Gewoon zeggen dat een 20 weken echo niet het juiste moment is om mee te gaan. Als daar wordt gezegd dat alles in orde is, wil je je buik heus wel laten lenen voor een pretecho op hun kosten. Kleding wassen... ja, dat doet de wasmachine toch wel?! Zeggen dat ze haar energie beter kan bewaren tot de kleine er is. Die poepluiers moeten dan ook verschoont worden (beetje grapje van maken)
Hier mocht het niet eens. Naast de moeder mag er naar één persoon mee naar binnen. Ik zou eventueel slecht nieuws ook graag eerst met mijn partner verwerken, dan met mijn schoonmoeder erbij.
Ik weet niet wat je verstandhouding is met je schoonouders natuurlijk... maar zeker als je nog niet zo heel lang bij elkaar bent is het wel goed om aan te geven waar jouw grenzen liggen. Mijn schoonouders weten dat donders goed bij mij hoever ze kunnen gaan. Dat is best ver. Maar de vraag om bij een 20 weken echo aanwezig te zijn, dat doen ze bv echt niet.
Ja dat heb ik dus ook maar het ergste was nog zij vond dat zij een mee mocht en me vriend niet zodat hij geen vrij hoefde te vragen en ben toen boos weggelopen en gezegd ik heb liever dat me vriend mee gaat want als er iets is dan kunnen we samen beslissen en kreeg toen als antwoord dat we dan kunnen bellen als er iets is. maar gelukkig wil me vriend zelf ook mee en heb ik gezegt dat hij zijn moeder moet vertellen dat ze met de 20 weken echo niet mee mag
Als ze zo graag een keer willen kijken, en als ze hier weer over beginnen.. gewoon aangeven dat ze dan wel een pretecho cadeau kunnen doen, is ook veel leuker dan de 20weken echo! Net wat mejosje zegt, als jij nu je grenzen niet aangeeft blijf je hier tegen aan lopen.
@grace, je hebt helemaal gelijk hoor en gewoon blijven proberen als het niet lukt, vind dat je wel een goede postieve instelling hebt en graag wil. dat zullen gelukkig de meeste bazen ook wel waarderen! @daphne, onverwacht en ongepland vind ik wel een heel verschil hoor. @loth, snap dat je je een soort van schuldig voelt tegenover vriendinnen, heb dat zelf ook maar dat moet je echt loslaten. je kunt het vervelend voor hun vinden, maar daar hoef jij je leven niet op aan te passen bij mij heeft nr 1 heel lang geduurd en nr 2 en 3 zijn me echt komen 'aanwaaien'! en over baby voelen, hier voel ik de baby nog amper, maar de vorige zwangerschappen was het inderdaad elke keer zo dat als mn vriend zn hand erop legde, de beeb zich verstopte. zodra die hand weg was, ging het feest weer door haha.
@daphne, 'je vriend vindt dat jij er wat van moet zeggen'? het is zijn moeder, hij mag het haar heel duidelijk maken is mijn mening. lekker makkelijk zo.
Je vriend moet eigenlijk zeggen, mam... ik ga mee! Jij dus niet. Ik neem hier met alle liefde vrij voor (of iets in die richting).
Thanks voor alle tips voor het sollicitatiegesprek. Ik ga idd gewoon eerlijk zijn (voel ik mezelf ook het best bij) en probeer terloops een opmerking te maken dat ik (mocht de buik toch een probleem zijn) heel graag heb dat ze mijn brief bewaren voor de nabije toekomst. Daphne: Heb ik hier ook. Mijn ouders en schoonouders zijn ook heel verschillend. Mijn ouders houden zich heel afzijdig, mijn schoonouders willen heel graag helpen. Maar in hun enthousiasme gaan ze daardoor soms net iets te ver. Ik ben dol op ze allemaal en durf er nu ook wat van te zeggen. Maar na 1 jaar had ik het ook wel erg moeilijk gevonden. Mejosjes idee van de pretecho lijkt me een zeer goed compromis.
sorry daphne maar ik vind ook ongepland en onverwacht een heel groot verschil. Ik vind het overigens ook behoorlijk naïef om met de pil te stoppen als je niet samenwoont en ervanuit ging dat het lang zou duren.. maar goed wie ben ik om daar een mening over te geven. Het is nu eenmaal zo en gelukkig wonen jullie nu wel samen ondertussen. Hebben jullie wel aangegeven drugs verleden te hebben? dit is niet geheel onbelangrijk lijkt me om te melden.. en die vent van je mag wel wat peper in zijn kont.
Goed, ik ga even boodschappen doen... alle noodles in huis zijn op! En ik ben verslaafd op het moment!
Daphne, het kan moeilijk zijn het enthousiasme van de aanstaande grootouders te temperen! Ik vind zoals de andere meiden ook dat ieder zijn/haar eigen ouders moet aanspreken, maar als ze er direct over begint kun je zeggen dat je het erg waardeert/lief vindt dat ze meeleeft, wil helpen etc, maar dat dit (kleertjes wassen, 20 wekenecho, vul maar in) iets is dat jij met je partner doet. Niet liever wil ofzo maar gewoon "doet". Je kunt dit best vriendelijk maar wel beslist zeggen, zolang je geen ruimte laat voor andere interpretatie. ik weet dat het lastig kan zijn en je een rotgevoel kan geven, maar als je dat eenmaal hebt gedaan wordt het steeds makkelijker. Mejosje, over de uitgebreide echo's, volgens mij zijn we het wel eens maar omschreef ik het wat anders. Grace, ben het wel eens met de anderen dat eerlijk zijn beter is (vind het wat anders als je bv nog maar 4 weken zwang bent, dan kan er nog zoveel misgaan, kan natuurlijk altijd, maar nou ja, je snapt me denk ik wel). Hopelijk kun je ze ervan overtuigen dat ze toch echt jou moeten hebben! Wat betreft de medische molen, het kan inderdaad lastig zijn voor mensen in de omgeving, zolang je dat beseft en rekening probeert te houden met die gevoelens lijkt het me dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Bij mij was heteen beetje raar, eerste zwangerschap was het meteen raak, maar werd een miskraam met 12 weken, toen 10 rondes (waarin twee vroege miskramen) en milde vorm van PCOS geconstateerd, uiteindelijk met Clomid en HSG zwanger geraakt van mijn dochter. Toen we er weer aan toe waren na haar geboorte was het weer in één keer raak, zo apart. Ik merkte in dat jaar dat sommige vriendinnen die zwanger raakten me mij ook niet over hun kwaaltjes wilden praten, die wilden zich niet aanstellen ofzo, moest het er echt uitwurmen bijvoorbeeld dat een vriendin echt heel veel pijn had door bi, terwijl ik niet wilde dat ze zich belemmerd voelden om dat te delen! Als je twijfelt of iemand het prettig vindt of juist niet om over je zwangerschap te praten kun je het soms misschien het beste vragen. Nou goed, ik dwaal een beetje af geloof ik Mare, naar welk eiland gaan jullie eigenlijk? Mijn man was als baby al vrij lang dus ik denk dat het even reiswiegen opmeten wordt en dat we verder moeten kijken dan de Mutsy. Tot zover weer even! Vriendin komt zo gezellig lunchen,even lekker bijpraten
kuch snotter hoest... goeiemorgen! wat een drukte hier al weer! hoe is het met de mede snotteraars? voelen jullie je al weer wat beter?? @grace, idd gewoon aangeven. is voor een werkgever geen leuke verassing denk ik als hij een kandidaat kiest die tijdens het inwerken aan geeft dat ze zwanger is. En als jij de beste bent, zal je zwangerschap helemaal geen probleem zijn toch?!! @loth, je moet je daar niet schuldig over voelen, daar zit je alleen jezelf mee in de weg. Het is idd heeeeeeel vervelend als je als stel heel graag wil, maar het lukt niet. En als het dan bij een ander zomaar lukt zal dat best eens slikken zijn. Maar zo zit de natuur helaas in elkaar.
Even ter info we woonden wel samen maar hadden twee huizen. dus dubbele kosten. en klopt ik had het anders moeten formuleren mijn fout sorry