oohhh vlinder 21...ik lees dat jij dus net bij cb bent geweest... Maar welk maatje zit jou kindje nu in dan??
Girly, als jou kindje al groot zou zijn is mijn dochter een reus! hahaha, NIet druk om maken elk kindje volgt zijn/haar eigen lijn! Bij de geboorte, 9 dagen vroeger was ze al 52cm en 3480gram.. en ze is nu wel groot vergeleken met veel andere kindjes van 3 maand, maar ze krijgt gewoon de hoeveelheid melk wat ze mag, wil ook absoluut niet meer, zelfs vaak minder dus ik maak me er niet druk om.. en ze zit in maat 62.. 68 heb ik niet in huis dus weet niet hoe dat zit maar maat 62 zit haar nu precies goed
@Vlinder 4 flessen nog maar? Daar hebben ze bij mij trouwens niets over gezegd, ben vanmorgen ook geweest. Nu is dan wel een goed moment om even te kijken hoe ze het erop doet. Als je dan een slechte nacht heb kun je de volgende dag nog een beetje bijkomen tenminste. Hoop voor je dat ze niet teveel last van d'r prikjes gaat krijgen, zeker in combinatie met een sprong lijkt me dat wel erg lastig. Maar ze groeit goed dus, fijn! @Girly Gezellig dat je ook mee komt kletsen! We zijn allemaal niet zo super druk hier Ik zou me niet te veel druk maken over je meisje. Als ze gewoon netjes d'r lijn volgt is alles in orde. Niet alle kindjes zijn nu eenmaal even dik/dun/lang/kort. Ons meisje was met 10,5 week 5765 gr bij 58,5 cm, ook best wel een flinkerd dus (vind ik zelf dan), maar ze doet het verder prima dus ik ben blij hoor Ze zit nu nog in maatje 62 maar met shirtjes ga ik nu naar 68, zit anders allemaal een beetje te strak @Sas Ik heb het overleefd ja Kleine man is ook weer beter nu, is toch een stuk makkelijker dan. En tot 6 maanden blijft melk nog het belangrijkst en de flessen worden dan ook nog niet vervangen door bijvoeding. Dat komt pas na de 6 maanden dacht ik. Nu is het dus echt voor erbij. Ik deed het altijd vers maken en dan een deel invriezen. Ik begon geloof ik met 15 gram, echt maar een paar hapjes dus. @Petra Zoals ik al eerder aangaf, bij ons slaapt ze ook nog niet door. En ze zit zelfs nog op 6 flessen. Komt vanzelf wel. Ik ga me er niet druk om maken. Bij ons zoontje heeft het wel tot ruim 6 maanden geduurd voordat hij zo af en toe eens ging doorslapen... Vanmorgen ook op het CB geweest. Mevrouw weegt nu 6475 gram en is 62 cm lang. Ze zit nu gelukkig met alles op de +1 lijn, eerst was dat alleen nog maar het gewicht Prikjes zitten er ook weer in, arm kind moest zo huilen Vandaag ook gebeld door het kdv. Donderdag de intake en dan volgende week waarschijnlijk wennen. Komt nu wel erg dichtbij Vanaf 7 november begint ze op de woensdag daar en vanaf januari komt de dinsdag erbij.
girly81... Maak je maar helemaal geen zorgen! Zolang je meisje het goed doet,, zowel in gewicht als in lengte groeit en je niks raars doet is het helemaal prima! Als ze zo jong zijn, kan echt alles...De dochter van mijn zus was een flinke dame bij haar geboorte, ruim 4100 gr en is tot dat ze ging lopen lekker compact geweest...daar zie je nu niks meer van! hihi en zo ken ik er echt nog wel meer Ik heb Maz net gemeten en gewogen...hij was 6215 gram en 65,5 cm Qua ;lengte zit hij aan de bovenlijn...(hoppa, en we gaan op zoek naar maatje 68!) maar qua gewicht ligt hij helemaal gemiddeld... Lekker genieten van je meisje, en je niet teveel zorgen maken...Als je een wat vollere baby hebt, zegt dat niks over hoe ze straks zal worden!
Bedankt voor jullie reactie meiden....bij het cb gaven ze ook aan dat Nova helemaal gemiddeld was met haar lijn dan...helemaal goed dus...maar als je dan van anderen te horen krijgt dat ze wel erg zwaar is, ga ik toch ff nadenken.... Maar ik ben tevreden met m'n meissie....
Ons zoontje was ook precies zo, met 3 maanden 65,5 cm en 6230 gram. Hij zit nu met z'n lengte nog steeds net binnen de lijnen van wat 'mag'. Kinderarts stond er in juni ook van te kijken hoe lang hij was. Zijn je andere zoontjes ook zo lang?
Poemi, Mijn andere twee hadden deze lengte en dit gewicht met 4 maanden, haha...Maar mijn oudste is nu ook aardig aan de maat. Hij is zo´n 1 m 13 en 17,5 kilo De middelste groeit niet zo hard, die is volgens mij heel gemiddeld, leuk dat dat zo verschilt Maz gaat nu hel hard, benieuwd hoe lang dat zo blijft! Hoe zit dat nu bij jouw zoontje?
Wat grappig dat daar zo'n verschil in zit. Hou oud is je oudste nu dan? Ons zoontje was met 2 jaar en 3 maanden 98,5 cm. Laatst heb ik hem zelf nog eens proberen op te meten, met 2 jaar en 6 maanden, en toen zat ie rond de 101 cm. Ik denk dat ie nu zo'n 16 kilo weegt. Ik vind het ook wel grappig, F. is met 3 maanden 3,5 cm korter en zo'n 250 gram zwaarder dan d'r broer.
bedankt voor jullie antwoorden op de vraag van het potje fruit, kan niet wachten om het te geven lijkt mij zo leuk! Hier was n de laatste keer bij het cb met 9,5 weken 6,380 gram en 61 cm
Ze hebben hier niets op het CB van gezegd. En ik kijk en luister naar wat Lotta aangeeft qua voeiding. Ik heb het dus niet zo gestuurd.
he meiden Hoe is het met iedereen? Eva was met 12 weken 62 cm en 6200 gram, precies hetzelfde als Kim. Ik heb een foto gemaakt van haar hoofdje, wat vinden jullie van de afplatting? Het lijkt me nl iets ronder weer te worden
@carpe ik zie helemaal niks haha... Met valkyra gaat het goed. Is alleen wel super verkouden Mja wie niet ik ga straks even een potje fruit halen k wil t nou toch gaan proberen!
carpe ik zie ook niks hoor! @kelliee leuk dat fruit, laat je even weten of het in de smaak viel Ik wil het ook graag gaan geven haha lijkt mijn zo leuk, maar ik wacht nog eventjes
Hoorde laatst nog in een programma van een professor dat fruit zelfs onder de 6 maanden helemaal niet zo goed is. Dat het voor die darmen toch een belasting is, en niet nodig. Ik wacht ook tot 5,5 maand ofzo
Ja ik hoor echt 600 verschillende verhalen.. Maar k probeer t gewoon 1 keer en als t bevalt doe k t misschien vaker
Nou ja, als ze er niets van gezegd hebben, zal het wel goed zijn toch? Wij hadden t bij ons ook niet gestuurd, maar toch hadden we op gegeven moment toch onze twijfels of het wel goed was dat ze minstens 10 uur sliep. Toen heb ik daar naar gevraagd en kreeg ik dat antwoord.
Carpe diem; ik zie ook helemaal niets. Het ziet er bij mijn dochter net zo uit en die heeft geen afplatting.
@carpediem: wat ligt ze al goed op haar buik en wat houdt ze haar hoofd flink recht omhoog! doen meer kindjes dit al? ik moet nl zeggen, dat ik haar hooguit 3x per week eventjes op haar buik neerleg... ik weet t, t is niet goed.... maar ben dus wel benieuwd of meer kindjes hun hoofdje zo recht omhoog kunnen houden.