Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    @poemie: geweldig die foto met jullie nieuwe aanwinst, onze kat is vorig jaar doodgereden maar ik zou zo weer een nieuwe willen (wil mijn man niet..helaas)

@Erica: geweldig weer thuis. nu hopen dat het goed gaat en je niet meer terug hoeft.

@petra: welkom hier, en ik snap je wel, heb zelf 4 kindjes en zelf ook wel eens met vragen zitten

ik ga denk ik maar even klagen: we hebben het officieel opgezocht... onze meid is een huilbaby en dat valt me heel zwaar.
    ze huilt al vanaf dat ze een week of 2 is soms wel uren aan 1 stuk. eerst dachten we vanalles (krampjes,inbakeren, toch weer andere spul voor krampjes, andere inbakerdoek, laten huilen, meteen eruit halen) maar niks blijkt te helpen.
    al weer 2 dagen komt ze om de 2,5-3 uur en soms zelfs om de 1,5 uur.
    ik geef BV en gisteren uit frustratie een fles geprobeert maar madam had toen alles eruit gespuugt, ook dat hielp dus niet
    soms zit ik er ook echt doorheen, mijn man werkt hele dagen (van soms 4.30 uur tot 18.00 uur) zit dan maar eens met de hele dag met een huilbaby en dan ook nog met 3 andere kinderen die aandacht willen.
    soms weet ik het ook even niet meer maar ik probeer me maar voor te houden dat het over een maand of 2-3 als het goed is over is...
    ik kan me in ieder geval nu goed voorstellen dat er mensen zijn die uit frustratie hun kind dood schudden, als je niet zo sterk in je schoenen staat dan kun je er zelf aan onder door gaan...
    en ach.. we genieten dan ook maar van de hele kleine dingen zoals dat ene lachje (lees grimas...perongeluk) die ze vanmorgen gaf...

misschien nog iemand tips???

2. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

wow dat is balen! ik zou dan ook echt niet weten wat ik zou moeten doen, heb ik nu al als ze af en toe huilt en ze is niet eens een huilbaby! Sterkte, meer kan ik niet voor je doen:(

Hier gaat het goed. Oke, ze was om 6 uur klaarwakker.. maar had wel vanaf 23 uur geslapen:)

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Pindanootje Zoek hulp zou ik zeggen. Ik weet precies hoe je je voelt. Ons zoontje huilde ook erg veel en was erg slecht te troosten. Ik heb toen zelfs 's nachts een keer m'n man op z'n werk gebeld dat ik het echt niet meer trok en dat hij naar huis moest komen omdat ik echt bang was ons zoontje wat aan te doen :( Heel erg, ik weet het, maar trek aan de bel voor het te laat is. Na dat incident heb ik de volgende dag de kinderfysio gebeld en zij heeft ons goed geholpen. Niet dat hij gelijk veel minder huilde, maar doordat ze wekelijks langs kwam, naar ons luisterde en samen nieuwe mogelijkheden uit probeerde kon ik wel beter met het huilen omgaan. Ik had niet meer het gevoel er alleen voor te staan en voelde me niet meer zo machteloos. Goed dat je nog van de kleine dingen geniet, en veel sterkte verder.

4. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Kan dat met die banner r niet mee te maken hebben dat ie een maand regend en geen werken? Mnd heeft natuurlijk 4,5wk ofzo...
    Dat dacht ik tenminste

5. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pindanootje, sterkte ermee..gelukkig kan je genieten van de kleine dingen maar het huilen overheerst het dan helaas. :(

6. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    poemie hier ook veel gekreun na fles smorgens... geen idee waarom. steeds denk ik ja hij is wakker en dan kijk ik is het weer ff stil en begint dan weer.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @pindanootje: erg heftig en dan nog 3rondlopen..respect. Is de baby wel te troosten of zelfs dat niet? daar is mijn niet zelf slapende meisje niets bij. Ik zal wel hulp zoeken,zaken latem uitsluiten:allergie,kiss,reflux. Niet alleen t accepteren, ook n mogelijke oorzAak uitsluiten

Wat knap v lotte...ben jalours.

Anderen:wat slapem sommige al goed, lekker zeg

Hierheeft ze tot 3u vanmiddag goed geslapen. De voeding toen bracht erg veel krampen of t was pijn van spruw. Ik vind t wel gek dat ze krampen heeft tijdens voeding, vaak zie je dat toch pas na 1u na de voeding?
    Bij de 1e gaap weer in wagen gelegd maar helaas...t is er niet gelukt.ze was toen wel krampvrij hoor

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hai Dames,

Ik spring er hier weer in goed.. Schoonfamilie is weer weg en komt meer rust hier..:)

Gister naar het cb geweest voor de eerste prikjes zo zielig..:( En ze woog al 4330, groeit goed nu..

Hier slaapt ze overdag nog niet in haar bedje, maar vaak op een kussen op de bank of in de wagen, ook omdat ik wel vaak met haar wandel en ze dan slaapt, maar ik wil volgende week er wel mee beginnen om haar boven te leggen.. Hebben jullie beebs dat ook al echt een slaapritme.? Want hier slaapt ze echt elke dag andere tijden..

Pindanootje wat onwijs erg zeg, zwaar hoor.. Wat Poemi zeg zoek hulp idd.. Mijn nichtje was ook echt een huilbaby en mijn zus was bijna dagelijks bij mijn moeder omdat ze het ook echt niet aan kon en niet alleen met de beeb wilde zijn..

Ik ga het vanaf nu echt proberen bij te houden dames..

9. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @pindanootje probeer idd of je hulp kan krijgen! blijf genieten van de kleine dingen!
    veel sterkte

@Kelliee wat een lekkere nacht hebben jullie gehad, ben wel een tikkie jaloers ;)

oww zit ik hier vanmiddag te zeggen dat N.ienke 6 weken is en dat mijn banner niet klopt.
    Maar Nienke is vandaag 5 weken haha wat erg he gewoon 1 week ouder gemaakt ;)
    laten we het maar houden op zwangerschapswarrigheid haha

10. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Kaat hier wel een slaapritme op dit moment

van 21.30 tot 06.00
    van 07.00 tot 10.00
    van 12.00 tot 14.00

En dan smiddag en savonds nog is een los uurtje

Pindanootje ben je naar de huisarts geweest? Er is vast een reden voor. De voeding/reflux of iets?
    Ik weet hoe erg het is, sterkte meis. En er komt een betere tijd!

De afplatting was niet erg, 101 %. En 100-104% is gewoon nog normaal.
    NNiks aan de hand dus eigenlijk.
    Wer doen het goed zo, met overdag in zijslaper andere kant op

11. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Carpe: Fijn dat ze geen afplatting heeft.

Slaapritme: L heeft nog geen slaapritme, elke dag is weer anders.

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @carpediem: wat fijn dat de afplatting niet te erg is en normaal is bevonden

hier nu met een krampend meisje op mijn schouder, maar echt te troosten is ze niet. ze gilt t uit. vsm druppels gegeven, infacol durf ik nietvanwege de tegensrtijdige verhalen.
    ik zit te denken wat ik kan schrappen in mijn dieet:
    1 bakkie koffie
    2 koppen rooibosthee
    1 bak vla
    sinas
    kiwi's/peren/bananen
    appels
    snoep
    licht gekruid vlees

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    oja, ik eet natuurlijk ook brood en warm avondeten als groenten en aardappelen maar lijkt me daar niks mis mee wat ik zou moeten schrappen.

hoe staat t met jullie kilo's trouwens....ik ben totaal 16 kilo aangekomen en daar nu 11 van kwijt. nog 5 te gaan maar ik sta al 2 weken stil ondanks dat goed eet maar niet snoep/chips eet....

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Petra: Hier werkt de infacol goed. Vandaag dagje niet gedaan, vanavond was het mis. Ook een ontroostbaar kleintje. Dus straks weer voor de voeding. Je ken het altijd proberen toch? Succes....

Er wordt hier zoveel gekletst is niet bij te houden meiden....en me hoofd staat er vaak ook niet echt naar....
    Lekker genieten allemaal en voor diegene die het niet makkelijk hebben sterkte
    !!

15. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Petra wat sneu zeg! zielig om ze zo te zien he!
    bij ons meisje werd het door de infacol alleen maar erger
    de vk zij toen ook de een is er erg blij mee de ander totaal niet!
    maar je kan het altijd proberen
    sterkte!

aantal kilo ik was er 17 aangekomen en ben er nu 19 kwijt :)
    nog niet zo veel aan gedaan, veel water drinken
    volgende week maar een beetje sporten

hopelijk allemaal een goede nacht !!!

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Carpe super fijn slaapritme lijkt mij.. En wat fijn dat de afplatting oké was..

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Petra ik gebruik ook infacol en het werkt erg goed hier..

Over de kilo's ik weet t niet precies kan wel me oude kleren weer aan, maar mag nog wel wat af en strakker hè.. :)

18. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    carpe fijn dat er niks aan de hand is!

19. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Allemaal een goede nacht gehad? Hier kwam ze half 6.

Petra hoe is het met je? Ging de nacht een beetje?

wat goed dat ze sommigen alweer op hun oude gewicht zijn, of nog minder. Hier wil het echt niet, en eet heel weinig.

20. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    hier geslapen van 0:200 tot 7:00 heerlijk weer 5 uurtjes
    he haar vanacht 150cc gegeven, denk dat ze daarom langer slaapt

De rest ook een goede nacht gehad?