@petra2278 wij zijn al vrij snel beginnen met hem wakker op bed te leggen, 's avonds na zijn fles van ong. zeven uur blijft ie nog een uurtje beneden bij ons kroelen en spelen en dan naar bed. De eerste avonden moesten we wel tien keer naar boven voor een aai, speentje enzo en dan was ie wel stil. En na een weekje ging het al goed, hij kan goed zelf in slaap vallen. Ik moet wel zeggen dat mijn man hier de rechte rug voor had hoor, ik stond m nog wel eens stiekem in slaap te wiegen
@Erica Fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk is over 2 weken alles weer goed met je blaas. @Carpe Mooi ritme heb je zo al zeg! @Lisabeth Ahh... Wat sneu, hopelijk is hij snel weer opgeknapt. @Petra Welkom! Elk kindje is toch weer anders dus denk dat je altijd wel weer even aan het zoeken bent. Hopelijk hebben jullie snel een ritme, al lijkt het me een stuk lastiger als je een kindje hebt dat al naar school gaat. Ik loop al te klooien als ik D. een keer naar de crèche moet brengen, en daar zitten niet eens vaste tijden aan... Ik neem F. al regelmatig mee de stad in, we zijn naar Blijdorp geweest en we zijn vorige week ook al een hele dag naar Zeeland geweest (+/- 1 uur rijden). We gaan sowieso elke dag wel even naar buiten. F. gaat ook sinds dat ze 2 weken is ofzo al wakker d'r bed in en dat gaat ook goed, maar ook dat is denk ik bij elk kindje anders. Ons zoontje sliep de eerste 10 weken alleen maar als je met de kinderwagen wiebelde... Pff... ik zei net nog dat ze 's avonds altijd zo goed sliep. Nou, ze heeft net vanaf 19.45 tot 21.45 boven op me gelegen, anders wilde ze echt niet slapen. Manlief heeft d'r nu net de fles gegeven en dan hopen dat ze zo wel lekker gaat slapen. We hebben voor het eerst een flesje van 165 cc gegeven, kijken hoe ze het daar op doet.
Carpe mijn dochter is 3,5 en ze kan zit prima vermaken. Ik merk niks aan haar, met me eigen gevoel denk ik. Zij werk graag 'praten' met de barbies en elke keer als ik zit te voeden komt ze hoe ha ha dan zegt ze dood leuk, je bent nu toch niks aan t doen kunne best praten... Ja dus dat doen we maar dan. Dus daar vind ze wel leuk journaal doen we dat niet 5x per dag zeg maar. Maar ritme komt idd. Iedereen en goede nacht gewenst.
Wij zijn al 2,5u bezig deze nacht,uur voeden em nu wil en kan ze niet slapen...gek en moedeloos wordt ik ervan..hebben we haar verwend?
Petra hier was mt om 1u klaar wakker. Hij heeft en had in t begin zijn dag en nacht ritme omgedraait. Ach wie weet gaat t morgen beter. Hier ligt kleine nu ook lekker bij mij te drinken en is vann zo onrustig... Ben er al zo vaak bij gewest dat ie lekker blijft liggen dan heb ik paar uurtjes. Ze zeggen tot 6mnd kun je ze niet verwennen en denk met 4weken al helemaal niet. Succes nog daar.
petra pff pittig. Welkom hier. Sas Kim leek toen ook veel honger te hebben idd, maar die had ook extreme krampen, en wilde daardoor veel drinken. Hoe ging het vannacht? Noel hoe ging je nacht verder? Labrador heerlijk de stad in geweest zeg, fijn he als dat goed gaat. In slaap komen, hier de puckababy, en niks aan de hand. Goed op letten als ze gapen, bij de 1e gaap in bed leggen. Dat werkt prima hier. Durf het haast niet te zeggen maar hier weer een super nacht. Van 21.30 tot 06.00 weer. Ze lijkt wel in een aardig ritme. We lopen er alleen de hele avond mee, maar ja beter dat dan de nacht. Ze huilt dan niet echt, maar wil niet in de wieg slapen. Zakt steeds in slaap op je arm, en dan weer wakker. Om 14.00 komt de fysio vandaag, ben benieuwd wat ze zegt van de afplatting. Volgens mij is het minimaal, ik hoop het. xx
Wow...en huilde hij dan of was t mopperen. Dochterlief begint nl echt te brullen in ledikant of wagenbak...speen pakt ze niet meer, vorife week nog wel..wat zouden julllie doen? Haar t zelf leren en dus volhouden? Of nog paar weekjes wachten en aankijken of ze t zelf oppakt?
petra kan je haar niet inbakeren? Dat geeft vaak een veilig gevoel. Eva slaapt ook niet zonder puckababy in haar wieg
Nee hij huilde niet echt door, meer zeuren. En speentje pakt ie steeds beter dus dat helpt dan ook. Ik zou het een paar avonden proberen, wel ernaar toe, een aai maar niet uit bed halen. Dan weet ze toch dat je er bent. Maar ik heb vanaf hier makkelijk praten natuurlijk. Succes!
Petra: Ik zou nog even doorzetten, je moet het ook wel de tijd geven. Ik ben nu ook bezig om L op bed te krijgen en ben nu 5 keer naar boven gelopen, speentje erin, even een aai over haar arm een kus en ik ga weer. Ze is nu nog niet in slaap, ik hoor haar wat kreunen. ben benieuwd wie de strijd bij ons gaat winnen . Noel: Hopelijk gaat aankomende nacht beter. Hier wilde onze dame vannacht na haar voeding niet meer slapen, ik heb 1.5 uur met haar op gezeten. Mijn ogen vielen zo nu en dan dicht maar die van haar niet.
joehoe...ik heb gewonnen haha. Ze is na 1 uur eindelijk zelf in slaap gevallen. Ben best wel trots op mezelf en Lotte.
labrador wat goed!! hier ligt er ook een boven nu te pruttelen ben benieuwd wanneer ze is slaap valt en of ze gaat slapen @carpe wat een heerlijke nachten hebben jullie, fijn dat ze een ritme heeft nu! hier vanacht we goed gegaan ze heeft voor het eerst 5,3 geslapen vanacht achter elkaar. wel was ze tussen door even wakker en aan het pruttelen maar heb der laten liggen en ze is weer in slaap gevallen hopelijk gebeurd dit nu vaker Hoe is het vanmiddag gegaan?
@Labrador Wat goed! Wel minder dat ze vannacht niet wilde slapen.. @Petra Pittig nachtje geweest zo te lezen. Verwend zal ze nog niet zijn. Dat duurt nog wel een tijdje en dat merk je ook echt wel aan ze. Ons zoontje sliep 's nachts gelukkig wel in z'n bed, maar overdag niet. Wij zijn hem pas gaan laten huilen een week voordat hij naar de crèche moest, dus met 10 weken. We wilde hem wel de tijd geven om te kijken of het vanzelf beter zou gaan. Toen hij naar de crèche ging moest hij natuurlijk wel in een bedje kunnen slapen. Het was even een paar dagen doorzetten, maar uiteindelijk ging het wel beter. Luister vooral naar je eigen gevoel. En als je het zo niet trekt dat zul je het wel moeten aanpakken, hoe sneu het ook is om een kindje even te laten huilen. @Carpe Heerlijk toch, zulke nachten? En succes met de fysio zo. F. heeft het wel aardig gedaan op de fles van 165cc vannacht. Om 21.45 kreeg ze de fles en ze werd om 04.30 pas wakker. Normaal kreeg ze de fles rond 22.30 en dan begon ze rond 03.00 alweer wakker te worden en moest ik echt rekken tot 04.00/04.30. Hopelijk is het niet éénmalig.. Ik merk wel dat F. na de fles 's nachts echt heel onrustig slaapt. Ze ligt dan maar te kreunen en te doen, waardoor ik zelf ook niet meer echt slaap omdat ik heel de tijd lig te wachten totdat ze gaat huilen en of ze weer een speen wilt. Volgens mij slaapt ze wel gewoon, want ze gaat dus niet huilen, maar ik zit er wel op te wachten. Hebben meer kindjes zoiets? Zit er nu aan te denken om d'r na die fles dan maar op haar eigen kamer te leggen, dan hebben wij er tenminste geen last van..
@poemi: hier na de fles ook gekreun en geluid terwijl ze inderdaad lijkt te slapen.. ik lig er dan wel ff wakker van ja maar kan het nog niet om haar op haar eigen kamer te laten slapen stom he, en ook valt ze niet in slaap in het donker dus laat ik een lampje aan.. vriendlief slaapt gelukkig goed door haha Hier was het vannacht half 5 en daarna heeft het een half uur geduurd voordat ze in slaap viel, aan 120 had ze vannacht ook niet genoeg dus nog 30 bij gemaakt. Nu ligt ze lekker in bed en is telkens wel eventjes wakker maar ach Ohja, wij doen het ook zo, wakker leggen in bed, dan telkens speentje erin, aai over het hoofdje en niets zeggen.. dit een paar keer en dan slaapt ze wel. Nu steeds vaker dat ze wel gewoon in slaap valt, en savonds valt ze meteen in slaap na de laatste fles.
poemi dan heeft ze lekker geslapen vanacht, wat knap! dat gekreun is hier idd ook, ik lig er dan ook wakker van en kijk de hele tijd naar haar of het nog goed gaat. manlief slaapt gewoon. knap dat je haar al op haar eigen kamertje kan leggen, wel beter voor he eigen nachtrust! ik zou het nog niet kunnen @vlinder 4:30 mooie tijd, hoe laat heeft ze daar voor de fles gehad? Nee N.ienke is vandaag 6 weken en mijn banner geeft wat anders aan, heb hem ook al opnieuwd in gevuld, maar dit blijft hij aan geven haha
Bij ons blijft ze zo kreunen totdat ze weer wakker wordt, dus vanaf 04.30 kunnen wij bijna niet meer slapen. Stomme is ook dat ze dit dus alleen na de nachtfles doet. 's avonds ook wel eens, maar dat is maar 15 minuten ofzo. Ik wil haar dan ook alleen na de nachtfles op haar eigen kamertje leggen, of tenminste een keer proberen. Daarvoor mag ze wel gewoon lekker in d'r bedje naast me slapen. Vind ik ook wel makkelijk voor het rekken eventueel @Vlinder21 Krijgt ze overdag ook al flessen van 150+5? Of gewoon 120+4 en maak je eventueel wat extra aan? @Sas Denk dat je dezelfde banner als mij hebt, die geeft het aantal maanden, weken en dagen aan, waarbij hij dus zoals bij jou vanaf de 20e opnieuw gaat tellen met weken en dagen. En dan dus elke keer een maand erbij.
@sas: gisteravond was 11 uur de laatste fles, dus netjes! normaal is het rond de 5 uur dus nu half uurtjes eerder haha, ja hier ook de banner die telt vanaf de 11e.. want ze is woesndags steeds weer een weekje ouder en deze telt nu anders en dus vanaf de 11e! @poemi: normaal zeggen ze dat kreunen ook pijn kan betekenen, E. heeft dit de eerste dagen heel erg gehad ivm hoofdpijn van de bevalling.. maar nu geen idee waarom ze zo kreunt.. doet dit regelmatig na de fles als ze moet slapen.. mss haar darmpjes ofzo die toch wat gevoelig zijn.. of gewoon gewenning van haar hahah geen idee! Nee ze krijgt gewoon standaart een fles van 120+4, dit gaat ook goed alleen vannacht had ze nog honger blijkbaar haha.. normaal snachts ook gewoon 120+4! heb dus vannacht gewoon 30+1 extra gemaakt..