Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mare

mare Actief lid

12 okt 2010
    197
    0
    0
    Daphne, zo'n gevoel dat er iets in je keel zit kan je krijgen bij stress. Ik denk dat door alles wat er nu in je leven gebeurt het niet gek is. Lekker rustig aan doen zal ik zeggen en evt met je ha praten.

2. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Ow nou daphne moet je maar even rustig aan doen dan! Sterkte.

3. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

11 okt 2011
    1.046
    0
    0
    rotterdam
    ja en ik ben helemaal niet iemand die rustig aan doen maar ook de huisarts heeft me gewaarschuwd als ik zo door ga moet ik echt een week bed rust nemen dus zal wel rustig aan moeten doen

4. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Ja probeert het toch te doen meid, is erg belangrijk.

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Borst /fles, dat oergevoel hoef je echt niet te krijgen, ik heb hier ervaring mee.
    Na 1 dag ging ik over op flesvoeding, en ik vond het heerlijk dat mijn man dat ook kon doen. Misschien ben ik een uitzondering:D

6. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me nog niet echt in borstvoeding ed. verdiept maar het lijkt mij persoonlijk op dit moment niks. Dit komt voornamelijk omdat ik weet dat ik op mijn werk (mits mijn contract verlengt wordt) geen ruimte heb om te gaan kolven. Daarnaast lijkt het mij heel lastig om te zien of de kleine wel genoeg binnen krijgt? Dat weet je niet als ie aan de borst ligt lijkt me?

Naja, wat ik zeg ik heb me er nog niet in verdiept!

7. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    ja bij mij bleek ook dat ze te weinig binnen kreeg, ik moest dan kolven gelijk etc. Ik zag dat niet zitten.
    Maar heb altijd al gedacht ik probeer het, gaat het niet doe ik niet moeilijk en dan fles

Fles is me zo goed bevallen dat ik nu weer flesvoeding ga geven.( denk dat ik 1 van de weinigen ben hoor)

Maar proberen kan je altijd toch

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Leuk om alle verschillende meningen over borstvoeding te lezen. Ik ben van plan om zes maanden volledig te voeden, mits dat lukt uiteraard, lijkt me geweldig. Gelukkig ben ik op mijn werk de zoveelste, dus er is ruimte om te kolven en men vindt het ook redelijk normaal volgens mij :). Afhankelijk van mijn mans werk wil ik misschien nog wat ouderschapsverlof aan mijn zwangerschapsverlof vastplakken, dat zou het wel makkelijker maken. Maar we moeten maar even kijken hoe alles gaat.

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    volgens mij is kolven iets wat wettelijk bepaald onder werktijd mag en mag je daar niet voor gekort of beoordeeld worden..

ik denk dat bv en fv allebei voor en nadelen hebben.. bv is wel lekker goedkoop! haha maar ik zat laatst in een restaurant te lunchen en er zat iemand met een pasgeboren baby naast me en die ging voeden aan de borst midden in het resaurant.. dat vond ik wel apart.. oke voedingsshirt maar ik zag toch echt dat dat kind aangelegd was.. is dit normaal? want dat zie ik mezelf dus niet doen he!

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ow even ego...

WOEHOEEEEEEEEEEE 17 weken wave!!!!!!!!!!!!!

11. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoiets heb ik ook gelezen ja. Maar ik zie mezelf dat gewoon niet doen op kantoor ed. Ik neig ook gewoon direct naar flesvoeding. Heb zelf ook nooit borstvoeding gehad en ben er prima vanaf gekomen.

Heb overigens ook alleen maar negatieve verhalen gehoord over borstvoeding en kolven (dat het niet vol te houden is, pijnlijk, niet met werk te combineren, etc). Maar goed weet ook dat het per vrouw verschilt. Naja het is nog iets om over na te denken!

Maar wat zijn naast de belangrijke dingen die je baby binnenkrijgt via borstvoeding nog meer voordelen?

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ikzelf heb ook geen borstvoeding gehad en heb allerlei allergieen, ik heb hiervoor tevens onderzoek gehad in een allergie centrum ( weet de naam even niet meer) ik ben oa allergisch voor de gewone dingen als huisstofmijt hooikoorts bomen ect maar ook voor vrijwel alle antibiotica en pencilinnes. dit schijnt te kunnen komen doordat ik flesvoeding gehad heb zeiden ze daar, of dat waar is weet ik niet maar heb het welleens vaker gehoord.

13. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, die allergieën heb ik ook. Heb er heel wat. Maar mij is ooit verteld dat het niet toe te schrijven is aan flesvoeding. Het zou kunnen, maar zo ken ik dus ook mensen met de zelfde allergieën die wel borstvoeding hebben gehad. En tevens ken ik genoeg mensen die flesvoeding hebben gehad en nergens last van hebben. Dus in hoeverre er een link gelegd kan worden tussen borstvoeding en allergieën ik heb geen idee?

14. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Jep mijn broer ook allergie voor alles en gewoon bv gehad.

15. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

11 okt 2011
    1.046
    0
    0
    rotterdam
    ik weet nog niet zo goed wat ik wil ik zit in de ziektewet al een poosje dus borstvoeding zou geen probleem moeten zijn. vk vertelde mij ook omdat astma bij ons in de familie zit het beste is om borstvoeding te geven maar ik weet het niet ik heb het niet gehad gelijk de fles en ik heb geen astma en geen allergieën

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    yup hier ook astma ;)

maar ook antibiotica allergieen mallle en chans? dat is wel uitzonderlijk haha zovaak hoor je dat niet! wat een toeval!

ik heb ook geen idee in hoeverre het met elkaar te maken heeft hoor maar omdat die allergioloog dat toen specifiek vroeg en toen vertelde dacht ik tja zo'n arts zal het wel weten..

17. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Aloha Antibiotica over het algemeen niet. Tenminste niks ernstigs, wel standaard last van de bijwerkingen van medicijnen (lees de bijsluiter nooit maar kan je na 2 dagen meestal wel een aantal van de bijwerkingen vertellen ;)).

Verder wel allergisch voor honden, katten, boompollen, graspollen, huisstofmijt, bepaalde kruiden, etc.

Maar ik moet zeggen niet ernstig allergisch, hooguit verstopte neus en jeukende ogen. Maar gelukkig niet iets van een noten allergie ofzo.

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja de allergioloog doelde dus meer op de medicijnen allergieen die ik heb ;)

hooikoorts enz is veel voorkomend ;)

ik kan bv absoluut geen amoxilinne krijgen want dan raak ik in een anafylactische shock.. en zo nog een hele lijst.. krijg de reactie ook binnen 10 minuten na inname dus als ik dan echt perse een kuur ergens van moet moet ik dat of in het ziekenhuis innemen of onder begeleiding van iemand anders ik mag absoluut geen seconde alleen zijn als ik iets slik. erg vervelend! dus hoop absoluut geen blaasontsteking of iets te krijgen nu!! En het is ook vrij vervelend dat ik dus zo goed als niks mag dat ik dus eeuwen aanmodder met een ziekte ik he bv de pleures gehad 3 maanden.. en daarna de mexicaanse griep als 1 van de eerste ik zat toen in quarantene en aan de tamiflu met prednison om maar adem te kunnen halen, dat heeft ook 3 a 4 maanden geduurd.

dat zou dus door gebrek aan bv kunnen komen volgens alergioloog omdat het bij mij niet genetisch iets is.. geen famillie met dezelfde allergieen

19. Chans

Chans Actief lid

16 aug 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Aloha Jeetje wat heftig! Ik vind dat ik niet meer mag zeuren over mijn allergieën! ;)

20. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik heb toch weer zon leuk meevallertje. Blijkt dat je bij de belasting een ouderschapscombinatiekorting ofzo kan krijgen als je werkt en een kind hebt, hoe meer je werkt hoe meer je krijgt.

Dit betekent dat we 180 euro netto per maand krijgen, en moet dat over 2011 ook nog krijgen. Soms heb je dagen met allemaal meevallers:D

Deel Deze Pagina