Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Lilage: Leuk al dat gespam van jou.
    Prachtige buik, lijkt een beetje op die van mij:cool:.
    Prachtige muurschildering, leuk idee om het geboortekaartje hiervoor te kiezen.
    Poemi: Had me verkeerd uitgedrukt. Ik heb geen draagdoek, maar zo'n draagzak (ben veel te bang dat ik zo'n doek niet goed zou knopen). Draagzak vond ik ideaal, zo gezellig met mijn kindje lekker dicht tegen me aan, ik verheug me er nu al weer op:D.
    Carpediem: Vervelend BI, heel veel sterkte. Zeker als je nog een kleintje rond hebt lopen.
    Holiday: Volgens mij hebben wij dezelfde man. Hij neemt alles van me over (word er zelfs lui van:)), terwijl dat helemaal niet nodig is voor mij.

Voetbal: Tja...

2. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Vlinder: Dank je wel voor je welkomst (opnieuw) boodschap. Werd er wel een beetje gelukkig door.
    Kaatje: Lief dat je aan ons denkt. Jouw kleintje alweer 1. Maak er een leuke dag van, het is een unieke gebeurtenis. In een jaar tijd verandert er zoveel (bij jezelf maar zeker voor je kleine).

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wat een superleuke muurschildering Lilage (en kaartje dus)! Origineel ook, en fleurt het kamertje meteen zo op. Ik ga zelf ook een beetje creatief doen op de babykamer; de naam schilder ik op de muur met witte fotolijstjes om elke letter, had ik ergens in een tijdschrift gezien. Goeie nacht allemaal!

4. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Leuk dat er hier weer meer leven is!! Was misschien ook wel te verwachten zo in de laatste weekjes.
    Ik heb even een vraag voor de ervaren mama's en de toekomstige mama's die zich er goed in verdiept hebben of een diudelijke mening hebben...
    Wat zijn belangrijke kenmerken voor een luiertas? Ik kan natuurlijk een hele mooie uitkiezen, maar moet er ook wel wat aan hebben.
    En dan stiekum ook een tweede vraag. Wat trek je aan bij de bevalling? Wat is handig? En wil er ook nog een beetje fatsoenlijk bij liggen... gaat dat samen??

5. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Bevallingslijst Juli 2012!

4 juli: Ruby1987, 2e kindje
    7 juli: Inkie81, 1e kindje
    10 juli: Poemi, 2e kindje
    15 juli: Lilage 3e kindje
    15 juli: Anjeli 1e kindje
    16 juli : Carpediem 2e kindje
    18 juli: vlinder13, 1e kindje
    18 juli: Lisabeth, 2e kindje
    19 juli: sas27 1e kindje
    20 juli: Labrador
    20 juli: Grace79, 2e kindje
    21 juli: Holiday, 2e kindje
    29 juli: MusicMumEm

Afsprakenlijst

11 juni: Poemi Controle VK 08.30 uur
    12 juni: sas27 controle Vk
    14 juni: Labador - Controle VK 11:40
    19 juni; Lilage- controle Vk en liggingsecho
    20 juni: Vlinder13 Controle VK 09:30

Hopelijk ging dit goed....

6. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @lilage wat een mooi kaartje!!!

@lisabeth jou idee met de naam op de muur klinkt ook erg leuk!

@anjeli leuke vraag, i heb geen enkel idee wat je aan doet bij een bevalling, binnen kort maar even kijken voor iets nieuws en voor daarna

vandaag een dagje vrij, ga zo nog maar even slapen ben de helenacht al aan het rond spoken thuis.
    fijne dag all

7. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Anjeli, ik had met Kim gewoon een groot t shirt aan, dat vind ik het handigst.
    Daarna kon ie ook weggegooit, onder het bloed.
    Voor naar huis heb ik een soort joggingbroek en shirtje erop gekocht.
    Luiertas heb heb ik gewoon van de hema, een prima ding. Zit een verschoonmatje in, en iets om je flessen in warm te houden.

Lilage mooie muurschildering en geboortkaartje, super leuk

xxx

8. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Kim was strontverkouden, halve nacht wakker en gehuild. Ben ik niet gewent, ze slaapt al vanaf 5 maanden altijd door. Kan ik alvast oefenen haha pfff

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    @anjeli: leuke vraag:)
    Ik heb een luiertas van Armani (hou gewoon van merken) wat ik daarin onmisbaar vind zijn de zijvakken aan de buitenkant waar je je fles in kan doen. Ik heb de Avent fles voor mijn zoontje van (bijna) 2 zo een tuitbeker en als die omrolt dan lekt iekt ie en dat is natuurlijk niet fijn in de tas. Verder zit er een voorvak met rits in aan de binnenkant waar ik alles kwa luiers en doekjes in doe. Vind ik ook handig. Verder zijn van die 2 riempjes met drukknoopjes die je aan de kinderwagen bevestigd handig. Weet niet of ze ook in riemen bestaan maar dat zou nog handiger zijn. Verder de verschoningsmat.
    Voor de bevalling ligt het eraan of je borstvoeding gaat geven of niet. Ik had gewoon zo een big shirt pyama voor 5 euro gekocht op de markt met knopen zodat de beeb makkelijk bij mijn borsten kon. Ook hoef ik verder dat shirt echt niet meer aan dus ik was voor makkelijk en goedkoop gegaan.

Ja ik blijf bij mijn moeder tot na de bevalling. Vanaf de 20e dan. Heerlijk door haar vertroeteld worden.

Leuke muurschildering zeg

Vandaag met mijn beste vriend en mijn zoontje naar dolfinarium heb er zin in. Morgen kleertjes uitzoeken en wassen voor de baby en komt mijn bugaboo Donkey binnen.

Verder ben ik elke nacht voor het slapen gaan zooo misselijk. Normaal alleen last van brandend maagzuur, ook heel vervelend maar nu dus echt misselijk. En hoeveel dagen duurt dat indalen? Heb het nu al 3 avonden gehad.

10. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    anjeli: Ik ben op zoek naar een big shirt met knoopjes voor de bevalling, maar kan alleen maar met bloemetjes vinden en daar hou ik echt niet van.
    Voor eventueel naar huis gaan vanuit het zh (ik wil graag thuis bevallen) wil ik een joggungbroek aan doen met en shirtje. Voor in bed thuis heb ik een voedingspyama gekocht.

Ruby: Ik hoop dat het een beetje droog wordt voor je. In ieder geval veel plezier!

11. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    #3431 Grace79, 11 jun 2012
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
    Luiertas: Hebben we gratis gekregen bij aankoop wagen. Zorg voor een plek voor het verschoonmatje (die kan opgevouwen worden, maar je kunt er geen extra vouwen inmaken). Tegenwoordig gebruiken we de luiertas overigens nog amper omdat wij een rugzak veel fijner vinden.

Kleding voor tijdens/ na bevalling: Tijdens kan ik heel kort in zijn, trek lekker iets ouds en aan. Het wordt vies! Liefst gooi je het erna gewoon weg.

Na de bevalling: 1,5 jaar geleden wel echt naar gekeken, ik wilde een lang shirt met knopen oid. maar veel meer dan bloemetjesmotief kon ik idd niet vinden. Volgende week ga ik nog eens kijken, dacht nu ook aan een huispak met vest die van boven- en onderuit dicht te ritsen is (bestaan die???). Let er overigens wel op dat de broek prettig bij je middel zit (zo'n elastiek wat net te strak zit, is echt vreselijk:)).

Labrador: Voedingspyjama? Kende ik nog niet. Waar koop je die?

Ruby: Hoop dat je een mooie dag gehad hebt in het Dolfinarium. En geniet van je moeders verwennerij.

Carpediem: Beterschap aan je kleine meid.

Lisabeth: Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Klinkt in ieder geval veelbelovend. Ben zelf helaas niet zo creatief.

Sas: Hoop dat je nog wat bij hebt kunnen slapen.

12. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hihi Anjeli,

IK ben twee keer poedeltje naakt bevallen:) AAn mij heb je dus weinig:)

Luiertas? IK koop die van de hema...Lekker groot, praktisch en niet te duur...Na een tijdje ga je al die dingen die erin zitten niet meer echt gebruiken, vind het lichtelijk zonde om er zo veel geld aan uit te geven!

13. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Oké... dus voor de bevalling een groot shirt met knoopjes. Naakt bevallen zit er voor mij niet in, daar voel ik me niet zo prettig bij. Maar mocht ik de behoeft toch wel hebben, dan is zo'n shirt natuurlijk zo uit!

Wat de luiertas betreft dus vakjes aan de buitenzijde en moet groot genoeg zijn voor een matje. Weet namelijk niet of ik veel geld wil spenderen aan een officiële luiertas, denk dat ik dan liever een tas aanschaf die ik mogelijk in andere situaties ook kan gebruiken. En anders kunnen we inderdaad ook voor een Hemaatje gaan, lekker praktisch :)

Ik ben ook heel benieuwd naar het (eind)resultaat van de letters in de fotolijstjes. Klinkt namelijk als een geweldig idee!!

Verder wens ik iedereen een fijne dag en veel plezier!!! (Dolfinarium... blijft geweldig!!).

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Lilage Wat een gave muurschildering! En ook erg leuk dat het kaartje erop is afgestemd.

@Lisabeth Ben ook erg benieuwd hoe dat met die naam eruit komt te zien, klinkt wel heel leuk! Al zal je het hier pas laten zien als de beeb geboren is ;)

@Sas Ook moeite met slapen? Vervelend is dat.

@Carpediem Beterschap met je meisje. Ons zoontje slaapt nog steeds regelmatig vrij slecht, dus wij gaan zo door met de gebroken nachten :(

@Ruby Wat leuk zeg, het dofinarium! Veel plezier :)

@Luiertas Wij hebben ook die van de HEMA, prima ding, zit alles in wat je nodig hebt.

@Kleding bevalling Ik heb een soort nachthemdje voor tijdens de bevalling en een lang t-shirt voor na de bevalling. Iets met knoopjes is eigenlijk ook wel een goed idee. Vorige keer is de bv niet gelukt, maar wil het nu toch wel weer gaan proberen.

Vanmorgen controle gehad bij de vk. Alles was weer goed en de beeb is zelfs al een beetje ingedaald! Vrijdag met de liggingsecho lag ze nog boven het bekken. Ons zoontje was pas met 38+1 een beetje ingedaald, maar hij heeft nooit vast gezeten. Hopelijk komt deze beeb dan ook wat eerder als ze nu al aan het indalen is :D Slaat natuurlijk nergens op, maar het is wel een fijne gedachte ;) Ik merk het ook wel dat ze een beetje is ingedaald, sinds vanmorgen een beetje rot/gek gevoel van onderen. Snap nu wel dat vrouwen een beetje gaan 'waggelen' aan het einde, ik vind het in ieder geval niet echt prettig lopen.

Ook de belinstructies meegekregen voor het geval de bevalling zou beginnen. Mocht ik weer een beetje hetzelfde gevoel hebben als de vorige keer mag ik al gelijk bellen, ze hebben liever dat ik 3x bel voor niets dan 1x te laat. Vorige keer is de ontsluiting namelijk behoorlijk snel gegaan en ik had nog niet eens echt door dat de bevalling uberhaupt begonnen was...

15. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Fijn dat alles goed was poemi! Dat indalen zegt niks helaas, een weekje eerder bevallen zou geen straf zijn toch? Wij hebben ook de luiertas van de Hema, heel neutraal en lekker praktisch. Ik heb om te bevallen een nachthemd vd Hema, vorige keer ook, ging prima, en is nog schoongekomen ook! Ik ga straks nog even om wat laatste babyspulletjes, hoeslakenjes enzo, en wat grote onderbroeken (heel charmant) voor mezelf voor na de bevalling en dan heb ik alles ver wel. Jullie ook alles bij elkaar?

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    poemi mooi dat alles weer goed was bij de vk, kan mij wel voorstellen dat je het een fijne idee vind dat ze is begonnen met in dalen :-D

@ruby je hebt er mooi weer bij gehad vandaag! lekker zo dagje weg

@carpediem beterschap met kim!

Ik mag morgen weer naar de vk, hebben dan een dubbele afspraak omdat ze het ook over de bavalling gaan hebben.
    vandaag boven schoon gemaakt heel rustig aan, maar kreeg gelijk harde buik en dat dee best zeer.
    maar weer even rustig aan doen!

nou meiden fijne avond

17. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
  18. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Lilage, ikke vind t ook leuk al die berichies van jou hihihi.
    Grace, graag gedaan hoor meid, fijn dat ik iemand gelukkig heb gemaakt;)

Hier vandaag BHV herhalingscursus gehad...dus weer goed m'n best gedaan hihihi.
    Vanaf morgen begint dan ook echt mijn verlof en kunnen we de komende 5weken doorkomen met wachtten...naja...wachtten, ik heb aardig wat dingen gepland staan hihihi dus wie weet kom ik wel tijd te kort;)

Morgen iig eerst de fotoscoop van m'n buik, erg veel zin in dus ben benieuwd!
    Zal vandeweek ook eens ff een buikfoto spammen hier!

Gister echt super verrast door al mijn lieve dinnetjes met een babyshower, echt superleuk!!! Ontzettend verwend!

Nou Meissies, fijne aaf allemaal, ik kruip op de bank mannetje is net thuis dus ff samen voetbal kijken:)

Tot morgen xxx

19. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Jaaa, hij is af! En ik wilde het eindresultaat toch ook even delen:)

Op de lege vlek staat natuurlijk de naam...
    Ben er stiekem best een beetje trots op dat het eigenlijke ontwerp van mijn hand komt:)

20. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    en, volledig onzinnig, ook even van de andere kant:p

Deel Deze Pagina