Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

@ eten: hou op, schei ui! Moet al zo m'n best doen om me te verzetten tegen al het snaaien!
    @ouders / schoonouders: zijn gewoon lief en geïnteresseerd... gelukkig!
    @cursussen: zijn er al mensen gestart met één of andere cursus? En wat zijn de ervaringen?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    sorry dames, tijdje even niet meegedaan, dus niet alles teruggelezen...

eerst maar even een egoberichtje: ik krijg een mooie DOCHTER! 20wk echo was prima, helemaal blij! Wij wilden deze echo met zn tweetjes doen maar mn moeder wil ook wel graag een "leuke" echo live meemaken (zijzelf heeft slechte ervaringen met echo's) dus we gaan toch nog maar een pretecho afspreken. Iemand ervaringen met wereldkind in Rotterdam?

@eten: eetlust is al weken uitstekend ;) maar houd t volgens mij aardig in de hand. Roze koeken vind ik niet te eten. Die zelfgebakken pannekoeken van vrijdag daarentegen waren een prima lunch.

@bevallen: met lief, vk en kraam is het wel weer vol genoeg in het kleine babykamertje waar ik een 1p bed wil neerzetten om in te bevallen. Bovendien is mijn mama van het vele goedbedoelde advies, waarvan ik bang ben dat op dat moment vrij slecht te trekken. Schoonmama is lief maar hoef ik tijdens de bevalling niet te zien. Zie trouwens helemaal niet op tegen de bevalling, kom maar op!

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    @gewicht: 5 kilo sinds 11 wk, daarvoor gewicht onbekend, maar bij 11 wk was ik wat lichter dan ik mezelf had geschat. Als ik op +15 uitkom ben ik niet ontevreden, heb met lief gewed dat ik bij t begin van 2013 alle extraatjes kwijt ben.

@cursussen: lief lachte me uit toen ik begon over de pufclub. Als je kijkt wat je uit zo'n cursus haalt verwacht ik het ook wel zonder af te kunnen:

-kennis: aanwezig
    -Ontspanning en vertrouwen mbt bevalling: aanwezig
    -Ademhaling/puffen: puffen al heel vaak gedaan tijdens mijn opleiding, daarnaast altijd veel gesport waarbij je bewust ademt
    -gerichte spieroefeningen: heb mijn personal trainer thuis
    -sociale contacten met andere zwangeren: ken er al genoeg hier en in real life

Zwangerschapszwemmen lijkt me wel lekker, al heb ik er niet wekelijks tijd voor, dus daar ga ik wel heen af en toe denk ik. En de borstvoedings-avond van de kraamzorg.

4. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Gefeliciteerd MadeInUSA! Leuk een meisje! Daar heb ik al heel wat leuke kleertjes voor voorbij zien komen!

@bevallen: tja... daar is geen ontkomen aan. Een pretje lijkt het me sowieso niet, maar verder ga ik er vanuit dat mij dat uiteindelijk ook wel zal lukken. Ik wil graag thuis bevallen, maar als ik dat zeg word ik zo raar aangekeken door iedereen. En niemand kan me uitleggen waarom...

@cursus: heb zelf ook redelijk wat kennis van en ervaring met sport en bewegen, ook door mijn opleiding en werk. Dus gok dat de gemiddelde pufcursus het ook niet gaat worden voor mij. Maar was benieuwd of er misschien nog iets was wat wel de moeite waard zou zijn.

5. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    Carpediem, huid is bij mijn nu drama, ik heb af en toe nog wat die dagen dat de puisten eruit schieten en sinds weet niet, is bij mij dus echt verschillend.

usa, gefeliciteerd!

Cursus, denk dat ik wel naar en borstvoeding cursus ga, verder weet ik het eigenlijk niet. picturale, hoorde van mijn schoon zus dat het niet echt nodig is.

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Anjeli: ik kan je wel uitleggen waarom hoor... mocht er namelijk wel tijdens de bevalling blijken dat er iets aan de hand is, dan moet je alsnog met de kleine naar het ziekenhuis terwijl je net 1 grote ellende erop hebt zitten. Daar zit je gewoon niet op te wachten. Ik had het besef bij de eerste ook niet... en werd dus ook raar aangekeken, omdat ik graag thuis wilde bevallen.

7. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Ola!

Morgen 20 weken echo, ben erg benieuwd...Ook of we dan het geslacht weten:)

Gewicht, een hatelijke 4,5 kilo...Maar goed, met 12 weken was dat al ongeveer 2, dus ...
    Mijn eerste zwangerschap de eerste 21 weken geen hol aangekomen en uiteindelijk ruim 20 kilo, duss, dat was het ook niet echt:)

Vorige zwangerschap rond de 20 weken denk ik 2,5...in totaal toen 14..

Ik vrees er nu voor, maar goed, ik weeg me gewoon bijna nooit meer, beter zo...

USA, Gefeli!

Allemaal, knuf!

8. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Oeh man lief is heerlijk witlof uit de oven klaar aan het maken heeeeeerlijk!

9. Daphne26786

Daphne26786 Fanatiek lid

11 okt 2011
    1.046
    0
    0
    rotterdam
    Hier bloemkool uit de oven gegeten mmmmm heerlijk en zo een waterijsje toe Haha

10. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Leuk een meisje MadeinUsa.

Ik wil ook graag thuis bevalen. Gewoon lekker in mijn vertrouwde omgeving. We zitten ook zo in het ziekenhuis mocht het nodig zijn. Alleen mijn man en vk zullen erbij zijn. Mijn moeder erbij kan ik niet handelen denk ik, haha.

Morgen begin ik met zwangerschapspilates. Het minst zweverige hier in de buurt. Ben benieuwd! Ik doe het vooral voor de contacten. Verder ook een bv-cursus in een later stadium.

Ik heb me al even niet gewogen. Ik ben al wel zeker 5 kilo aangekomen.

11. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Pannekoeken eten was leuk.
    En zo lief mijn broer en schoonzus waren naar de 9 maanden beurs geweest.
    ZE hadden een tas van woezel en pip voor me, en een koker van woezel en pip met allemaal kleertjes. Super lief.

xx

12. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Zo meiden, weer lekker door gekletst :)

@roze koeken, sinds iemand mij erop gewezen heeft waar alle roze/rode koeken en choco dingen hun kleur van krijgen , ben ik daar een beetje klaar mee. ze smaken me ineens een stuk minder haha.

@aankomen, het is vast niet standaard dat je in de tweede helft het meest aankomt, maar volgens mij is dat toch meestal wel het geval hoor. sowieso is placenta, extra bloed, vruchtwater en overig vocht al iets van 6 kg. daarnaast is het heel raar maar zegt de grootte van de buik niets over de grootte van het kindje.

@bevallen, mijn ouders wonen bij ons in de straat, dus ik loop daar echt de deur plat (zij hier gelukkig niet ;)) maar ik hoef mijn moeder echt niet bij de bevalling te hebben. mocht mn vriend er niet bij kunnen zijn, dan is zij wel de eerste die op mn lijstje staat zeg maar. sowieso wilde ik er niemand bij hebben behalve vriend en vk maar dat is de eerste keer ook heel anders gelopen. er werd netjes gevraagd of er iemand in opleiding bij mocht, eerst zei ik nee, maar die naarlingen hebben toen ik al moest persen steeds meerder mensen erbij gevraagd en op een gegeven moment kon het me niet meer boeien ook. voor mn gevoel heeft er wel 10 man in mn 'grot' staan kijken en het kon me allemaal niets meer schelen. ik was alle schaamte voorbij ;) ik wil wel weer perse in het ziekenhuis bevallen, bleek vorige keren ook een goede keuze geweest dus wil dat nu weer. moet er niet aan denken om na of tijdens de bevalling alsnog richting het ziekenhuis te moeten.

13. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Aan zee (ZH)
    Bevallen, nee dat lijkt me ook niks om dan alsnog naar het ziekenhuis te moeten, en wij wonen in en moissionette moet dan 3 trappen af, dat mag niet, dus zal betekenen dat ik met brandweer eruit getakeld moet worden, nou no way! Laat me dan maar gewoon gelijk op de goede plek zijn. Haha

14. Ukkie1982

Ukkie1982 Niet meer actief

@boja, welk ziekenhuis ga je voor?? Liggen we straks met zijn drieen in het OLVG te puffen?? :p

15. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    @ukkie, nee ik wil het liefste het bevalcentrum in het Lucas. is hier maar een paar minuutjes vandaan. ben daar bij de eerste begonnen en zo doorgereden naar de 'gewone' afdeling omdat het toch een medische bevalling werd.
    bij de 2de wilde ik weer daar, maar was er geen plek!! toen heeft ze het slotervaart gebeld, ook geen plek! toen wilde het olvg bellen maar dat vond ik te ver. toen heeft het VU gebeld en wat denk je... ook geen plek!! kon wel janken! uiteindelijk belde het vu dat we toch terecht konden en toen moest dus langs het lucas rijden om bij het vu te komen, dat was zuur kan ik je zeggen haha. dus bedenk alvast waar je heen wil als het olvg vol is haha!

16. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    ik zie dat ik overal 'ze' vergeten ben in te typen haha, de vk belde uiteraard naar de ziekenhuizen, de ziekenhuizen belde niet naar ons ;)

17. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Boja: Luizen toch? Of zoiets.. numnumnum! ;)

18. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    hahaha ja klopt meandor! de geplette schildluis zorgt voor dat mooie rode/roze kleurtje ;) ineens smaakte de m&ms me ook niet meer. heb een tijdje de rode eruit gehaald haha, kansloos. begin het steeds meer achter me te laten hoor ;)

19. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Wat zijn jullie allemaal dapper. Ik zie echt wel op tegen de bevalling. Ik wil er eigenlijk nog niet over nadenken.

20. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    zit toevallig songfestival te kijken, raffaela in dr naakie en Joan als indiaan?? wtf??

Deel Deze Pagina