Vlinder is hier ook hoor s avonds meer drinken. Of hij wil iig lang aan de borst. Maar vind niet zo erg meestal lig ik dan toch lekker op de bank. Lekker knus. Maar afgelopen nacht wel geslapen van hakf 11 ror 4 schrok gewoon wakker had zo diep geslapen hahaha. Vandaag leuke maar vermoeiende dag geweest. We zijn naar beekse bergen geweest. Was veel lopen natuurlijk dan merk je wel dat je nog niet fit bent na 3 wk. Maar kleine heeft t super gedaan. Thuis nog gegeten voor we gingen, heel de tijd geslapen, fdaar kwam hij voor voeding en toen heb ik op het terras met een bakkie bv gegeven en naderhand toen hij na 2u weer jwam een fles met kant en klare nutrilon. Ging super. Hij is echt heel lief geweest. Ben nu uitgeteld thuis en op de bank.
@ pindanootje: ik heb een ruggenprik gehad. Toen ik 's ochtends niet spontaan kon plassen, heb ik een katheter voor 48 uur gekregen (omdat er iets van een liter urine in mijn blaas zat) Dat je blaas na een ruggenprik niet altijd weer zoals normaal werkt blijkt een nare bijkomstigheid te zijn na een ruggenprik (al hoeft het niet voor iedereen zo te zijn) Omdat de 48-uurs katheter niet het gewenste effect gaf, heb ik daarna eentje voor een week gekregen. Die mocht er gisteren uit. Hier is het drama... was gisteravond al zo. Huilen, huilen... heeft de halve nacht bij papa gelegen. En ik had het de hele nacht koud en heb drie keer een schoon shirt aan moeten trekken omdat ik die eronder gezweet had. Maar vanochtend had ik een temp van 37 graden, dus geen koorts. Heb wel al een paar dagen een nare hoofdpijn... Ook nu is het drama met ons meisje, veel huilen en we hebben geen idee waarom. Alleen als ze bij een van ons ligt is ze redelijk rustig. Nu maar een speentje gebruikt, daar wordt ze ook rustig van. En heb onwijs pijnlijke tepels Er zitten kloofjes op en die kunnen natuurlijk niet voldoende herstellen tussen 2 voedingen. Net kwam bij rechts ook allemaal bloed uit de tepel, wil dat m'n kindje ook niet teveel binnen laten krijgen. Heb echt geen idee wat ik hieraan kan doen. Ben een beetje radeloos op dit moment... en van die tepels en van haar gehuil.
Erica heeft ze geen kramp? Zou kunne. Bepanten werkt goed voor je tepels om te herstellen. Als je na t voeden nog een druppel melk uit je borst "knijpt" en die uitsmeert Over je tepel dan krijg het minder of geen kloven. Onze zoon heeft vanaf begin al tutje voor zuig behoefte. Je heb die kersetutjes van difrax voor tijdens bv. Door die met een platte kant kunne ze anders gaan zuigen en ook je tepel kapot maken. Zijn maar tips, heel veel sterkte. Is vermoeiend echt over. En als ze bij jullie wil zijn lekker laten. Jij beterschap
Hey hey, Vanmorgen apk op het cb en Maz weegt 4295 gram en is 55,5 cm. Dat gaat dus prima. Past overigens ook gewoon nog in 50... Naast de fles leg ik hem wel eens aan sinds anderhalve week.. Wilde geen bv geven in het begin (dat was bij de andere 2 nl een drama) en zijn dus met fles begonne. Ben er nog steeds blij mee, maar af en toe leg ik hem aan. Na de fles ofzo. Hij pakt dat heel vaak goed en ik geloof dat hij ook wel iets binne krijgt, want als ik zelf check komt er steeds gemakkelijker meer melk uit.Aangezien ik medicatie gebruik, mag ik ook geen volledige bv geven, dus zolang het zo kan, vind ik het een heel fijne tussenweg! Onrustig slapen...Hier ook zo een, maar ik gebruik al sinds week 1 een bakerzak. Anders wordt het gewoon niks. Heb nu de puckababy, omdat ik er daar een van heb gekregen. Een andere waar ik heel erg tevreden over was is de woombie, die vond ik echt heel fijn! Morgen is de eerste vergadering op mijn school, altijd laatste vrijdag van de zomervakantie. En hoewel ik nog tot eind oktober verlof heb, ga ik er morgen wel heen...Mis ik het begin in elk geval niet meteen WEl gek om mijn mannen allemaal bij mijn moeder achter te laten...Nou ja, gek, vind het best snel om iemand te laten oppassen, maar dat komt wel goed! Succes met alle beebjes, knuffel voor alle kleine spruiten!
@ noel: ik smeer al wel bepanthen, en dat helpt wel iets. Kan ook best zijn dat ik haar toch niet helemaal goed aanleg. En krampjes zal ze ook wel hebben, maar een hele avond lang? Ik denk dat we ook aan een bakerzak gaan, we doen t nu met een omslagdoek en daar is ze een stuk rustiger van. Puckababy is me veel te prijzig, dus moet maar eens op zoek naar iets wat een beetje beter betaalbaar is...
@Erica: krijgt ze wel genoeg drinken binnen. Hier van de week ook onrustige beeb, zijn toe meer voeding gaan aanbieden en toe gng het een stuk beter. Er wordt hier veel gekletst zeg, niet bij te houden. Hier vandaag wijkzorg langs geweest. Kleine man is goed gegroeid. Was fijn om weer even iemand langs te hebben waar je wat dingn aan kan vragen. Ik vroeg me nog af hoe jullie dat in de nacht doen. Me borsten lekken aardig in de nacht. Ik slaap met een handdoek voor me borsten anders is me bed drijf. Zweten in de nacht is ook aan de orde de laatste nachten. Gister een goeie dag met mezelf, meteen teveel gedaan en stortte helemaal in in de avond pffff....moet echt rustig aan doen!!
Hier geslapen van half elf tot half 6 vanmorgen¡ Heel goed. Wel veel krampen gehad ondanks alle middeltjes! Vandaag hele dag op stap geweest met de kleine en mijn zussen winkelen in delft! Heel goed gegaan! Hopen op een goede nacht vandaag ben moe haha
Geen idee Ingeping. Ik probeer wel elke 2-3 uur te voeden (overdag) en 's nachts op verzoek... Ze slurpt er wel genoeg uit, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks... Ik kan haar morgen wel wat meer aanbieden, ook al doet me dat zeer met die tepelkloven...
Erica ik voed altijd dag en nacht op verzoek. Is ermee dag intensiever als andere. Krampen kan wel, casey heeft t hier ook wel eens hele nacht, dat ik aan tsjouwen, wrijven en klopten ben. Meestal maar weer aanleggen. Maar snap dat je beetje huiverig bent... Maar moeilijk hè ik vind dat ook hoor. C hier had vorige week zo'n last nog van die regel dagen. Daar was mijn oudste ook helemaal van uit haar doen. En sprongetjes komen er ook aan kunne ze ook zo van slag van zijn. Sterkte vannacht iig.
@ Noel: sprongetjes? Ik denk dat ze morgen dan maar wat meer gevoed moet worden, misschien is dat het wel gewoon. Nou, ik geef haar nog een voeding en dan gaan we naar bed. Hopelijk kan ze straks een beetje slapen...
Ik vind het wel fijn nu om te kolven en dan wel goed te zien wat je je kleine geeft. Geeft mij een hoop meer rust in ieder geval. En ons ventje is tevreden. En hij krijgt evengoed borstvoeding op die manier. Maar wat doen jullie in de nacht tegen het lekken van je borsten???
@erica: ik had in mijn kraamweek ook last van een tepelkloof. Mijn kraamhulp raadde toen Medela Purelan aan. Dit is lanoline, en werkt echt prima! Ik had na 2 dagen geen last meer, en je hoeft het er niet af te halen voor de bv. Je kan het kopen bij de apotheek. Wel vervelend dat het niet lekker loopt bij je, zeker omdat je nog met die katheter zat. Gelukkig ben je daar nu van af. Ik kan je helaas geen tips geven, hier loopt de bv heel erg goed. Misschien is bijvoeding wel nodig zoals Ingeping zei? Weet je of je kleine meid voldoende binnen krijgt? @lilage: zozo, jullie mannetje groeit ook goed! En werken moet ik ook nog niet aan denken! De gedachte om mijn mannetje achter te moeten laten bij iemand anders... Gelukkig hoef ik ook pas half oktober weer te beginnen. @noel: jeetje wat goed dat je al een dag zo bent weggeweest! Ik doe het je nog niet na hoor! En wat fijn dat de kleine zich zo goed heeft gehouden. Waar geef je borstvoeding als je weg bent? Ik vind het nog moeilijk om bijvoorbeeld dat op een terras te doen ofzo? Maar ik ga ook niet op een toilet zitten... Hier gaan de nachten steeds beter, alleen de aanloop naar de nacht, tussen. 11 en 1 heeft hij steeds last van krampjes. Hij is dan ook niet te troosten, zo zielig. Ik bied hem dan mijn borst aan, maar dan drinkt ie zoveel dat ie weer gaat spugen... Hopelijk gaat het binnenkort beter, vind het zo zielig voor hem!
@ingeping: Ik heb een topje aan, en plak zoogcompressen erin. Bij mij loopt het er af en toe ook met straaltjes uit. Ik draag geen bh in bed want dat vind ik niet prettig.
Ik draag hier wel voedingsbh met compresse in bed. Nou annie ik was ook echt kapot.last van mee liezen. En ben thuis op de bank in slaap gevallen. Ik voed wel op terras. Ik was bij mijn dochter ook niet zo'n held, maar nu gaat dat prima. Ik heb en hydrofiel over heb hem op me schouder zegt maar dus niemand ziet iets en dan heb ik het boven en beetje open dat ik hem zie en t is niet benauwd. Ging prima. Hij heeft nu ook net gedronken dus ik ga ook me ogen dicht doen. Kijken wanneer hij weer roept. Truste jullie en prettige nacht allemaal. Oh en erica sprongetjes zijn stralen in ontwikkelingen. Mijn dochter was er heel gevoelig voor maar leefde het ook pad kennen na 4mnd. Heb het boek van oei ik groei en heb dat zoveel aan gehad. Je kunt zo'n kleintje beter begrijpen. Maar is bij jou nog niet van toepassing is pas met 5wk. Succes vannacht
@ Ingeping: ik laat t 's nachts maar gewoon lekken... @ Anni: op zich loopt de bv prima hoor, ik had gisteren gewoon een vreselijke off day. Vannacht en nu gaat t wel weer beter. Ik moet gewoon niet vergeten na elke voeding te smeren... Ik denk dat ze verder wel genoeg binnen krijgt, ze zit er lang genoeg aan en ziet er altijd erg verzadigd uit na die tijd. Ik had t vannacht ook weer zo koud, dus vanochtend maar naar de huisarts geweest. Wat een gedoe met een kindje zeg... t is dan 20 minuten lopen, dat hakt er wel in. In ieder geval, mijn ha denkt dat ik een blaasontsteking heb dus moet ik even een potje wegbrengen. En uitgerekend dan duurt het eeuwen voordat ik moet plassen :S Hoop wel dat ze het vanmiddag als ik daar sta meteen willen controleren, zodat ik aan het eind van de middag niet voor een 3e keer die kant op moet lopen...
Pittig erica zover lopen elke keer. En off day hebben we allemaal. Ik had t vanmorgen pff dan lijkt alles teveel. Hormonen, fijne dingen hè. Succes straks. Hier vann elke 2u voor voeding en vanmiddag ook weer vaker,, miss toch weer regeldagen... Ma naar cb ben benieuwd wat hij weegt. Trouwens ik heb pampers mt 1 new born wat onze kleine man niet met inpast. Kan ik er hier iemand high mee maken. Zou blij zijn met 5 per pak.
@Erica: wat fijn dat het nu weer beter gaat! En inderdaad heb ik ook wel eens zo'n dag gehad die je het liefste wilt doorspoelen en zo gauw mogelijk wil vergeten Dat is pittig, "eventjes" naar de dokter toe! Ik kan nu pas sinds een week naar het dorp heen en weer... Hoop voor je dat het geen blaasontsteking is! @noel: lastig hè, die regeldagen? Ik voel me af en toe ook Klara Koe van de Melkunie... Je woont helaas te ver weg voor de pampers, anders had ik ze wel overgenomen! Misschien iemand anders uit de buurt? Onze vent doet het echt goed, al 3 goede nachten achter de rug! Alleen die krampjes doen hem toch wel pijn. Maar hij huilt bijna niet, ben zo trots op hem! En vandaag alweer 1 maand... Waar blijft de tijd?
Zo dames, jullie hebben zo te lezen nog wel wat te stellen met de bv. Hopelijk is dat allemaal snel verleden tijd en loopt het allemaal soepeltjes. Tot wanneer hebben jullie eigenlijk allemaal verlof? Ik moet 1 oktober alweer beginnen, zie er nu al tegenop Vanmorgen hadden we bedacht dat het wel leuk zou zijn om weer eens naar Blijdorp te gaan (we hebben een abbo), hebben we dus gewoon een uur in de file gestaan... Normaal is het net 20 minuutjes rijden, echt balen zeg. Vanmiddag had manlief kraambezoek ingepland en stond in de agenda: Na drieën, rond half 4/4 uur. Ok, niet echt heel erg duidelijk, maar goed. Kwam het bezoek dus pas rond half 5. Ik had net ons meisje in bed gelegd, was hartstikke moe. Bleek dus achteraf dat ze alleen na drieën hadden gezegd, das best een breed begrip natuurlijk. Pff... Zal blij zijn als dat kraambezoek een beetje afgelopen is. Hoe loopt dat bij jullie allemaal?
@Laetitia: van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon!!! #Bv: het klinkt best lastig dat bv of valt dat mee? Ik hoop maar dat het snel soepeler zal verlopen! Ik heb er zelf op het laatste moment niet voor gekozen ivm (de reisafstand) naar m'n werk e.a. omstandigheden. Ik heb hier lichtelijk spijt van omdat ik toch denk dat bv het meest natuurlijk is en goed voor de weerstand e.d. Maar goed, de fles gaat hier wel heel goed dus daar ben ik blij om. Ze drinkt alleen heel erg gulzig. Dit deed ze al vanaf dag 1 en krijgen we er maar moeilijk uit. Ik heb ook maandag een afspraak bij de CB. Ik ben zo benieuwd of ze veel gegroeid is en wat ze verder te zeggen hebben. #Verlof: ik moet ook half oktober weer aan de slag. Ons kleine meisje is dan pas 10 weken. Ik vind dat eigenlijk veel te vroeg en moet er ook nog echt niet aan denken. In andere landen vind ik dat beter geregeld. Bv. in Scandinavische landen is het een jaar. Ik had dan zelf bv. makkelijker bv kunnen overwegen. Gelukkig is half oktober nog redelijk ver weg. Hoewel de tijd wel vliegt momenteel. #Kraambezoek: wij hebben het bewust uitgesteld. De eerste mensen die op visite zijn gekomen waren naaste familieleden en 1 goede vriendin die eerder op vakantie ging. We laten ze vanaf deze week druppelsgewijs langskomen want anders wordt het te druk. Ook spreken we een precieze tijd af. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind. Ook heb ik de regie uit handen gegeven aan mijn partner want hij is daarin veel strikter dan ik.