Bv is in het begin intensief maar daarna word t heel makkelijk. Ff anpoten nu. Ik merk wel zeker omdat er hier nog en rond loopt dat het met vraagt als bij mijn dochter. Heb af en toe uitvliegers en miskijk tijdens voeden. Maar is heel normaal zei cb laatst bij intake. En buiten dat t gezind is voor de kleine is t ook goed voor je eigen gewicht haha. Ik begin weer met werken op 9okt 1,5 dag op kantoor dat is wel te doen. Maar ik werk ook 2 nachten vanuit huis, wel oproep/telefoon dienst maar toch daar zie ik wel tegenop. En annie die luiers liggen niet in de weg, wie weet wie ze wil. Kan ze ook altijd posten. Miss zelfs wel ruilen in de winkel zou ik eens moeten vragen.
Aaah eindelijk gevonden! Even wat doorlezen hier. Hoe is het met de mama's? Hoe bevalt het mama zijn tot nu toe? Wat valter tegen en wat valt er mee?
Pffff is weer voor het eerst dat de kleine na 2 uur al wakker is! Ben sinds half 1 met hem bezig en hij lijkt nu eindelijk in slaap te vallen. Werken: ik moet officieel 23 okt beginnen maar met vakantiedagen erbij begin ik 13 nov. De kleine is dan 4,5 maand. Kraambezoek: is ondertussen wel voorbij hier
goedemorgen, Hier en onrustige nacht gehad. Om 6u nog voeding gehad en gewoon na 8u gaf hij nog terug. Normaal is hij helemaal geen spuger, maar vanmorgen was t echt vaak en nu nog. Zou hij gewoon misselijk zijn ? Hij blijft wel gewoon dooreten. Krijgen jullie kindjes ook een ander huiltje? Hier wel, als hij echt honger heeft dan is het gewoon het echte baby gehuil, maar wanneer hij "zielig" is of bij je wil heeft hij een ander
Oh hier ook een onrustige nacht, ons mannetje spuugde ook later nog voeding terug. Echt van die zure melk met brokjes Ook hier veranderd het huiltje. Bij pijn zoals krampjes of honger dan huilt ie echt verdrietig. Maar als hij aandacht wilt of gewoon verveeld is dan krijg je echt zo'n zeurderig huiltje haha. En dan trekt ie ook echt zo'n pruillippie Nu ligt ie (half) te slapen, mama kan dan even snel ontbijten, even zp-en (verslaafde ) en dan naar Omie toe. Fijne dag meiden, ik ben er vanmiddag weer!
Hey meisjes, Ja ook ik meld me hier maar eens ff Ons meisje doet t gelukkig erg goed,gister ff wezen wegen bij cb en troela weegt gewoon alweer 4000! was in 10dagen tijd 360gram aangekomen!!! Dus met de bv is niks mis hihihi. Vraagjes; Hoe doen jullie dat met t uitbreiden van de tijden tussen de voedingen?! En voeden jullie altijd op vaste tijden?! En tussen de voedingen slaapt jullie kindje dan of ist dan ook nog een tijdje wakker?ik vind t allemaal nog best wel beetje zoeken en lastig omdat je niet weet wanneer je t nou goeddoet... En als jullie naar de winkel willen ofzo halen jullie je kindje dan gewoon uitbed, of wacht je dan tot de volgende voeding is geweest en daarna in de kinderwagen?! Of maken jullie je kleintje juist eerder wakker? En laatste vraagje van mijn enquete Hoe plannen jullie t met kraamvisite?! Ik weet nooit zogoed Hoelaat ik met iemand af moet spreken want weet nooit wanneer ons meisje wakker is of niet... Hoe doen jullie dat? Maken jullie je kindje dan juist ff wakker of ??? Voor alle meiden die niet in t juli mama's topic zaten en ik dus niet ken als og gefeliciteerd met jullie kindjes!!!
Het uitbreiden qua tijd tussen de voedingen weet ik ook niet zo goed. Wij voeden hier om de drie uur en dan komt ons ventje zelf ook....in de nacht zien we hoe het loopt. Om tien uur half elf laatste fles. Hij komt tussen de drie a vier uur in de nacht. Vannacht gulzig gedronken, vanmorgen zag ik dat hij gespuugd had. Hij spuugt eigenlijk nooit tot nu toe. Hier is de kleine of eind middag of begin avond na een voeding wakker. Dit kan tot de volgende voeding zijn. We leggen hem dan in de box, en bij ons, speentje, beetje spelen en vermaken. De deur uit zijn we nog niet veel geweest. Zelfzou ik er wel voor kiezen om na een voeding de deur uit te gaan. Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken. Kraamvisite. Als de kleine slaapt dan slaapt hij en zo niet dan kunnen ze hem even vasthouden. Ik ga hem er echt niet voor wakker maken. Ons ventje heeft ook een verschilende huil. Idd een echt en dan is er ook wat. En zo'n zeurderig huiltje. Dan is hij of moe en nog even aan het rommelen. Of hij wil gewoon bij ons, lekker knuffelen en in slaap vallen...
Tijd uitbreiden: hier kwam hij vanzelf om de 4 uur naarmate hij meer kreeg. Zo is hij ineens van 7 voedingen naar 6 per dag gegaan. Is nog niet gelukt om naar de 5 voedingen te gaan. Kleine is in de nacht en begin van de ochtend klaarwakker na zn voeding. En eind van de middag kan hij ook wel eens een tijd wakker zijn. Zijn dag nachtritme is nog steeds andersom jammer genoeg. Naar buiten: neem hem meestal net na de voeding. Maar als hij pas na 2 uur weer moet eten neem ik hem gewoon mee aangezien hij toch slaapt in de wagen. Heb ook altijd een flesje water bij me en thermoskan mocht hij toch eerder honger hebben. Visite maken hem niet wakker. Is ook lastig om een tijd aan te geven dat hij echt wakker is.
@ Noel: ik zit ook met de afstand, anders had ik die luiers wel willen overnemen... Verzenden zal ook wel een boel geld gaan kosten denk ik... Nou, heb geen blaasontsteking... maar lag ook vannacht weer te rillen van de kou en de hele boel onder te zweten. Ik moet t nu in de gaten houden, krijg ik koorts moet ik meteen bellen ofwel de huisarts ofwel de HAP. En heb ik volgende week nog steeds deze klachten, moet ik weer urine inleveren. Ik heb geen borstontsteking, maar t kan natuurlijk best zijn dat ik ergens anders eentje heb zitten. M'n onderkant voelt ook nog niet zo prettig, maar misschien hoort dat er ook wel gewoon bij zo amper 2 weken na de bevalling... @ Ona: op zich valt bv geven mij niet tegen, t is alleen zo jammer dat ik die rottige tepelkloven heb Noa drinkt goed en ik heb gemerkt dat het links minder pijnlijk is met aanleggen als ik haar het zelf laat doen. Rechts is met tepelhoed, dus dat is veel makkelijker. En ik smeer nu elke keer na het voeden bepanthen en de kloven worden al minder (al gaat t me niet snel genoeg natuurlijk) @ voeding: vannacht heeft ze maar 1 gehad. Ik ga haar nu om de 2/2,5 uur voeden, want ik kwam erachter dat ze in 24 uur toch te weinig kreeg. En dat moeten we ook niet hebben... @verlof: ik moet 8 oktober weer beginnen. Ook al werk ik maar een paar uur per week, ik zie er nu ook al tegenop. Ik vind het veel te lekker om thuis te zitten en nu te knuffelen met onze kleine meid. Maar goed, helemaal niet meer werken zit er voor ons financieel gezien niet in, dus het moet maar... @ kraamvisite: dat loopt bij ons wel relaxed. Ik plan ook niet te veel in en probeer de avonden te voorkomen, omdat we dan beide toch wel erg moe zijn. Volgens mij zijn de meeste mensen 'bang' om al zo snel te komen, net alsof ze denken dat het niet past of zo... Ach, vind het ook wel fijn dat het wat verdeeld wordt over de weken en zo heb ik af en toe toch wat aanspraak wat weer erg gezellig is. @ Bilou: het mama zijn bevalt prima! Ik vind het heerlijk om 's ochtends m'n kindje in haar wiegje te zien slapen, om naar haar te kijken tijdens de bv en die meisjesgeluidjes die ze maakt. Prachtig! Wat tegenvalt is dus de pijn door de tepelkloven en het wennen aan de gebroken nachten... en nu ik zelf niet helemaal fit ben kan ik sowieso veel minder hebben, dus dat knettert af en toe wel eens met manlief. @vlinder13: ik verleg de tijden nog niet, omdat ik er vanochtend achter kwam dat ze veel te weinig bv kreeg *oeps*; meestal slaapt Noa tussen de voedingen door, dus moet ik haar daarvoor wakker maken; als ik naar de winkel moet - wat nog niet veel is gebeurd - neem ik haar gewoon mee, ze slaapt dan wel verder. En anders ligt ze lekker voor zich uit te kijken in de wagen; visite plan ik om 11 of 16 uur en dat is meestal net na een voeding. Maar slaapt ze, dan laat ik haar lekker slapen. Ik ga haar niet wakker maken voor de visite. Dat is dan pech voor hen @ huiltjes: hier begint t ook verschillend te worden, al vind ik het nog moeilijk te herkennen wanneer het een is als ze honger heeft of niet. Een zeurhuiltje haal ik er al wel uit en ook die als ze boos is (bijvoorbeeld na het badderen omdat het dan zo koud om de kont is )
@Yasmin Wow, wat kun jij nog lekker lang van je kleintje genieten! Maar hij was natuurlijk ook te vroeg geboren. Hebben jullie daar trouwens nog veel problemen van gehad? (misschien heb je het al eens verteld, maar kan het zo niet terug vinden...) Wij zitten trouwens ook nog steeds op de 6 voedingen. Hoeveel krijgt jullie kindje dan per voeding? @Vlinder13 Ze is goed gegroeid zeg! Wel fijn om de bevestiging te krijgen dat de bv gewoon goed gaat. Wij voeden niet specifiek op vaste tijden, maar komen meestal wel een beetje rond dezelfde tijd uit. Ze krijgt ook fv dus dat is wel iets anders dan bv. We zorgen dat er minimaal 2,5 en maximaal 4,5 uur tussen zit, dit om te voorkomen dat ze het dag- en nachtritme gaat omgooien. 's Avonds geven we de laatste fles wel altijd tussen 22.00/22.30 en de laatste dagen komt ze daarna ergens rond 04.00/04.30. We gaan meestal wel na de voeding de deur uit, dit om te voorkomen dat je midden in de winkel/stad met een van de honger huilend kindje zit. @Huiltje Wij merken nu ook wel verschil in de huiltjes. Als ze krampjes heeft huilt ze echt heel hard. En als ze zich verveeld is het echt zo'n klagend huiltje. Wel grappig om daar nu verschil in te horen Hoe zitten jullie trouwens inmiddels met jullie eigen gewicht? Ik woog aan het einde zo'n 81 kilo. Nu zit ik inmiddels op de 68,5 kilo maar ik wil uiteindelijk weer na m'n oude gewicht natuurlijk, zo rond de 61 kilo. Op 10 september begint de nagym van de zwangerschapsgym en vanaf 1 september wil ik zelf ook weer gaan sporten. Hopelijk gaat dat een beetje helpen.
@Erica Kun je geen baarmoederontsteking hebben ofzo? Daar hoor je ook nog wel eens van. Toch vreemd dat je tellkens klachten hebt, moet toch ergens vandaan komen?
@ gewicht: ik zat aan het eind van de zwangerschap op 95.3 geloof ik. Vanochtend was ik 88.3 kg (bijna 2 weken na de bevalling) Ik moet weer terug naar minimaal 80 kilo, maar dat zal ik wel weer via een dieet moeten doen. Dat komt wel weer na de bv, en in de tussentijd hoop ik dat de bv ook wat doet @ poemi: geen idee... ik blijf er wel bovenop zitten, heb ik die kou en t zweten de komende nachten nog steeds, bel ik maandag weer op. Ik hoop voor nu dat ik geen koorts krijg.
@poemi ja heb de volledige 16 weken als bevallingsverlof. Was niet eens met zwangerschapsverlof toen hij geboren was. Verder heeft hij dus 10 dgn in het zh gelegen omdat hij nog niet zelf uit de fles kon drinken. Kreeg zn voeding via sonde binnen als hij te weinig dronk. Nu is hij wat kleiner dan gemiddeld voor zijn leeftijd maar verder doet hij het prima! Hij krijgt nu 6x 120cc en is nu net over de 4 kg heen als het goed is. Gewicht zat een week na de bevalling 1 kilo onder mn startgewicht maar ondertussen 1 kilo erboven. Wil echt weer gaan sporten!
Heb de luiers geruilt voor een maar 2 dus perfect, zo kost t me niks. Betreft de voedinge, voed ik op verzoek. Hij gaat vanzelf meer tijd ertussen doen. Dat is makkelijke van bv vind ik. Ik ga na de voeding de deur uit, dan heb ik teminste even de tijd zonder te hoeve haasten. Verder gewicht ik zat op t eind op 98 kilo nu paar dagen geleden op 84. Zou naar 75 terug willen. Komt wel goed. Ik heb bij mijn dochter niet gelijnt en zat met 6mnd op oud gewicht. Kan goed dat ik wat vergeten ben... zoveel onderwerpjes hahaha
Hier voed ik ook zodra meneer honger heeft. Meestal zit er 3 uur tussen, 's nachts ongeveer 4,5 uur. Laatste voeding is meestal rond 11 uur, dus dan kunnen we even lekker slapen Ik ga ook pas wandelen of de deur uit als ik klaar ben met voeden. Dan slaapt ie lekker en kunnen we makkelijk ergens lunchen of rustig boodschappen doen. Visite heb ik grotendeels gehad, gelukkig! Ik sprak gewoon een tijd af, wakker of niet. Je kan het met zo'n kleintje toch niet plannen. In het begin voedde ik boven, terwijl vriendlief de visite vermaakte beneden. Nu voed ik gewoon waar de visite bij is, ik ga me niet in 100 bochten wringen voor een ander. 11 oktober is mijn eerste werkdag dat ik moet beginnen, maar zie er als een dijk tegenop. Heb voor mijn verlof een behoorlijk conflict gehad met PO, dus wil er voorlopig nog niet aan denken... Toen ik zwanger raakte woog ik 66 kilo, uiteindelijk de dag van ziekenhuisopname, woog ik 82 kilo Veelal was vocht, maar wat voelde ik me ellendig zeg! Na 2 weken was ik al 14 kilo kwijt, nu staat de teller op 65 kilo. Maar mijn streven is toch wel richting de 60 te gaan. Gelukkig is het lekker weer, dus veel aan de wandel met de wagen Hopelijk ben ik niks vergeten op te reageren...?
Hee meiden Wordt een hoop geschreven zeg, weet niet of ik alles bij kan houden haha Gewicht, ik was 88 op het laatst, nu 77. Ik moet weer naar de 71. Ben aant lijnen, 40 punten dieet, maar het schiet niet erg op Voeding, hier overdag aardig ritme. Smorgens rond half 8, dan rond half 12, dan tussen 3 en half 4. Dan vaak rond 18.00, en dan om 21.30. Snachts vaan rond 03.30. Flesvoeding. Ze is nu 4350 gram, en krijgt 6 x 120 plus 4 schepjes. Visite krijgen zo nu en dan nog iemand, spreek gewoon een tijd af, als ze slaapt kijken ze maar in de wieg. Noel fijn dat je de luiers om kon ruilen Erica ik heb het niet koud, maar ik zweet snachts wel ontzettend. Dit is na mijn bevalling. Dat zweten dacht ik heeft miss met hormonen te maken. Ik ben echt kleddernat snachts. xx
@erica: ik heb het ook twee dagen gehad dat koud en een soort griep. Ik had het door vermoeidheid en een dag dat een borst erg zeer deed. En lees dat je onderkant ook niet lekker voelt. Heb je hechtingen? Misschien zitten die je in de weg. En hier sodabadje met de onderkant. Hebben geen bad maar zat in het babybad met me gat hihihihih comisch gezicht natuurlijk. Werkt verzachtend!!!! Misschien een idee...
@ Ingeping: ik ben inderdaad gehecht, kan zo maar zijn dat die me nu 'dwars' zitten... Maar een sodabadje zit er voor mij niet in, ik pas met die dikke billen van mij nooit fatsoenlijk in dat babybadje haha.
@erica: hier ook ff geknutsel hoor. Badje staat op een krukje en daar wurm ik me in. Hier zaten de hechtingen mij ook in de weg. Ze hebben de meeste een week geleden weggehaald en dat scheelde enorm. Zou er eens naar laten kijken....
Net lekker in de douche geweest met kleine man. Zo fijn zo knus. Hij vind ook heerlijk ligt echt tegen me schouder te genieten.Nu ligt ie in dromen land dus ga grote zus in bed leggen. Knap hoor als je al regelmaat heb, hier merk ik dat nog niet zo. Komt misschien wel meer als mijn man weer is werken en wij allemaal in ons ritme komen. Hier trouwens vrij weinig viste. Is vaak bij 2e. Natuurlijk mijn vriendinnen, ouders en tantes. Maar naast fam pas 1 iemand. Wanneer gaan jullie kleine op werk showen? Ik vind nu nog vrij vroeg misschien met week of 5.