Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Vlinder Lekker hoor, dat je vriend nog 2 weken vakantie heeft. Heeft hij vanaf de geboorte al vrij?

@missguit Wat een heftige bevalling heb jij gehad. Hopelijk kun je het allemaal wel een plekje geven, eventueel met hulp. Wel een heel mooi mannetje hoor!

@Jo1984 Maar goed dat wij als vrouwen zo goed kunnen multitasken ;) Ons zoontje sliep ook erg slecht overdag en die heeft dan ook de eerste 10 weken in de kinderwagen gelegen terwijl er mee zaten te wiebelen. Niet echt ideaal dus. Lijkt me erg lastig voor, ook omdat je nog moet kolven tussendoor.

@Sas27 Succes vandaag, klinkt alsof het een pittig dagje is/wordt.

@Erica Liever 's avonds dan 's nachts dat huiluurtje.

Hier liggen beide kids nu op bed. De jongste slaapt, oudste (2,5 jaar) vind het niet meer nodig om te slapen eigenlijk, maar hij was zo chagerijnig dat ik hem maar wel naar bed heb gebracht. Het is nu ook stil dus hoop dat ie ook gaat slapen. Was echt drama net, krijsen, stampen... Heb uiteindelijk z'n deur gebaricadeerd met een stoel :) anders komt ie heel de tijd van z'n kamer af en gaat ie helemaal niet slapen. En dat was nog maar het eerste uur in m'n eentje ;)

Kleine meid heeft ook d'r ritme een beetje omgegooid. Normaal kwam ze om 6 uur dus al, en wilde ze 's ochtends ook niet echt slapen en kwamen we op de 6 flessen uit. Maar nu kwam ze dus om half 8 en ik heb haar zowaar om half 12 wakker moeten maken voor de fles. Denk dat we nu dus op de 5 flessen uit gaan komen vandaag. Net om half 12 maar 135cc gegeven i.p.v. 100cc, anders krijgt ze niet genoeg. Ze is trouwens wel altijd ongeveer 1,5/2 uur wakker naar de fles dus ze slaapt ook niet heel de dag hoor ;)

2. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mg: heb de foto's op je fb gezien, prachtig manneke! maar wat een heftige bevalling zeg.. nu eerst verwerken en vooral ook genieten van je wondertje!

@poemi: nou je dag is al weer heerlijk zo alleen! pfff wel zwaar lijkt me.. En mn vriend had na de geboorte 4 dagen vrij en daarna nog 1 weekje gewerkt en toen 4 weken vakantie.. waarvan er al 2 vooribj zijn, ooh gaat zo snel!!

Hier een meisje die vanmorgen ineens om de anderhalf/2 uur wil eten en raakt niet verzadigd. Ze is ook de hele middag al wakker, dus hopelijk een geode nacht vannacht wahaha
    Even naar de winkel gelopen en toen was ze wel rustig, nu in de box maar huilt er weer vrolijk op los, dus deze mama gaat weer in de benen!

3. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hoe doen jullie het eigenlijk met de voorkeurshouding van t hoofdje? Ons meisje kijkt graag naar rechts, maar om te voorkomen dat ze - in het ergste geval - een helmpie moet, moeten we haar hoofdje draaien. Als ze wakker is, draait ze net zo snel d'r koppie weer terug :s

4. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hoi meiden,

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal..
    Ik probeer hier ook weer actief aan mee te schrijven over het wel en wee van onze Senn en mezelf en manlief..
    Komende tijd denk ik wel wat minder ivm de kraamvisite's ed..maar goed er zal vast en zeker wel een momentje op de dag zijn dat ik even wat kan schrijven oid..

Tot gauw!
    Liefs, Mg

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    @erica hier nog zo'n gezellige slaper hoor. Hij is sinds 2dgn wel wat wakker haha heeft laatste week ook zoveel kramp zo sneu dat ie onrustig slaapt en dus meer moe is.

@vlinder ik heb vandaag wat nutrilon geprobeerd, nou hij vond t zo vies haha
    Weigerde gewoon t door te slikken. Ach is even vermoeiend, maar t zal met 2wk beter zijn. Ff doorbijten.

Ik zal straks verder wat reageren gaat zo snel hier.

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Jo ja moeilijk he die beslissing maken, het kost allemaal zoveel tijd en energie en als je zeker weet dat je straks weer voldoende borstvoeding hebt is het het wel waard, maar dat weet je helaas nooit zeker.. lastig..

Alle dames met 2 kindjes, respect hoor.. Lijkt me allemaal idd een stukje zwaarder, hoop het ook mee te maken daar niet van..:)

@ krampjes, het hoort erbij helaas en het huilen ook.. Vind het ook zo zielig..

Hier vandaag zomaar weer eens veel geslapen..:) 9 uur wakker en toen even 2 uurtjes wakker en daarna tot 4 uur doorgeslapen met tussendoor een flesje.. En nu vanaf 4 uur al wakker, maar wel gezellig.. Slaapt ze vannacht iig weer goed..

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Pfff wat word er hier al veel geklets zeg. Hoop dat ik het allemaal bij kan houden..

@MG zo wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig is het voorbij en heb je een prachtige zoon gekregen. Hoop dat het allemaal kan verwerken en anders echt hulp zoeken hoor.

@Erica wij draaien elke keer het matrasje van de wieg om zo ligt ze elke keer met dr hoofdje een andere kant op. En ook proberen (als je de fles geef) haar steeds op een andere arm te nemen. Dus niet steeds rechts of links maar om en om. Helpt bij ons goed:)

Elise heeft niet echt een huil uurtje. Af en toe heeft ze er een dag tussen zitten dat ze hele tijd wat huilerig is en niet echt in slaap kan komen maar dan pak ik haar gewoon lekker bij me en zo komen we die dag dan ook wel door. Over het algemeen is ze erg tevreden. En ik verbaas me hoeveel jullie beebjes wakker zijn overdag. Elise is alles bij elkaar denk ik maar een uurtje/anderhalf uur wakker. Is dit erg weinig dan:(

Ga er nu maar even wakker maken want ze slaap al meer dan 4 uur.

8. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    pff hier vanmorgen om 7 uur wakker en alleen van half 2 tot 4 geslapen en verder alleen wakker! pff

9. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ ukkie: ik geef borstvoeding, dus tijdens het voeden wordt het lastig haar hoofdje de andere kant op te draaien. Ik zou nog wel eens de houdingen andersom kunnen doen...

Bah, ik heb misschien een blaasontsteking :( Ik heb nog tot woensdagochtend een katheter en sinds een uur of 17 voel ik me niet echt fit. Pijn aan m'n onderkant en m'n man zei net dat ik wel wat witjes zie. Echt, m'n kraamhulp had gelijk: blaasontsteking komt altijd als je huisarts niet bereikbaar is. Ik ga nu nog maar veel drinken en als ik me morgenochtend nog zo voel, bel ik eerst de vk maar en hoor van haar wel wat ik verder kan doen. Ben nog lang niet aangesterkt genoeg om naar de huisarts te gaan...

10. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    @ voorkeurshouding ons ventje had deze naar links. wij legde zijn hoofd in bed dus steeds de andere kant op. en we zijn naar een osteopaat geweest. een hele lieve vrouw je zag bijna niet dat ze bewegingen maakte zo lief en zacht was ze met hem. na 1 behandeling draait hij zelf ook naar de andere kant toe. gaat echt heel goed nu

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Zo ben ik ook weer eens. Heel de dag van huis geweest. D heeft lekker geslapen in de wieg. Moest hem zelfs wakker maken om te eten.

Voorkeurshouding die heeft hij gelukkig niet. We leggen hem steeds om en om en hij blijft dan ook die kant tot hij wakker is dan. Hij kijkt dan m zich heen en draait dan beide kanten op.

@hettie zo hij is lang wakker zeg!

12. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    en nu nog steeds wakker... heb ook bijna niks kunnen doen vandaag hehe zal er wel bij horen... als ie vannacht dat maar als een roosje slaapt is het ook goed haha

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wauw, wat gaat het hier snel en is het gezellig hier zeg! Ik heb een beetje geprobeerd bij te lezen maar is niet helemaal gelukt, na 2 dagen niet op de site te zijn geweest.

Missguit, wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat je de tijd nodig hebt om het te verwerken. Ik hoop dat je het gauw een plaats kan geven en wellicht kan EMDR je daar inderdaad bij helpen!

Erica: wat vervelend zeg. Heb je iets van Cranberrysap of ananas in huis? Hopelijk kan je morgenochtend al een AB kuurtje krijgen zodat je er snel van af bent! Niet leuk om na je bevalling daar ook nog last van te hebben. Sterkte meid!

@Sas27: wat leuk onze dochters zijn precies even oud.:) Ook had onze dochter vandaag een huildag. Lijkt wel gelijk op te gaan. Wanneer was jij uitgerekend? Ik de 19e.

#Voorkeurshoudingen: ik legde onze dochter altijd op haar zij. Dit werd sterk afgeraden door het CB sindsdien leggen we haar op haar rug. Dat heeft wel even wat moeite gekost omdat ze al gewend was op haar zij te liggen. Het draaien van het hoofd daar denk ik niet dagelijks aan maar ik probeer het wel vaak te doen. Ze draait dan inderdaad weer terug. Het blijft lastig. Mijn dochter is al heel sterk met haar hoofd. Zo kan ze het al zelf draaien als ze op haar buik ligt of op m'n schouder (om te boeren). Dat kon ze al op de 2e dag en vond ik heel eng.

14. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ Ona: nee, helaas heb ik dat nu niet in huis. Ik zit ook nog met een katheter (tot woensdagochtend) wat het niet echt makkelijker maakt. Even de nacht afwachten en dan maar aan de bel trekken als ik me dan nog zo beroerd voel.

Hier is t huiluurtje begonnen, dus zal even tuttelen met de kleine dame. Daarna krijgt ze nog een voeding en dan vind ik het wel weer goed voor vandaag...

15. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ons knappe sterke ventje! deed hij meteen toen hij geboren was al zo!

Bijgevoegde bestanden:

• dilano.jpg
      dilano.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,8 KB
      Weergaven:
      6
  16. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wat een verhaal missguit! Dat kost misschien best wat tijd om dat te verwerken, veel over praten helpt zeggen ze.
    Job heeft ook een voorkeurshousing, maar de laatste dagen gaat het gelukkig beter, ik heb zijn hoofdje dan ook consequent gedraaid als het ff kon. Dat helpt goed, hij slaapt nu ook op de andere kant. Hoeveel drinken jullie kindjes? Job is nu twee weken en krijgt 6 keer 100 en 's nachts nog een van 65. Vannacht proberen we 30 en dan proberen we morgen 110 overdag. Ga hem donderdag wegen, hij is wel zwaarder dan 4 kilo.

17. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Oh wat een knapperd hettie!

18. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hettie wat een schatje zeg!!

19. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Lisabeth hier is de kleine bijna 4 kilo. Drinkt nu 6 x 120cc op een dag. Soms laat hij wel eens wat staan maar meestal gaat het wel op.

20. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    ona wat toevallig he, ik was ook uitgerekend op 19 juli :-D ben vrijdag avond bevallen...

@voorkeurshouding ze ligt hier vaak op links...

@hettie wat knap zeg!

Deel Deze Pagina