Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en carpediem,

hier slaapt ze van 10/11 tot 5, dan tot half 9/9 uur.. dan blijft ze wakker en maar een paar kleine dutjes... tot de fles van 1 uur, ik knuffel dan, doe haar in bad/was haar, leg haar in de box om te 'spelen' en na de fles van 1 uur leg ik haar in bed en dan slaapt ze ook, of we zijn weg en dan is ze meer aan het slapen dan wakker, dan krijgt ze tegen 5/6 uur de fles en daarna blijft ze ook merendeels wakker tot de laatste fles.. dus hier ook meer wakker tegenwoordig!

Hier dus ook gemiddeld zo'n 16 van de 24 uur aan het slapen met de dutjes niet meegerekend

2. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb even gegoogled en lees net dat een baby van 1-2 maand zo'n 15-16 uur gemiddeld slaapt op een dag, dus we hebben gemiddelde baby's whaha

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Vlinder ja idd gemiddeld, ik had het ook al is opgezocht.
    ben ook opzich wel blij dat ze savonds lang wakker is, dan denk ik altijd we krijgen een goede nacht haha

Sas lastig met die flessen, als je 6 grotere flessen doet is het ook aardig wat, wat ze krijgt. maar misschien dan langer tevreden.
    Wij zaten al snel op 6 x 120 plus 4, dacht met 3 weken.
    Dat was tot 6 weken, en nu 5 x 150 plus 5, en eva zal nu wel 5 kilo zijn.

4. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hier is kleine man de ochtends wakker tot uur of 12 v.a 9/9:30 en dan idd de sinds vaak tot laatste voeding.
    Verder kan ik helaas niet meepraten over fv.

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Anni Wij gebruiken cinababy, denk dat het wel iets helpt. Wat was je trouwens al vroeg zeg! En dan niet eens van de kleine.

@Noel Hier ook nog steeds zo'n 7 kilo over van de zwangerschap, maar staat de sex gelukkig niet echt in de weg. Ik ben allang blij dat die buik niet meer in de weg zit ;) Balen van de slechte nacht. Hopelijk helpt de osteopaat, wel vervelend als ze een voorkeurshouding hebben.

@Carpe Weer zo'n goede nacht gehad, lekker hoor! Hier slaapt ze 's avonds juist erg goed, na de fles van 18.00/18.30. Dan moeten we d'r echt wakker maken voor de laatse fles, maar daarna wordt ze standaard ook rond 03.00 wakker.. Jij hebt dus ook problemen met die laatste kilo's, ga zo ook eens je topic opzoeken. Je kunt er maar beter op tijd bij zijn met die voorkeurshouding, zo'n helmpje is echt rot... Kitten is trouwens zwart met wit, zal zo even een foto plaatsen :D.

@Sas27 Vervelend dat ze weer zo'n last van d'r buikje heeft. En ze drinkt wel veel hoor. Hier krijgt ze 6 flessen van 120+4 en ze woog vorige week 4,5 kilo.

@Vlinder Als ze tussen een fles wakker is, wat doe je dan met haar? Ligt ze dan gewoon rustig in de box of moet je d'r bezig houden? Ik vind het maar lastig als ze niet wilt gaan slapen, en ze heeft nu weer van die dagen dus...

F. is weer best onrustig de laatste 2 dagen. Dat het dinsdag zo goed ging was dus weer éénmalig helaas. Weet ook niet zo goed wat ik met haar moet doen als ze wakker is. Ik heb ook nog wel wat in huis te doen en vind een draagdoek nu wel een beetje warm... Ze is best wel een tijdje gezellig maar op den duur gaat ze toch huilen omdat ze honger heeft en dan krijgt ze de fles maar als er minimaal 3 uur voorbij is sinds de laatste fles.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dit is ons nieuwste aanwinst. Ze is van 28 juni, dus ze scheelt net 1,5 week met F. Ze zoekt F. best wel veel op als ze in de box ligt, wel heel lief. Maar we moeten het wel goed in de gaten houden want als F. met d'r armpjes en beentje gaat liggen zwaaien is dat wel erg verleidelijk :)

Bijgevoegde bestanden:

7. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Hoiiiii ook ik ben nog af en toe hier!
    Poemi ik vind jou vraag aan mede-vlinder een hele goede...wat do e met je kindje as t wakker is...
    Hier ook 1 die zichzelf ff kan vermaken, aar meestal moet ik dr entertainen en dan ist ff maar daarna ist toch huilen geblazen...
    Heb zo ook t gevoel dak nergens aantoe kom...
    Vind t best lastig.

8. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Ohja en sex...ik mis het zooooo erg!!! Al vanaf de dag na de bevalling heb ik er al zin in hahaha,maar nog steeds heb ik een heeeeeel klein beetje dat ik vloei...ofja vloei ti's meer bruinig dan rood maar toch vind dat niet zo fris...
    Hoop wel dat dat snel weg is:(

9. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poemi: ik moet haar vaak ook wel vermaken, maar ze redt zichzelf soms ook wel even een tijdje in de box, of in de wipper(wel met trilstand aan haha) maar dan is het huilen en wil ze aandacht, dus dan is het knufelen en bij mama liggen. Van liedjes zingen en muziek word ze ook rustig dus doe dan muziek ofzo aan.. maar soms ook het gevoel nergens aan toe te komen hoor

@vlinder.. zie hierboven haha;) ik heb dat gevoel ook wel, vooral savonds! dan ligt ze bij me want dan wil ze niet in de box vaak.. gelukkig vermaakt papa zich dan met de kleine en heb ik even tijd voor wat anders!

10. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooo en wat een schattig poesje!!! onze katten mogen niet in de box, oudste is 18 wil alleen maar slapen in de box en die jongste van 1 die wil spelen in de box haha, dus ja die armpjes en beentjes zijn dan ook verleidelijk.. dus ik laat haar niet alleen in de woonkamer als de katten daar zijn.. soms wrel lastig hoor!

11. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    ahh poemi wat een schatjes zeg

Eva vermaakt zichzelf ook niet echt, hoogstens soms 10 min.
    Vindt het ook wel eens moelijk dat mijn man en ik weinig tijd samen hebben.
    Kim is tot half 8 op, en eva tot we naar bed gaan eigenlijk.

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Carpe Dat is inderdaad erg lastig. Bij ons slaapt ze 's avonds juist goed en als D. dan om half 8 op bed ligt hebben wij tijd voor elkaar, als manlief niet moet werken tenminste. Hebben jullie in het weekend wel af en toe tijd voor elkaar, of zit je telkens met 1 of beide kids?

@Vlinder13 Bij mij heeft het ook wel een week of 5 geduurd voordat ik helemaal van het vloeien af was. Voor mijn gevoel kwam er maar geen einde aan!

@Vlinder21 Hier mogen ze ook niet in de box hoor, maar vond het wel even een leuk foto momentje ;) Wij hebben de kitten ook nog maar sinds dinsdag maar merk nu ook wel dat je niet meer even snel naar boven kunt gaan ofzo. Die oudste was nooit een probleem, maar zo'n speels katje is een stuk lastiger.

Maar jullie zijn dus ook wel druk als de kleine wakker is. Vind het altijd wel lastig met de fles dan. Ze zit nu nog op 6 flessen, dus als er dan af en toe maar 3 uur tussen zit is het geen probleem, maar uiteindelijk moet er toch wel 4/5 uur tussen komen en zie dat zo echt nog niet gebeuren. Nu geef ik d'r dan na 3 uur maar een fles, dan is ze daarna wel weer een tijdje zoet en als het even mee zit gaat ze daarna slapen en zit er misschien wel 4 uur tussen. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Houden jullie wel gewoon 4 uur aan, ook al zijn ze al even wakker, of geven jullie de fles ook wel eens eerder?

13. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Wat zie ik een lief poesje voorbij komen!

Oke, correctie op wat ik heb: de internist zei dinsdag nierbekkenontsteking, maar t blijkt toch 'maar' een urineweginfectie (erge blaasontsteking?) te zijn, aldus mijn ontslagbrief.

Ik moet nog vier dagen (plus vanavond) antibiotica slikken en 14 dagen 2x per dag mezelf katheteriseren vanwege mijn 'retentieblaas' Pas als er een paar dagen achter elkaar minder dan 100 ml achterblijft in de blaas mag ik stoppen. Is dat na 14 dagen niet zo, moet ik naar de uroloog. Brrrr...

Ik ben gelukkig weer thuis, bij m'n man, m'n katten en vooral bij de kleine meid. Wel erg moe, dus dat gaat nog een klus worden de komende dagen met het reilen en zeilen van het huishouden en de baby.

14. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hier kan casey zich ook niet zo zelf vermaken 5min ofzo. Maar ze zijn ook nog zo klein hè. Komt allemaal wel. Gaat zo snel straks met 3mnd alswe gaan werken aan zijn t al andere kinderen. Zag dat bij mijn dochter ook.

Ik zat er vorige week en dag best doorheen. Ik kreeg ook niks gedaan. Was voor me gevoel alleen an t voeden enzo. Ik had t gevoel de oudste te kort te doen. Maar ja dat komt wel. Ik moet t gewoon naast me verlegen. Straks hebben ze meer en vast ritme.

15. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Jezus wat lullen jullie veel!:D Ik heb niet alles gelezen hoor.. Maar Valkyra kan zichzelf heel goed bezighouden, en als ze opeens begint te huilen stop ik die speen erin en ze is weer stil:) Ze slaapt elke nacht 8 uur achter elkaar, maakt niet uit hoe laat ik haar in bed doe! Overdag slaapt ze bijna niet dus ik denk dat dat het is:) Leuke foto Poemie! Wij hebben een hond en die laat ik niet zo dichtbij hoor haha! Af en toe krijgt ze wel een lik van m dat is wel lief:D

16. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    noel hoe oud is jullie oudste nu? Ik vind het ook soms moelijk hoor. Maar gaat elke dag beter, kom meer in een ritme.

Voeding, hier redelijk vaste tijden als ze doorslaapt:

06.00 10.00 14.00 18.00 21.30

Zit nu al een week op5 flessen eigenlijk. Soms meld ze zich wel iets eerder, om 13.30 bijv, dan geef ik hem gewoon.
    Dan komt ze daarna weer is later.
    Met Kim moesten we altijd rekken omdat ze teveel wilde drinken, echt lastig is dat.

17. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wij hebben ook een redelijk ritme nu. Hij krijgt de fles zo ongeveer om 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 uur. En dan 's nachts nog een klein flesje van 65cc. Hij is verkouden nu, aangestoken door zijn broer. Zo zielig, hij drinkt zijn flessen er ook slecht van.

18. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    de richtlijn is 150ml per kg...dus dat is 750 ml per dag...jou dochter krijgt dus best veel...en daar kan ze ook krampjes van krijgen. Slokt ze alles op? of moet je het laatste beetje er echt inproppen? Wat je ook kan doen is iets meer water erbij doen, 10 cc meer water, wel t zelfde aantal schepjes als je nu doet.
    daarbij hebben alle kindjes (ook die fv krijgen toch?) regeldagen rond de 6 weken...dus zou dat het kunnen zijn?

ik wil me dolgraag bij jullie aansluiten! Ik ben 34 en onze dochter M. is 27-7 geboren. Morgen is ze 4 weekjes oud. Ze heeft 2 oudere broers, eentje van 5 die al naar school gaat en eentje van 3 die nog gezellig thuis is. Voor mij deze week veel wennen, gezien ik mijn oudste op tijd op school moet hebben. Voor t gemak laat ik hem overblijven deze week en volgende week...eerst maar eens kijken hoe het gaat dat heen en weer lopen en de voedingen. Er moet gewoon geen voeding vallen tussen 11:45 en 13:20 want anders is het thuis broodje eten voor mij geen doen...Ik geef BV en een voeding duurt al snel 40-45 minuten...helaas...

Ook ik heb te maken met een kleine meid die niet zo al te best slaapt. Zelf in slaap vallen lukt zowiezo al niet....'s nachts blijft ze bij mij liggen totdat ze slaapt, dan leg ik haar weg...Gelukkig slaap ik dan zelf ook wel dus het is vol te houden...maar ze moet natuurlijk het zelf gaan doen natuurlijk.
    Gisteren heeft ze geslapen van 10:00 tot 13:15 en van 14:45 tot 17:30...echt heerlijk...Maar vandaag heeft ze niet geslapen na 13:15...pas tegen 18:00 u heeft ze de slaap kunnen vatten (natuurlijk toen ze lekker over de schouder van mijn man heen hing).
    We laten haar slapen in de kinderwagenbak...als ze slaapt dan slaapt ze ook goed en wordt ze niet zo snel wakker...maar voordat ze slaapt is vaak wel een gedoe (= wiegen / lopen / etc).

Slapen jullie kindjes al zelf in? KUnnen jullie ze wakker wegleggen?
    en hoe gaat dat 's nachts?

Ze krijgt 6 voedingen, heel soms 7...
    Ze was bij de geboorte 3900 gram, inmiddels al 4,5 kg.
    De ene nacht komt ze 1x en laat ze er 2x 5,5uur tussen zitten...Een andere nacht komt ze weer 2x en wordt ze ook nog eens erg vroeg wakker. Geen ritme dus.
    De eerste voeding wil ik wel altijd rond 07:00 u geven, dit ivm schooltijden van mijn zoon. Maar tot heden pikt ze dit niet echt, hoewel ze wel zelf wakker wordt rond dat tijdstip...Op t schoollplein brult ze het uit en thuis krijg ik haar niet eerder stil dan rond 09:00 u maar weer te voeden..daarna valt ze in een diepe slaap.

Jullie zien, 3e kindje maar ook ik zit nog met onzekerheden en vele vragen over ritmes....ze sturen zichzelf maar wat is dat lastig voor ons...of niet? hahaha...
    Daarnaast vond ik vandaag een zware dag...zowiezo rond 15:00 u stort ik in, ben ik erg moe en toen moest ik mijn zoon nog ophalen en bleef ze maar huilen en wilde ze niet slapen en mijn man moest ook nog een uur overwerken en kwam pas laat thuis...pff...moet echt weer opladen hoor...ik kom nog nergens met haar..ik zit vrnl thuis. Als mijn man thuis is ga ik vaak effe snel naar de stad in mijn eentje. Ondernemen jullie al veel met jullie kleintjes?

19. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    zie je al verbetering door vol te houden? wij hebben t zelfde probleem nl maar heb de energie er nog niet voor om het haar af te wennen

20. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    kellie: wat heerlijk dat ze zo goed slaapt.

Petra: Welkom hier.
    Ik hou het een half uur vol om haar in te laten slapen. Daarna zet ze het op een brullen en dan halen we haar eruit. Ze wordt anders helemaal overstuur. Dus nee, het lukt nog niet echt.

Vandaag voor het eerst naar de stad geweest met haar en mijn moeder. Ze heeft de hele tijd geslapen en heeft het super gedaan.

Deel Deze Pagina