Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Carpe Het gaat nu goed met je gewicht zeg! Jij was toch ook best lang blijven hangen op hetzelfde gewicht? En hoop ook voor je dat een helm niet nodig is.

@Lilage Wat goed zeg, dat je al zoveel gewicht kwijt bent geraakt ik 5 weekjes tijd! En zie je de afplatting dan niet zo goed? Bij onze oudste valt het heel erg op, hij heeft gewoon bijna een plat achterhoofd (ondanks helm..). En daardoor is z'n hoofdje nu ook best breed. Laatst maakte een kindje van een jaar of 6/7 de opmerking: Wat heeft hij een plat hoofd. En op zulke momenten maak ik me toch wel een beetje zorgen voor als hij straks naar de basisschool gaat :(

@Sas Dan slaapt ze al best wel netjes toch? F. krijgt rond 22.00 laatste fles en wordt dan eigenlijk standaard om 03.00 al wakker. Dan kunnen we het met speen meestal nog wel rekken tot 03.30 - 04.30, anders komen we overdag niet uit.

2. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Sas: De rijstenbloem mag officieel met 4 maanden. Maar ik hoorde van meerdere moeders deze tip en heb het dus uitgeprobeerd en met succes.
    Ze heeft dan ook weinig last van haar darmen gehad.

Hier krijgt ze de laatste fles om 20:00. Vanaf vandaag gaan we over naar 4 flessen van 180 + 6. Want om 19:00 wordt ze erg moe en blijf huilen ook tijdens de fles, zo moe is ze. Hopelijk kunnen we dan eerder de fles geven en dat ze dan gaat slapen.
    We gaan het gewoon proberen.

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Poemi naar zeg van je oudste zoon. Kwamen jullie er te laat achter van plat hoofd? Of ook in zijslaper enzo gehad?
    Eva had nu 103% en vanaf 105% bij 5,5 maand gaan ze over helm praten zij fysio

Ik bleef lang op de 7 kilo hangen, opeens ging het weer idd. Wel langzaam maar het gaat. Ik eet ook wel weinig moet ik zeggen.

4. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hier is alles goed. Noa is vanochtend voor t eerst naar de gastouder. Ik hoef deze week nog niet op dinsdag te werken, maar omdat we toch voor die uren betalen, heb ik het maar vast gedaan. Dan kan zij vast wennen en ik ook. Noa gaat drie ochtenden en eens per 14 dagen ook een middag naar de gastouder. Zal vast wel goed komen :)

Ik wacht ook pas met vast voedsel totdat ze vier maanden is, dan eens kijken hoe het gaat...

Slapen gaat hier super. Noa sliep 's nachts ook wat teveel, dus hebben we ons schema wat omgegooid. Mijn man geeft haar nu de eerste fles tussen 6 en 6.30 uur en de laatste krijgt ze dan tussen 22 en 22.30, dan krijgt ze netjes acht uur slaap. Daar tussen probeer ik ongeveer 3,5/4 uur tussen de voedingen te hebben. De ene keer lukt dat beter dan de andere, soms heeft Noa al eerder honger. Tot nu toe kom ik altijd nog uit. Aan het eind van de middag slaapt ze vaak ook wel goed. Noa krijgt vijf flesjes 180+6, maar drinkt nog niet altijd alles op.

Qua gewicht, ik ben nog niet bezig met afvallen. Moet eerst andere dingen op een rij hebben voordat ik daar weer mee begin...

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Erica Spannend eerste ochtend bij de gastouder. Hoe is het gegaan? Lekker dat ze ook zo goed slaapt.

@Carpe We liepen vanaf 6 weken al bij de fysio met hem. Met 2 maanden had hij z'n eerste meting, met 4 maanden de 2e, en toen ging het de goede kant op. Tot we met 6,5/7 maanden zagen dat z'n hoofd weer een stuk platter werd. Voordat we toen een helmpje hadden waren we weer bijna 2 maanden verder. Vind het echt balen hoor, hij loopt er nu de rest van z'n leven zo bij :( Hopelijk wordt het bij Eva niet erger.

6. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Poemi: het ging super. Noa vond de muzielmobiel erg interessant, dus ik denk dat ik ook maar eentje ga aanschaffen ;) Morgenochtend gaat ze weer heen, dat zal vast net zo goed gaan :)

7. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend die kindjes met die platte hoofjes, ik begrijp de zorgen erover.. E. had eerst een hele erge voorkeurshouding, 1 kant begon ook al iets..toen heel strak volgehouden telkens andere kant op draaien, duurde dagen, maar daarna was het ineens goed en accepteerde ze de andere kant, nu dus geen platte kanten en draait ze zelf haar hoofdje beide kanten erg goed op. Gelukkig maar!

Hier wil ik zeker met 5 maand wachten omdat E. ontzettend gevoelige darmen heeft, 3 behandelingen gehad bij de osteopaat en nu kruiden een half theelepeltje in de fles ochtend en ze poept gelukkig elke dag zelf. Ben bang dat haar darmen heel heftig zullen reageren als ik nu al zou beginnen. En ach mss met 5 maand dat het fruit/groente hapje juist helpt bij de ontlasting(maar haar probleem was geen obstipatie maar ze kon er gewoon zelf niet vanaf komen)

Aankomende maandag naar het cb voor prikjes:( en ben erg benieuwd naar lengte en gewicht, lengte zit nu rond de 62/63 en gewicht al over de 6,5kg. Het gaat zo hard!'

erica, wat fijn dat n. het zo goed heeft gedaan op de kdv!! wij hebben ook een muziekmobiel thuis en ze vind em geweldig!

8. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Noa had ook een voorkeurshouding en moest na de eerste controle wat oefeningen met haar doen. Blijkbaar ging dat goed want ze heeft nu geen afplattingen. Dus we gaan vrolijk zo door :) Nu draait ze haar hoofdje zelf ook de nadere kant op.

9. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Ik ben gisteren met Valkyra nog naar de ha geweest. Ze is onderzocht en ze denken dat het een buikgriepje is. Omdat het nog maar 2 dagen aan de gang was moet ik het nog 2 dagen afwachten. gisteravond was ze helemaal aan het kletsen en lachen dus ik had het idee dat het wel goed ging. Maar vanmorgen ging het weer mis. Een hele plas om dr heen in dr bedje.. Zo zielig.. Alleen het gekke is dat ze er geen last van lijkt te hebben. Is wel beter hoor voor haar maar het is best verwarrend.

En nog een foto van m'n lachebekkie natuurlijk!

Bijgevoegde bestanden:

10. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    kellie lieve foto. Balen zeg dat er toch weer een plas lag. Niks he bij die hele kleintjes.

Poemi jeetje dat het toen toch weer zoveel slechter ging met 6/7 maanden. De fysio bij mij maakt elke 2 weken een bandje om het op te meten. Ze komt volgende week donderdag weer. Hoop zo dat het dan niet slechter is iig.

Ik heb ook oefeningen van de fysio, die doe ik al 6 weken.
    Eva kan makkelijk alle kanten opdraaien, maar ze blijft uit zichzelf op achterhoofd.Echt balen.

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #771 Ona, 10 okt 2012
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
    -Labrador: dat klinkt niet fijn.:( Ik hoop dat je na de operatie weer gauw volledig hersteld bent!! Ik ben niet ingeknipt maar wel ingescheurd en gehecht. Hier heb ik een paar weken na de bevalling last van gehad (ongeveer 2 weken). Nu lijkt het wel weer volledig hersteld maar ik kan me wel enigszins in je verplaatsen. Succes meid!

-Carpe diem: haar hoofdje is (nog) niet afgeplat zeiden ze bij het CB maar ik moest haar hoofdje wel geregeld omdraaien was het advies. Dit heb ik niet ter harte genomen omdat ze er wakker van wordt. Ik zou het misschien vaker overdag moeten doen maar dat schiet er vaak bij in.

-Poemi: opvang regelen we d.m.v. oma-opvang.:) Mijn moeder past 2 dagen op haar. Ze blijft daar dan ook overnachten. Dat is echt een ongekende luxe want dan hebben we een avond vrij om te sporten e.d.:) Mijn schoonmoeder past 1 dag op haar en een goede vriendin de andere dag. Ik wil haar op den duur ook een paar dagen naar een KDV laten gaan maar pas als ze ongeveer een jaar is.

Kelliee: wat een schatje!!! Hoe gaat het nu met haar? Al wat beter?

@Afvallen: ik ben de laatste tijd weer wat aangekomen terwijl ik na m'n bevalling en de weken erna ongeveer 8,5 a 9 kg kwijt was. Volgende week maandag begin ik weer met werken dan hoop ik weer een ritme te krijgen en pak ik m'n oude leven + gezonde eetpatroon weer op.;) Ik wil nog zo'n 5 kg afvallen.

@Voedingsschema: het lijkt hier wel goed te gaan met het vervroegen van het schema. Dit is in alle opzichten gunstig voor ons en ook voor haar want dan maakt ze langere nachten aangezien ze 's ochtends na de fles vaak nog een ruk maakt van 4 uur. Ze woog een week geleden ongeveer 5,8 kg dus ze is een beetje een kleintje nog. Ze had wat moeite met de 180cc die ze 2 x krijgt dus nu geef ik haar telkens 150cc niet afgeschonken (dat is ca. 165cc), dat krijgt ze 4 x en nog 1 fles van 150cc en dat gaat prima. Dan krijgt ze toch voldoende binnen.

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #772 Ona, 10 okt 2012
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
    Hier nog een fotootje van mijn dochter terwijl ze oefent met haar hoofd op te tillen. Dit eindigt meestal zo:
    :D

hoofd optillen.jpg

Gaat het bij jullie goed met het hoofd optillen? Ze kan het wel maar maar heel even en vindt het na een tijd niet meer leuk en gaat dan gefrustreerd jammeren.

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Ona Wat een schatje zeg :) En goed geregeld qua opvang ook, wel lekker dat je regelmatig een avond voor jezelf hebt. En jullie meisje wordt dan waarschijnlijk lekker verwend door oma dus die zal het ook wel goed hebben :) F. tilt al best goed d'r hoofd op, vonden ze vorige keer op het CB ook. Ze houdt het ook wel een paar minuten vol. Maar zodra het niet meer lukt begint ze ook te piepen hoor.

@Carpe Vervelend dat ze ondanks de oefeningen toch telkens naar d'r achterhoofd draait. Bij ons zoontje is het denk ik ook opeens heel veel slechter geworden omdat hij heel veel overstrekte. En hoe groter hij werd, hoe sterker natuurlijk ook.

@Kelliee Jij hebt ook al zo'n schatje zeg, zo leuk, die babyfoto's :) Hoe gaat het nu met haar? Is het al minder geworden?

@Vlinder Dan is het zeker verstandig om wat langer te wachten. Ze hebben tot de 6 maanden sowieso nog voldoende aan alleen melk. Fijn dat ze nu trouwens ook van de voorkeurshouding af is.

@Erica Gelukkig is alles goed gegaan :)

Wij moeten maandag ook weer naar het CB, krijgt ze de 2e prikjes. Eerste keer geen last van gehad, nu gaat het hopelijk ook weer goed.

Ze begint steeds meer geluidjes te maken, zo leuk :) Ze kan ook al aardig goed dingen vast pakken. Gaat echt allemaal zo snel

En als we toch foto's aan het spammen zijn, ons meisje:

Bijgevoegde bestanden:

14. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Aaah wat lief!!!! Wat goed zeg dat ze dat al kan! Zo met haar hoofd naar voren, dat lukt mijn dochtertrje absoluut nog niet. Alleen in haar voorkeurshouding met het hoofdje opzij naar rechts en dan heel even. Wanneer ging jouw dochtertje dit doen? Heeft ze er veel voor moeten oefenen? En ging ze uit haar zelf met haar hoofd naar voren of begon ze ook eerst met haar hoofd naar 1 zij? Bij ons zit het CB er erg op te hameren om het nu 2 x per dag te oefenen. Mijn dochter houdt gewoon helemaal niet van op haar buik liggen dus het is daarom best lastig voor haar.

15. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    ona en poemi wat een schatjes ook.

Ik heb een filmpje van net, van eva en Kim

MOV073 - YouTube

reageer straks verder xxx

16. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke fotos zeg!!

17. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Wat een mooie kindjes hebben jullie allemaal!!!!
    Valkyra is vandaag weer even wezen wennen op de creche.. Ze hebben haar 2 keer moeten omkleden vanwege het spugen en ze heeft dr fles niet leeg.. ze heeft wel plasluiers maar het is elke keer heel weinig.. Verder is ze super vrolijk aan het kletsen en lachen enzo... Maarja ik ga toch maar weer even de ha bellen straks....:(

18. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Wat een schatjes allemaal!!! Heerlijk meiden, wat een super beebies!

Dan kan ik niet achter blijven:)

Al is deze foto al wel een weekje of drie oud...er komt snel een recentere:)

Bijgevoegde bestanden:

19. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Mmmmm, hopelijk toegestaan....spam ik ook heel even mijn andere mannetjes:)

Bijgevoegde bestanden:

20. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    en de middelste van het stel:)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina