Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Lisabeth hier heb ik ook veel aan t boek hoor, maar ik heb t oude alleen dat mijn jongen zijn sprong iets eerder begint.

2. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hmm... misschien moet ik Oei, ik groei ook maar eens gaan lezen... denk wel dat ik er wat aan heb.

Box: hier geen probleem. Noa vind het wel best eigenlijk. Ze ligt de ene keer lekker voor zich uit te staren en de andere keer valt ze in slaap en maft dan zo een uur, anderhalf uur weg. T is verder ook vrij rustig in huis, dus laat ik haar daar lekker slapen - anders wordt ze weer wakker en in de wieg ligt ze dan juist te huilen :s

Inbakeren is hier ook een superoplossing. Doen we alleen 's nachts en werkt als een trein.

3. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Oh ja, Noa heeft steeds meer pukkeltjes :( ziet er zo sneu uit... ik geef geen bv meer, dus daar zou t niet aan liggen. Nou ja, donderdag moet ik met haar naar het cb, dus dan daar maar even vragen...

4. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Heey Hallo!

Lang weggeweest:)

Wat een leuke foto Carpe:)

Hier gaat alles zijn gangetje...Maz werd de afgelopen twee weken onrustiger, sliep slechter en knoeit veel met drinken...Leek krampjes te krijgen, terwijl hij die eerder niet had. Had al wel witte vlekken in zijn mond gezien, maar niet voldoende acht op geslagen...Maar goed, blijkt het manneke al een paar weken heel veel spruw te hebben:S

Daarvan dus het slechtere drinken, krampjes en onrustige. Spulletje voor gekregen, moet langzaamaan beteren. De afgelopen nachten is dat wel te merken met slapen. Hij krijgt rond 11 nog een fles en slaapt dat tot ongeveer 6.30 uur...Heel fijn:)

Tis een lieverd en lekker vrolijk.

Ik heb naast de box ook een schommelstoeltje voor hem, met verschillende standen en muziekjes. Ook zet ik hem af en toe met de andere jongens voor de tv...dat beweegt ook:)
    Het verschilt per dag, maar over het algemeen kan hij zich best 20 min tot een half uurtje vermaken zo...

Die pukkeltjes Erica, kan best zuigelingenacne zijn...Rode vlekjes met wat wittige puntjes erop?

5. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    By the way...Ik koop al die dingen, zoals schommelstoeltje enzo gewoon via marktplaats...Niet dat jullie denken dat ik een heel ruim budget heb om alles te kopen, hihi...No way..

Marktplaats is de place to be voor babystuff:)

6. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Anders vind ik het ook zinloze tips namelijk!

7. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier ook het boek oei ik groei gekregen van vrienden! heel leerzaam

8. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @liliage: inderdaad, rode vlekjes met witte puntjes.

Wij hebben ook heel veel spullen via Marktplaats, hier ook niet zo'n ruim budget voor alles ;)

Noa spuugde vanochtend weer wat meer dan de andere dagen. Zit wel steeds in d'r mondje te kijken of ze niet ook spruw heeft, maar heb nog niets ontdekt... dus zal het er wel bij horen.

9. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Liliage t is toch ook niet aan ons hier om te oordelen over jou buget. Ik heb ook en schommel stoel van rain forest. Heb ik van loon ouders gehad bij mijn dochter eb gewoon bewaard. Prima toch allemaal.

Ik ben ook zo bang voor spruw. Wij wassen ook hebben elke keer met detol hand zeep. En hier ertussen tutten ook elke dag uitgekookt. zeker met bv is besmettings gevaar erg groot. Zou zonde zijn.

En spugen kan toch wel eens volgens mij hoor erica

10. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hey Noel, Nee natuurlijk niet aan iemand anders om te oordelen over mijn budget..Maar als ik zoiets als soort van tip geef, dan vind ik het fijn om te vertellen dat het ook zo kan...ik weet dat niet iedereen het breed heeft, daarom vind ik het fijn als alle mama's iets aan zo'n tip hebben, snap je een beetje wat ik bedoel?

Ik klaag absoluut niet hoor, ik kom niks tekort, niemand hier trouwens...Help gewoon graag ofzo..

Gisteren lekker een midweekje center parcs geboekt met wat familie..Ik zit altijd vast aan de schoolvakantie en mijn man kan dan vaak geen vrij krijgen. Bovendien is het dan allemaal zo duur! Nu ben ik nog met verlof en mijn oudste is nog geen 5, dus niet leerplichtig...De mogelijkheid om er even off season tussenuit te gaan!

Erica, ik denk dan dat het zuigelingenacne is...Kun je niks tegen doen, gaat vanzelf over! Maz heeft het ook gehad een tijdje terug...Maar ziet er zo sneu uit, niet?

11. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja is ook en goede tip ;) denk dat iedereen wel bekent is met marktplaats ha ha.

Wij hebben toevallig ook center parcs geboekt voor nov. Dan kan de kleine man lekker mee in zwembad. Heb er zijn in ff eruit vind ik wel fijn. En boom dochter vind geweldig op vakantie gaan.

12. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Liliage: ja, dat is het... het ziet er zo sneu uit :( Zelf heeft ze er weinig last van...

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hier ook hoor!! (onze kindjes zijn even oud!)
    CB vertelde dat de piek van deze pukkeltjes op 6 weken ligt...het zijn de hormonen in t lijfje die zich uiten in pukkeltjes..

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Hai dames,

Wij hier een weekje Landal, super leuk.. Ze heeft haar prikjes al gehad dus lkkr in het zwembad geweest..

Wij ook het boek oei ik groei, wij hebben er ook veel aan..

Onze kleine meisje heeft hoogstwaarschijnlijk koemelkallergie.. Het zit in mijn mans familie en veel plekjes in haar gezicht, al 4 weken verkouden, piepen en nog steeds vaak niet zelfstandig poepen en altijd overstrekken en gespannen.. Nu sinds gister begonnen met koemelk vrij in overleg met cb en ze is al een stuk ontspannender.. 21 sept een afspraak dus dan even overleggen hoe verder ws weer de oude voeding om te zien of dan de kwaaltjes weer terug komen en als dat zo is, is het bewezen dat ze dat heeft..

Over de box ons meisje vind het wel heel leuk en dan vooral het mobiel die er boven hangt, maar niet langer als 20 minuutjes hoor.. Wil nog we een babygym met geluidjes en knuffeltjes want ze vind het erg mooi en steeds hetzelfde is ook een beetje saai..

In mijn album staan wat foto's van een fotoshoot van de kleine.. Tot van het weekend, nu nog even lkkr genieten van de vakantie..

15. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    kaaat huilt je kleine ook veel met die koemelkallergie?
    Daar merkte ik het aan eva vooral aan, en eczeem, en diarree steeds.

Lilage wij kunnen alles wel betalen opzich, maar ik haal alles van marktplaats. Ik vind dat echt een sport haha
    Hopenlijk is de spruw snel weg, naar zeg.

Erica Eva had rond 6 weken ook veel pukkeltjes op gezicht, van die witte puistjes

Eva slaapt heel weinig laaste 3 dagen, ze is wel 12 uur wakker van de 24 uur.
    Ze had ook al 4 dagen niet gepoept, net eindelijk.
    Met een spuitje iets water in haar kontje spuiten, en gelijk kwam het.
    Had dit bij kim ook, en had dat advies toen van de huisarts.
    Klinkt miss eng maar stelt niks voor, 3 ml water in zon klein spuitje.

Vanmiddag 1 e prikjes gehad, zielig altijd.
    5400 gram en 57,5 cm.

xxx

16. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Kaat: Dat is een tegenvaller dat de kleine waarschijnlijk koemelkallergie heeft.
    Nu maar even lekker genieten van de vakantie.

De kindjes die al een prik gehad hebben, hebben zij er last van?

Wij gaan in december een midweekje naar center parcs.

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Carpe ja ze heeft veel eczeem en juist veel last van verstopping.. Ze huilt niet heel veel alleen van de kramp en als ze wilt poepen en het lukt niet.. Zo zielig..

Labrador, ons meisje heeft na de prikjes veel geslapen en snachts een beetje koorts gehad met een zetpil was dit weer verholpen.. De nachten erna ineens veel minder goed slapen, maar ik denk dat dat eerder met een sprongetje te maken had dan met de prikjes..

Ga nu echt weer genieten van de vakantie.. :D

18. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ben ik ook weer even! weinig tijd voor de laptop. Nu slaapt E., huishouden is klaar dus even tijd voor mezelf.

Gister de eerste prikjes, hier ook wat hangerig, veel slapen.. vannacht wat koorts, dus weer zetpil en net weer wat koorts dus weer een zetpil.. ze ligt nu te slapen.

Ze is alweer 5140 en 57cm, gaat zo snel!!

Verder donderdag nogmaals naar de osteopaat, krampen zijn wel veel minder alleen kan ze nog steeds niet zelf poepen. Terwijl het wel gewoon dun is.

@carpe: mss is dat wel eens het proberen waard, wie weet lukt het dan.. het is raar het is net of ze niet weet waar ze heen moet drukken..en als ik haar daar wat masseer dan komt het ook meteen en drukt ze goed.

Ohja en ik denk dat mn menstruatie eraan zit te komen. Af en toe wat licht bruin verlies en krampen nemen iets toe.. Balen!!

19. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Vlinder bah nu al menst heb je zeker wel gemist.... ;)
    Ik ben blij dat t bij mij nog even weg blijft.

Hier volgende week de prikjes. Zo sneu, zal ook vast zetpil in huis halen.

Ik heb ook en foto van ons stel, van vanmiddag tijdens wandelen.
    Nu slapen en zien wat de nacht brengt.

20. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Vandaag voor de eerste keer naar het cb geweest. Noa weegt 3750 gram en is 54.3 cm lang. In ruim 2 weken tijd is ze 700 gram aangekomen, is dat 'normaal'? (Ze was daarvoor veel te licht, dus ben er maar wat blij mee) en volgens mij is ze nog een klein popke of niet?

Arts zei wel dat ze netjes rond het gemiddelde zat met beide, dus zal wel goed wezen dan.

Ze heeft een sterke voorkeurshouding voor rechts, dus moeten we elke dag met haar gymnastieken om te voorkomen dat we naar de fysio moeten met haar. Pff...

Over een maand weer heen en dan krijgt ze ook haar prikjes.

Deel Deze Pagina