Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    @ukkie, wat een naar mens dan bij de beurs. je zou verwachten dat die daar zijn om je gerust te stellen of in ieder geval te relativeren maar zeker niet om je ongerust te maken als je dat nog niet was! wat een tuthola zeg!

2. Ukkie1982

Ukkie1982 Niet meer actief

nee, eigenlijk niet. waarom niet bij iedereen zo extra uitgebreid idd.

je hebt gelijk mejosje dat als je niets weet je je ook geen zorgen hoeft te maken. deed het eerst ook niet, maar die vrouw gaf me gewoon een ongemakkelijk gevoel erbij.

3. Ukkie1982

ja klopt boja, ze was van stichting sirez, die zorgt voor opvang als je 20wkn echo niet ok is.
    en t stomme is dat ik me niet echt zorgen maakte voor die tijd, vond het idd wel weer leuk om een echo te hebben en ff te kijken naar wat er in mijn buik gebeurd. Maar als zo'n mens dan gaat staan zuchten en praten tegen je dat het misschien niet ok is. Dan ga je dr gewoon anders over denken.

4. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

@ Ukkie, dan mag je toch hopen dat die dame van die stichting niet representatief is voor de rest die daar werkt!! Gewoon lekker laten kletsen dus.
    Lichte spanning voor die echo is denk ik heel normaal en gezond. Probeer er nog wel van te genieten.

5. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    lichte spanning voor die echo is inderdaad heel normaal, want heb van meerdere echoscopistes gehoord dat mensen vaak alleen maar denken jippie nu gaan we horen wat het wordt en helemaal vergeten dat het een medische echo is. maar het is te zot voor woorden om je 'bang' te maken. laten we het er maar ophouden dat dat mens niet al te snugger is en alleen met negatieve verhalen geconfronteerd wordt gezien de stichting waar ze voor werkt en niet beter weet ;)

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    boja: hear hear!

7. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    :d :d

8. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    @iedereen die ook vreselijk verkouden is en last van kriebelhoest heeft, bij wie gaat het al beter en wat heeft diegene gebruikt? ik probeer van alles maar zit geen enkele verbetering in!

9. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Boja: Ik ook nog steeds snotverkouden. Geen kriebelhoest, hele rauwe hoest.. Heb paracetamol genomen, veel keelsnoepjes, en dat was het eigenlijk..
    Ben inmiddels mn stem ook kwijt, maar dan kan ook door die droge lucht in de rai komen! ;)
    Verder nog geen wondermiddel. Apotheek kon me ook weing zinnigs vertellen gister..

10. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    He wat irritant toch. Apotheek hier werd ik ook niet wijzer van helaas. Ik krijg echt buikpijn van alle drop, vicks en anta flue die ik naar binnen werk, bah! Paracetamol heb ik ook al paar keer genomen, maar vooral voor de hoofdpijn die ik door het eeuwige hoesten krijg.
    Weerstand is gewoon nihil tijdens de zwangerschap.

Mocht iemand nog wondertips hebben, dan hoor ik het graag!

11. Ukkie1982

hier ook nog steeds hoofdpijn en hoesten en snotteren MAAR het wordt al wel wat beter. ik ben ook bij apotheek geweest én huisarts gebeld, je mag gewoon hoestdrank gebruiken... staat ook in de bijsluiter. ik gebruik wel het minimale, just to be sure. en idd neusspray, max een week gebruiken.

ik krijg trouwens pijn in mijn buik van t hoesten, spierpijn ofzo :/

12. mare

mare Actief lid

12 okt 2010
    197
    0
    0
    Pffff, wat hebben jullie veel gekletst zeg!

Zieke, beterschap! Mocht je last hebben van je keel zijn perenijsjes echt een uitkomst! Het verlichtte mijn keelpijn echt.

9 mnd beurs, ik ben er gisteren geweest. Heb een tommee tippee fles en kolfset aangeschaft, kreeg er een hele mooie gebreide deken bij cadeau en een extra flesje. Verder heb ik nog een wiegen dekentje voor in de Bugaboo gescoord en een lief knuffeltjes. Oh ja, ook nog 2 pakken luiers. Voor de rest een bettje gestruind maar vond het niet super bijzonder. De huishoudbeurs was echt gillend naar huis!!! Wat een hel zeg!

Afgelopen donderdag hebben we de 20 weken echo gehad en ons meisje ziet er tip top uit, zo blij! Ook hebben we weer heel veel digitale foto's en filmpjes meegekregen en ook een 3D van haar gezichtje!
    Nu zijn we echt aan het aftellen want over 4 weken gaan we op vakantie! Nog even lekker met z'n tweetjes naar de Canarische Eilanden.

13. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Waarschijnlijk heb ik jullie aangestoken met dat hoesten.
    Heb er nu zo'n 3 weken last van gehad en begint nu pas minder te worden.

Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek. Mijn man zegt dat ik een beetje buik-verhullende kleding moet aantrekken. Ikzelf zie daar het nut niet van in, als ze me om die reden zouden willen afwijzen en ze het nu dus niet zouden zien doen ze het wel in de proeftijd. Wat zouden jullie doen?

14. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    @ukkie, ik heb het ook, maar bij mij is het bandenpijn denk ik. die baarmoeder wordt ook in de rondte geslingerd bij elke hoestbui ;)

@grace, moeilijk zeg, ik zou het niet weten. als ze het niet zien, ga je het dan niet vertellen? ik denk persoonlijk dat het misschien tegen je gebruikt wordt als je wel wordt aangenomen en ze daarna in je proeftijd zien dat je zwanger bent. ik weet het echt niet. ze mogen je er officieel niet op afrekenen, maar dan verzinnen ze wel wat anders.

15. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Ik wil ook op een goede manier starten (dat is naar mijn mening eerlijk hierover zijn) maar ik wil ook heel graag een baan.

16. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    ja snap ik grace. ik vrees alleen wel dat de meeste werkgevers nu eenmaal niet op zwangere vrouwen zitten te wachten. wellicht scheelt het ook in welke sector je een baan zoekt. ik heb heel veel collega's gehad die niet eens zwanger solliciteerden, maar vrijwel direct nadat ze aangenomen waren zwanger werden. en dat is op zich helemaal niet erg, maar bij ons duurt het wel even voordat je iemand echt goed ingewerkt hebt en tegen de tijd dat die het doorheeft zijn ze met verlof zeg maar. dan denk ik toch weer dat eerlijk zijn beter is omdat je er zelf ook niet op zit te wachten dat ze je dan tijdens je proefperiode om onzinnige redenen wegsturen.

17. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    oeh, ik zie dat mn reactie misschien wel erg negatief overkomt en zo bedoel ik het helemaal niet hoor! daarnaast heb ik ook nog de hoop dat er werkgevers zijn die het helemaal niet erg vinden hoor!

18. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    heb mn afspraken erbij gezet.

19. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Ik zoek een baan waar er 13 in een dozijn op reageren. Dus niet erg gunstig.

En ja Boja, het is erg moeilijk om dat negatieve gevoel niet de overhand te laten krijgen. Ik weet namelijk ook wel dat als er een vacature is, die ook vervuld wil worden en niet pas over 7 maanden. Of nu 3,5 maanden werken (net ingewerkt) en dan er 4 maanden uit... ik zou als werkgever ook een ander kiezen zeker als er zoveel keus is.

Maar zo wil ik niet denken, want dan stuur ik al mijn brieven voor niets en daar word ik helemaal ongelukkig van.

20. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    maar ik heb het niet helemaal goed gedaan volgens mij haha.

wie wil mijn buddy zijn?

Deel Deze Pagina