Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    #861 ukkie89, 28 okt 2012
    Laatst bewerkt: 28 okt 2012
    :)bericht dubbel geplaatst

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Probeer hier ook weer een beetje mee te komen kletsen, is er de laatste tijd nogal bij in geschoten:)

# Elise kwam nu vanacht om kwart voor 5 ipv kwart voor 6 normaal.
    De rest van de dag ging eigenlijk vrij goed. Alleen vanmiddag was ze behoorlijk moe en had ze honger. Dus uiteindelijk om half 6 maar een flesje gegeven ipv 6 uur en daarna heerlijk na bed gebracht. ;)
    Ze viel gelijk in slaap.:D

# Zag een vraag over voeding.
    Elise drinkt nu al een tijdje 5x 180 cc en dan in de laatste fles een schep rijstebloem erbij omdat ze daarvoor nog steeds honger had:$

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    pfff wat een gedoe met die voeding. Spuitelf heb ik vrijdag gewogen en hij was in een maand tijd amper 400 gram gegroeid. Net op het randje. Nog iets minder en het kan een opname worden. Ik heb hem nu in een strak 4-uurs schema gepropt en hij drinkt eindelijk weer wat meer. Maar dat betekent ook dat ik snachts er weer uit mag.

Verder zijn we helemaal in de ban van het stemmen. We staan nog op kop, maar nummer twee is al weer flink aan het inlopen. Dus degenen die nog niet hebben gestemd, zouden jullie dat alsjeblieft willen doen? Het wordt echt zo'n wedstrijd en ik ben helemaal fanatiek aan het worden hihi

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Danip Wat heerlijk zeg, dat je haar wakker moet maken voor de eerste fles. Numlock stond gisteren niet aan, zat op de laptop van manlief haha. Maar het was gisteren dus kwart over 4 dat ie wakker werd. En vanmorgen helaas weer :(

@Frummelk Hopelijk gaat hij snel wat meer groeien. Op weer een opname zit je ook niet te wachten...

@Voedingen Hier krijgt ze 2/3 voedingen van 135cc en 3/4 voedingen van 165cc, 6 flesjes totaal.

Pff.. wordt er af en toe wel een beetje moedeloos van als ik hier lees over al die doorslapende baby's, terwijl ons meisje er echt maar max. 5 uur tussen laat. Gisterenavond heeft ze bijvoorbeeld om half 11 de laatste fles gehad en vannacht werd ze gewoon om 10 voor 3 wakker... En daarna weer om 5 uur, maar dat kwam waarschijnlijk door D.

5. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    poemi vervelend dat je er nog steeds in de nacht uit moet, maar dat kan zo in een keer veranderen hoor
    N sliep ook in een keer door

@frummelk fijn dat hij nu wat beter gaat drinken, een opname zou wek heel verveklend zijn.
    zou wel weer wennen zijn de wekker zetten in de nacht!

@voedingen, hier krijgt ze 5 flessen van 180 en dat gaat erg goed!

Vandaag weer bij het cb geweest ze groeit goed, ze is nu 7,3 kilo en 64cm lang, het was een lange dame maar ze volgt haar eigen lijnen goed
    ze ligt nu heerlijk te slapen ben benieuwd voor hoe lang :)

6. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi dames,
    Ik ben er en tijd uit geweest. Lees vaak wel snel even mee maar reageren komt er niet zo van.

Poemi hier slaapt ie ook nog niet door hoor. Is ook wel vroeg nog. Bij degenen bij wie der kleintjes doorslapen, door hebben gewoon geluk denk ik. O internet vind je dat gemiddeld ze pas doorslapen, dus meer dan 8u tussen de 4 en 6mnd.

Wij vandaag de 2e prikjes gehad. Wat huilde die me kleine schat. Ligt nu legert te afkapten gelukkig. Hij woog 8,4kg en 67cm flinke jongen dus. Zit met alles op der bovenste lijn, maar is in alles groot dus prima dan.

Ik zal proberen wat vaker te reageren.

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tjonge wat zijn jullie al kindjes groot!:) Mijn dochter woog vorige week 5,5 kilo en is 60 cm lang. Ze kwam precies op de middelste lijn dus niet echt te klein. Ik ben zelf ook klein dus een kind van haar moeder.

@doorslapen: mijn meisje slaapt ook al aardig door maar de 8 uur tussen 2 flessen redt ze nog niet altijd. Wel 7 uur. Zit er ook niet een verschil tussen flesvoeding en borstvoeding? Bij fv slapen ze eerder door dacht ik. Gemiddeld geven de meeste moeders bv. Dus het is maar waar je het mee vergelijkt denk ik. Volgens mij geven hier de meesten fv.

8. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja ona ze zeggen van wel. Ze zeggen dat bv sneller verteerd dus dat ze daardoor weer sneller honger hebben. Onze jongen is vrij groot hoor. Was nu netjes in 6 wk 1,5kg erbij. Vorige keer in 4wk 2kilo! Schok me dood maar in lengte groeit hij ook cm per wk ongeveer dus prima. Ach ja wat doe ik eraan :)

9. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

@ona dan denk ik toch dat ze het niet heeft..

Ben net met valkyra naar de huisarts geweest, ze heeft ringworm op dr hoofd.. Ze heeft een zalfje gehad dus ben benieuwd! Ze is ook heel erg verkouden en heeft verhoging en drinkt heel weinig ds k maak me zorgen maar dat hoeft niet zegt ze.. Mja k wacht het wel af! Ze slaapt ook opeens niet meer door.. Ze word snachts om de 3 uur wakker en dam drinkt ze een paar slokjes en dan slaapt ze weer.. Heel vermoeiend.. Vooral als ik moet werken..

10. danip

danip Niet meer actief

@Ukkie89: Ze drinkt dus best veel meer dan Hannah. Goed om even een beetje een idee te krijgen want ik vond het al vrij weinig! Op zich trouwens ook wel goed dat ze dus zo'n goed ritme heeft dat het klokje precies goed staat :)

@Frummelk: 400 gram op het randje? Wat heeft hij dan? (kom hier net binnen vallen, dus niet meegekregen) Hannah was namelijk maar 200 gram gegroeid in 9 weken en daar hebben ze niks van gemaakt. Vond het zelf wel heel weinig, maar als ik dat van jou dan lees dan vind ik het wel gek dat de kinderarts daar niks meer van heeft gemaakt.

@ Poemi: dat lijkt me wel heel pittig! Ik weet dat het bij ons echt mazzel is dat ze zo snel zo goed doorslaapt. Ik had me ook voorbereid op langere tijd nachtvoedingen. Maar het lijkt me wel heel zwaar, als je zo lang nog onderbroken nachten heb. Ik geloof trouwens dat bv kindjes inderdaad minder snel doorslapen. Ik hoop dat je snel wakker word van een niet wakker kindje :D

@ Sas: dat is inderdaad lang! :) Ik mag volgende week weer, ben benieuwd. Hannah was ook aan de lange kant toen ze werd geboren, maar nu volgens mij gemiddeld. Bij jou dus ook 5 keer 180! hier echt maar 5 x 120! Ik vind het nu helemaal weinig als ik zie wat een beetje gemiddeld is!

@ noel: Zo die groeit goed haha! Nou beter toch!

@Kellie: wat sneu :( Ze heeft er dus ook echt last van. Het is wat met die kleintjes en ziek zijn. Vooral als ze dan zo benauwd zijn. Beterschap!

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello! Hoe is het hier met iedereen! Leuk om jullie berichten weer eens te lezen!

Maandag was ik weer bij het cb. Hij weegt nu 6120 gram en is 64 cm. Hij krijgt nog steeds borstvoeding, dus van bijvoeden is nog lang geen sprake.

Ben zelf nu snotverkouden en heb wat last van mijn keel. Ik hoop dat ik mn zoontje niet aansteek.

Over anderhalve week moet ik weer aan het werk. Dat wordt wennen.

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hallo meiden,
    Het is hier stil. Jeetje Bilou jouw ventje groeit goed. Ik hoop dat je gauw weer beter bent en dat je ventje inderdaad bespaard blijft!

@Bijvoeden: ik denk dat ik toch met 4 maanden start hiermee. Ik heb gelezen dat het juist goed is om vroeg te beginnen als kindjes last hebben van koemelkallergie. Ze zijn dan vaak allergisch aangelegd en kunnen het beste zo vroeg mogelijk worden blootgesteld aan (evt.) allergenen. Ik ga dit sowieso nog even met het CB bespreken.

Vanmiddag ga ik een kijkje nemen bij een kdv hier op de hoek. Hoewel wij van plan zijn nog even te wachten tot ze ongeveer een jaar is. Om verschillende redenen. Met name omdat we tot die tijd makkelijk oppas via oma's en een vriendin kunnen regelen. :)

Wat is het hier rustig inderdaad de laatste tijd. Volgens mij zijn er alweer veel meiden aan het werk. Hoe bevalt dat jullie? En hebben jullie ook het gevoel dat het steeds makkelijker en leuker wordt? Mijn meisje begint nu echt veel te lachen. Ze vindt het heel gezellig bij de oma's. Ook kan ze ineens goed haar hoofd optillen. Ik dacht dat het nooit zou gebeuren.;) Ik ben erg trots op haar en ze doet het heel goed.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Kelliee: hoe is het nu met jouw kleine meisje? Is de verhoging alweer gedaald? Ik hoop het maar. :(

14. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Zijn er inderdaad een hoop weer aan het werk denk ik waaronder ik.:)

Volgens mij is het inderdaad beter om op tijd te startte met bijvoeding ivm koemelk allergie. Zodat ze toch alvast kunnen wennen.

Danip E.lise drinkt wel erg veel voor haar leeftijd hoor dus daar moet je Hannah niet mee vergelijken want E.lise weegt nu ook al 6780 en is 65 cm en dat was met de controle van 3 maanden.;)

15. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Hier ook een werkende moeder. :p

L gaat steeds meer dingetjes met haar handen pakken, zo leuk om te zien.
    Ook het slapen overdag gaat gelukkig wat beter. Ze slaapt nu 2 keer in de ochtend 30 minuten, 2keer in de middag 30 minuten en rond 17:30 een half uur. Dat is al heel veel voor L. Want eerst was het 2 keer op een dag 30 minuten dat ze sliep.

16. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Een grote dame hoor Ukkie. Lekker dat ze zo goed groeit. :) Ik denk dat de kindjes hier allemaal groot zijn want ik had even de nationale groeicurve bekenen en 60 cm schijnt precies het midden te zijn. Nu ben ik zelf van oorsprong niet van Nederlandse afkomst en zijn Nederlanders wat groter. Mijn vriend is wel lang dus het kan alle kanten op gaan. Ik hoop dat ze niet mijn lengte erft.

Ik ben ook alweer sinds 3 weken aan het werk en ik moet zeggen het begint te wennen. Mijn kleine meid heeft het naar haar zin bij de oma's en een vriendin van mij past 1 x in de week op en dat gaat ook prima.

@Slapen: Lekker Labrador dat je meisje nu wat meer slaapt. Voelt ze zich nu ook wat beter? Bijv. doordat ze wat vrolijker is? Dat merk ik namelijk wel bij onze dochter. Verder slaapt ze elke ochtend zo'n 4 a 5 uur na de ochtendfles. We moeten haar dan gewoon wekken voor de volgende fles. Echt een klein slaapkopje is het!

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ja Elise is inderdaad een flinke dame en lang helemaal.
    Ik ben 1.70 en me man 1.80 ongeveer dus vind dat opzich nog mee vallen dus ben beniewd hoe lang ze word :p

Owh dat is lekker Ona dat jullie dochtertje zoveel slaapt. Hier slaapt ze tussen de flessen 1 a 1,5 uur.
    En hoe slaapt ze snachts?

18. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    jeetje ona dat is lekker dat ze nog even slaapt in de ochtend
    hier slaapt ze misschien 2keer op een dag 45 min
    slaapt ze de nacht ook door?

@labrador, gewelidig he dat ze nu dingen pakken vind het zo leuk
    fijn dat ze nu wat meer slaapt, dan zijn ze wel wat vrolijker he
    Hier is n aan het eind van de dag wel wat hangerig omdat ze vaak niet slaapt.

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Sas Wat slaapt ze weinig overdag zeg! Gaan de nachten nog wel steeds goed?

@Ukkie Lange meid hoor. Ons zoontje was 65,5 cm met 3 maanden en zit nu nog steeds net binnen de groeicurve qua lengte. Grote kans dat jullie meisje ook die lijn blijft volgen.

@Ona Wow, wat slaapt ze lang 's ochtends! Hoe gaat het de rest van de dag dan? Fijn dat alles goed gaat met jullie meisje bij de oppas, dan zit je zelf denk ik ook wat lekkerder op je werk.

@Labrador Fijn dat ze wat meer is gaan slapen, geeft toch wat meer rust lijkt me.

@Bilou Hij groeit goed! En over een weekje weer werken dus, spannend. Gaat hij dan naar de crèche of heb je andere soort opvang?

@Kelliee Hoe gaat het nu met je meisje?

Hoop dat ik zo niet teveel gemist heb... Ook ik heb dus niet veel tijd door m'n werk en 2 kindjes, druk, druk, druk.

Hier ineens een goede nacht vannacht. Ze had om 17.45 fles gehad en lag om 18.30 te slapen. Om 20.00 zijn we zelf in slaap gevallen en om 23.30 schrok ik wakker. Normaal krijgt ze rond 22.00 de laatste fles dus ik toch nog maar een flesje gemaakt en wilde dit in bed geven, mevrouw deed d'r mond niet open hoor. Toen flesje maar leeg gegooid en zelf m'n bed weer in gegaan. Werd ze gewoon om 04.15 pas wakker :$ Normaal komt ze rond 02.30/03.00 al, en dan heeft ze om 22.00/22.30 nog een fles gehad. Ik hoop nu wel dat het niet iets éénmaligs was.

20. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Poemi lekker hoor zo,n nacht, hopelijk blijft he zo :)
    De nachten gaan wel goed ze krijgt de laatste fles rond 22:30 en slaapt dan tot 7:00/8:00 dus dat is wel erg lekker

Deel Deze Pagina