Klinkt interessant, ik blijf straks ook gewoon werken als de kleine er is. Dus daar kan ik dan ook gebruik van maken? *zoekt informatie* bedoel je dit: Inkomensafhankelijke combinatiekorting en co-ouderschap : Scheiden : Mijn Geld
chans ja dat. Zijn aantal voorwaarder, je moet meer dan 4800 verdienen ofzo, diegene die van 2 verdieners minste verdiend krijgt het. Ik wist dit echt niet, ben er heel blij mee
@carpediem2010 haha, heel begrijpelijk! Wie is er niet blij met een financiële meevaller ? Meer geld voor mooie dingen voor de kleine
hihi nou we lossen extra af aan hypotheek, zon 900 per maand. Als de kinderen dan groot zijn meer geld over
Hi meiden! Ik lees wel eens mee bij de jullie en dacht laat ik me maar melden om mee te kletsen, als dat mag natuurlijk ! Ik ben 26 juli uitgerekend van mijn derde kindje.
@Boja Wellicht kan je eventuele afspraken die je hebt meteen op de lijst zetten? (als je dat wilt hoor ).
aloha, ow nee zo erg heeft hij het niet, dat van jou is wel extreem ja jeetje. Boja, welkom en gefeliciteerd! Belasting, oeh dat ga ik ff in de gaten houden, ik blijf ook werken, niet zo veel als normaal maar wel wat.
dames ik heb een vraagje een vriendin van mij is zwanger iets verder als ik een week ofz maar haar vriend is aan de drugs niet de hele week door maar in de weekende ze zitten finacieel ook niet helemaal lekker. wat zouden jullie doen?
Dank jullie voor het welkom en de felicitatie! Ik wil wel mn afspraken op de lijst zetten, maar dan verpruts ik vast die kleurtjes enzo. Als iemand het voor mij wil doen, heel graag en anders dan probeer ik het straks nog eventjes. Morgen moet ik naar de vk en donderdag 2 februari gaan we een geslachtsbepaling doen.
@daphne26786, bedoel je of jij er iets over moet zeggen tegen je vriendin of weet ze niet of ze het kindje wel wil?
ze wil het kindje wel heel graag zelf maar ze weet niet hoe ze verder moet hij zegt tegen haar niet verslaaft te zijn en te kunnen stoppen wanneer nodig maar doet dit niet. ze weet gewoon niet meer wat ze moet
Als hij het alleen in het weekend doet dan is hij waarschijnlijk lichamelijk niet echt verslaafd, maar dan nog moet ie in zn hoofd wel een knop om kunnen zetten om dit niet meer te doen lijkt me. En als hij echt om haar geeft en zij hier problemen mee heeft dan moet hij wel laten zien dat hij zonder kan vind ik. En dat dus nu al doen en niet wachten tot de kleine er eenmaal is. Maar ja, het is erg lastig te oordelen over mensen die je niet kent.
het lullige is ze hebben ruzie als hij niet mag dus sorry ik wist ff niet wat ik er mee aan moet voor me vriendin ik vind het zo rot
Dat hij ruzie maakt als hij niet mag zegt wel weer iets over de mate hoe slecht hij zonder kan vind ik eigenlijk.. het is ook heel rot voor je vriendin is het kindje wel 'gepland' of niet?
wow carpe dat is leuk nieuws! ik moet me echt nog eens verdiepen in dat hele toeslagen gedoe, in de etos doos zat wel handig boekje met wat dingentjes over 2012.. maar eens een middagje rustig voor gaan zitten. weet wel dat kinderbijslag per kwartaal komt? en pas aan het einde van het kwartaal? bv als we 1 juli bevallen krijgen we het pas eind oktober maar als we 30 juni bevallen als dat kwartaal ook.. zoiets.. @Boja welkom!! is dit je 1e kindje? dan zet ik je even op de lijst zometeen en je zegt morgen vk en 2 febr geslachtsbepaling maar morgen is toch 2 febr.. of ben ik nu verkeerd aan het kijken? @dapnhe, lastig. ik denk dat het verstandig is dat je er voor je vriendin bent en probeert haar te overtuigen van haar eigen kracht en zelfstandigheid, vaak weten meiden niet dat ze ook op eigen benen kunnen staan en blijven daarom bijvoorbeeld bij iemand die drugs gebruikt. ik zou wel proberen te polsen hoe ze over weggaan denkt.. een omgeving met drugs is voor geen enkel kind goed en ze moet de kracht vinden om haar en haar kind daartegen te beschermen..