Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hoe doen jullie dat met die doorslapende kindjes?

Noa krijgt tussen 22 en 23 uur de laatste fles voordat we gaan slapen en de hele week al komt ze om 3/3.30 weer en dan tussen 6.30 en 7.30 weer...

En overdag is het vaak al na 2,5 uur dat ze weer van zich laat horen voor een voeding :s T zou best een soort inhaalslag kunnen zijn natuurlijk...

Verder heeft ze ook allemaal pukkeltjes in haar gezichtje, zo sneu. T zal de baby acne wel zijn (hoop ik...) En de laatste paar dagen spuugt ze ook wat meer, twee keer vlak na de voeding (kleine beetjes) en dan vaak later ook nog een paar keer. Snap er niets van... ben van Nutrilon overgegaan naar een huismerk, maar lijkt me sterk dat het aan de voeding ligt.

En vanochtend had ze een vreselijke poepluier. T arme kind zat er helemaal onder. Dat was woensdag ook al zo... volgens mij heeft ze gisteren de poep op zitten sparen of zo. Ze heeft veel plasluiers, maar niet elke dag een poepluier. Met kv is dat toch ook 'normaal'?

Ik ben hier niet zoveel omdat ik zelf nog heel erg moe ben - en ik heb geen internet op mijn mobiel, dus ben ik 'afhankelijk' van de pc/laptop - ik probeer wel mijn rust te nemen, maar krijg dat nog niet goed voor elkaar. T huishouden schiet er nu ook bij in :s

Ik zie ook op tegen t moment dat ik weer aan t werk moet, ook al is dat maar een paar uurtjes per week. Als t zou kunnen, zou ik t liefste thuismama zijn...

2. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @erica: het kan heel goed aan de wisseling van de voeding liggen hoor!! baby's reageren er heel sterk op.. en eventueel even opletten dat ze geen H.A. nutrilon nodig heeft, want bij allergie kunnen ze ook pukkeltjes krijgen en meer spugen.. even in de gaten houden dus, en anders toch misschien weer andere voeding overwegen.
    En bij kv moeten ze juist sowieso elke dag/om de dag ontlasting hebben en bij bv mag het wel tot 10 dagen duren ofzo

Doorslapen doet onze meid ook niet .. meestal tussen 10/11 de laatste fles en dan slaapt ze tot een uur of 4/5 het maakt niet uit of ik haa rlater de fles doe, het blijft rond die tijd.. Dus geen tips hiervoor haha

Hier naar de osteopaat geweest, behandeld voor de krampen en het eind vd maag blijkt heel erg gespannen en daardoor geeft het lichaam geen signaal dat ze moet poepen.. hiervoor behandeld en hopen dat het dan weer op gang komt... volgende week weer er naar toe

3. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @vlinder hopelijk helpt het, geeft weer een stuk verlichting voor der!

@carpe fijn dat je van die rot kies afbent
    Ik moet dinsdag naar de tandarts in mijn zwangerschap een wortelkanaal behandeling gehad en die maken ze af na de zwagerschap i.v.m foto,s maken
    hij doet nu weer zeer, ben benieuwd wat ze er mee doen
    hopelijk hoeft hij niet getrokken te worden. daar had hij het wel over toen :-S
    ben zo bang voor de tandarts haha

Door slapen s,nachts hier ook niet zit vaak 4 uurtjes tussen in de nacht
    vanacht 5 dat is dan wel weer erg fijn
    Overdag krijgt ze 120cc en dan meld ze zicht vaak binnen de 3 uur

@erica, vervelend dat spugen he, kan idd wel door de voeding komen volgens mij moet dat dan wel binnen een paar dagen weg gan

Ik wens jullie allemaal een goed weekend!!

4. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier slaapt dilano meestal van tien tot half 6. maar vannacht heeft hij doorgeslapen tot half 8!!! toen heb ik em maar wakker gemaakt wan tik lag al wakker vanaf half 6 waarom hij niet wakker werd haha! vandaag wel een goede dag lijkt het! 8 uur fles toen half 9 alweer in bed! hij wilde slapen dus toen om 12 uur weer wakker voor fles en nu ligt hij alweer vanaf 1 uur te slapen!! heb wel veel kunnen doen haha en ga zo ff lekker op de bank liggen!

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Hettie Fijn dat het zo goed gaat! Ik heb het bij D. ook nog regelmatig hoor. Normaal wordt hij rond 7 uur wel wakker, maar toen F. net geboren was ging hij ineens langer slapen. Als het dan 8 uur/half 9 was geweest ging ik ook altijd even bij hem kijken.

@Sas Ook al last van je kies. Balen zeg :( Hopelijk valt het dinsdag allemaal wel mee.

@Vlinder21 Merk je al verschil?

@Erica Het duurt geloof ik wel 2 weken voordat ze helemaal gewend zijn aan een nieuwe voeding. Zou dus even aankijken of het nog wat gaat verbeteren.

@Anni Pff.. Pittig zo zeg. Hoe zijn de prikjes gegaan?

@Carpe Hopelijk ben je nu binnenkort definitief van die pijn af. Ze slaapt nog steeds netjes zeg!

Hier krijgt F. nu om 22.00 de laatste fles en de laatste dagen komt ze nu dan rond 05.00. Als een kindje 6 uur achter elkaar slaapt spreken ze trouwens al van doorslapen.

Sinds eergisteren zitten we op 5 flessen van 165cc. De eerste dag ging het wel goed, alleen gisteren heeft ze echt slecht geslapen overdag en vandaag gaat het ook niet echt super. Ongeveer een uur/1,5 uur na de fles gaat ze naar bed en een uur later wordt ze dan alweer wakker. Best lastig, want ze moet dan nog wel 1,5/2 uur tot de volgende fles. Ze zit nu dus regelmatig in de doek, maar in bed zou toch wel handiger zijn. Ik ga nu ook kijken voor een ergonomische drager zodat manlief haar ook kan dragen. Zo'n doek vind hij maar niets.

Pfff... Ga maar weer naar boven toe. Ik hoop dat ze zo toch echt nog even gaat slapen :(

6. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Leuke zo is er niks en dan is het teveel on te reageren. Ik reageer wel via tel dus ik lees niet makkelijk terug.

Carpe. Fijn van der kies hoop dat je er nu snel vanaf bent.

Annie sneu hè die prikjes.. Hier ook al paar dagen uit zijn doen. Maar komt door sprong.

Hettie fijn hè, wij hebben meer ritme als die kleintjes. Jij bent gewent aan die vroege tijd.

Erica hier ook wel bultjes en pukkeltjes. Ik geef bv dus geen andere voeding. Kan ook nog steeds uitwerking zijn van onze hormonen die ze mee gekregen hebben. Had onze kleine ook en vertelde kraamverzorgster.

Vlinder merk je verschil? Ik de avond na behandeling al voor voorkeur houding. Gaat wel snel hè resultaat. Hoop dat die mag wat verschil maakt.

Verder hier echt nog geen doorslapen. Ik zie ook echt op om te gaan werken bah. Wij zijn net naar ikea geweest en naar prenatal. Hoop leuke kleren gehaald, mannetje kan weer heel even vooruit. We gaan al naar 68...

7. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Noel: Dat gaat hard zeg al 68, L zit nog in 56 soms 62.

Carpe: Hopelijk ben je nu dan wel van de kiespijn af, zal tijd worden.

Annie: Heeft hij nog last van de prikjes gehad?

Vlinder: Heb je al het idee dat het geholpen heeft?

Hettie: Lekker dat hij een nacht doorgeslapen heeft. Hopelijk vannacht weer.

gisteren is l voor het eerst naar het cb geweest. ze weegt nu 4590 en is 54.5 cm.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pff.... Ze kwam vannacht weer om 04.00. Uiteindelijk kunnen rekken tot 04.45. Toch maar weer 6 flessen vandaag, met 5 gaan we het niet redden nu. Ze drinkt trouwens ineens wat slechter en spuugt ook wat meer. Ze is wel verkouden, zou het daardoor kunnen komen?

9. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier vandaag tot 7 uur geslapen! vanaf 10 uur gister avond!

poemi dilano drinkt vandaag ook opeens heel weinig... maar lijkt wel of ik hem hoor roggelen?? zou hij ook verkouden zijn?

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @als ze verkouden zijn slikken ze wat slijm in en daardoor kunnen ze meer spugen ja.

@hier ook veel pukkeltjes op t gezicht, nek en hoofd. Mijn zoon heeft eczee dus ik was al beetje bang aan t worden, maar t CB zei dat ze die pukkeltjes veel ziet bij BV kindjes en dat de piek van die pukkeltjes op 6wkn ligt en dat het daarna telkens iets zal afnemen. Ik hoop het maar. Ze heeft er wel last van, dan zit ze met haar gezichtje in onze schouders te wrijven...

@hier slaapt onze uk nu al 2 nachten door....wat een wonder. Wel lekker hoor een x een nacht 7 uurtjes slapen! ik ga er niet vanuit dat ze het blijft doen, dit zijn gewoon meevallers. Gisteravond heeft ze nl veel geclusterd en wilde ze echt niet slapen. Maar nu ligt ze knockout op de schouder van mijn man...dus ik vrees voor de nacht.
    ze heeft nl de hele dag al geslapen
    07:00-10:15 / 11:15 tot 12:30 / 14:15 tot 18:00 uur. Nog maar 4 voedingen (BV) heeft ze gehad, dus ze mag er eigenlijk nog wel 2 vanavond maar de tijd begint toch wel te dringen hahaha...

@wij hebben sidns een paar dagen haar niet meer in de kinderwagenbak beneden maar in haar bedje. Ik was continue bezig met haar in slaap aan t krijgen, en hoe ouder ze werd, hoe meer tijd dat telkens kostte. Met nog 2 kinderen hield ik dat gewoon niet meer vol. In bed gelegd, maar dat lukte haar toen niet, zwaaide met haar armpjes...hydrofiel erom gewikkeld (strak) en toen sliep ze binnen 5 minuten. Zo gaat dat nu al dagen en eigenlijk sindsdien slaapt ze 's nachts ook beter / slaapt ze door. ik ben er erg blij mee dat we dit hebben doorgezet en zo heb ik meer rust met mezelf en op de dag....

@in de wagenbak al wandelend slaapt ze niet, ze komt niet in slaap...wie herkent dit? vreemd toch, elke baby slaapt toch als er gewandeld wordt?

@ze huilt nog steeds heel erg tijdens het drinken, ene voeding meer dan de ander. Osteopaat kon niet zoveel bijz vinden, constateerde wel veel krampjes....ook zagen we haar veel terugslikken en nu dikken we haar voeding in van te voren...Hopen dat het huilen tijdens het drinken zo minder wordt...

@ leuk te lezen hoe de dagen en nachten bij jullie gaan. Ik ben even afwezig geweest maar wil wat meer gaan meeschrijven

11. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Petra, kolf je de bv of ben je gestopt? Omdat je voeding indikt?
    Hier ook en kindje wat niet in de wandelwagen in slaap valt hoor. Wel in de auto. Ik ben nu ook langer bezig met inslapen. Zelf in bed is eb drama, hij gaat zo over zijn toeren. Ik weet niet wat te doen. Miss ok eens inbakenen? Hij slaapt zo wie zo weinig vind ik.
    Hij is meestal rond 10 wakker en dat dan weer slapen tussen 12/1 en maakt dan haze slaapjes van en uur of anderhalf als ik geluk heb.
    Verder is hij snel verveelt, moeilijk tevreden. Terwijl t is t begin zo'n natuurmakkelijklijk kind was. Ben allemaal bang dat t aan mij ligt, dat ik iets verkeerd doe.. Hij slaapt nu lekker, ga ik ook doen voordat we weer geroepen worden ha ha

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Oooow dames ik ben afschuwelijk geweest en heb nog erg weinig gereageerd. Ik moet bekennen dat ik het voorheen moeilijk bij kon houden. Dat lag niet aan jullie maar aan het ritme hier. Sinds kort slaapt m'n dochtertje 's nachts iets van 5 a 6 uur "door" en zie ik de mogelijkheid om ook wat te typen 's avonds. Overdag sta ik er vaak alleen voor en lukt het me niet. Wel moet ik bekennen veel mee te lezen en veel herkenning te vinden. Ik ga proberen zo af en toe een berichtje te plaatsen en ik hoop dat het me nu gaat lukken.

@Eczeem: Ik herken de verhalen over eczeem. Bij mij krijgt ze kv en toch heeft ze veel eczeem. Ik ben zelf allergisch aangelegd en heb haar gelijk op Hypoallergene voeding gezet. Ook heeft ze veel diarree (groen-gele poep) en ook wel eens krampjes. Ik ben hiervoor vrijdag even naar het CB geweest en ik moet waarschijnlijk volgende week beginnen met de provocatie-eliminatie test. Dan krijgt ze eerst gemengd hypoallergene en hypoallergene-intensief melk. Eerst krijgt ze dan meer oude dan nieuwe voeding vervolgens 50/50 en uiteindelijk bouw je het dan helemaal af (met de oude voeding) om haar vervolgens daarna weer een flesje met de oude voeding te geven. Zo kan je zien of ze op de oude voeding reageert. Ik ben benieuwd.

@Inbakeren: Voor de dames met kindjes die weinig slapen. Ik vind inderdaad inbakeren een uitkomst. Sinds ik daarmee begonnen ben slaapt ze hier ook langer door. Ze maait namelijk ontzettend met haar benen en armen anders.

@Box: hebben jullie dat ook dat ze niet lang in de box kunnen liggen? En dan als het ware gauw verveeld zijn? Ik vind dit erg jammer want zo kan je wel makkelijk even wat dingen doen in het huis. Hebben jullie tips hoe ik haar hier makkelijk aan kan laten wennen?

13. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Ona spannend die test. Fijn dat ze nu wel iets doorslaapt snachts

Petra gelukkig gaat het bij jou iets beter, en slaapt ze nu ook in haar bedje. Hoe ging het vannacht?

Noel ik zou een puckababy kopen voor hem, dit scheelt echt onwijs.
    Ik heb dit bij Kim gedaan en nu bij eva weer.
    Bij Kim met 14 weken ofzo ermee gestopt, en dit ging gewoon goed in 1 x

Box hier kan ze soms 15 min inliggen ofzo. Ik denk het komt vanzelf wel, ze kunnenn nog zo weinig he om zichzelf te vermaken.
    Als ze iets ouder zijn gaan ze dingen pakken en wordt het makkelijker

Vannacht was Eva om 04.00 even een half uurtje wakker, niet meer gewent.
    Ze heeft gisteren ook de hele dag geslapen, dus ik was er al bang voor.
    Flesje van 60 gemaakt, en toen sliep ze tot 07.00.
    Dus nog super.

Met mijn mond is het eindelijk beter.
    Had gisteren ook nog wel wat last, denk napijn.
    Moet wel van de week terug, waren meer gaatjes te zien pfff.
    Echt erg mijn gebit.

xx

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @slapen:probeer idd wat uit, puckababy of inbakeren...sommige kindjes slapen pas echt goed bij t inbakeren...rrr opvolgen en dus zal je zien dat ze rond deze leeftijd hooguit 1a1,5u wakker zijn per keer,incl voeden. Gister deed ik haar zelfs weer na 45min n bed; ze gaapte,jjengelde...ze lag net 5min in de box...als je ze oververmoeid dan kunnen ze vaak ook de slaap niet pakken en huilen ze harder..dus op tijd op bed leggen.

@vanacht niet doorgeslapen, maar laatste voeding was ook al 9u..ze kwam half 4 en daarnet weer om half 9.

@ik geef bv, ze krijgt n paar lepeltjes van t papje nutriton vooraf.

15. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    carpe:fijn dat het nu eindelijk goed gaat met je kies.

ona: spannend de test.

box: L ligt maximaal 10 min in de box, dan begint ze te huilen.

slapen: L valt meestal in slaap vh wandelen in de wagen. maar als we weer thuis zijn is ze ook weer snel wakker.

16. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wat is het stil hier

Even een foto spammen van vanmorgen

17. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    carpe wat een leuke foto weer!!
    je kan trots zijn op je meisjes!

18. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Carpe knap stel hoor. Ik zal straks ook eens lukken voor foto van de monsters hier.
    Mannetje hier heeft zijn dag niet echt, veel huilen korte slaapjes. Inbaketen geeft idd wel rust. Maar slaapjes boven kort. Geeft niks op zich. Hij lijkt werk vrolijker, ook na osteopaat nu.

Ik heb dat boek van oei ik groei, heb er heel veel aan hoor. Vind leuk en fijn om te lezen en te weten waar er aan de hand is. Nu staat er dat je moet tellen v.a dat je uitgerekende datum. Nu is mijn zoon geboren met 38 weken, dus eigenlijk komt zijn sprong 2wk later als schema. Ik heb t idee dat hij ongeveer gelijk loopt alias ik zie wat hij doet en aan zijn gedrag te merken.
    Zou dit kunnen of echt onzin, omdat in boek anders staat...

19. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    noel: Ik heb echt geen idee. Kan je niet helpen.

Carpe: Mooi stel samen.

Hier gaat alles zijn gangetje en genieten we van onze kleine meid.
    's nachts komt ze rond 4 uur daarna slaapt ze tot ongeveer 8/9 uur. Dus wij klagen niet.

20. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wij lezen ook veel in oei ik groei, ik heb er ook wel veel aan, t klopt vaak. Job krijgt om 11 uur 's avonds nog een fles maar daar moeten we hem echt voor wakker maken. Daarna weer om een uur of 5. Nou drinkt ie die van 11 uur vaak niet leeg. Ik vraag me af of ie later zou komen 's nachts als hij die fles wel zou opdrinken. Nu proberen we straks de fles van zeven wat kleiner te maken (135) en dan kijken of ie om 11 uur wel alles opdrinkt. Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina