Juli 2012 mama's.....

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeping, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @BABYxBUTTERFLY Ook al zo'n heftige bevalling. Gelukkig gaat nu alles goed met jullie meisje!

@Pindanootje Ik durf niet eens met 2 kids de stad in :)

@Carpe Wat een dag heb je gehad :( Hopelijk gaat ze straks wel slapen en gaat het wat beter dan gisteren.

@Noel Maatje 62 alweer, gaat hard zeg! Hier zitten de maatjes 56 nu net een beetje goed.

Hier heeft ons meisje vannacht eens goed geslapen. Ik had haar om 21.45 wakker gemaakt en in bad gedaan dus rond 22.15 kreeg ze d'r flesje en ze werd om 04.30 weer wakker! Helaas werd ook ons zoontje toen wakker en die was ziekjes (39,5 koorts) en wilde niet meer slapen dus ik zat om 05.15 beneden Buurman&Buurman te kijken :( Nu ligt ie lekker bij papa op schoot te slapen. Normaal kan ie nog geen minuut stil zitten dus hij voelt zich echt beroerd, arm mannetje :(

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Noel zo wat een grote maat al. Eva was gisteren op controle 4350 gram, maar heeft nog maat 50/56. Ze was 55,5 cm

Poemi dus jij was ook vroeg op pfff.

Eva slaapt nog gelukkig. Ze had om 06.00 een fles dus moest eigenlijk alweer, maar ik laat haar maar slapen.
    Dat meisje is kapot( en ik ook hahaa)

3. BABYxBUTTERFLY

BABYxBUTTERFLY Actief lid

24 okt 2011
    407
    0
    0
    Den Haag
    Nou hier vannacht / vandaag een hele goeie dag.. om 9 uur laatste fles gehad incl. bad en ze wou om 12 uur ECHT NIET wakker worden.. Heeft gewoon doorgeslapen tot 05.15 uur !! Heb wel et gevoel nu ik der meer geef zeg maar dat ze ze het echt nodig heeft want ze slaapt nu heerlijk als een roosje. Alweer haha..

4. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Die van mij is geboren met 39+6 en woog 3795.. en dat vonden ze groot! Alle rompertjes maat 50 waren "te groot" dus k snapte nou niet waar ze het over hadden hahaha

5. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

haha ik reageerde weer op een bericht van een andere pagina:D

6. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    kellie mijn gyn zei dat meeste kinderen rond de 6 pond zijn dat dat "normaal" is.
    Mijn zoontje werd geboren met 38wk en woog 3680 dat was ook erg groot. Nou als ik dat hier zie zijn d meeste rond dat gewicht. Hij paste geen 50 dus hoop kleren die ik had heeft ie niet gedragen.

Ik denk dat t zeker merk gebonden is welke maat ze passen.
    Hema en hm valt weer ruim.

Ik weet maandag wat hij weegt....

7. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

even tijd voor jullie haha! Drukdruk, vandaag lekker op pad geweest en gister een meisje die van slag was en allene maar aan de borst wou. Het liep heel erg uit op het cb met allemaal krijsende kindjes pff.

Hier was ze met 38+5 ook al 3480 en 52cm, dus dat vonden ze toch ook al een best dametje!
    Ze woog gister 3905gram en 54cm! Ze past eigenlijk niet meer in maatje 50, 56 zit heel mooi nu maar sommige merken net iets te ruim, maar in het algemeen zit het mooi, sommige merken zijn zelfs al te klein aan het worden, vooral in de lengte! zonde he haha

Ze is vandaag gelukkig weer goed te pas met ipv elk uur aan de borst netjes om de 3 uur, ze slaapt wat meer en is niet meer van slag. Heerlijk. Ben benieuwd naar vannacht! Hopen dat ze iets beter slaapt nu.

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Wat een gezelligheid!
    Ik wilde op iedereen reageren, maar mijn zwangerschapsdementie is nog niet weg merk ik...:)
    Dus even algemeen maar!

Hier zal de kleine de 4 kilo voorbij zijn, maar maat 50 is nog perfect.
    Heb 1 boxpakje waar de pijpjes te kort van worden, de rest past nog prima!
    Veel mouwen zijn ook nog te lang... ;)
    De nachten gaan ook steeds beter, 4 tot 5 uur doorslapen lukt aardig.
    Maar dan het liefste bij mama in bed... ;)

Gister alweer 4 weken... Vinden jullie het, hoe cliché, ook zo hard gaan?

9. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    @ katheter: ik had nog een katheter tot vandaag, omdat mijn 48 uurs katheter na de bevalling - die ik moest hebben vanwege de ruggenprik - niet voldoende was om mijn blaas te laten herstellen. Maar: ik ben er vanaf! Oh, wat was ik blij toen ik vanmiddag in het ziekenhuis mocht plassen en de halve po vol heb gekregen. Er bleef maar een klein beetje over, dus nu heb ik weer vrijheid haha. En of ik ook blaasontsteking heb... dat moet ik even afwachten. T voelt nog niet zo, dus hopelijk was t gewoon wat irritatie vanwege de katheter.

Ons meisje heeft maatje 50 en verzuipt daar soms nog in. Vooral de broekjes zijn veel te groot :s Ik heb ook niet zoveel kleertjes in die maat, dus moet wat vaker wassen...

10. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier zei de vk dat tegenwoordig de meeste baby's tussen de 7 en 8 pond zijn en dat het normaal is... hier met 39.0 wk 54 cm en 3720 gram.. hij paste de eerste 2 weken maat 50 en daarna niet meer. nu nog maat 56 al beginnen sommige merken wat krap te zitten.

11. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Erica lekker je catheter eruit

Eva was met 38,2 ook al 3590 gram.

Gisteren is weer goede gegaan gelukkig.
    Ze sliep veel overdag.
    Savionds om 21.30 een fles, toen om 04.00 vannacht, en nu slaapt ze nog.

Hebben die van jullie ook wel is spuitpoep?
    Gister zo erg, spoot 1,5 meter verder, op mijn dressoir.
    Denk dat dat haar dwars zat.
    En het ruikt naar rotte eieren

xxx

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,
    Wij zijn de spuit luiers al voorbij, maar van die eieren klopt ha ha.

Hier vann wel weer krampen gehad, zo sneu. Infacol helpt goed, maar geef t niet bij iedereen voeding en dan komt t er wel eens doorheen.

Erica fijn joh zal hele verademing zijn voor je.

Annie hier ligt ie ook t liefst bij mama hoor. Prima toch, gezellig.

Ja en wat gewicht betreft je ziet niet anders. Maar hier groeit casey werk hard hele baby is eraf.

13. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    zie hier veel gewichten voorbij komen, tja het voordeel van een tevroeg geboren kindje is dat je nog lang een "iele" is, onze meid is geboren met 35,4 en was wel 48 cm maar woog maar 2560 gr. ze pas nu nog vlot in maatje 50 (soms ook 56 maar dat zijn dan kleertjes die of klein uitvallen of die al een paar keer zijn gewassen).

wat betreft spuitluiers, hier niet zoveel last van maar stinken...ja dat wel.

14. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hier ook soms last van spuitluiers, vooral in het begin met temperaturen... ;)
    Stinken doet ie ook prima, als ik moe ben en hij heeft er 's nachts een gebrouwen, dan moet mama d'r best doen om niet over de nek te gaan...
    Die tropische verrassingen zijn de beste :D

Vannacht weer een goede nacht gehad, alleen wel van 11 tot 1 last van huilen en krampjes.
    Ondanks de infacol... Vind het zo sneu voor de kleine.
    Willen die van jullie ook drinken tijdens de kramp?
    Hij spuugde gister wel 6 keer omdat ie teveel had...

15. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn dochter woog 2955.

Hier ook krampjes gehad! Heel zielig hebben nu andere voeding en heeft veel minder last van de krampjes!

16. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen spuitluiers meer, wel gehad. Nu is het wat smeuiger haha. Ook weinig poepluiers, blijkt normaal te zijn bij bv baby's?

Scheetjes stinken wel pfffff vooral lekker in de nacht of vroege ochtend haha.

Ja als ze krampjes hebben willlen ze meer drinken, maar het gaat om het zuigen want dat gaat de pijn tegen. Dus hier met krampjes telkens aan de borst.

Bv mama's willen jullie kleintjes savonds ook veel aan de borst?

17. pindanootje

26 jun 2011
    90
    0
    0
    in een durpke
    @vlinder: nee, hier juist net andersom, overdag heel veel en s'avonds minder (overdag om de 3-3,5 uur en s'avonds kan er wel 5 uur tussen zitten)

@erica: mag ik vragen waarom je zo lang een catheter hebt gehad? ik heb een keizersnee gehad en bij mij moest ie er binnen 24 uur uit.

@anni: ja onze dame laat ook eigenlijk alleen maar scheten als ze drinkt dus die wil als ze krampen heeft alleen maar aan de borst, wel grappig want als er een scheet aankomt duikt ze helemaal mijn borst in en krult haar benen en dan...PPPFFFPPFF.... en dan 1 minuut later....o wat een stank....

18. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Pindanootje ook een 'kleintje' dus. Hier met 35 weken geboren en gewicht 2480. Zit nu rond de 4 kilo

Krampjes zo ver ik weet heeft hij er niet veel last van. Hij blijft niet huilen of zo. Voel altijd wel wat gepruttel daar beneden als hij aan het eten is en dan stopt hij ff om een windje te laten hihi

Vannacht is hij om 2 uur gekomen en toen weer om 6 uur. Heb het idee dat hij wakker wordt door het gemaai met zn handjes. Hij krijgt ze altijd boven zn dekentje.

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons meisje woog 3240 bij de geboorte en was 51 cm lang, niet zo'n super grote baby dus. Laatste keer dat we haar gewogen hebben is alweer 2,5 week geleden, toen zat ze op de 3715 gram. Aanstaande woensdag moeten we voor het eerst naar het CB toe, ben wel benieuwd wat ze nu weegt en hoelang ze is.

Hier gelukkig ook geen spuitluiers. Wel af en toe scheetjes die heel erg stinken..

Krampjes heeft ze zo af en toe wel eens last van, maar als ze lekker bij je mag liggen gaat het meestal wel weer snel over.

@Yasmin Vervelend dat ie daar telkens wakker van wordt. Misschien eens inwikkelen met ene hydrofiele doek? Hielp hier wel goed, we zijn nu inmiddels overgegaan op de puckababy.

@Erica Fijn dat je van die katheter af bent, lijkt me erg lastig zo'n ding!

Hier gisteren een erg leuke dag gehad... D. was ziek, had koorts dus hij was heel hangerig, wilde alleen maar bij ons op schoot (best lastig hoor, hij is al 99cm en ruim 15 kilo) en dan tussendoor kwam ook F. natuurlijk nog voor de fles en ze sliep ook vrij slecht gisteren. We waren erg blij toen ze allebei op bed lagen. Gelukkig hebben ze wel vrij goed geslapen, al had F. behoorlijke moeite om weer in slaap te vallen na de fles van 04.00. Was denk ik wel 05.30 voor ze eindelijk weer echt sliep.

Inmiddels begint D. wel een beetje jaloers te worden. Als je F. de fles geeft wilt hij ook ineens met je kroelen, en F. moet telkens maar gaan slapen enzo. Hopelijk is hij hier ook weer snel overheen.

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    @ spuitluiers. Hier gelukkig nog geen last van gehad. Ze laat wel veel scheetjes:D

@ Yasmin Elise die werd ook elke keer wakker van haar handjes daar schrok ze veel van toen hebben we een puckababy slaapzak besteld en nu gaat het super:)

@ gewicht. Ze woog bij de geboorte 3820 en was 50 cm nu afgelopen dinsdag naar het inloop spreekuur geweest van het CB gewicht nu 4500:D en lengte 56 cm. Dus ze doet het super! Ze was in 12 dagen tijd 450gram gegroeid.:$

@ Poemi denk dat D. nog even moet wennen aan zn nieuwe zusje. Mischien een idee om hem zo veel mogelijk bij de verzorging van F. te betrekken zoals met badje ed.

Deel Deze Pagina