Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Kellie, je hebt groot gelijk hoor, HA bellen en afspraak regelen! Sterkte met je meisje!

2. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Lilage dankjewel! En wat een mooie zoons heb jij zeg! :)

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tuurlijk mag dat, heerlijke mannetjes zo met z'n drietjes! :)

4. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prachtige kindjes allemaal!!

5. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    mooie kindjes!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lilage Wat een leuke kereltjes heb je!

@Kelliee Geen fijn moment nu eigenlijk om te wennen op de crèche. Gelukkig lijkt ze er zelf dus verder niet al teveel last van te hebben. Heb je de HA nog gebeld?

@Carpe Leuk filmpje!

@Ona Ze tilt d'r hoofdje vanaf een week of 6/8 al zo op. Bij de controle op het CB met 10,5 week zeiden ze ook dat ze het al erg goed deed. Van het CB moet je eigenlijk 8x op een dag op de buik oefenen, zou alleen niet weten wanneer ik dat zou moeten doen. Wij leggen haar vanaf het begin zo'n 3/4 x per dag op d'r buik. In het begin ging ze ook al vrij snel huilen, maar toch vol blijven houden. Het gaat vanzelf beter. Ons zoontje had er ook altijd een hekel aan, dus wij legden hem dan maar weer vrij snel op z'n rug, maar ik denk wel dat hij daardoor een hoop dingen heeft overgeslagen in z'n ontwikkeling. Hij heeft bijvoorbeeld nooit getijgerd of gekropen. Nu zijn we er dus extra mee bezig geweest.

7. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

@poemie nee ze heeft r zelf geen last van:) ik ga morgenochtend de ha bellen. Ik dacht heel even dar t beter ging maar toch niet.. Spugen hoesten en niesen.. En een dichte neus.. En maar lachen haha :D

8. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Ik heb net gebeld, maar omdat ze geen koorts heeft is het geen spoed. Ze is ook niet uitgedroogd. Ik heb ORS gehaald:) Ik heb ook rijstebloem pap ofzoiets gehaald, want vannacht kwam ze opeens weer om de 3 uur.. En morgen moet ik werken dus wil vannacht wel doorslapen haha! Zou t kwaad kunnen als ze dat nu al krijgt? T is vanaf 4 maanden en ze is nu 3 maanden en 1 week....

9. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    lotte kreeg het ook. ik had het ook voor het doorslapen. dat ging perfect.
    nu krijgt ze het niet meer omdat ze ook zonder de rijstenbloem door slaapt.

10. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Fijn zeg! Valkyra sliep al door.. Maar nu opeens niet meer...... Maarja dan ga ik dat wel even proberen:)

11. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hihi Kellie,

Ik ben wat dat betreft niet zo moeilijk, net als labrador krijgt maz en kreeg milo met 4 weken al wat rijstebloem...Op cb deden ze er niet eens moeilijk over..Maz krijgt nu ook fruit enzo...wel vroeg, weet ik, maar ht gaat prima. Heel veel succes met je meisje!

x

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nou ik heb het voedingsschema maar weer aangepast. Het is niet mogelijk op een andere manier heb ik beredeneerd voor ons. Morgen begin ik met m'n eerste werkdag en moet ik het uit handen geven en heb er dan minder zicht op. Ook denk ik dat zij erg moet wennen en om die reden misschien wel vaker gaat komen voor het flesje. Daarbij is het een "langere" dag die eerder begint. Ik heb er daarom voor gekozen om vaker (om de 3/4/4,5 uur) de fles te geven met een mindere hoeveelheid. Het wordt nu 6 x 150cc. Zo krijgt ze niet te veel binnen uiteindelijk. Bijvoeren/compenseren is voor ons namelijk veel makkelijker dan een flesje weglaten. Dan zou ze midden in de nacht komen en komen we niet aan onze rust.

Het schema is nu als volgt:

-6.30
    -9.30/10.30/11.00
    -12.30/13.30/14.00
    -15.30/16.30/17.00
    -18.30/19.30/20.00
    -21.30/22.30/23.00

Lilage: ik zit er ook te denken om haar eerder een schepje rijstebloem te geven. Ze wordt nu opeens wat vroeger wakker in de nacht. Dit komt waarschijnlijk ook omdat we bezig zijn met het omgooien van haar schema maar toch.

Kelliee: gaat het al wat beter? Ik hoop het zo. Het is maar niks als een kleintje ziek is. Ook al merkt ze er gelukkig zelf niets van.

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Af en toe vraag ik me wel eens af of wij de enige zijn die nog nachtvoeding geven?? Uit onderzoek blijkt toch echt dat maar een kwart van de baby's van 3 maanden oud 's nachts doorslaapt, waar zijn dan al die niet doorslapende kindjes hier?? Of ik nou moet werken of niet, hier krijgt ze gewoon nog een flesje als ze dat nodig heeft. En aangezien ze wakker wordt 's nachts, zal ze het nog wel nodig hebben...

@Ona Spannend hoor, morgen 1e werkdag. Heb je er een beetje zin in? En als ze met flesjes van 165cc genoegen neemt, dan zijn 6 flessen toch prima? Hier krijgt ze ook om de 3,5/4 uur een flesje, en dan 4/5 flesjes van 135cc en 1/2 flesjes van 165cc. In ieder geval 6 flessen totaal. Tijden varieren ook maar probeer 's avonds wel altijd rond 22.00/22.30 uit te komen.

@Lilage Grappig dat de adviezen van CB's zo uiteenlopen. Bij ons wordt je haast afgeschoten als je ook maar iets anders geeft dan melk voor de 4 maanden, maar ik ken er ook eentje die mocht met 9/10 weken al beginnen met fruit/groente.

@Kelliiee Is je meisje inmiddels al weer een beetje opgeknapt? Misschien dat ze ook weer 's nachts kwam omdat ze zoveel spuugde? Dan houdt ze natuurlijk minder binnen dus kan me voorstellen dat ze dan ook sneller honger heeft.

Pff.. manlief moet werken dit weekend, beide dagen van 06.00 tot 18.00 en de oudste is ook nog eens ziek, pittig weekendje zo hoor! M'n moeder komt wel rond een uurtje of half 5, blijft ze tot en met woensdag en dan past ze dinsdagmiddag ook op F., maar dat scheelt wel gelukkig. Zit ik rond etenstijd tenminste niet alleen met een hongerige baby en een peuter die juist niet wilt eten.

Morgen naar het CB, krijgt ze de 2e prikjes....

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Wow...en al velen van dit topic zitten op zo;n schema.
    Hebben jullie kindjes dit zelf aangegeven?
    Of hebben jullie een beetje bijgestuurd?

Onze meid slaapt nog niet door s'nachts...4 nachten wel gedaan, afgelopen nacht weer niet. Wel zit ze op 5 flessen al heel lang (5 van 150+5)

nog tips?

15. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ labrador: slaapt jullie dochter dan niet veel te lang 's nachts? Noa sliep voorheen ook 10 uur en op het cb werd gezegd dat dat niet goed voor haar is vanwege haar bloedsuikerspiegel. Hebben daar bij jou niets over gezegd?

Petra: wij hebben niet zo'n strak schema. Noa krijgt door de week de eerste voeding rond 6.00/6.15 uur en de laatste tussen 22 en 22.30. Daar tussen doe ik het op verzoek en ik kom altijd uit met de 5 flesjes van 180+6. De ene keer zit er 3 uur tussen, de andere 4.

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hier net zo met de fles tegen 6 a 7 in de ochtend de eerte fles, en de laatste tegen 22:30 23:00 ik doe ook 5 flessen van 180 en 6 schepjes

@petra misschienn de laatste fles wat meer geven? misschienn helpt dat... dat lees ik wel eens

@poemi weekend overleefd? pittig lijkt mij zeg fijn dat je moeder komt scheeld weer een stukje!

@Lilage Leuk dat fruit geven, valt zeker wel in de smaak

Wat ik mij afvraag, als ik straks ook fruit geef dan blijven de flessen van 5x 180 ook gewoon?
    en geef je gewoon een paar hapjes, of in de loop van de dag het hele potje?

@Kelliee hoe gaat het nu met je dochtertje?

17. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt ons meisje ook 5 flessen, 2 van 180+6 en 3 van 150+5. Heb al geprobeerd de flessen groter aan te bieden maar ze drinkt hier soms nog niet eens alles van op. Nou prima dan

Ochtend fles is tussen 6 en 7 en de laatste fles krijgt ze om 21.15/21.30

We gaan zo naar het cb, prikjes en ben benieuwd naar gewicht en lengte

18. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hey Sas!

Ja, de flessen blijven voorlopig nog wel...Ik geef hem rond 10 uur, half 11 wat fruit en dan krijgt hij tussen half 12 en 12 uur gewoon weer de fles..Dat fruit is gewoon een extraatje, geen vervanging...Pas bij een maand of 6 ga je ook brood enzo bijgeven en dan verandert er echt iets met de melk...

En hij krijgt ongeveer een half potje per dag...Hij zou er best een hele lusten, maar daarin ga ik niet overdrijven...daar vind ik het ook erg vroeg voor:) Hoewel die 4 maanden echt snel dichtbij komen, het gaat zo snel!

19. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prikjes zitten erin, hopelijk niet teveel last. Ze zit ook nog in een sprongetje dus dubbelop.

Cb was alles goed, 6600 gram en 62cm, flinke meid! ze mag nu over naar 4 flessen maar weet niet of ze daarmee de nacht gaat redden tot sochtends.. ik ga het vanaf morgen maar eens proberen, kan het beter nu proberen want heb nu nog de laatste week vrij!

20. girly81

girly81 Actief lid

20 okt 2011
    390
    0
    16
    Hey meiden, ik breek even in bij jullie...
    Net als jullie ben ik ook juli 2012 mama...alleen ik gun me geen tijd om veel op zp te schrijven..wel lezen, maar schrijven ho maar haha...
    Zo nu en dan lees ik ookk wel eens bij jullie mee dus:p
    Maar wat ik mij afvraag...
    Nova is vorige week naar het cb geweest en daar woog ze 5935 gram en 59 cm...daar waren ze helemaal tevreden..helemaal volgens de lijn...

Maar dan hoor je om je heen dat het wel heel erg huge is.....:(:( Ik snap er dan niks meer van...ik ga me als moeder dan ook wel zorgen maken, want 1 ding wat ik niet wil...is dat mijn kind te dik word....
    Nova zit nu in maat 62 en soms doe ik haar ook 68 aan...nog wel iets te groot, maar kan het dan niet laten liggen hihi...
    Ben dus wel benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie kindjes doen??

Liefs

Deel Deze Pagina