Haha nope, je moet op 'stem' klikken... Dan komt er, als het goed is i. Je beeldscherm een melding dat je gestemd hebt. In elk geval bedankt.
Haha nope, je moet op 'stem' klikken... Dan komt er, als het goed is i. Je beeldscherm een melding dat je gestemd hebt. In elk geval bedankt. Wat ik voor nu eigenlijk ook nog wek erg vind is de wetenschap dat ik nooit normaal thuis zal mogen bevallen. Sowieso door de ks maar ook door die bacterie, zal ik met een infuus antibiotica moeten bevallen om de kans te verkleinen dat het kindje ziek wordt. Uiteraard ben ik verschrikkelijk dankbaar dat het zo goed is afgelipen. Heb percentages gehoord waar je naar van wordt (1op de 3 sterft)
Frummelk jeetje wat heftig, gelukkig goed afgelopen zeg. Bilou pff nu al zwanger misschien jeetje, ben benieuwd. Lilage mooie fotos zeg, vooral de laatste Buikliggen hier wel 5 x op een dag, 3 a 5 min per keer ofzo. Doe dat expres elke keer, zodat die nek sterker wordt. Moet ook van de fysio. Hier alle goed, mijn 2 e werkweek alweer. Ik werk 26 uur in de week,. ook in de zorg. Mijn man is altijd op woensdag vrij, zijn papadag. Ik vind het heerlijk om te werken, werd gek hier hele dag tussen de kinderen. Niks voor mij haha. Meer die dit hebben? xx
Ik zit voorlopig thuis door de ptss, maar vind het niet erg. Kan zo volop genieten van mijn mannetje. Maar soms heb ik wel zo'n "ik moet er even uit" gevoel. Hoe is het verder met iedereen? Ik ben benieuwd hoe groot en zwaar jullie kleintjes zijn. Ons boefje was de laatste keer 62 cm en ruim 6200 gram. Hij was toen 10 weken. Redelijk aan de maat. En wat gaat die ontwikkeling snel he? Hier is hij druk aan het oefenen met grijpen. Bellenblazen ontdekt hij nu ook wat. We hebben het afgelopen weekend z'n eerste fruithap gegeven Hij vond het maar zo-zo. Kopen jullie de fruithap of maken jullie die zelf? Ik zou het wel zelf willen maken maar weet niet hoe dit moet...
Kom er niet veel meer aan toe om hier vaak te komen, toch best druk met werk erbij. Zag wel nog wat foto's voorbij komen, leuk! @Frummelk Heftig hoor, wat je met je kleintje hebt meegemaakt. Hopelijk kun je het allemaal een plekje geven uiteindelijk. Bij onze oudste maakte ik wel altijd alles vers, groente en fruit. Dan maakte ik wel meerdere porties zodat ik ook wat kon invriezen. Ik kookte gewoon alles eventjes en dan pureren. Heb daar zo'n keukending voor gekocht, bij de lidl, voor 15,- ofzo. Nu ga ik denk ik een combi doen van vers en potje. Onze oudste lustte namelijk geen potjes en dat kan soms best wel lastig zijn. @Bilou Dat zou wat zijn! Heeft het inmiddels al doorgezet? Of ga je binnenkort testen? Spannend hoor! Hoe is het wennen op de crèche gegaan? @Carpe Ik heb dat ook wel een beetje hoor. Vind het erg fijn om gewoon echt mijn eigen ding te hebben en niet alleen maar mama te zijn. Al had ik misschien wel iets langer thuis willen blijven. @Werk Hier inmiddels alweer een maand aan het werk. Voelt alsof ik niet weg ben geweest! Nu nog maar 2 dagen werken en dan weer lekker een weekje vakantie. @Buikligging Gaat hier echt goed. Ze ligt nu met gemak 10 minuten op d'r buik, lekker rond kijken, beetje kletsen, bellen blazen. Zo leuk! Vandaag is F. wezen wennen op de crèche. Om 9 uur gebracht en om half 12 heb ik haar al weer opgehaald. Kon ze tenminste weer thuis in d'r bedje slapen. Het is wel heel goed gegaan. Ze was gezellig en lekker vrolijk. Heeft er ook al eventjes geslapen. D. vond het maar raar. Ze gingen met F. even langs bij zijn groep en toen zei hij dus dat mama vergeten was haar mee te nemen en ze moest bij mama slapen, zo lief
Poemi fijn dat het goed ging op de creche. De fysio belde, de afplatting achter is van 93% naar 92%, en bij 90% is het goed. Nu dus geen indicatie voor helm, en het gaat vooruit. Ben zo blij Eten, ik heb een staafmixer en maakte alles vers, fruit en avondeten. Of gewoon een banaan en kiwi prakken. Gaf heel af en toe een potje.
Maar hoe zit het dan met de pitjes (kiwi) vis je die eruit? En doe je er wat water door om het te verdunnen?
@Carpe Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met de afplatting! @Frummelk Die pitjes in de kiwi kun je gewoon geven. Volgens mij kun je wel beter tot 6 maanden wachten met kiwi (en aardbeien en citrus vruchten). Dit omdat het wat allergie gevoeliger fruit is. Bij de eerste hapjes doe ik bij het pureren wel wat afgekookt water toevoegen. Zo wordt het mooi glad. Wat is het de laatste tijd hier rustig zeg! Iedereen weer aan het werk? Merk dat ik dan zelf ook wat minder hier kom hoor. Zijn er trouwens al meiden begonnen met bijvoeding? F. is nu bijna 4 maanden maar heb er zelf eigenlijk nog niet zoveel zin in om er mee te beginnen, dan ben je helemaal heel de dag bezig met voeden... Misschien dat ik volgene maand langzaam ga beginnen met één hapje op de dag. De laaste dagen slaapt ze na de fles van 14.00-15.00 uur toch bijna niet meer, kan ze mooi een hapje met ons mee eten voor de volgende fles.
Ik heb j een fruithapje gegeven vorige week. Twee hapjes en toen was het wel klaar. Hij is zo aan het klooien met zijn flessen, dus hou het voorlopig eerst daar alleen maar bij. Doen jullie ook wel eens pap door de fles?
ik heb valkyra fruithapjes gegeven en groenten maar die groenten vind ze het lekkerst! En ik merk verder niet dat ze er last van heeft Ik deed eerst wel pap in de laatste fles maar nu slaapt ze ook gewoon weer zonder dus ik doe het niet meer
Absoluut geen oordeel of commentaar hoor maar het lijkt zo vroeg. Ik lees op de potjes dat het vanaf 4 maanden is. Nu zijn sommige baby's dat natuurlijk al bijna en het zal echt niet op een paar dagen aankomen maar ik merk dat ik het flesje nog wel even makkelijk vind. Nu is mijn dochtertje ook nog geen 4 maanden natuurlijk. Ik denk dat ik het probeer uit te stellen tot ze 6 maanden is. Ook aangezien er koemelkallergie bij haar geconstateerd is en ze het heel goed op speciale flesvoeding doet. Niet dat er in de meeste potjes koemelk zit maar haar darmen zijn nu net weer helemaal rustig. En Poemi, ik ben inderdaad weer aan het werk en als ik vrij ben dan vergt de kleine meid het meeste van m'n tijd maar ik probeer het hier wel goed bij te houden en zo vaak als mogelijk te posten.
Ona mag ik aan jou vragen hoe je aan je dochtertje merkte dat ze koemelkallergie had? Heb namelijk het vermoeden dat mijn dochter daar ook last van heeft........
Kelliee: onze dochter had heel erg last van uitslag op haar gezicht (was knalrood en vurig), ze had bijna alleen maar diarree (groen van kleur, sorry voor het detail) en heel veel krampjes, overstrekken en ze was erg onrustig. Aangezien ik allergisch ben aangelegd was er voor haar een 40% kans dat het overerfbaar was. Reden genoeg voor de arts bij het consultatiebureau om het te laten testen. We hebben uiteindelijk de 'provocatietest' gedaan, zie: (Koemelkeiwit provocatietest kinderafdeling, Kindergeneeskunde, Rijnland Ziekenhuis - Rijnland Ziekenhuis). Hieruit kwam naar voren dat ze dit heeft. De provocatietest ging vanuit Friso. We gebruikten al gewone Friso hypoallergeen voeding maar daar zit toch nog wel wat koemelk eiwit in. Nu gebruiken we Friso allergy care en dat is enkel via de apotheek op recept verkrijgbaar. Hier zit geen spoortje koemelk in en daar doet ze het gelukkig heel erg goed op.
Nou zeg! Zie dit topic nu pas! Ik heb heel even meegeschreven met de juli lijst, toen we nog allemaal zwanger waren. Mag ik ook hier meeschrijven? Lijkt me wel handig, en gezellig! Ik was uitgerekend op 29 juli, maar onze dochter (Hannah) is 1 juli geboren (ingeleid i.v.m. pre-eclampsie) Hoe ging het met het slapen van jullie kindjes vanacht? Hebben jullie de tijd een beetje kunnen rekken? Of was het een uurtje eerder?
@Danip Gezellig hoor! Hier was het erg vroeg vanmorgen, maar dat kwam ook door de oudste. Die was om kwart over al wakker. Om uur maar even nog bij ons proberen te slapen, maar om kwart over werd F. ook wakker dus toen ben ik er maar uitgegaan... En hoe is het bij jou gegaan vannacht? @Ona Je hoeft er ook pas met 6 maanden mee te beginnen dus je kunt voorlopig nog even lekker rustig aan doen en het gewoon bij de flesjes houden.
Hier ging het eigenlijk wel heel goed. We moeten Hannah sowieso altijd al wakker maken, maar meestal doen we de eerste fles dan om 8 uur. Vanochtend weer om 8 uur, maar dan nieuwe tijd. Dus keurig Poemi: volgens mij staan je cijfertjes er niet tussen Dus geen idee hoe laat het bij jullie was, maar erg vroeg dus! Ik denk inderdaad dat oudere kindjes er meer last van hebben. Op hoeveel voedingen zitten jullie nu trouwens? Hier krijgt ze 5 x 120+4. Ze heeft reflux, en krijgt daarvoor Enfamil voeding via de kinderarts. Maar ik merk dat ze eigenlijk wel wat meer zou willen. Dat hebben we nu een paar dagen geprobeerd, maar dan spuugt ze de hele fles weer uit. Ben wel benieuwd hoe dat bij jullie gaat?