Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

ghh

2. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Oh, ging niet helemaal goed hhahahahaa

3. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    15 juni - Pindanootje - L.onne
    2 juli - Yasmin84 - D.
    5 juli - Carpediem - E.va
    6 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin
    7 juli - Poemi - F.aylinn
    8 juli - Kaaat - Kaatje
    8 juli - Kelliee - Valkyra
    10 juli - Anni85 - Evan
    12 juli - Ukkie89 - E.lise
    20 juli - Ona - Lara
    21 juli- Jo1984- S.J.
    23 juli - Lisabeth - Job
    30 juli - Erica82 - Noa Hendrika Michella

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Lijst weer ff goed gezet.

Kleine man hier blijft om 4 uur s nachts komen. Of ik z'n laatste fles om 11 of 12 uur geeft maakt niet uit. En dan blijft hij ook nog een poosje wakker na het eten! Hij krijgt trouwens fv. Bv wilde hier niet echt op gang komen. Hij heeft wel 1,5 week mijn afgekolfde melk gehad.

@slapen overdag slaapt hij meestal in de box en verder gewoon in z'n ledikantje

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Ukkie Klopt ja ;)

Zo te lezen zijn er nog best veel meiden waarbij de bv niet goed op gang wilde komen, dacht even dat ik de enige was met dat probleem.

Ik geloof dat ze hier gewoon standaard rond 2 uur komt, of ze nu een fles om 20.30 of 21.30 krijgt, maakt niets uit. Ze heeft de fles uiteindelijk om 02.30 gehad en ze kwam om 05.30 gewoon weer. En dan had ik om 21.30 en 02.30 zelfs een fles gegeven van 120cc, terwijl ze normaal 100cc krijgt....

6. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    15 juni - Pindanootje - L.onne
    02 juli - Yasmin84 - D.
    05 juli - Carpediem - E.va
    06 juli - Lilage - Maz Polle Benjamin
    07 juli - Poemi - F.aylinn
    08 juli - Kaaat - Kaatje
    08 juli - Kelliee - Valkyra
    10 juli - Anni85 - Evan
    11 juli - Vlinder - E.maly
    12 juli - Ukkie89 - E.lise
    20 juli - Ona - Lara
    21 juli- Jo1984- S.J.
    23 juli - Lisabeth - Job
    30 juli - Erica82 - Noa Hendrika Michella

7. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    haha ukkie en poemie ja samen op fb! haha gezellie.

hier 5 juli bevallen van een zoon!
    @huilen wij laten als hij krampjes heeft hem niet huilen dan troost ik hem! maar als hij moe is en niet wil slapen dan laat ik em 5 min huilen en dan hoor ik aan zijn huiltje of hij bijna slaapt of niet. dan kijk ik het even aan anders pak ik hem even op. overdag slaapt de kleine man ook in zijn eigen bedje.. lekker rustig.

@ voeding. ik geef gekolfde bv. ons ventje kon de eerste week niet goed uit de borst drinken waardoor hij meer dan 10 procent was afgevallen. toen ben ik met kolven begonnen om te kijken of ik wel genoeg had. ik kolfde de toen gelijk 70 cc dus was genoeg. heb nu geen borst meer geprobeerd te geven maar ik kolf nog elke 4 uur. zit nu tussen de 250 cc en 300cc. en met de fels zie ik ook wat hij drinkt.

8. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    oja draagdoek heb ik niet maar zit er wel aan te denken.. ga maar eens proberen in een winkel hoe en was allemaal.. lijkt me wel fijn voor ons menneke

9. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo daar ben ik dan ook weer, heb weinig tijd, druk met de kleine, vriendlief heeft vakantie dus we gaan ook regelmatig op pad.

Onze kleine meid doet het goed alleen de welbekende krampjes helaas, infacol helpt wel maar soms zijn de krampen toch wel flink aanwezig.

Ik geef ook borstvoeding maar combineer het af en toe met flesvoeding. Als ze niet genoeg heeft gehad na de borst geef ik soms nog 30cc en als we weg zijn vervang ik het door de fles.. ze doet het er goed op alleen vind ik dit soms wel lastig. Ik twijfel soms om over te gaan op de fles, maar weet zeker dat ik spijt ga krijgen.. vind het wel erg fijn om borstvoeding te geven en er zijn ook dagen dat ze volledig bv krijgt en hier voldoende aan heeft. Lastig is het soms, maar we moeten maar vertrouwen op ons gevoel.

Dinsdag naar het cb dus ben erg benieuwd hoeveel ze nu weegt!

Huilen, we laten haar niet huilen want dan raakt ze helemaal overstuur. Als ze jammert laat ik het wel even, maar met echt huilen niet.

Slapen, snachts slaapt ze bij ons op de kamer in haar eigen wiegje maar met krampen of dergelijke slaapt ze bij ons in bed. Overdag slaapt ze of in de kinderwagen, of in de box.. eigenlijk nooit boven.. dat komt vanzelf wel.

Laatste voeding is meestal tussen 11/12 savonds en dan snachts is het bij een goede nacht half 5, en anders ook wel eens 3/4 uur..

10. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hettie: waauw wat kofl je veel!! je borsten zijn er dan aan gewend, hier kolf ik maar heel weinig per keer... dus ik geef liever zo de borst en dan heeft ze vaak wel voldoende..

Om de hoeveel uur drinkt hij en hoeveel cc?

11. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Wat een gezelligheid hier al! Heerlijk :D

Onze kleine lag net te rotzooien in de box, hij wilde niet slapen na de voeding.
    Dus had hem op schoot genomen, kijken of hij dan wel wilde.
    Spuugt ie toch een golf melk eruit! :$
    Nu hebben mama en kind weer een nieuw schoon tenue aan, en ligt hij lekker te slapen!
    Moet zeggen dat ik wel heel erg schrok van de hoeveelheid melk...:)

Verder weer een goede nacht gehad, al slaapt ie liever naast mama dan in zijn eigen wieg naast het bed...

12. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    @ vlinder ja ik had ook liever de borst gegeven maar dat wilde helaas niet... ja ik weet niet wat gemiddeld is voor kolven? geen idee of het veel is. onze vent drinkt meestal 150cc soms 190cc maar vandaag ook flesje van 100cc... hij komt overdag elke 3 uur en in de nacht zit er 4 a 5 uur tussen

13. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anni: hier soms ook een gigantische golf melk eruit, heel zelden gelukkig want laatst zaten we ook beide goed onder. En ja hoor, daarna had ze weer honger hahah

@hettie: Ik kolf maar 60 en soms 90... na 4 uur kolf ik wel iets meer.. mijn borsten zijn denk ik niet echt gewend eraan? want als ze dus uit de borst drinkt heeft ze de ene keer wel genoeg en de andere keer niet.. moeilijk vind ik het soms!!
    Ik geef haar ook maar zo'n 100cc uit de fles ook met gekolfde melk, soms zit ik op 130.. uit de borst weet ik het natuurlijk niet.. Dus je vent drinkt veel zeg, maar ik vind het sowieso lastig want hoeveel gekolfde melk moeten ze nu eigenlijk krijgen, het mag zoveel ze willen dus ik bied eerst de 100 aan(mocht ik gekolfde geven) en de ene keer wil ze meer, andere keer laat ze wat staan.

Ja... soms vind ik het wel lastig haha

14. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    vind het ook lastig.. op cb zeggen ze dat hij zoveel mag als hij wil. meestal heeft hij niet genoeg aan 120 dus geef nu standaard 150cc in de nacht wil hij meestal 190 cc hebben. als zn fles leeg is en hij wil nog meer ja dan maak ik gewoon nog een beetje bij en dan kijk ik of hij daar genoeg aan heeft. ik denk maar zo als ik 300 cc kolf kan hij het in theorie ook op drinken( zal hij niet doen haha) maar dan zie ik ook niet wat hij op heeft..

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey Hettie, jij ook hier! Gezellig :D

@Vlinder Het zou fijn zijn als er een metertje op je borsten zat zodat je kon zien hoeveel ze drinken, maar helaas ;) Wel goed dat je het toch blijft volhouden. En als ze goed groeit, voldoende plast en tevreden is moet je er maar vanuit gaan dat ze genoeg binnenkrijgt. En niet iedereen kolft zo makkelijk. Er zijn ook vrouwen die ruim voldoende melk hebben maar met kolven er bijna niets uitkrijgen.

@Anni Het zat hem behoorlijk dwars dan ;) Ons meisje had het laatst ook, stond er echt van te kijken met wat voor kracht het er weer uitkwam. Gelukkig doet ze het niet al te vaak, anders blijf je wassen...

Manlief is aan het werk en D. is uit logeren bij opa en oma, dus gisteren en vandaag alleen met ons meisje thuis. Pff.. Zie er toch wel tegenop om straks met 2 kids alleen thuis te zijn. Gisterenmorgen werd D. om 10 uur opgehaald en om 9 uur werd F. wakker. Zij begon dus te huilen om de fles en ondertussen moest ik voor D. z'n fruit nog maken en had ook drinken voor hem neergezet. Ga ik dus even de keuken in om de fles te maken, kom ik terug, zit D. met z'n fruit in z'n beker met sap te klooien, alles onder de sap dus :x Hoe doen andere mama's dat met 2 of meer kinderen?

16. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Poemie ik ben nu ook al 2 weken alleen met die 2, en vindt het ook erg zwaar.
    Kim is net 2, en onwijs aan het klieren ook op het moment.
    Sesamstraat zet ik soms maar iets vaker aan:D
    Verder vind ik het soms een beetje overleven.
    Soms moet kim net eten, en Eva wakker en huilen. Ga dan maar naast Kim zitten met Eva op schoot.

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    He Hettie wat leuk dat je hier ook zit! ;)

Hier heeft ze onderlaatst ook een grote golf eruit gespuugd bij oma op het vloerkleed haha. Schrok er toen ook wel van maar ze heeft het daarna ook niet meer gedaan.

Lijkt me inderdaad ook behoorlijk zwaar met 2 kinderen en helemaal als ze tegelijk aandacht vragen! Maar denk dat je daar straks vanzelf wel meer in groei. Succes in ieder geval dames.

18. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    hoi dames

30 juli is onze dochter lotte geboren.
    graag zou ik met jullie mee willen praten.

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hoii Hoii

Graag kom ik ook met jullie mee schijven hier :)

20. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Job spuugde vandaag ook flink, eerder deze week ook, maar hij had na zijn fles nog niet goed geboerd dus dan zal het daar van zijn geweest maar ik schrik er toch van. Maar bij jullie gebeurt dat dus ook. Ik leg m iig niet meer weg voordat hij een boertje heeft gelaten, weer wat wijzer...

Deel Deze Pagina