@Grace Dat is snel zeg! Waren ze met maat 50 of 56 begonnen? En ik vind het opzich niet zo super erg dat er nu 2 weken tussen zit, maar dan ben je wel ineens zover als je weer een keer komt. Bellen kan bij ons ook altijd wel gelukkig, dat scheelt. @Vlinder Nog 2x in de week, respect hoor! En jij kunt dus straks met een opstapje je bed in klimmen? Veel plezier met het familiebezoek, en hopelijk vanavond een betere wedstrijd! @Labrador Kan me dat eigenlijk niet herinneren. Volgens mij kwamen ze in de eerste week dat de baby geboren was. Elk CB zal wel zijn eigen regels hebben. @Inkie Vervelend dat je nog steeds zo'n last van dat vocht hebt. Hopelijk is het allemaal heel snel weg na de bevalling. @Ruby Ons zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden. Maar dat naast hem zitten wil ik juist niet aan gaan beginnen. Als ik straks alleen ben met hem en de baby kan dat ook niet... Drama van uit eten gaan is hier ook bekend helaas Afgelopen vakantie zijn we weer een keer uit eten geweest met z'n drietjes, maar dat was echt niet leuk. Voortaan dus maar weer oppas regelen en lekker met z'n tweetjes gaan. Ik denk/hoop dat de beeb nog verder aan het indalen is. Heb sinds vanmorgen nog meer last van m'n onderlijf. Begin ook langzaam aan een soort van te waggelen Ook de intake van de kraamzorg gehad vanmorgen, telefonisch. Niet veel bijzonders, geen nieuwe dingen. De tas voor het zkh staat inmiddels ook klaar, moet hem alleen nog inpakken Net ook nog een poging gedaan met de draagdoek, maar dat knopen wilt toch nog niet echt lukken. M'n 'baby' was dan ook de knuffel krokodil van m'n zoontje, misschien gaat het ook wel makkelijker met een echte baby. Toch m'n schoonzusje nog maar eens om een les vragen voordat ik echt m'n baby in de doek ga dragen.
Poemi, volgens mij moet ik vanaf 36 weken gewoon elke week naar de verlos, ook als is het de 2 e. Vind elke 2 weken ook weinig. Cb is hier nooit geweest voor de bevalling, volgens mij wel in de week na de geboorte. En daarna nog een paar x thuis, omdat Kim een huilbaby was. Heb heel veel aan ze gehad. Je hoort wel is nare verhalen over cb, maar hiert helemaal super. Vocht vast houden, naar lijkt me, hier heel minimaal Ik ben strontverkouden, en kon amper in bed liggen van de pijn in mijn bekken vannacht. Echt waardeloos. Verder gaat het goed hoor haha xxx
zooo er is veel geschreven... Nou ik reageer i.i.g. even op @inkie... vocht probleem ook hier... alles geprobeerd .. zit nu aan paardebloemdruppels van VSM kijken of dat werkt! het enigste wat verlichting geeft is een heerlijke rustige massage van mijn man! van je tenen richting je been masseren is wel heel belangrijk. maar ja het zit op mijn boven armen,benen en in mijn gezicht.. hihi.. gelukkig weet ik van mijn dochter dat dit na een mnd of 3 na de bevalling bijna helemaal weer weg is.. Goed drinken i.i.g.!! ook straks als je baby er is..
@holliday whahaha zie het al voor me dat het vocht van me voeten me gezicht in gaat whahha dat ziet er echt niet uit... Dan maar zere voeten laat ff weten of die druppels werken! En wat heerlijk dat je man dat voor je doet zeg.. Die van mij klaagt altijd over zere vingers als ik een massage vraag whahah beetje jammer... @poemi die draagdoeken lukken mij ook niet hoor zo onhandih.. Ik ga er een kopen met een soort zitje.. Denk dat dat voor mij een stuk beter is aangezien ik aardig sagerijnig werd van dat knoopding Vandaag naar de gyn geweest voor controle werd ik ook niet blij van... De kleine lag al een paar weken goed en al een beetje ingedaald.. ik dacht dat hij ook verder aan het zakken was door de pijn en druk onderin.. Maar wat blijkt nou.. Ons mannetje is weer omhoog gekomen.. Niet meer ingedaald hij ligt weer helemaal boven me bekken nog wel met zijn hoofdje beneden gelullig maar ik baal echt heel erg.. Ben zo bang dat hij gaat draaien of gewoon niet gaat indalen meer...
@inkie: ik snap dat je je zorgen maakt maar het is niet nodig. Jeremia was 22 juni uitgerekend 24 juni belde ik dacht dat ik zou bevallen was vals alarm maar vanaf toen wist ik pas dat Jer was ingedaald. Uiteindelijk beviel ik 26 juni. Mijn schoonmoeder past op Jer. Ik ga met mn vriend lekker voetbal kijken in hartje Amsterdam. Dat is echt een uitje van ons.
Inkie, idd geen zorgen! Mijn uk was 4 weken geleden aant dalen, nu weer helemaal vrij met zijn bolleke En mijn tweede kwam steeds terug omhoog en zakte pas echt tijdens de bevalling ZE gaan er allemaal uitkomen straks! hihi
Enne, draaien op deze termijn is niet heel likely meer...Daarvoor is de ruimte echt heel erg beperkt! Komt helemaal goed!
Pffff had het al verwacht dat duitsland zou winnen. Gelukkig hebben heel erg veel moeders die herkenning dat een kindje rond de 2 jaar niet de makkelijkste fase heeft.
Ruby en lilage thanx meiden! Geeft me weer een beetje hoop maar hoop toch wel dat hij volgende week weer is ingedaald.. Geeft je toch een zekerdet gevoel.... Knuff
inkie zegt idd nog niet zo veel hoor, ze kunnen tot het laatste moment dalen! maar begrijp wel dat je het een fijn idee vind als de baby gedaald bleef zitten Wat een rot wijdstrijd gisteren he, zou toch jammer zijn als nl nu al moet stoppen vind het altijd wel gezellie met ze alle voetbal kijken :-D Hoe is het verder met iedereen? Hier de laatse dagen misselijk en buikpijn en rugpijn net of dat ik ongesteld moet worden, wat kan dit zijn? Ik moet nog 1 week werken, maar ga zo mijn werk bellen en meld me. zie er wel tegen op om te bellen, ze zijn niet zo makkelijk daar! Fijne dag allemaal
Sas: Heb ik ook, dat ik soms het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden. Af en toe krampen in mijn rug, voelt een beetje als de naweeen die ik bij Emma had. Misschien zijn dit wel oefenweeen??? (bij Emma niet gehad) Inkie: Tuurlijk fijner gevoel als hij/ zij al lekker ingedaald zit (meer lucht, niet meer hoeven liggen als je vliezen breken, etc.), maar op zich geen probleem als het niet zo is. Bij mij is de baby ook weer naar boven gekropen (bij een tweede kindje is dit blijkbaar zelfs heel normaal). Holiday: Mag ik jouw man? Mijn verzoeken om een massage worden hier steeds afgewezen. Ik wil wel dat hij nog oefent voor straks bij de bevalling. Vorige bevalling was hij na een half uur masseren op, maar mijn bevalling duurde wel aardig wat uurtjes langer. Carpediem: Beterschap. Huilbaby, hoelang duurt dat dan? Half jaar of nog langer? Poemi: Kleertjes zouden maat 56 zijn (stond erin). Maar deze maat klopte echt niet. Ene broekje leek net voor prematuurbabies, andere zal denk ik maat 50 zijn. Tip: Leg kleertjes niet zomaar per opgegeven maat apart. Check even of de maat echt wel klopt. Heb bij Emma in het begin wel wat wel moeten doen (ongedragen) omdat het gewoon al te klein was. Nu let ik daar goed op.
Heyy meiden, Ok ik ga t ff NIET over de ellende van gisteraaf hebben wordt er alleen maar depri van... Dagje 3 van mijn verlof en weer leuke dingen vandaag! Dadelijk m'n zwangerschapsmassage en daarna lekker met dinnetje ijsje eten en t terras op, heerlijk!!! Zonnetje schijnt dus dat maakt nog iets goed vandaag! Inkie, kan me goed voorstellen dat je t een fijner idee vind, ik zou t ook niet prettig vinden als ze volgende week zeggen dat Ukkie niet meer ingedaald ligt...ookal zeiden ze de vorige x dat uk vast lag en eig geen kant meer op kon.Je zult t altijd zien...maar aan m'n lucht te merken ligt Ukkie nog steeds laag hihihi. Fijne dag ladiez!!! Heeft er iemand een afspraak vandaag trouwens?!
Vlinder: Veel plezier vandaag! Sas:ik zou het ook een fijner gevoel vinden als de kleine ingedaad bleef zitten. Ik mag einde van de ochtend weer naar de VK. Hopelijk is de kleine uk nu ingedaald, anders moet ik voor controle naar de gync en daar zit ik niet op te wachten.
14 juni: Labador - Controle VK 11:40 14 juni: Ruby1987 controle vk 14 juni: Carpediem controle vk Succes meiden! Vlinder: Heerlijke dag voor de boeg. Ruilen? Labrador: Hoop met je mee. Ego: YES!!! Slaapkamermeubelen zijn binnen! Vanavond weer in een echt bed slapen na 8 weken op een matras op de vloer. Ben zo blij. (ik zie het ook een beetje als mijn verjaardagscadeautje, morgen voor het eerst wakker worden in het nieuwe bed, morgen jarig). Ruby: Kinderen rond de 2 moeilijk? Hoop dat Emma de periode rond de 2 dan maar overslaat.
Labrador ik hoop het, succes zo. Huilbaby, kim had dat een paar maanden. Ze sliep na de 1 e week de hele dag niet, van 8 smorgens tot savonds 22.00 wakker. Dit heeft een paar maanden geduurd. Ze huilde wel 6 uur per dag soms. Ze kreeg toen andere melk voor koemelkallergie, en toen ging het beter. Nooit is er bewezen dat ze dat had, we zijn langzaam toen weer op gewone melk overgegaan en dat ging goed. Hoop nu op een baby die ook lekker slaapt overdag. Sas ik herken het niet die krampen. Naar he dan naar je werk bellen. Wat niet gaat gaat niet hoor. Vlinder veel plezier vandaag. Ik moet ook vanmiddag naar de verlos, ben ook benieuwd of de kleine al is ingedaald xx
@Carpediem Wij hadden ook zo'n leuk huilertje in huis. Ze zeggen vaak dat een 2e kindje makkelijker is, nu maar hopen dat het voor ons ook klopt dan.. En bij onze vk ga je ook vanaf 36 weken elke week, maar bij de laatste controle was ik 35w6d, dus toen vond de vk dat ik over 2 weken wel weer kon komen @Grace Lekker hoor, een nieuw bed! Nog mooi op tijd voor de bevalling En al last van oefenweeën. Heb je volgens mij ook eerder bij een tweede dan bij een eerste kindje dacht ik. @Labrador Hoe was het bij de vk? Is de beeb al ingedaald? Waarom moet je eigenlijk naar de gyn toe als de beeb niet is ingedaald? @Vlinder Je hebt je verlof al lekker vol gepland met leuke dingen zo te lezen. @Sas Hoe reageerde ze op je werk? Als het niet gaat, dan gaat het niet. Mocht het nu echt niet meer gaan kun je altijd nog een weekje eerder verlof nemen toch? @Inkie Jij ook al moeite met de draagdoek dus, gelukkig ben ik niet de enige Vanmorgen nog even de stad in gegaan. Kwam ik iemand tegen van de zwangerschapsgym van m'n zoontje, heeft ook net een tweede kindje gekregen en die was met 37 weken geboren. Dus ik thuis gelijk tegen m'n man: Stel je voor, dan zou ons kindje volgende week al komen. Ben er nog niet eens helemaal klaar voor! Wordt daar dan toch wel een beetje zenuwachtig van
@grace: die fase heet de peuterpuberfase de een heeft het meer dan de ander. Ik heb gewoon een heel temperamentvol mannetje met zijn gemixte bloed en doet het liefste de hele dag wat hij zelf wilt. Ze ontdekken dan dat ze een eigen persoon zijn en maken er goed gebruik van. Heel herkenbaar ook voor andere moeders gelukkig.
Ik was trouwens ook bij de vk geweest. Mijn gevoel was precies goed. De baby duwt heel vaak tegen mijn ribben aan. Mijn bloeddruk was nog steeds laag 90/50 en hij was idd ingedaald. Spannend dat ik nu toch al kan bevallen. Al ben ik er nog niet klaar voor. Verder gesproken over hoe of wat wanneer ik ga bevallen en heb een bevallingsplan geschreven. En die hadden we besproken. Damens die in het zh gaan bevallen: trek naar het ziekenhuis aan waarin je wilt bevallen. Tijd voor omkleden kreeg ik de vorige keer niet. Algemeen: ik raad jullie aan om een bevallingsplan te schrijven en 2 te kopiëren en goesd bij je te houden en in je vluchtkoffer te doen. Ik heb gewoon gegoogeld en verschillende plannen gelezen.
meiden even gauw een berichtje Ik was bij de verlos, en mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant. Ik moest gelijk naar de gynacoloog. daat ctg enzo, om de 3 minuten harde buiken. Ik had ietsje ontsluiting.( bloeddruk 145-90 normaal 120-70) Toch naar huis gestuurd, volgende week weer bloeddruk meten bij verlos. Als ie hoger wordt gaan ze ingrijpen. Sowieso mag ik inleiden met 39 weken bespreken zei de gynacoloog, omat ik zo moelijk loop door bekken. Ik had geen zwangerschapsvergiftiging in ieder geval. xxxx