Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    gaat prima, werken leuk, vermoeiend maar voldoening. Andere mannen doen het ook prima, sinterklaas spanning, maar ik geniet er van!

Snel meer verslag en natuurlijk reactie op jullie!

2. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon krijgt nog geen groente en fruit. Soms doe ik een schepje rijstebloem door zijn melk.

Verder draaide hij vandaag voor het eerst van zijn buik naar rug.

Cb heb ik pas 20 dec weer dacht ik.

3. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ben ik ook weer even, drukdruk en niet zoveel puf voor de laptop!

E. is alweer 66cm en 7,5kg.. Bij de kinderarts geweest ivm erge darmkrampen en niet poepen. KA ziet bijvoeding als de oplossing. Dus begonnen aan groente en rijstebloem waar ik nog zo graag mee wou wachten.

Rijstebloem weigert ze, groente gaat ook niet van harte..wennen natuurlijk en ze vind het nog niets. Nu laat ze ook ineens melk staan, krijgt nog maar 600/700 per dag ipv 800/900. Is deze mama niet zo blij mee. Vanaf vandaag ineens weer wat kramp en niet poepen(ging vanaf donderdag goed zonder kruiden van de osteopaat en vorige keer ging het mis na 4 dagen) Dus afwachten of het nu echt weer mis zal gaan... Anders zit ik dus weer met een kind met pijn en dat vind ik zooo niet leuk... man mn moeder hart breekt:(

Volgende week vrijdag weer naar de kinderarts, tot die tijd maar even aanzien hoe het nu gaat..en of ze aan de groentes went. en of het met de darmen redelijk blijft gaan.

Met mezelf alles oke, wel moe moe. Ook nog eens buikgriep nu bleegh. Maar verder volop genieten hoor van mn meisje! de ontwikkeling gaat zo snel vind ik! Ze giert, lacht, brabbelt het uit, pakt alles binnen hand bereik, ziet en volgt alles waar ze ook maar wat ziet of hoort. Heerlijk om te zien!

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Vlinder, wij zitten met hetzelfde probleem. We zitten nog steeds op 6 x 150 (900 ml) maar ik wil eigenlijk over naar 5 x 180 cc waar ze in principe al aan toe is op haar leeftijd. Dit heb ik geprobeerd maar de 1e twee dagen kreeg ze dusdanig veel kramp en ook obstipatie dat we weer terug zijn naar ons oude schema. We gaan dit morgen met het CB bespreken. Ik ben benieuwd wat ze ons adviseren. Ook omdat ze koemelkallergie heeft weet ik niet of we al mogen starten met bijvoeding. Krijgt jouw dochter borstvoeding of het flesvoeding?

5. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend ona! En om omdat ze kma heeft. Zal toch wel een oplossing moeten zijn om naar 5 flessen te kunnen.

Nee ze krijgt flesvoeding en ik zat al een tijdje op 5 flessen maar ze slaapt ochtends langer door dus nu krijgt ze 4 flessen van 180+6. Door de bijvoeding dronk ze slecht maar lijkt erop dat ze sinds Gister weer normaal drinkt. Gister weer 4 volle flessen op. Hopelijk blijft het zo.

6. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Zo, daar ben ik weer :) Het gaat goed met m'n meisje, en met mij natuurlijk ook! Ze slaapt gelukkig weer door 's nachts. Ze krijgt nu de fles om de 4 uur, als ze hem om de 3 uur krijgt drinkt ze hem maar voor de helft leeg.. groente en fruit gaat ook goed, ze eet alleen niet meer dan een paar hapjes per dag. Maar ze moet het natuurlijk nog leren.

Ik zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen.

Ik heb nu al een tijdje kriebels voor een 2e.. haha we doen het niet want daar hebben we geen geld voor maar ik zou het heeeeel graag willen :D

Vandaag op de opvang sinterklaas gevierd. Ze vond het gelukkig niet eng en heeft zelfs bij hem op schoot gezeten! Zo'n lief gezicht!!

7. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

foto plaatsen lukt dus niet, ze zijn allemaal te groot.. via mn telefoon lukt het oko niet dus dat is jammer. Maar ik zal het binnenkort nog wel een keer proberen:)

8. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Zag opeens weer dit topic leuk ..

Hier gaat het met Sophie vandaag wat minder hoge koorts 39-6
    Verder heeft ze pas testen gehad voor koemelkallergie .. uit testen kwam dat ze geen KMA had , alleen nu valt het ons op nu ze weer gewone melk heeft heeft ze heel veel last van rode billentjes ..

Verder is ze onder behandeling bij de Fysio wegens kiss-syndroom ze licht erg als een banaantje ..
    En ze heeft omdat ze dus waarschijnlijk geen KMA heeft last van REFLUX alleen wat ons opvalt is toen ze de pepti kreeg had ze het minder en nu ze weer de standaard voeding heeft spuugt ze erg veel ..

verder groeit ze wel goed laatst was ze rond de 6.5 kilo en ze zit in kleding maat 62-68

9. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier een foto van onze kleine meis

Bijgevoegde bestanden:

10. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Ona ben je nog aan het testen voor KMA , anders mag je wel gewoon tenminste mocht Sophie wel de potjes van olvarit daar zit niks in van koemelk

11. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Sneu voor Sophie, hopelijk werkt de fysio
    leuk foto, mooi meisje hoor

Hier ook alles goed, ze is inmiddals al 68cm en 8,5 kilo :) langemeis volgens het cb
    ze gaat erg snel ze rolt, ze kan al een beetje zelf bijven zitten
    genieten van elk moment
    overdag slaapt ze erg weinig
    Bij jullie dan?

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Fijne kerst allemaal! Ik hoop snel weer te reageren.ik zat even in een drukke periode. Ben benieuwd hoe het met jullie en jullie kleintjes gaat en hoop hier gauw weer wat leven in (dit topic) te blazen. Een goed voornemen voor het nieuwe jaar.:)

13. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ook ik heb vandaag dit topic gevonden. Zit te wachten op mn kerstmaal. Wij hebben een zoon gekregen. Ik wijt er niet teveel over uit aangezien er misschien mensen mij zullen herkennen hihi. Het is een heerlijk mannetje! :) manlief zou al een 2e willen, maar ik wil voorlopig 1st genieten van hem hihi. Bij deze iedereen hele fijne dagen! En een liefdevol 2013 gewenst!

14. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Zo heb t topic weer gevonden:).
    Lang niet geschreven en gekeken. Wordt nu wel weer tijd haha.
    Iedereen de kerst goed doorgekomen?

15. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Allemaal een Gelukkig Nieuwjaar!

Hebben jullie kindjes doorgeslapen met het vuurwerk?
    L werd er wakker van, dus samen vuurwerk gekeken. Ze vond het erg leuk.

16. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    De beste wensen allemaal!

De kleine werd hier ook wakker met het vuurwerk. Vond het wel gezellig allemaal haha. Heeft daarna doorgeslapen tot 9 uur!

Vandaag 6 maandjes!

17. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    een goed en gezond 2013 allemaal!!!
    fijne dagen gehad?

Hier heeft ze gelukkig door geslapen met het vuurwerk, wel om 700 wakker gaaaaap haha

18. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Sas: Dat is wel vroeg he 7:00. L was ook al om 7:30 wakker.

Hebben er hier al kindjes die tandjes krijgen/hebben? L heeft nog niets maar ze kauwt op alles. Dat kan ook de ontwikkeling zijn natuurlijk.

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    labardor erg vroeg haha
    is ook erg verschillend hier, de ene keer 6:30 dan weer 7 uur of 8 uur
    bij jullie wel elke keer de zelfde tijden?

Hier heeft ze 1 tandje die is vorige week door gekomen.
    weet niet of hij al helemaal door is
    begon ook met overal op bijten enzo

20. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    L slaapt meestal tot 7:30/8:00, dus een lekkere tijd. Ze ligt er 's avonds rond 19:30 op bed.

Ben benieuwd of L ook een tandje krijgt dan.

Deel Deze Pagina