Mallle: Maar dat krijg je er volgens mij sowieso bij hoor bij de meeste babyzaken! Daphne: Aloha vroeg het al, maar dat was iets wat mij ook meteen opviel. Hoezo is het dan je tweede ronde? Het is echt goed bedoeld, maar zoals anderen hier ook zeggen wordt er hier soms echt heel erg gelogen op het forum en das gewoon echt niet leuk. Desalniettemin vind ik dat het verder weinig veranderd aan mijn mening over hoe hij jou behandeld. Hij heeft ervoor gekozen om bij jou te komen wonen en samen voor dit kindje te gaan dus dan heeft hij toch geen enkel recht om jou zo te behandelen? Het komt op mij een beetje over alsof hij nu iets doet wat hij eigenlijk niet wil?
Aaargh... ik hoest echt de longen uit mijn lijf Iemand een huis-tuin-en-keuken middeltje die ik WEL nemen mag?? Een doos tissues per dag leeg snuiten vind ik nog tot daar aan toe, maar van dat hoesten wordt ik echt helemaal gek
ja je hebt ook laurier hoestsiroop die mag ook, maar ik vind laurierdrop fijner, gewoon in je mond houden en op zuigen verzacht de keel. mocht je heel vastzittende hoest hebben.. volgens mij mag flaumicil ook gewoon, dat werkt hier altijd goed tegen het losmaken van slijm waarna je beter hoest ( productief)
IEUW!!! Hahaha... naja, die blokjes dan.. gestampte muisjes zijn wel lekker maar vermoedt dat je dat niet bedoeld?
ik had ook al strepsils genomen... en die bleken niet te mogen! Ik heb nu anta flu! En nog steeds een kikker in mijn keel.
ik ook hoor. eet me misselijk aan drop enzo, bah. en neem af en toe bisolvon. wat hier nog het beste helpt is vicks blue snoepjes, maar ik krijg daar altijd buikpijn van.
AntaFlu heb ik inderdaad ook, is wel lekker.. Je mag toch wel gewoon paracetamol slikken he? Zal zo eens even langs de etos, die weten vast wel wat mag en niet mag.. moet morgen nog een lange dag 9maandenbeurzen, dus moet wel fit zijn
Ik dacht dat fluimicil ook niet mocht?? Ik was met 8 weken ook verkouden en toen mocht ik alleen zoutoplossing neusspray en verder niets :S
Ukkie, is het een kriebelhoest of zit het vast? Tegen kriebelhoest inderdaad iets nemen om op te sabbelen, drop of een antaflu ofzo (strepsils mag je volgens mij niet in de zwangerschap). Als het echt vastzit zou ik thee maken van kamille, venkel, thijm en salie (salie mag wel, maar niet teveel). Je kunt er ook zoethout in doen (tenzij je een hoge bloeddruk hebt), dat verzacht een beetje. Salie en thijm lossen het slijm op. Wij gaan straks even kijken op een kinderdagverblijf hier in de buurt, hebben jullie nog last minute tips om wat te vragen? Heb al bedacht dat ik wil vragen hoe ze omgaan met voeding, ritme en wat hun pedagogisch beleid is. Aloha, gefeliciteerd met je ondertrouw! Daphne, ik zou eens een goed gesprek aangaan met je vriend, dit lijkt me niet echt de manier om je vriendin te behandelen (zwanger of niet, maakt naar mijn idee niet uit ). Malle, mooie wagen! Als het echt zeker anoniem is meld ik me misschien toch even aan op de facebookpagina, even kijken hoe dat werkt (mijn profiel staat nogal op slot ). Vind het echt fijn om hier zoveel tips te lezen op mijn vragen! Alvast een goed weekend allemaal.
Facebook is tot zover anoniem dat de vrienden die je hebt niet kunnen zien dat je bij de geheime groep zit. Wij als personen die lid zijn van de groep zien wel gewoon wie wie is. Door iemand van de reeds actieve groep kan je dus ook in de groep worden gelaten, niemand kan zichzelf aanmelden. PB anders maar
Ik ben een paar weken geleden naar de HAP geweest omdat ik na weken van keelpijn, hoesten en een verstopte neus ook ontzettend benauwd werd en toen bleek dus dat het bij mij komt door inspanningsastma. Ik vond het er al op lijken (heb tijdens het sporten ook altijd een pufje gehad) maar ik span me amper in, dus dacht dat het dat niet kon zijn. Uiteindelijk blijkt dus dat het zwanger zijn voor mijn lichaam een enorme inspanning is en dit dus icm een lage weerstand en verkoudheid leidt tot de klachten. Heb nu pufje met ventolin en dat helpt super. Enfin: hij vertelde mij ook dat je in principe zo min mogelijk moet gebruiken maar dat gewone neusspray wel mag maar gewoon net als bij niet zwangerschap: niet langer dan een week en gewoon alleen wanneer je het echt nodig hebt. Zaten geen risico's aan volgens hem, er is in ieder geval nooit uit onderzoek gebleken dat het WEL schade aanbrengt.
Zat idd net ook te denken dat we maar is kinderdag verblijf moeten gaan regelen, kan je dat al regelen als je niet weet welke dagen of hoeveel dagen dat worden?
Wij moesten dat weken geleden al regelen ivm wachtlijst en bezetting. Vaak wordt aangeraden om het rond de 12 weken te doen, maar in sommige provincies moet het al wel eerder. Zou gewoon een gok doen hoeveel je ongeveer denkt dat je nodig hebt en op welke dagen je het verwacht? Kun je het later altijd nog proberen te wijzigen maar dan heb je sowieso op die dagen een plek..
Ja hoor Mallle, je kunt gewoon dagen opgeven en je kunt uiteindelijk altijd minder afnemen. Pas als je een contract gaat tekenen moet je het echt vaan afspreken volgens mij. Dus stel bv dat je drie dagen wil, maar je weet nog niet welke precies, kun je volgens mij gewoon vier of vijf dagen ogeven en uiteindelijk als je een contract afsluit beslissen wat je doet, dan weet je in elk geval of er op die dagen plek is. Ik was bij de zwangerschap van mijn dochter vroeg erbij, maar het blijkt hier in de buurt helemaal niet zo druk te zijn (veel kinderen, maar volgens mij ook gewoon veel opvangmogelijkheden), dus nu doen we het wat rustiger aan.