wat een snoepie op die zitzak!
    Heerlijk tevreden mannetje :)

Hier nog geen sex gehad, mijn buik is nog best gevoelig na mijn keizersnede.
    Zodra mijn eerste menstruatie zich aandiend ga ik weer aan de pil, moet nog wel langs de huisarts voor een receptje.
    Volgende week nacontrole in het ziekenhuis, dus wacht dat eerst even af.

De borstvoeding gaat nog steeds heel goed, maar merk dat de kleine wat onrustig is de afgelopen dagen.
    Misschien toch door de krampjes... Ik ben gestopt met de infacol want dat leek alleen maar te verergeren de laatste dagen.
    Hoe bevalt bij jullie de cinababy? Weet niet meer wie het gebruikt?

Zijn jullie ook zo blij dat die erge warmte weg is? ;)

10. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Annie als je bv blijft geven, kan t goed zijn dat je bv weg blijft. Bijmijn dochter ben ik niet ongesteld geweest totdat ze alleen avond en ochtend bv kreeg.

Erica iig wel fijn vooruit zicht daar je morgen naar huis kunt.lekker bij je meisje, morgen toch en droevige dag.

kellie fijn! Hoop dat je snel over kunt.

sommige van jullie hebben al best snel sex gehad. Wij na goede 5 weken. Ik vloeide voor die tijd ook nog. Sinds 2 dagen niet en dan weer beetje. Fijn dat dat bij jullie zo snel weg was. Ik kan er ook nog niet volledig voor gaan omdat ik toch nog 8kg houden mijn gewicht zit en me er erg onzeker dit voel. Mijn lichaam oud toch veranderd. Zeker nu 2e oud merk ik dat t minder snel in model zit als vorige keer. Hebben jullie hier geen last van?

Hier slaapt alles dus ff ruimen en ok rustig aan richting bed.

11. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Een vroege goedemorgen! :)

Zie dat ik beetje de helft ben vergeten op te reageren haha. :)
    Dus dat doen we nu eventjes!

@vlinder: wat is E goed gegroeid zeg!
    En fijn ook voor jezelf dat ze nu voldaan is, toch ook prettiger gevoel dan een baby'tje wat alleen huilt of onrustig is!

@poemi: Wat leuk, een kitten erbij!
    Stiekem heb jij dus 2 beebjes :D
    Gaaf is het hè, dat ze nu meer gaan lachen en geluid maken?

@noel: daar heb je een goed punt, niet aan gedacht!
    Hmm, toch maar even overleggen wat wijsheid is...

Hier gister de laatste voeding om half twaalf, twaalf uur was de kleine vertrokken naar dromenland.
    En nu ben ik wakker en ligt hij nog te slapen! :$
    Wel trots dat hij het nachtritme weer heeft, schept hoop voor de toekomst haha.

Hey vlinder, jij ook wakker? :)

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik ben wel wakker.
    Meneertje is aan t eten, niet zo en lekkere nacht hier. Veel wakker.
    bedenk ik me dat mijn dochter gister met de cavias aan t spelen was en ze in t buiten hok heeft gedaan. Maar niet binnen! Het is zo koud zijn ze niet gewent.... Dus als casey zo klaar is ga ik maar even naar buiten... Sneu hoor.

13. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Oh dat is balen Noel!
    Hopelijk kan je zo nog even slapen...
    Ach, arme cavia's hihi.
    Ik denk dat het wel goed gaat met ze, het is vannacht niet heel koud geweest gelukkig.
    Succes nog even, ik ga proberen de kleine in slaap te krijgen.

14. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Poemi ahh schattig een kitten, wat voor kleur?En heeft ze nou is doorgeslapen?

Noel dat is balen van de cavias. maar denk ook idd dat het niet heel koud was.
    Ik zit ook met mijn gewicht, moet nog 7 kilo.
    Ik blijf al een maand hangen op dat gewicht, terwijl ik een dieet volg.
    Vind het ook vreselijk, en lijkt langer te duren na 2 e idd.
    Had al een topic geopend bij na de bevalling.

Anni fijn dat het nachtritme weer terug is zeg

Kellie wat super voor jullie zeg, lekker 5 kamers

Hier een super nacht, van 21.30 tot 06.10 sliep ze.
    Ga vandaag de kinderfysio bellen.
    Ze heeft een voorkeurshouding, net als Kim. Die moest bijna een helm.
    Overdag ligt ze al in een zijslaper op de andere kant, maar toch is hoofdje platter een beetje aan 1 kant.

xxx

15. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,
    Carpe ik zal je topic erna zoeken. Enik ben er nog uit gegaan. Zaten die 2 mutsen op de beneden verdieping op de grond ipv in binnen hok.

en wij moeten dunst naar osteopaat ook voor voorkeur houding.
    Hoop dat ie wat kan doen.

Ik kreeg gister 2x een lachtje, daarna ook niet meer dus e wachten ook weer geduldig af.

16. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Jeetje jullie kindjes slapen al door.... Die van ons echt nog niet. Komt om de 4 à 5 uur... (vannacht zelfs weer om de 3uur) Vertel me jullie geheim, want een iets langere nacht draaien klinkt me als muziek in de oren! :D

17. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hier ook een kindje die echt niet door slaapt, ook s,nachts om de 3 a 4 uur
    wil jullie geheim ook wel weten haha
    lijkt mij ook erg lekker op een paar uur achter elkaar te slapen. haha

vandaag echt een huil dagje. darmkrampjes
    en mw wil weer eten om de 2,5 uur
    ze weegt nu 5 kilo en krijgt 7 voedingen van 120cc
    misschien toch maar weer meer gaan geven???

Fijne dag allemaal

18. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Zijn jullie kindjes ook de hele avond wakker?
    Eva slaapt na 4 uur vaak niet echt meer, tot half 10.
    Denk wel is dat ze daardoor snachts doorslaapt, omdat ze erg moe is.
    Hoeveel slapen die van jullie eigenlijk gemiddeld? eva zon 16 uur van de 24 uur.

Sas 7 voedingen wat veel nog zeg. 7 x 120 plus 4 schepjes?Dan zit je al bijna op het maximale van 1 liter.
    Of giet je het af naar 120?

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    hey carpe, dit advies kregen wij van het cb
    120 is met 4 schepjes
    misschien toch meer 1x proberen te geven en dan minder flesjes, heb alleen geen idee of ze dat red omdat ze in slaap valt onder de fles

Ow mw huilt weer, ga er maar weer heen

20. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    sas: volgens mij mag je dan al meer geven hoor, met 4,5 kg mag ik 6x 120 geven, maar ik zou dan iets meer geven en dan 5/6 voedingen proberen te halen. anders even het cb vragen!

anni: haha ja ik was ook wakker rond die tijd! om 5 uur werd E. wakker voor de voeding, hoelaat werd het uiteindelijk daar?

noel: hahaha slim, gelukkig goed afgelopen met de cavia's!

jo: geen idee wat het geheim is haha, eesrt hier ook om de 2/3 uur snachts maar ineens werd het later...

Hier meestal van 10/11 tot 5.. vind het heerlijke nachten hoor want ze slaapt daarna door tot half 9/9 uur.

Ze ligt nu weer in bed, doe haar smiddags nu in haar eigen bedje, dit gaat nu eindelijk goed.. dit om haar vast te laten wennen daar. Snachts slaapt ze nog wel bij ons in het wiegje, ik kan haar snachts nog niet in haar eigen bed laten slapen:$ haha

hier gaan de flessen van 120+4 scheppen goed, wel 6x per dag want gister zat ze op 5 flessen en had de laatste fles niet genoeg aan 120 dus nog 30 bij gemaakt. Dus 6 flessen doet ze het goed op, en dat mag ze ook hebben bij haar gewicht

Deel Deze Pagina